۵۸۲۷۲۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

راز اعتیاد به «فیسبوک» چیست؟

به نظر می رسد که اعتیاد به شبکه های اجتماعی و به طور خاص فیسبوک به یک پدیده ی شایع در میان تقریبا همه ی سنین تبدیل شده است. مطالعه ای که به تازگی در مجله ی آمریکایی "سایبرسایکولوژی" منتشر شده نشان می دهد که لوگو و آرم فیسبوک طوری طراحی شده که با دیدن آن احساس لذت و شادی می کنید.

وبسایت تابناک با تو: آیا تا به حال شده گوشی تلفن همراه خود را بردارید تا ایمیل خود را چک کنید، اما بعد از چند دقیقه خود را می بینید که سر از فیسبوک درآورده اید و در حدود ده دقیقه یا بیشتر بدون این که متوجه شده باشید وقت خود را در آن سپری کرده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باید بدانید که تنها نیستید.
راز اعتیاد به «فیسبوک» چیست؟

اعتیاد به فیسبوک... چرا این اتفاق می افتد؟

به نظر می رسد که اعتیاد به شبکه های اجتماعی و به طور خاص فیسبوک به یک پدیده ی شایع در میان تقریبا همه ی سنین تبدیل شده است. مطالعه ای که به تازگی در مجله ی آمریکایی "سایبرسایکولوژی" منتشر شده نشان می دهد که لوگو و آرم فیسبوک طوری طراحی شده که با دیدن آن احساس لذت و شادی می کنید. پژوهشگران می گویند به نظر می رسد که دیدن هر چیزی که به هر روشی ما را به فیسبوک مرتبط می سازد کافی است تا با آن ارتباط مثبت برقرار کنیم، مغز روش رفتاری و فکر شما را شناسایی کرده و دریافته است که نگاه کردن به لوگوی فیسبوک باعث می شود تا احساس خوشحالی و خوشبختی کنید. به همین دلیل عجیب نیست که دائما در حال گشت و گذار در فیسبوک باشید و از صفحات و اطلاعات مهم دیگر غافل شوید.

راز اعتیاد به «فیسبوک» چیست؟

همین پژوهش همچنین نشان می دهد، دیدن لوگوی فیسبوک باعث افزایش ترشح دوپامین در برخی از شرکت کنندگان در پژوهش شده بود. دوپامین مسئول اصلی عشق و احساسات در انسانها است و به ما توانایی، انرژی و لذت می بخشد.

با وجود این که مطالعه ی فوق ارتباط با شبکه های اجتماعی را به «ناخودآگاه» انسان مرتبط می داند، اما این دلیل نمی شود تا با چنین دستاویزی به اعتیاد خانمان برانداز خود به شبکه های اجتماعی ادامه بدهیم و خود را از زندگی کردن در دنیای واقعی محروم کنیم. لباس خیال پوشیدن و زندگی در دنیایی که واقعیت ندارد می تواند تأثیرات منفی روی زندگی ما بگذارد. در هر حال باید توازن و اعتدال را رعایت کنیم تا زندگی خوبی داشته باشیم.
راز اعتیاد به «فیسبوک» چیست؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج