۴۶۶۳۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طنز؛ از مسئولان است که بر ماست!

وقتی یه حادثه‌ای پیش میاد، به عنوان اولین و حیاتی‌ترین کار باید دنبال مقصر بگردیم. بعد از اینکه زمین و زمان رو مورد هجمه‌های دقیق و انسان‌دوستانه خودمون قرار دادیم، وقت واسه کمک‌رسانی زیاده.

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

وقتی یه حادثه‌ای پیش میاد، به عنوان اولین و حیاتی‌ترین کار باید دنبال مقصر بگردیم. بعد از اینکه زمین و زمان رو مورد هجمه‌های دقیق و انسان‌دوستانه خودمون قرار دادیم، وقت واسه کمک‌رسانی زیاده.

همون‌طور هم که همه شما می‌دونین، هر اتفاقی کلا تقصیر مسئولانه! یعنی سیل و زلزله هم که بیاد، به خاطر سوء‌مدیریته. حالا وظیفه ما چیه؟ اینکه خودمون از قبل کارگروه مدیریت بحران تشکیل داده باشیم و تا اتفاقی افتاد، به دو گروه تقسیم بشیم.

گروه اول به صورت دورکاری و از خونه، بحران رو در فضای مجازی مدیریت کنن و با ارائه تحلیل‌های موشکافانه و آب‌دوغ‌خیاری خودشون به عنوان اخبار فوری و البته حمله به اینستاگرام مسئولان، نیمی از مشکل و البته تارهای عصبی مردم داغ‌دیده رو حل کنن. نصف دیگه بحران هم با حضور هم‌وطنان در محل رفع میشه. متاسفانه دیده شده که مردم با رسیدن به محل حادثه، سریع شروع به گرفتن عکس و فیلم می‌کنن.

در حالی که اول باید داد و بیداد راه بندازن و در حال داد زدن سر هر مسئولی که رد میشه عکس سلفی بگیرن و به عنوان سند شجاعت خودشون منتشر کنن، بعدش شروع کنن به گرفتن فیلم و عکس از حادثه! قرار گرفتن در صف اول و مختل کردن مسیر نیروهای امداد هم به شدت توصیه میشه. چون به هر حال ثبت فاجعه خیلی مهم‌تر از رفعشه.

البته یه ریزه‌کاری‌هایی هست که توی حوادث مختلف با هم فرق می‌کنه. مثلا وقتی زلزله میاد، اگه کسی زنده موند، می‌تونه بین آوارها قدم بزنه و از بدبختی مردم و وسایلی که از تو خونه‌شون ریخته وسط خیابون عکس و فیلم بگیره. یه گزینه هم ایستادن تو صف چادر خواب و پتوی امداد و بعدا فروختن اون‌ها به قیمت مناسبه.

یا مثلا وقتی آتش سوزی میشه، سعی کنید پشت به محل آتش سوزی بایستید تا هم چشم‌تون اذیت نشه، هم بتونین هم‌زمان از خودتون و محل حادثه فیلم بگیرین که پس‌فردا جلوی فک و فامیل یه موضوع جالب برای تعریف کردن داشته باشید. نیازی به توضیح نیست که حفظ روحیه و اعتماد به نفس شما جلوی پسرخاله مادرتون، خیلی از نجات پیدا کردن آدمایی که توی یه حادثه گیر میفتن اهمیت بیشتری داره.

در همه موارد هم کوبیدن مسئولان و یادآوری ضعف اون‌ها در کمک‌رسانی و مدیریت قضیه باید به نحو احسن رعایت بشه، چون همون‌طور که بالاتر ذکر کردیم، همه چیز تقصیر اون‌هاست!

اگه لحن متن یه مقدار عصبانی بود ببخشید، از دست مسئولان ناراحتم. شما به خودتون نگیرید. به جاش عکس و فیلم بگیرید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج