۴۱۵۳۴۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ شورای تغییر اعلامیه حقوق بشر!

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در روزنامه شهروند نوشت:

مکان: شورای حقوق بشر سازمان ملل.

زمان: روز بعد از انتخاب اعضای جدید شورا!

- خب عزیزان، اگر نسکافه و کلوچه‌تون رو کوفت کردید، با توجه به عضویت کشورهای آمریکا، انگلیس، عربستان، چین، روآندا، عراق و کوبا که یکی از دیگری در زمینه حقوق بشر جلوتر هستند، دستور جلسه، استماع و بررسی پیشنهادهای کشورهای عضو شده در شورا برای تغییر اعلامیه حقوق بشر می‌باشد!

پیشنهاد عربستان: عربستان به‌عنوان پولدارترین عضو حقوق بشری سازمان ملل پیشنهاد می‌کند گواهینامه تمامی زنان دنیا باطل شود و زنان از رانندگی با خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه و خودرو بزرگ جمعی و خودرو متوسط جمعی در سراسر دنیا منع شوند. شایان ذکر است که حداقل دوسوم رانندگان مرد ایرانی با پیشنهاد ممنوعیت رانندگی زن‌ها موافقند!

پیشنهاد روآندا: نماینده روآندا به‌عنوان پیشقراول نسل‌کشی به شورای حقوق بشر پیشنهاد می‌کند، نسل‌کشی را به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های پیشرفته برای رفع اختلافات قومی، قبیله‌ای، ملی، حزبی، صنفی، فوتبالی و حتی خانوادگی بپذیرد و اجرای الزامی آن را به کشورهای عضو مجمع عمومی پیشنهاد بدهد!

پیشنهاد آمریکا: کشور آمریکا به‌عنوان منادی حقوق بشر مایل است پیشنهاد دهد که یک بند به اعلامیه حقوق بشر اضافه شود که خون بشر قرمز است، ولی خون بعضی بشرها رنگین‌تر است! خون بعضی بشرها بیرنگ است! آن‌قدر هم وقت شورا رو با موضوع یمن و فلسطین و افغانستان نگیرید!

پیشنهاد انگلیس: ما به‌عنوان سیاست دولت فخیمه انگلیس، سکوت می‌کنیم! همین که پیشنهادهای دوستان تصویب بشه، انگار پیشنهادهای ما تصویب شده! چرا بیاییم خودمون رو بَده بکنیم!

پیشنهاد کوبا: از طرف دولت سوسیالیستی کوبا، برای رهایی تمام خلق آزاده جهان، اجباری شدن کتاب‌های مارکسیستی و ایدئولوژی چپ را در تمام سطوح پایه مدارس همه کشورهای جهان خواستاریم! برقرار باد حقوق خلق کوبا! سرنگون باد شورای حقوق بشر غربی!

پیشنهاد عراق: ما فقط درخواست میزبانی داریم! تقاضامندیم میزبانی جلسات حقوق بشر در بغداد باشد! باور کنید اگر قرار باشد دو روز در عراق باشید، برای امنیت خودتان هم که شده به این جنگ و خونریزی که ١٠ ساله حقوق بشر مملکت ما رو به پاک داده، خاتمه می‌دید!

پیشنهاد مصر: ما، دولت مصر، به پشتوانه تمام تاریخ و فرهنگ سه‌هزار و پانصد ساله‌مان، پیشنهاد می‌کنیم برای تمامی کاندیداهای ریاست‌جمهوری در سراسر دنیا ابتدا حکم اعدام صادر شده و بعد با پا در میانی ژنرال سیسی، آنها به حبس ابد محکوم شوند. «مرسی»، اه!‌ ضمنا پیشنهاد می‌کنیم حالا که جمع همه ناقضان حقوق بشر جمع شده، این کشور دوست و همسایه ما رو هم عضو کنید که واقعا حیفه عربستان این‌جا باشه و این عزیزان نباشند!

پیشنهاد ژاپن: ژاپن ضمن عذرخواهی از تمامی کشورها - بدون هیچ دلیلی!- پیشنهاد می‌کند از نقض حقوق بشر در کشورهای عضو شورای حقوق بشر برق تولید کنیم!

پیشنهاد چین: چین ضمن ساختن کپی تمام پیشنهادهای فوق، پیشنهاد می‌کند محدودیت و کنترل اینترنت و بررسی ایمیل‌ها و اجرای فیلترینگ و اعمال محدودیت‌ها، جزوی از حقوق بشر اعلام شود و البته این کشور آمادگی دارد کپی جدید و چینی اعلامیه حقوق بشر را نوشته و به کشورهای عضو صادر کند!

برزیل: آقا ما پیشنهاد می‌کنیم روسیه رو برگردونید به شورا، خدایی نکرده یکدستی جمعتون به هم نخوره! ما هم بریم به سامبا رقصیدنمون برسیم! مزاحم نباشیم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان صادقی

      سلام.
      جزو معدود طنزایی بود که واقعا خوبه.انگلیس و عراق و ژاپن و چین عالی بود.
      چند وقتی هست که از آیدین سیار سریع مطلبی نیستا،انگار همه از آیدین(که به حق بهترین طنزنویسه)اعلام برائت کردن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج