adexo3
۵۳۶۸۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

امروز در تاريخ؛ یازدهم خرداد

«ليو بانگ» كه به نام «گائو زو» امپراتور چين شده بود در ماه مي سال ۱۹۸ پيش از ميلاد ايران را به اتحاد با چين دعوت كرد..

پيشنهاد امپراتور چين باستان براي اتحاد با ايران


روزنامه اطلاعات: «ليو بانگ» كه به نام «گائو زو» امپراتور چين شده بود در ماه مي سال ۱۹۸ پيش از ميلاد ايران را به اتحاد با چين دعوت كرد. «گائو زو» در نامه خود كه به اردوان سوم ـ چهارمين شاه ايران از دودمان اشكاني تسليم شد پيش بيني كرده بود كه اگر هم دولت آنتيوكوس سوم در انتاكيه (از جانشينان اسكندر) از ميان برود جايش را دولت ديگري از غرب (روميان) خواهند گرفت و شرق را آسوده نخواهند گذارد (مگر اين كه در برابر خطر مشترک متحد شود). اردوان كه سخت درگير جنگ با آنتوكوس سوم بود به واقعيتي كه گائو زو در نامه اش نوشته بود توجه نكرد و مناسبات ايران و چين در همان سطح سابق باقي ماند.اگر اردوان سوم به نامه گائو زو توجه كرده بود شايد درگيري ۸۰۰ ساله ايران و روم صورت نمي گرفت.

رقابت دو روزنامه قديمي تهران

درچارچوب رقابت هاي وقت دو روزنامه بزرگ عصر ـ اطلاعات و کيهان که باعث رونق کار هردو شده بود، مديريت روزنامه اطلاعات ۱۱ خرداد ۱۳۳۵ تصميم به دو برابر کردن تحريريه خود با ايجاد يک دوره آموزش روزنامه نگاري گرفت (که نخستين دوره آموزش روزنامه نگاري در ايران بشمار آورده شده است). وي کار برگزاري مسابقه انتخاب دانشجو براي اين دوره آموزشي را به دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران سپرد و آگهي ثبت نام را منتشر ساخت. شرايط داوطلبان بايد مطابق استاندارد بين المللي (متين، شکيل،خوش زبان، پيگير و کاوشگر بودن، برخورداري از سلامت جسم و روان و ...) مي بود و بعلاوه، در امتحان هوش، استعداد، معلومات عمومي و ذوق نويسندگي پذيرفته مي شدند. امتحان مسابقه بعدا و در همين ماه (خرداد ۱۳۳۵) برگزارشد و از ميان صدها داوطلب تنها سيزده نفرشان شايسته ورود به دوره آموزشي تشخيص داده شدند. اين ابتکار اطلاعات باعث شد که مديريت کيهان به انديشه فرستادن افراد مستعد تحريريه خود به اروپا و آمريکا جهت تحصيل روزنامه نگاري و سپس ايجاد دانشکده روزنامه نگاري افتد.

ديگر رويدادهاي ۱ ژوئن

۱۹۳ ميلادي: ماركوس ديديوس امپراتور روم در شصت و ششمين روز زمامداريش در كاخ امپراتوري ترور شد.

۱۲۱۵: در پي يک جنگ پرتلفات، بيژينک به دست مغول ها افتاد که بعدا به نام دودمان «يوان» به حکومت بر چين ادامه دادند. بيژينک در لغت به معناي پايتخت شمالي است. مغولها آن راDaidu مي گفتند (به معناي پايتخت بزرگ) و فرانسويان «پکن» گفته اند .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج