adexo3
۵۷۷۳۳۲
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

طنز؛ حالا یه کنکور بده ببینیم چی میشه

یکی از چالش‌هایی که جوان ایرانی با آن مواجه است و مسئولان ۲۰۰ سال است قول رفع آن را داده‌اند، کنکور است. البته چون ما عادت کرده‌ایم در محدودیت‌ها ستاره شویم، تهدید را به فرصت تبدیل کرده‌ایم و کنکور را به عنوان جایگزین هر چیزی برگزیده‌ایم.

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

یکی از چالش‌هایی که جوان ایرانی با آن مواجه است و مسئولان 200 سال است قول رفع آن را داده‌اند، کنکور است. البته چون ما عادت کرده‌ایم در محدودیت‌ها ستاره شویم، تهدید را به فرصت تبدیل کرده‌ایم و کنکور را به عنوان جایگزین هر چیزی برگزیده‌ایم. یعنی جوان ایرانی از یک نفر می‌پرسد: «به نظرت بعد از تموم شدن دبیرستان چی کار کنم؟» جواب می‌آید: «خب کنکور بده دیگه!»

- لیسانسمونم که تموم شد، چی کار کنیم؟

+ حالا یه کنکور ارشد بده ضرر که نداره.

- این شرکته هم که استخدامم نکرد.

+ خب کنکور بده یه لیسانس دیگه بگیر.

- به سلامتی بچه دومم هم بدنیا اومد.

+ به نظرم کنکور بده پس فردا بچه‌ات بزرگ شد افتخار کنه باباش سه تا مدرک داره!

- چقد هوا گرم شده!

+ کنکور بده. ساندیس خنک هم میدن.

- دندونم درد می‌کنه.

+ کچلیک خوردی؟

- نه

+ پس کنکور بده.

حالا خود تصمیم برای کنکور دادن و در ادامه‌اش کتاب خریدن و کلاس رفتن و این داستان‌ها یک طرف قضیه است، بعد که کنکور را می‌دهید و منتظرید نتایج بیاید یک طرف دیگر. از آنجا که سازمان سنجش هم مثل هر ارگان و سازمان دیگر کشور، بسیار منظم و دقیق عمل می‌کند، باید هر لحظه از سه ماه تابستان را منتظر آمدن نتایج کنکور باشید و تلفاتش را هم بپذیرید.

درست است که سازمان سنجش مثلا اعلام می‌کند نتایج 15 مرداد می‌آید، ولی یک سال داوطلبان از 15 مرداد پشت سیستم نشسته‌اند و ریفرش می‌کنند تا خود 15 شهریور و یک عده هم از شدت ریفرش کردن تلف می‌شوند. آخرش هم آقای توکلی می‌آید پشت دوربین و اعلام می‌کند به خاطر اینکه تنش ایجاد نشود و داوطلبان به نیامدن نتایج عادت کنند، دیر جواب‌ها آمده. سال بعدش دانشجویان خیال‌شان راحت می‌شود که دیگر تنشی در کار نیست و باید تا 15 شهریور منتظر بمانند. اما همین که پای‌شان را از جلسه کنکور می‌گذارند بیرون، متوجه می‌شوند رتبه‌های اولیه آمده و تخته گاز تا منزل می‌روند و همین قضیه باعث تصادف‌های متعدد و تلف شدن عده‌ای دیگر می‌شود.
یک سال هم اعلام می‌کنند 15 مرداد، و واقعا هم 15 مرداد نتایج می‌آید. ولی سازمان سنجش اعلام می‌کند اشتباه سیستمی بوده و دیگر تکرار نمی‌شود. اما نگران نباشید، امسال هم تلفات به قوت خود باقی است، چون نتایج آمده و تعدادی از داوطلبان همین‌طور که دارند تعداد صفرهای جلوی رتبه‌شان را می‌خوانند، از پنجره سقوط می‌کنند. یک عده دیگر هم رتبه‌شان را به پدر و مادرشان نشان می‌دهند و در نتیجه تلف می‌شوند. دسته آخر هم وقتی می‌فهمند عده‌ای می‌توانند با رتبه 12 هزار، مکانیک دانشگاه تهران قبول شوند، خودشان را تلف می‌کنند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونهایی که ژن برتری به نام پدر عضو هیئت علمی دارن، یه دفعه از دانشگاهی در لب مرز ،سهمیه می زنن میان دانشگاه امیر شریف.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج