adexo3
۴۴۰۲۱۸
۵۲۸۰
۵۲۸۰
پ

۱۱ حقیقت جالب در مورد Nike

شرکت NIKE که در آمریکایی نایکی و در زبان های غیر آمریکایی معمولاً نایک تلفظ می شود، با سالانه بیش از ۳۰ میلیون درآمد و استخدام ۶۲۶۰۰ کارمند بزرگترین سازنده ی کفش و سایر البسه ی ورزشی است.

وبسایت دیجی رو - وحید علیپور: شرکت NIKE که در آمریکایی نایکی و در زبان های غیر آمریکایی معمولاً نایک تلفظ می شود، با سالانه بیش از ۳۰ میلیون درآمد و استخدام ۶۲۶۰۰ کارمند بزرگترین سازنده ی کفش و سایر البسه ی ورزشی است. همچنین برند Nike به تنهایی ۱۹ میلیارد دلار ارزش دارد و به این ترتیب به عنوان گرانترین برند ورزشی دنیا نیز شناخته می شود. کفش های معروف کانورس (سازنده ی کفش های آل‌استار) نیز جزو زیرمجموعه های Nike است. در ادامه ۱۱ حقیقت جالب در مورد این برند را برای شما گردآوری کرده ایم. با دیجی‌رو همراه باشید.

شرکت "روبان آبی ورزشی" در سال ۱۹۶۴ به عنوان توزیع کننده ی محصولات شرکت ژاپنی اسیکس (سازنده ی کفش های تایگر) شروع به کار کرد. این شرکت بعدها در سال ۱۹۷۱ به Nike تغییر نام داد.

11 حقیقت جالب در مورد Nike

این کمپانی با سرمایه ای معادل ۱۲۰۰ دلار آغاز به کار کرد. بیل بُوِرمن (یک مربی رشته ی دو و میدانی) و فیل نایت (دونده ی ۴۰۰ متر اهل پورتلند) این شرکت را تاسیس کردند.

11 حقیقت جالب در مورد Nike
فیل نایت

اسم Nike برگرفته از نام الهه پیروزی یونانی و تلفظ درست آن نایکی است. این اسم را جف جانسون اولین کارمند شرکت انتخاب کرد. فیل نایت ترجیح میداد که اسم شرکت "بُعدِ شش" باشد.

11 حقیقت جالب در مورد Nike

اولین کفش های Nike با استفاده از ماهیتابه های پخت وافل (نوعی بیسکوئیت ویفر) ساخته شدند. ایده استفاده از این ماهیتابه ها زمانی به ذهن بورمن خطور کرد که همسر خود را در حال پخت وافل دید. طراحی دندانه دار کف این کفش ها باعث می شد که دوندگان چسبندگی بیشتری به زمین احساس کنند. این طرح در سال ۱۹۷۴ به نام "کفش های وافلی Nike" ثبت شد.

11 حقیقت جالب در مورد Nike

لوگوی نایک توسط کارولین دیویدسون دانشجوی دانشگاه پورتلند طراحی شد. بورمن و نایت برای این طرح فقط ۳۵ دلار به او پرداخت کردند! البته بعد از به موفقیت رسیدن شرکت، سهامی به ارزش بیش از ۶۴۰هزار دلار به دیویدسون داده شد.

11 حقیقت جالب در مورد Nike

شعار معروف Just Do It (فقط انجامش بده) نایک برگرفته از آخرین حرف های گری گیلمور قبل از مرگ است. او که یک قاتل سریالی بود وقتی جلوی جوخه ی اعدام قرار گرفت فریاد زد: "فقط انجامش بدین!"

11 حقیقت جالب در مورد Nike
گری گیلمور

اولین کمپین تبلیغاتی نایک با شعار Just Do It در سال 1988 شکل گرفت. در تیزر تلویزیونی این کمپین، فیلمی از والت استک یک دونده ی قدیمی که در آن زمان 80 سال سن داشت در حال دویدن روی پل گلدین گیت نمایش داده می شد.

11 حقیقت جالب در مورد Nike

با اینکه مایکل جردن از سال ۲۰۰۳ از دنیای بسکتبال خداحافظی کرده ، اما هنوز سالانه ۶۰ میلیون دلار از نایک دریافت می کند. قرارداد نایک با مایکل جردن با اختلاف زیاد، سنگین ترین قرارداد اسپانسرینگ این شرکت با ورزشکاران است.

11 حقیقت جالب در مورد Nike

ایلی ناستازی، تنیسور رومانیایی اولین ورزشکاری بود که در سال ۱۹۷۲ با نایک قرارداد تبلیغاتی امضا کرد. او که به خاطر رفتارهای عجیب، عصبی و بعضا مسخره شهرت داشت چندین بار از سوی فدراسیون جهانی تنیس جریمه و محروم شد. رسانه ها به او لقب "دلقک بخارست" داده بودند!

11 حقیقت جالب در مورد Nike

در تبلیغ تلویزیونی کفش های ایرمکس در سال ۱۹۸۷ از موزیکِ ساخته شده توسط بیتلز به نام "انقلاب" استفاده شد. این اولین بار بود که بیتلز اجازه می داد آهنگ های این گروه در آگهی های تلویزیونی به کار برده شود.

11 حقیقت جالب در مورد Nike

بزرگترین فروشگاه Nike در خیابان اکسفورد لندن قرار دارد. این فروشگاه در سه طبقه و مجموعا به مساحت ۴۲۰۰۰ پا ساخته شده است. این فروشگاه به نحوی طراحی شده که حالت میدان اصلی یک شهر را تداعی کند. بیش از ۱۰.۵ میلیون پوند برای ساخت این مجموعه هزینه شده است.
11 حقیقت جالب در مورد Nike
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج