۶۶۶۸۴۴
۱۳ نظر
۵۲۵۵
۱۳ نظر
۵۲۵۵
پ

تا به حال حشره خورده‌اید؟

در بسیاری از نقاط دنیا حشرات یک منبع غذایی مهم به حساب می‌آیند و در کشورهایی که در گذشته از آن‌ها اجتناب می‌کردند محبوبیت و پذیرش زیادی به دست آورده اند.

برترین‌ها : شاید چندش‌آور به نظر برسد اما در بسیاری از نقاط دنیا حشرات یک منبع غذایی مهم به حساب می‌آیند و در کشورهایی که در گذشته از آن‌ها اجتناب می‌کردند محبوبیت و پذیرش زیادی به دست آورده اند. چرا آن‌ها را می‌خورند؟ حشرات فراوان و سرشار از مواد مغذی هستند. آن‌ها سرشار از پروتئین، چربی، ویتامین و موادمعدنی هستند. اینکه چه مزه‌ای دارند و ترکیب مواد مغذیشان به چه صورت است به غذایی که می‌خورند، نوع گونه، سن و طرز تهیه آن‌ها بستگی دارد؛ بنابراین ممکن است یک حشره در شرایطی طعم مرغ و در شرایط دیگری طعم ماهی یا میوه داشته باشد.

ملخ و جیرجیرک

حدود ۲۰۰۰ نوع حشره خوراکی وجود دارد، اما ملخ‌ها و جیرجیرک‌ها از همه بیشتر خورده می‌شوند. آن‌ها به صورت سرخ شده، کباب شده، آبپز یا تفت داده شده سرو می‌شوند. در برخی کشور‌ها آن‌ها را پودر می‌کنند تا یک پودر پروتئینی خوراکی تهیه کنند.

تا به حال حشره خورده‌اید؟

کاترپیلار موپین

تقریبا همه ملخ‌ها و جیرجیرک‌ها خوراکی هستند، اما در مورد کاترپیلار‌ها نمی‌توان این حرف را زد. آن‌ها در واقع لارو پروانه‌ها هستند. مانند شکل بالغشان، برخی کاترپیلار‌ها سمی هستند. کرم یا کاترپیلار موپین یکی از انواع خوراکی آن هاست. این کرم حاوی آهن فراوان (۳۱ - ۳۷ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم) است. کاترپیلار یک منبع غذایی مهم در آفریقاست که در جاهای دیگر هم محبوب شده است.
تا به حال حشره خورده‌اید؟

کرم نخل

کرم نخل یا ساگو حشره خوشمزه‌ای است که معمولا در روغن خودش سرخ می‌شود. این کرم‌ها بیشتر در آمریکای مرکزی، مالزی و اندونزی محبوب هستند. کرم‌های پخته مزه بیکن شیرین دارند، اما به صورت خام هم به دلیل بافت کرمیشان محبوب هستند. آن‌ها موجودات گرمسیری و بومی جنوب شرقی آسیا هستند و در اصل در میان درختان نخل یافت می‌شوند.

تا به حال حشره خورده‌اید؟

کرم میل‌ورم

در کشورهای غربی از میل‌ورم به عنوان غذای پرندگان و سایر حیوانات خانگی استفاده می‌شود، اما به عنوان منبع غذای انسان هم پذیرفته شده است. برخلاف سایر حشرات خوراکی که مناطق گرمسیر را ترجیح می‌دهند، میل‌ورم‌ها در مناطق معتدل رشد می‌کنند. هنگام پرورش لارو‌ها به عنوان منبع غذا، به آن‌ها جو، غلات، سبوس گندم، سیب، سیب زمینی و هویج می‌دهند. ارزش غذایی آن‌ها به اندازه گوشت گاو است. میل‌ورم‌ها برای مصرف انسان به شکل پودر در می‌آیند یا کباب شده، سرخ شده و تفت داده شده خورده می‌شوند. مزه آن‌ها بیشتر شبیه میگو است، چون در واقع لارو سوسک میل‌ورم هستند و سوسک‌ها هم مثل میگو بندپا هستند.

تا به حال حشره خورده‌اید؟

مورچه‌ها

برخی گونه‌های مورچه، خوراکی‌های خوشمزه‌ای هستند. مورچه‌های لیمویی جنگل آمازون مزه لیمو دارند. مورچه‌های برگ بُر معمولا کباب می‌شوند و گفته می‌شود مزه بیکن یا پسته می‌دهند. مورچه‌های عسل خام خورده می‌شوند و شیرین هستند. در جوامع غربی رایج‌ترین مورچه خوراکی مورچه درودگر است. مورچه‌ها هم به صورت بالغ و هم تخم هایشان خورده می‌شوند. تخم مورچه‌ها فرم خاصی از خاویار حشرات در نظر گرفته می‌شود و قیمت بالایی دارد. حشرات ممکن است خام (حتی زنده)، کباب شده یا له شده و اضافه شده به نوشیدنی خورده شوند.

تا به حال حشره خورده‌اید؟

سایر حشرات و بندپایان خوراکی

سایر حشرات خوراکی شامل زنبورها، سنجاقک ها، سیکاداها، لاروهای زنبور، سوسک‌ها و انواع کرم‌ها می‌شود. کرم‌های خاکی هم خوراکی و سرشار از آهن و پروتئین هستند. هزارپا‌ها هم حشره نیستند، اما مردم آن‌ها را می‌خورند.
تا به حال حشره خورده‌اید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کرمهای بزرگ ظاهرا از میگو خوشمزه تر باشن

    • بدون نام

      میشه از این به بعد دیگه پست های کصافت دیگه نذارید ؟؟ حالمون بهم میخوره به خدا

    • بدون نام

      وااای دهنم آب افتااااد (از چندش صورتش جمع میشود)

    • بدون نام

      الان دارین ما را برای دوران قحطی و خشکسالی آماده میکنین دیگه !!

    • بدون نام

      حالم به هم خورد

    • بدون نام

      اه خیلی بد بود

    • آرش

      با این وضع اقتصادی و خشکسالی کشور باید امادگی هر چیزی رو داشته باشیم :|
      پدر بزرگ مرحوم من متولد جنوب استان فارس سال ۱۳۰۵ بود از دوران جوانیش میگفت که بر اثر هجوم ملخ ها هیچ مزرعه ای در استانهای جنوبی ایران از کرمان تا خوزستان باقی نمونده بود و مردم مجبور شده بودن خود ملخها رو سرخ کنن یا کباب کنن بخورن
      استاد سعدی هم در این مورد گفته : ملخ بوستان خورد و مردم ملخ
      در مورد زمان رضاشاه و هجوم انگلیسیها گفته بود به جایی رسیده بودیم که گندم و جو هم نداشتیم که نون بخوریم تا چند هفته با روزی چهارتا دونه خرما که از نخلستان میچیدیم زنده موندیم

    • بدون نام

      من تو تايلند كرم سرخ كرده با چاى خوردم. مزه بادام زمينى ميده. البته كرم معمولى كه تو كثافت راه ميره نيست. بلكه يك نوع است كه داخل نيشكر زندگى ميكنه.

    • شیما

      ای ننه

    • حمید

      خیلی هم عالی بود مطلبتون نمیدونم اونایی که حالشون بهم میخوره پس چرا مطالعه میکنن خب عزیزم من شما نخون
      کاش طرز پختشونم میذاشتید

      پاسخ ها

      • پری

        طرز پختن؟!!!!!
        بابا تو دیگه کی هستی!!!! "_"

    • بدون نام

      یاابرفرض

    • aria

      چینیا نمیگن بیا غذات سرد شد. میگن بیا غذات فرار کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج