۴۲۹۳۹۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

طنز؛ یار دبستانی همیشه تعطیل من!

فریور خراباتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

داستان مدارس ابتدایی یک طور جالبی شده. در واقع موضوع از این قرار است که اگر باران و برف نبارد، هوا آلوده می‌شود و مدارس ابتدایی به دلیل آلودگی هوا تعطیل می‌شوند، اگر باران و برف بیاید هم به خاطر سرما و لغزندگی زمین، باز هم مدارس ابتدایی تعطیل می‌شوند.
آسمان ما هم که حالت دیگری ندارد، یعنی یا داریم در آلودگی هوا خفه می‌شویم یا باید با قایق و پارو تردد کنیم. در نتیجه دانش آموزان مقطع ابتدایی از الان سال نو را به معلم خود تبریک گفته و در منزل نشسته اند.
خلاصه بنده نشستم و خوب فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که اصلا بیاییم این مقاطع تحصیلی که برای ما و مسئولان محترم باعث زحمت شده‌اند را کلا تعطیل کنیم. این همه کارخانه در زمان دولت قبل تعطیل شد به چی یا کی برخورد؟ مدارس مقطع ابتدایی را هم به آنها اضافه کنیم.
یعنی سیستم «جهشی» را به سیستم «پرشی» تبدیل کنیم، بچه‌ها یک دوره پیش دبستانی بگذرانند، همین الفبا و چهار عمل ریاضی مثل ضرب و جمع و اینها را که یاد گرفتند، یک دفعه بپرند وسط دبیرستان.
چون ما بازم تحقیق کردیم دیدیم که دبیرستانی‌ها در برابر آلودگی هوا و سرما و اینها مقاوم هستند و اتفاقی برای آنها نمی‌افتد (جالب است که مسئولان هم همین نظر را دارند!).
خلاصه سیستم آموزشی مان که قبلا ۵-۳-۳ بود و الان ۶-۶ شده رو به ۰ - ۲ تغییر بدهیم، اسمش هم خیلی باحال است، یک چیزی توی مایه‌های ۰۰۷ . بعد از بچه‌های دبستانی که می‌پرسیم: «عمو الان کلاس چندمی؟!» جواب می‌دهند «کلاس هیچی!» چون دیگر دبستانی وجود ندارد.
اصلا درس‌های دبستان دیگر به درد هم نمی‌خورد.بابا آب و نان دارد برای کسی بیاورد؟ کسی دیگر لباسش را آتش می‌زند تا مردم را متوجه خطری کند؟ کوکب خانم در خانه‌اش را روی کسی باز می‌کند؟ ارقام سه‌هزار میلیاردی با دو دو تا چهار تا به دست می‌آیند؟
خانواده آقای هاشمی تا به کازرون برسند بر اثر تصادفات جاده‌ای جان سالم به در می‌برند؟ و... حالا ما این راهکارها را به شوخی می‌گوییم، یک وقت مسئولان عزیز و زحمتکش فکر نکنند ما داریم جدی می‌گوییم و این موارد را بررسی و یک موقع اجرایی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان صادقی

      خیلی خوبه این طنز

    • بدون نام

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج