۵۶۲۲۵۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

چراغ ها را برای آرامش درختان خاموش کنید؛

اکتشافی عجیب از جهان مرموز درختان

این نویسنده، درختانی که در شهرها روییده اند را به «کودکان یتیم» تشبیه می کند که بدون وجود سازمان های حمایتگر در حال رشد و نمو هستند، او ادعا می کند که آلودگی نوری ناشی از زندگی شهرنشینی بشر، زندگی را برای درختان سخت کرده است.

وبسایت تابناک با تو: آقای "پیتر ووهلیبن" نویسنده ی کتاب "زندگی مخفی درختان" می گوید: باید چراغ های شهر را برای کمک به درختان خاموش کنیم، تا آنها بتوانند بیشتر عمر کنند. او همچنین اشاره کرد که درختان همانند انسانها باید شبها بخوابند تا سالم زندگی کنند.

اکتشافی عجیب از جهان مرموز درختان

این نویسنده، درختانی که در شهرها روییده اند را به «کودکان یتیم» تشبیه می کند که بدون وجود سازمان های حمایتگر در حال رشد و نمو هستند، او ادعا می کند که آلودگی نوری ناشی از زندگی شهرنشینی بشر، زندگی را برای درختان سخت کرده است.

بنا به گفته ی این نویسنده درختان هم مثل انسان ها شاخه های خود را تربیت می کنند، عرق می ریزند، احساس درد می کنند، با هم دوست می شوند و با هم ارتباط برقرار می نمایند. او می گوید درختان از طریق زمین به یکدیگر سیگنال هایی شبیه به شبکه ی فیبر نوری ارسال می کنند.

اکتشافی عجیب از جهان مرموز درختان
زندگی مخفی درختان، آنها چه احساسی دارند، آنها چگونه ارتباط برقرار می کنند، اکتشافات از یک جهان مرموز

این پژوهشگر آلمانی در کتاب خود می نویسد: درختانی که نزدیک چراغ ها و روشنایی های شهر زندگی می کنند زودتر می میرند، همانند چراغ اتاق خواب شما که اگر بعد از مدت طولانی خاموش نشود می سوزد.

او در این راستا یک پیشنهاد جالب هم دارد: بعد از ساعت یک نیمه شب برای آرامش درختها چراغ های شهر را خاموش کنیم ، "پیتر ووهلیبن" می گوید ریشه های درختان در زیر پیاده روی شهرها در هنگام شب بسیار گرم میشوند، در حالیکه در این ساعت ریشه ی گیاهان در جنگل سرد هستند.

بر اساس این پژوهش نورهای مصنوعی زمان گل دادن درختان در بهار را با مشکل مواجه می کنند و بر سلامتی آنها، عمر و باروریشان تأثیر سوء می گذارند. به طور کلی زندگی درختان در شهرها شبیه حیوانات در قفس غم انگیز و سخت می گذرد.
اکتشافی عجیب از جهان مرموز درختان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Torange

      خارق العاده است برای محیط زیست و مطالبی پیرامون اونچه نویسنده در کتاب آورده چقدر اهمیت قائل هستند چه رسد به انسانها خودشون . متاسفانه هر بار شنیده میشه خیلی از جنگل ها از بین میرن و در آینده اتفاقات و رخدادهای بدی در انتظاره و نیز بیماری های مختلف . اکسیژن برای انسان و موجودات دیگر حائز اهمیته در این مورد امیدواریم مسئولین محترم راه حل های بهتری یا
      پروژه های مفیدی ارائه و اجرا کنند. تشکر . اما اگر
      برای شما امکان پذیره یک لینک ارسال فرمائید ممنون میشم چون امروز برای دیدن نظر یا در اینجا صفحه طوری بود که نمیشد دید یا لرزش ها بالا و پائین رفتن هنگام تایپ . به هر حال خسته نباشید و ساعاتی در اختبارم بود اما مطالب خیلی زیادن و هر یک گونه های دیگری در بر داره مدت کوتاهیه اومدم و مطالبم کم نیست برای شما . روز و شب خوبی داشته باشید.

    • بدون نام

      خیلی جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج