adexo3
۵۷۷۲۷۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

طنز؛ اینترنتِ نامحدودِ نسبیِ محدودِ ۱۰ گیگ

چندی پیش وزیر محترم ارتباطات در مصاحبه‌ای گفت: تصمیم برای توقف فروش اینترنت به صورت حجمی گرفته شده تا کاربران بتوانند با پرداخت مبلغ ثابت به هر میزان که بخواهند از اینترنت استفاده کنند.

شاهین قدیانی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

چندی پیش وزیر محترم ارتباطات در مصاحبه‌ای گفت: تصمیم برای توقف فروش اینترنت به صورت حجمی گرفته شده تا کاربران بتوانند با پرداخت مبلغ ثابت به هر میزان که بخواهند از اینترنت استفاده کنند. از آنجا که از قدیم گفته‌اند هر وقت چیزی خیلی خوب بود حتما کلکی در کار است ما هم احساس کردیم یک جای کار می‌لنگد، چون اگر در ایران بخواهی اینترنت واقعا نامحدود داشته باشی یا باید پول بیل گیتس را داشته باشی یا ژنت خیلی خوب باشد. اصلا شما توی خیابان دست هر نفر را بگیری و بهش بگویی بیا برویم خانه ما تا اینترنت نامحدود نشانت بدهم با لنگه کفش توی سرت می‌زند و می‌گوید برو خودت را خر کن توی ایران اینترنت نامحدود نداریم. همین‌طور که دست به کیبورد منتظر رسیدن اینترنت نامحدود وعده داده شده بودیم تعرفه‌های جدید اینترنت اعلام شد و مشخص شد که کاربران می‌توانند به صورت نامحدود ماهیانه ۱۰گیگ از اینترنت استفاده کنند. در پی اعلام تعرفه نامحدود با محدودیت ۱۰گیگ، ارسطو، افلاطون، بقراط، مرحوم دهخدا و برهان خلف به صورت دسته جمعی از حضور در محافل علمی خداحافظی کردند. بعد هم رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت اینترنت نامحدود نسبی است.
انیشتین با شنیدن این فرمایشات گفت خداییش تاکنون نظریه نسبیت و نسبی بودن را این‌طور با گوشت و استخوان درک نکرده بودم. رییس همین سازمان فوق‌الذکر در ادامه گفت در تمامی دنیا کاربران تا سقفی می‌توانند از اینترنت استفاده کنند. جمعی از کاربران در هنگ کنگ و ژاپن و آمریکا هم با تایید این صحبت‌ها در حالی که داشتند ویديوی با کیفیت ۴k تماشا می‌کردند و با کیفیت الترا اچ‌دی کنفرانس تصویری می‌دادند گفتند بله اینجا هم اینترنت محدودیت دارد حالا اینجا محدودیت ۱۰ ترابایت است و در ایران ۱۰ گیگابایت، چه فرقی دارد؟ این‌ها همه بازی با کلمات است و در ماهیت محدود بودن اینترنت توفیری ندارد.

البته این سازمان تنظیم مقررات و برخی سازمان‌های دیگر در جهت رفاه کاربران فعالیت‌های گسترده‌ای کرده‌اند. مثلا زنگ میزنی به isp که آقا اینترنت شبانه را چرا جمع کردید؟ می‌گویند ممنوع شده... می‌گویی ببخشید این تخفیف‌های روی بسته‌های حجمی چرا جمع شده می‌گویند دستور رسیده که برداریم. خلاصه اینکه در جهت رفاه کاربران برای اینکه نتوانند وارد فضای مجازی شوند و به زندگی عادی‌شان در دنیای فیزیکی بپردازند تلاش‌های بسیاری صورت می‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج