۶۰۳۷۳۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طنز؛ سیاستمداران و دوران مدرسه

در مورد شخصیت‌های بزرگ و دوران تحصیلی‌شان که در تمام کتاب‌ها معرفی آنان با وی در خانواده فقیری چشم به جهان گشود روبه‌رو هستیم و اغلب نوابغ هم با تک ماده سیکل را به زور گرفته‌اند.

فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:

در مورد شخصیت‌های بزرگ و دوران تحصیلی‌شان که در تمام کتاب‌ها معرفی آنان با وی در خانواده فقیری چشم به جهان گشود روبه‌رو هستیم و اغلب نوابغ هم با تک ماده سیکل را به زور گرفته‌اند. اما خوشبختانه سیاستمداران ما همه شاگردان موفقی بوده‌اند و خوشبختانه مدارک دکترای آنها(حتی تا سطح آکسفورد) اثبات‌کننده این ادعاست. اما اگر نگاه واقع‌گرایانه‌ای به دوران تحصیلی آنها داشته باشیم به نظر می‌رسد؛ وزیر مسکن سابق در درس خاصی تبحر نداشتند، فقط با کاغذ موشک درست کرده و توی کلاس پرتاب می‌کردند.
در دوران ایشان وزارت راه به وزارت راه و سقوط هوایی تبدیل شد و هواپیمای آنتونف از نظر فناوری کمی ازاین موشک‌های کاغذی پیشرفته‌تر بودند. محمد جواد ظریف متأسفانه خیلی لبخند می‌زند و اصلاً دیپلماسی لبخند را ایشان وارد سیاست ما کرده‌اند درحالی که ما در گذشته سیاست کشدار داشتیم که اسمش خوب نبود اما منظور مدلی از مذاکره بود که عین پنیر پیتزا کش می‌آمد و طول می‌کشید. دکتر ظریف در دوران دانش‌آموزی از شاگردهایی بوده که معلم مدام به او می‌گفته: اگه چیز خنده‌داری هست بگید تا ما هم بخندیم!

دکتر قالیباف اما در دوران مدرسه استاد انجام کاردستی بوده و احتمالاً موفق به دریافت چندین جایزه منطقه‌ای و استانی شده است. ایشان بعدها به‌عنوان شهردار تهران این کاردستی‌ها را به‌عنوان تونل و پل و ایستگاه مترو توی چشم بقیه فرو کرد. اسحاق جهانگیری هم در دوران مدرسه منتقد معلم‌های سال‌های قبل بوده و مدام رو به دوربین و از پشت نیمکت می‌گفته: مردم ایران هوشیار باشید، آقای معلم پایه سوم ریاضی به خودت بیا، ما توی جدول ضرب مشکل داریم، پس فردا این بچه‌ها وزیر اقتصاد می‌شوند و افزایش قیمت دلار را نشانه پویایی اقتصاد می‌دانند.
آقای نیکزاد وزیر مسکن هم در درس حرفه و فن نمونه بوده‌اند. ایشان در امتحان نهایی توانسته‌اند از وسایل به درد نخور یک سازه بسازند که فقط به درد همان درس می‌خوردند و به کار کسی نمی‌آمدند، بعدها همین فرمول را در مورد مسکن مهر اجرا کردند. البته این چیزهایی که ما گفتیم سند تاریخی خاصی ندارند اما خوشبختانه ما هم خیلی درگیر سند معتبر تاریخی نیستیم و اغلب یک چیزی می‌پرانیم و آن را مستند تاریخی صدا می‌زنیم.اول مهر را خلاصه به همه وزیران، سیاستمداران و مدیران آینده کشور تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم معلمان عزیز حواس‌شان به آینده ما و خودشان باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج