جاباما
۴۲۳۳۹۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

نقشه عجیب اما بسیار دقیق از جهان

ما یاد گرفته ایم به دنیا فقط به یک روش نگاه کنیم که بسیار تحریف شده است، روشی ناشی از رواج تصویر مرکاتور. چشم انداز گراردوس مرکاتور از جهان در سال ۱۵۶۹ آشکار شد و با وجود نقص های زیاد، تبدیل به نسخه پذیرفته شده ای از این سیاره شد.

برترین ها: ما یاد گرفته ایم به دنیا فقط به یک روش نگاه کنیم که بسیار تحریف شده است، روشی ناشی از رواج تصویر مرکاتور. چشم انداز گراردوس مرکاتور از جهان در سال ۱۵۶۹ آشکار شد و با وجود نقص های زیاد، تبدیل به نسخه پذیرفته شده ای از این سیاره شد. برای مثال، قطب جنوب و گرینلند بسیار بزرگتر از آنچه هستند نمایش داده می شوند یا درحالی که آلاسکا را به اندازه برزیل نشان می دهد، اما برزیل تقریبا پنج برابر بزرگتر از آلاسکاست.
یک طراح ژاپنی باهوش به نام «Hajime Narukawa» سال ها صرف مطالعه و بررسی را حل نوآورانه ای برای یک نقشه جدید از جهان کرد. برای حل نقص ها، او نقشه «AuthaGraph» را ایجاد کرد، یک رندر کاملا متناسب از سیاره مان که هم نقشه دو بعدی و هم سه بعدی از جهان را ارائه می دهد. شما می توانید قطعه خودتان از اریگامی جغرافیایی را پرینت گرفتن نقشه او و تا کردن آن به شکل های مختلف درست کنید، همه آن ها نماینده متناسبی از زمین و دریا هستند. برای مثال قاره قطب جنوب متناسب نشان داده شده و موقعیت آن به طرز شگفت انگیزی نزدیک به آفریقاست. فرآیند پیچیده ایجاد نقشه متناسب در وبسایت AuthaGraph این گونه توضیح داده شده: «این نقشه مستطیلی جهان با تقسیم بندی مساوی سطح دریا به ۹۶ مثلث و انتقال آن به یک چهار وجهی ساخته شده، درحالیکه نسبت های مناطق حفظ شده و از حالت تاکرده باز شده تا به یک مستطیل تبدیل شود.»
دقت و نوآوری به ناروکاوا و نقشه اش کمک کرده برنده جایزه طراحی خوب (Good Design) شوند و بیش از 1000 طرح ورودی این مسابقه را شکست دهند. ناروکاوا اشاره می کند درحالیکه یک نقشه دقیق تاحد زیادی در گذشته مهم نبوده، نیازبه یک منظره جدید و دقیق از جهان به دلیل تغییرات آب و هوا و تغییرات قدرت های جهانی به طور فزاینده‌ای احساس می شود. قیمت خرید این نقشه که به صورت آنلاین در دسترس است 73 دلار می باشد.
نقشه عجیب اما بسیار دقیق از جهان
نقشه عجیب اما بسیار دقیق از جهان
نقشه عجیب اما بسیار دقیق از جهان
نقشه عجیب اما بسیار دقیق از جهان
نقشه عجیب اما بسیار دقیق از جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج