جاباما
۵۲۰۹۱۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

صندوق های پستی که زیر آب هستند!

آخرین باری که در حال غواصی بودید و ناگهان یاد نامه مهمی افتادید که باید فورا پست می کردید را به خاطر می آورید؟ بعید می دانم اما حتی در این صورت هم خوشبختانه مکان هایی که در این مطلب می بینید این مشکل را برایتان حل کرده اند.

برترین ها: آخرین باری که در حال غواصی بودید و ناگهان یاد نامه مهمی افتادید که باید فورا پست می کردید را به خاطر می آورید؟ بعید می دانم اما حتی در این صورت هم خوشبختانه مکان هایی که در این مطلب می بینید این مشکل را برایتان حل کرده اند. اداره پست زیرآب در سواحل جزیره هایدوی در وانواتو یکی از مشهورترین اداره های پست دنیاست که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده و ۳ متر زیر آب قرار دارد. این اداره پست کارت پستال های ضد آب ویژه ای فراهم کرده که گردشگران می توانند آن ها را به صندوق های پستی که زیر آب قرار دارند خودشان بیندازند یا از کارمندان بخواهند این کار را برایشان انجام دهند. در زمان معین، یک کارمند پستی غواص به سوی صندوق پست غواصی می کند و کارت پستال ها را از صندوق خارج کرده و در حالیکه هنوز زیر آب است آن ها را مهر می کند اما به جای جوهر که با آب شسته می شود با دستگاه مخصوصی این کار را انجام می دهد.
شهر ماهیگیری کوچک سوسامی در ژاپن اولین صندوق پستی زیر آب جهان را ایجاد کرده است. تا قبل از ایجاد صندوق پستی دیگری در مالزی، صندوق پستی سوسامی که ۱۰ متر زیر آب قرار داشت، عمیق ترین صندوق پستی زیر آب در جهان بود. این صندوق پست به عنوان بخشی از نمایشگاه سال ۱۹۹۹ ساخته شد و قبل از آن سوسامی هیچ جاذبه ویژه ای نداشته است. هر سال ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ و از زمانی که ایجاد شده تا به حال ۳۲۰۰۰ نامه به این صندوق پست انداخته شده است.
اداره پست مالزی در سال ۲۰۱۵ رکوردها را شکست و صندوق پستی در عمق ۴۰ متر زیر سطح دریا ایجاد کرد. کارت پستال های فرستاده شده از صندوق های زیر آب در کیسه های پلاستیکی ضد آب جمع می شوند و مهر خاصی دارند. اداره پست «کف دریا» در باهاما دیگر وجود ندارد اما اولین اداره پست زیر آب بود که در سال ۱۹۳۹ ایجاد شد اما عمر کوتاهی داشت و در سال ۱۹۴۱ بسته شد. در سال ۱۹۶۵ سازمان پست باهاما تمبری در بزرگداشت اداره پست کف دریا چاپ کرد.
صندوق های پستی که زیر آب هستند!
صندوق های پستی که زیر آب هستند!
صندوق های پستی که زیر آب هستند!
صندوق های پستی که زیر آب هستند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج