۵۶۴۰۳۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ژئوگلیف «شمعدانی آند» در پرو

ژئوگلیف به معنای نشانه‌های نوشتاری کنده شده بر روی زمین است که معمولا چند صد متر طول دارند و پدیده‌ها و برجستگی‌های طبیعی زمین را که به نحوی به دست انسان تغییر یافته است.

برترین ها: ژئوگلیف به معنای نشانه‌های نوشتاری کنده شده بر روی زمین است که معمولا چند صد متر طول دارند و پدیده‌ها و برجستگی‌های طبیعی زمین را که به نحوی به دست انسان تغییر یافته و مورد استفاده برداشت‌های ذهنی او قرار گرفته است دربرمی گیرد. خطوط نازکا در جنوب پرو یکی از مشهورترین ژئوگلیف‌های روی زمین است هستند، اما ژئوگلیف‌های دیگری نیز در صحرای نازکا به چشم می‌خورند.

در ۲۰۰ کیلومتری شمال غرب نازکا یک ژئوگلیف کمترشناخته شده به نام پاراکاس کاندلبرا قرار دارد. همچنین به آن شمعدانی آند نیز گفته می‌شود، زیرا شبیه به شمعدان سه شاخه است. این ژئوگلیف در سطح شیبدار یک تپه قرار دارد و طرح آن به عمق ۶۰ سانتیمتر با سنگ هایی ایجاد شده که احتمالا بعدا در اطرافش قرار داده شده است. این شکل ۱۸۱ متر بلندی دارد و به اندازه کافی بزرگ است که از ۲۰ کیلومتری هم دیده شود. شکل کلی آن سه شاخه است که خود شاخه‌ها نیز به شاخه‌های کوچکتر تقسیم شده اند و برخی می‌گویند نمادی از کاکتوس است.

فرانسیس جوزف، شباهت آن را با یک گیاه توهم زا به نام جیمسون پیدا کرده است. تئوری او این است که ساکنان ماقبل تاریخ منطقه پاراکاس به شمال کالیفرنیا سفر کردند تا این گیاه را جمع کنند و این ژئوگلیف برای کمک به راه یابی آن‌ها ساخته شده است. این ایده که ژئوگلیف به عنوان یک راهنما استفاده می‌شده قدیمی است. مردم محلی اعتقاد دارند ملوانان برای شناسایی شبه جزیره از آن استفاده می‌کرده اند.
ژئوگلیف «شمعدانی آند» در پرو
ژئوگلیف «شمعدانی آند» در پرو
ژئوگلیف «شمعدانی آند» در پرو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج