۶۶۴۰۲
۱۴ نظر
۵۰۲۰
۱۴ نظر
۵۰۲۰
پ

روز دختر در جای جای دنیا +عکس

در کشور ما چند سالی است که روز دختران مصادف با تولد حضرت معصومه(س) جشن گرفته می‌شود اما در کشورهای دیگرهم برای دخترها روزی و جشنی وجود دارد؟

مجله مهر: در کشور ما چند سالی است که روز دختران مصادف با تولد حضرت معصومه(س) جشن گرفته می‌شود اما در کشورهای دیگرهم برای دخترها روزی و جشنی وجود دارد؟

«یک زن می‌تواند مادر، همسر، مادربزرگ باشد اما اول از همه او دختر پدر و مادرش است. دختران ویژه هستند؛ بدون آن‌ها دنیا مثل یک باغ بدون گل خواهد بود.» این‌ها جملاتی است که در توضیحات سایتی که هندی‌ها برای روز دختران راه انداخته‌اند دیده می‌شود. در بسیاری از کشورهای جهان از جمله هند هنوز هم تفاوت گذاشتن بین پسرها و دخترها دیده می‌شود و به همین خاطر هندی‌ها مدتهاست که در تلاش هستند که با جشن گرفتن روز ۱۲ ژانویه به نام روز دخترها نقش آن‌ها را در جامعه پررنگ کنند.
روز دختر در جای جای دنیا +عکس
روز دختر در جای جای دنیا +عکس
روز دختر در جای جای دنیا +عکس
هندی‌ها به صورت مفصل این روز را هر سال در ۱۲ ژانویه جشن می‌گیرند و مراسم‌ مختلفی به مناسبت این روز دارند. در ایالت‌های مختلف هند روز ۱۳ ژانویه فستیوال «لهری» برای جشن به دنیا آمدن پسرها یا ازدواج آن‌ها خیلي‌ وقت است که برگزار می‌شود. به همین خاطر هندی‌ها روز ۱۲ ژانویه را یک روز قبل از روز ملی این جشن، برای دختران در نظر گرفته‌اند.
هیناماتسوری در ژاپن

در ژاپن روز عروسک معادل روز دخترها شناخته‌ می‌شود. این روز ‌ویژه در ژاپن به نام هیناماتسوری هر سال در سوم مارس جشن گرفته می‌شود و در آن از جایگاه‌ها پوشیده شده با پارچه‌های قرمز برای نمایش عروسک‌ها استفاده می‌شود. در فستیوال عروسک‌ها که روز دختران توصیف می‌شود در هر جای ژاپن جایگاه‌های نمایش عروسک‌ها دیده می‌شود، مردم لباس‌های سنتی می‌پوشند و پادشاه این کشور در مراسم شرکت می‌کند. گفته می‌شود سنت این روز به دوره هینان باز‌می‌گردد که مردم تصور می‌کردند عروسک‌ها قدرت دور کردن بخت بد را دارند.
روز دختر در جای جای دنیا +عکس
روز دختران و پسران

بعضی‌ها هم در کشورهای مختلف کمپینی برای روز جهانی «پسرها و دخترها» راه‌انداخته‌اند که در روز ۱۱ آگوست جشن گرفته می‌شود. در این روز پدرها و مادرها اوقات خود را با فرزندانشان سپری می‌کنند و وجود آن‌ها را در زندگی‌شان جشن می‌گیرند. در مکزیک روزی به نام El Dia De Los Ninos وجود دارد که روز فرزندان خوانده می‌شود. در این روزها تأکید بر این است که موضوع هدیه دادن به دخترها و پسرها نیست و والدین باید وقت بیشتری را برای بودن با فرزندان خود اختصاص دهند.
گروهی برای روز دختر در کانادا

در کشور کانادا و در شهر ادمونتون گروهی مشغول به فعالیت هستند تا روز دختر در این کشور هر سال جشن گرفته شود. «کمیته سازماندهی روز دختران» امسال در ۲۴ آگوست مراسم جشن روز دختران را در تالار اصلی شهر ادمونتون در آلبرتا برگزار کرد. در وب سایت این گروه آمده است: در کشورهای مختلف از جمله کانادا دخترها با تبعیض، خشونت، فقر و مشکلات مختلف دیگر دست و پنجه نرم‌ می‌کنند. ما در تلاش هستیم تا با جشن گرفتن روز دختران تلاش برای زندگی بهتر آن‌ها را از جامعه خود شروع کنیم.
روز دختر در جای جای دنیا +عکس
این گروه مستقل هنوز نتوانسته روز دخترها را به صورت ملی در تقویم این کشور ثبت کند و به همین خاطر جشن این روز هر سال به صورتی متفاوت برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ice

      ایران هم که باز طبق معمول خوابه، نشسته دم در برج میلاد به رنگ لباس ملت گیر بده!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیر به دیر نظر میگذاری ولی نظرات خیلی عالیه

      • بی بضاعت

        خدا بابات رو بیامرزه که سخن دل ما میگویی

      • مرتضی

        خیلی معذرت میخوام ولی خیلی احمقی به تصویر انیمیشنی آخر دخترا نیگا کن اولیشون حجاب داره یعنی اونا ارزش میذارن به فرهنگ و حجاب ولی تو و امثال تو بی غیرتینو بی فرهنگ...

      • آیلین

        من نمیدونم کی به این مرتضی گفته تو باید حتما نظر بدی تو اول باید بری ادب یاد بگیری چون خانوادت بهت یاد ندادن .

      • مرتضی

        تو همون ice هستی نه؟تو برو وطن فروشیتو کن لازم نیست به ادب من گیر بدی هرچی باشم تو خانواده بی غیرتو وطن فروش بزرگ نشدم...نون حلال سر سفرمون بوده خداروشکر

    • mohammad

      jaleb bood.

    • ققنوس

      خوبه بازم چند ساله بفکر دخترا افتادن
      البته امسال که بیشتر بفکر لباس دخترا بودن و گیر داده بودن

      پاسخ ها

      • .........

        دختر خوب خدا حس غریزه جنسی رو تو پسرا خیلی بیشتر از دخترا گذاشته که این خیلی خوبه و یکی از دلایل استحکام خانواده هست.ولی وقتی پسرای ما تو خیابون انواع دخترا رو میبینن که حتی خود من که دخترم از دیدنشون سیر نمیشم به نظرت تن به ازدواج میدن؟؟؟؟؟معلومه که ترجیح میدن هرروز با یکی باشن دخترام که بدشون نمیاد.همین موضوع میشه عامل انحراف عزیزم.اونوقت جواب خدارو کی میده؟؟؟؟جواب دل اون پسری که هرروز با دیدن یه عالمه دختر رنگارنگ آب میشه رو کی میده؟؟؟؟الانم که شرایط ازدواج خیلی سخت شده

      • ققنوس

        به اینجاش فکر نکرده بودم من معذرت میخوام

    • بدون نام

      روزدختر تو ایران فقط با یه جمله شروع و تموم میشههه

    • عسل

      تابی مگه نظرا رو نمی خونی؟ اون وقت بی غیرت فحش نیست؟؟؟!!!

    • امیر

      در مورد نظر ice بگم که اگه شما مخالف نوع برخوردید که منم با شما موافقم اما اگه منظورتون دفاع از این نوع پوشش هاست بهتون بگم که اشتباه میکنید. من موافق آزادی در مورد دختران ایرانی هستم میدونی چرا؟ چون اونموقع هرکسی رو از روی ظاهرش میشه فهمید که چیکارست دوم اینکه هممون میدونیم بدن بدون پوشش تحریکش به مرااااتب کمتر از اینجور لباسهاست یعنی الان از آزادی اروپایی هم بدتره. روشن ؟

    • ملیکا

      اصلا بذارید یه چیزی رو بهتون بگم ایران یه کشور عقب افتاده است نه روز دختر ونه روز پسر رو جشن میگیرن به خاطر همینه که همه میرن خارج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج