adexo3
۴۸۸۷۰۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

طنز؛ الگوبرداری باقر از اصغر

همان‌طور که احتمالا از زیرنویس شبکه خبر یا تمام جاهای دیگر جز تلویزیون خودمان مطلع شدید، اصغر فرهادی دومین اسکارش را هم گرفت و بار دیگر اثبات کرد فرمول او فرمول موفقی است.

پدرام ابراهيمى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

همان‌طور که احتمالا از زیرنویس شبکه خبر یا تمام جاهای دیگر جز تلویزیون خودمان مطلع شدید، اصغر فرهادی دومین اسکارش را هم گرفت و بار دیگر اثبات کرد فرمول او فرمول موفقی است. حالا مسئولان و خدمت‌گزاران ما هم که همیشه مترصد فرصت برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر هستند و هیچ عاری از الگو گرفتن از نمونه‌های موفق ندارند، مدل قصه‌گویی فرهادی را الگوی خویش قرار دادند که نتایج احتمالی دو تای آن‌ها رادر ادامه می‌خوانید:

شهرداری تهران: با ارج نهادن به آسمان آبی و زمین پاک، بعضی درختان پشه‌جمع‌کن و مزاحم را قطع کرده و به جای آن‌ها، برج‌های دوستدار محیط زیست ساخته شده‌اند. بیلبوردهای سطح شهر، نحوه صحیح مذاکره، کتک زدن و ضایع کردن دیپلمات‌های آمریکایی پیش زن و بچه‌شان را آموزش می‌دهند و ویلاهای محله هروی که داشتند خاک می‌خوردند (و قطعا می‌دانید ویلای خالی اصولا مکان مشکل‌ساز و جرم‌خیزی است) با تخفیفات انسان‌دوستانه به مستحقان داده شده.

کارشناسان می‌گویند ده‌ها و صدها ساختمان مثل پلاسکو در این شهر هست. شهردار از منزل خارج شده. راننده‌اش از او می‌پرسد: «قربان برم خیابون بهشت یا برم مسیر دیدارهای انتخاباتی؟» شهردار از پنجره بیرون را نگاه می‌کند. تصویر تاریک می‌شود. (پایان باز)

خودروساز داخلی: زن و شوهری دارند با خودروی داخلی در جاده حرکت می‌کنند. راننده در خلال صداهای زوزه و تلق تولوقی که از اقصی نقاط ماشین می‌شنود، متوجه می‌شود که ترمز ماشین نمی‌گیرد.

خانمش همین‌طور که سیب در دهان او می‌گذارد از او می‌پرسد: «هنوز هم با خرید (نام یک خودروی خارجی را می‌آورد) مخالفی؟»

مرد سمت چپ را نگاه می‌کند، کوه است، سمت راست را نگاه می‌کند، دره است. جلو هم که راه بندان است. سیب را می‌جود. تصویر تاریک می‌شود. (پایانِ بدجور باز)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خخخ

      همان‌طور که احتمالا از زیرنویس شبکه خبر یا تمام جاهای دیگر جز تلویزیون خودمان مطلع شدید.

    • بدون نام

      عالییییییی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج