جاباما
۵۷۰۳۹۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

ساعت بخار شهر گاس تاون

در فاصله‌ای نه چندان دور از ساحل ونکوور، در محله تاریخی گاس تاون، یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر قرار دارد، یک ساعت بخار!

برترین ها: در فاصله‌ای نه چندان دور از ساحل ونکوور، در محله تاریخی گاس تاون، یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر قرار دارد، یک ساعت بخار! این ساعت ۵ متری از چهار جهت زمان را نمایش می‌دهد و هر یک ربع موسیقی وست مینستر را با چهار سوت پخش می‌کند درحالیکه از بالای آن مثل لوکوموتیو بخار خارج می‌شود.

ساعت بخار گاس تاون با وجود ظاهر و تکنولوژی قدیمی که دارد در سال ۱۹۷۷ توسط ساعت ساز مشهور کانادایی ریموند ساندرز ساخته شده است. در دهه ۱۹۶۰ بسیاری از شهرهای آمریکای شمالی مثل نیویورک، تورنتو و سیاتل بزرگراه هایی در شهر یا امتداد ساحل خود داشتند. ونکوور چنین چیزی نداشت و شهردار آن تصمیم گرفت یک بزرگراه عظیم ایجاد کند که طی آن باید محله‌های تاریخی مثل گاس تاون که در مسیر بزرگراه قرار داشتند، تخریب می‌شد. مردم این محلات اعتراض کردند و برنامه‌های بزرگراه ونککور کنار گذاشته شد. در عوض تلاش‌ها به سوی بازسازی ساختمان‌های تاریخی رفت.

تا سال ۱۹۷۷ بازسازی گاس تاون تقریبا تکمیل شده بود، اما هنور نقطه کانونی که مردم را جذب خود کند، در شهر وجود نداشت؛ بنابراین تاجران و مالکان با هم متحد شدند و ۵۸ هزار دلار جمع کردند تا یک ساعت با ظاهر آنتیک و قدیمی بسازند. ساعت بخار به عنوان نماد گذشته صنعتی این منطقه انتخاب شد. ساعت بخار گاس تاون دومین ساعت بخاری بود که ساخته می‌شد و متفاوت با ساعت اول بود. درواقع این ساعت با بخار کار نمی‌کرد بلکه با گرانش کار می‌کرد. این ساعت از تعدادی گوی فولادی تشکیل شده که با وزنشان پایین می‌آیند و زنجیری را حرکت می‌دهند که عقربه‌های ساعت را حرکت می‌دهد. موتور بخار کوچکی در پایه زنجیر را به سمت بالا حرکت می‌دهد و توپ‌ها را بالا می‌برد. هم چنین این موتور کوچک مسئول سوت و بخار خروجی است.
ساعت بخار شهر گاس تاون
ساعت بخار شهر گاس تاون
ساعت بخار شهر گاس تاون
ساعت بخار شهر گاس تاون
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج