۵۸۲۶۲۰
۳ نظر
۵۰۵۲
۳ نظر
۵۰۵۲
پ

طنز؛ منو این همه چپ‌دستی محاله!

دیروز یکی از تلخ‌ترین روزهای زندگی من بود. تا حالا اینقدر احساس تنهایی و حقارت نکرده بودم! وقتی که استوری‌های اینستاگرامم را می‌دیدم برای چند لحظه فکر کردم من تنها انسان و حتی شاید تنها موجود راست‌دست روی کره زمین هستم! فکر کنم آن کسی که....

احمدرضا كاظمي در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

دیروز یکی از تلخ‌ترین روزهای زندگی من بود. تا حالا اینقدر احساس تنهایی و حقارت نکرده بودم! وقتی که استوری‌های اینستاگرامم را می‌دیدم برای چند لحظه فکر کردم من تنها انسان و حتی شاید تنها موجود راست‌دست روی کره زمین هستم! فکر کنم آن کسی که برای اولین بار محاسبه کرده بود ۱۰ درصد جمعیت جهان را افراد چپ دست تشکیل می‌دهند آقای قالیباف بوده و جنس درصدگیری‌هایش از همان جنس دولت چهاردرصدی، اختلاف یک درصدی با روحانی و عدم نیاز هفتادوپنج درصدی مردم به کنسرت بوده است! آری! گویا این «چپی» بودن ابعادش از دولت و شورای شهر و مجلس فراتر رفته و این روزها حتی دست‌ها هم تمایلی به جناح راست ندارند. هیچ بعید نیست که تا چندسال آینده در بیوگرافی‌های اینستاگرام کنار «من یه آذرماهی مغرورم، دایرک=بلاک» و «من یه فروردینی جذابم دنبالم نیا اسیر میشی» شاهد «من چپ دست هستم، لطفا پسرای بدتیپ و راست‌دست توی پیج من نیان! مرسی! اه» یا مثلا «من آن چپ دست مغرورم که میمیرم ز تنهایی ولی با خفت و خواری پی راس‌دس نمی‌گردم!».
حالا کاری هم با این نداریم که مگر دوستان چپ‌دست همگی روزی راست دست بوده‌اند و بعد با تلاش و ممارست به جایگاه چپ‌دستی رسیده‌اند؟! یا اینکه مگر این عزیزان در زندگی چه مشقتی بجز کمبود صندلی مخصوص چپ دست‌ها در سر جلسه امتحان دانشگاه داشته‌اند؟! به هرحال از قدیم گفته‌اند خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو! برای همین بنده هم دیروز وقتی با موج چپکی بودن دست‌ها در اینستا مواجه شدم به روی خودم نیاوردم و یه در حالیکه موس کامیپوتر را چند لحظه در دستم چپم گرفتم، از خودم عکسی گذاشتم توی اینستاگرام و روز جهانی چپ دست‌ها را به خودم تبریک گفتم! خداییش هم «این رسم آدمیت نیست؛ مرغ چپ‌دست و من راست‌دست!!». به قول معروف «من یه راس‌دسم! وقتشه چپ‌دس شم!» برای همین امروز تصمیم گرفتم مروری بر سایر اقلیت‌های دستی ایران داشته باشم چون شاید ما فکر می‌کنیم اینها اقلیت هستند اما در عمل تعدادشان از ما هم بیشتر باشد و باید هرچه زودتر فکر یک روز جهانی برایشان باشیم:

روز جهانی پاک‌دست‌ها

پاک‌دست‌ها در ایران به ظن خودشان نه حتی اکثریت کشور هستند، بلکه معقتد هستند که جمعیتی معادل جمعیت جهان دارند. خوب است که روز ششم آبان (تولد پدر پاکدستی ایران؛ دکتر احمدی‌نژاد» را روز جهانی پاکدست قرار دهیم!

روز جهانی کج دست‌ها

با رواج پدیده‌های نجومی (حقوق، ملک، اختلاس و...) باید کم کم به احترام تلاش‌های دوستان، روزی را به نامشان کنیم! بنده از تاریخ تولد آقای خاوری اطلاعی ندارم و فکر کنم روزتولد ایشان مناسبت خوبی باشد!

روزجهانی سست‌دست‌ها

الان این مورد خوراک شوخی‌های سکسیستی و ضدزن کلیشه‌ای در مورد پارک دوبل خانوم‌هاست، اما حیف که وجدانم به عنوان مردی که بعد از ۴ بار رد شدن در آزمون عملی رانندگی توانسته گواهینامه بگیرد و همین امروز صبح هم سپر ماشینش را به درب حیاط مالیده، به خودم اجازه همچین شوخی سخیفی را نمی‌دهم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خوب بود .

    • بدون نام

      بند آخر لایک

    • بدون نام

      خوب بود.درود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج