۶۹۱۶۵۲
۵ نظر
۵۰۴۱
۵ نظر
۵۰۴۱
پ

طنز؛ برترین‌های سال ۹۶

رصدخانه «خط خطی» به روش هر ساله دوربین نافذ و چشمان تیز خود را به کار انداخت و یکی یکی روی شخصیت های حقیقی، حقوقی، نجومی، اختلاسی، مجازی، غیرمجازی و غیره زوم کرد تا از بین ایشان یک شخصیت سال پرمَلات و شش سیلندر را پیدا کند که هم سیخ بسوزد هم کباب!

ماهنامه خط خطی - حسن غلامعلی فرد: رصدخانه «خط خطی» به روش هر ساله دوربین نافذ و چشمان تیز خود را به کار انداخت و یکی یکی روی شخصیت های حقیقی، حقوقی، نجومی، اختلاسی، مجازی، غیرمجازی و غیره زوم کرد تا از بین ایشان یک شخصیت سال پرمَلات و شش سیلندر را پیدا کند که هم سیخ بسوزد هم کباب!

حال این شما و این هم کاندیداهای شخصیت سال:

۱. آقای حسن روحانی به دلیل این که دستشان همیشه بسته است و خیلی چیزها دست ایشان نیست.
2. آقای میرسلیم، به سبب حضور ناگهانی در انتخابات ریاست جمهوری و سپس محو شدن ناگهانی پس از انتخابات
۳. عارف به دلیل مداومت در سکوت و نیز انتقال ژن خوب به عارفان کوچک تر.
4. بهنوش بختیاری به سبب حضور در کلیپ تبلیغاتی یک شرکت عطرسازی و غش کردن روی عطرها آن هم با لب های خندان
۵. تتلو به دلیل تتلو بودنش
6. حسام الدین آشنا به دلیل آشنا نبودنش به سیاست
۷. بقایی به دلیل پیشه کردن سیاست زنبیل
8. حامد همایون به دلیل این که ما هنوز نفهمیدیم چی شد که این جوری شد.
۹. ابراهیم حاتمی کیا

طنز؛ برترین‌های سال ۹۶

و اما رصدخانه «خط خطی» ضمن تقدیر از آقای تتلو به سبب خسته نشدنش از پرت و پلاگویی (نوعی از گویش را گویند که بسیار متنوع است) و نیاز ممارست ایشان برای تولید جفنگیات (شاخه ای از ادبیات) جایزه ویژه سال را به آقای ابراهیم حاتمی کیا اهدا می کند تا هم ایشان یکهو نیایند توی تحریریه و نگویند چرا جایزه ویژه مرا ندادید و هم این که واقعا ما هنوز نفهمیدیم چطور می شود کسی هم جایزه بگیرد و هم شاکی باشد؟!

جذاب ترین سال

شکوفه موسوی: اگر بخواهیم از تمام جذابیت های سال 96 بگوییم اوضاع به گونه ای است که مرغان هفت آسمان به صدا در می آیند. لذا به خاطر این که فردا پس فردا اتحادیه مرغان هفت آسمان علیه مان بیانیه صادر نکنند و در «خط خطی» مان را تخته ننمایند، بیخیال همه اش می شویم و به چند مورد اندک اکتفا می کنیم: من از مجذوبان بهنوش بختیاری در سال 96 بودم، آنجا که خودش را بر زمین غلتاند و از جان مایه گذاشت و چه بسا که پیش تر حافظ گفته بود: «بوی خوش تو هر که ز باد صبا شنید / از یار آشنا سخن آشنا شنید». تصورش را بکنید که یک نفر با میلیون ها فالوور خودش را به در و دیوار و زمین و کوه و دریا بزند تا ما را خوشبو کند. اگر این جذاب نیست پس چیست؟!

با چه بگویم که در حسرت رفتن به کشورهای اطراف، سال 96 را به پایان رساندم. لابد می پرسید چرا؟ چرایش را محسن جان افشانی برای مان تفسیر کرد. آن قدر که جذاب و مهر افکن برای مان استوری های چند ثانیه ای فشاند و عکس های منقش به کف دست روی صورت بانوجان گرفت که مگر می شود جذب او و عکس هایش در کشورهای حاشیه نشد؟! جذاب دیگر سال لحظه هایی بود که مهدی جانِ طارمی برای مان خلق کرد که هی رفت و آمد و کار را به جایی رساند که یکصدا فریاد زدیم، مهدی جان، جانِ طارمی برو! و رفت و حالا دلخوشیم به تک توییت های جذابش در گاهگاهِ توییتر، چه هنرمند و جذاب بودی در امسالی که گذشت پسر!

طنز؛ برترین‌های سال ۹۶

نمی شود این مطلب را به پایان ببریم و یادی از دشت و گلزار سینمای ایران نکنیم که به لطف و مرحمتش دیگر نیاز نیست سال به سال چشم ها بیاساییم بلکه فیلمی از خودش روی پرده در کند. در سال نود و شش در جای جای پایتخت که قدم نهادیم، چهره ای از وی را دیدیم که مشغول تبلیغ چیز جذابی بود. البته این را که او مشغول تبلیغ چیز جذابی بود یا چیز جذابی مشغول تبلیغ او بود.

ما قضاوت نمی کنیم و به عهده خودتان می گذاریم چون جاج کردن کار نکوهیده ای است، لطفا جاجو نباشید! در پایان اگر به من باشد تندیس جذابیت را به بهنوش جان بختیاری می دهم که پاک و بی آلایش با اندکی آرایش ما را عطر آگین کرد و با شعار «هر ایرانی، یک عطر آگین» این غائله را خاتمه می دهیم و آرزو می کنیم اگر در کشورهای همسایه نوروز را در می کنید، مراقب استوری های تان باشید که یهو در نرود و افشان نشود!

برترین برنامه مجازی سال

شایان حسین نژاد: سال نود و شش سال اوج گرفتن برنامه های مجازی بود که زحمت های فراوانی کشیدند تا از منجلاب اینترنت جان سالم به در ببرند و بهترین برنامه سال ببرند. به همین دلیل با هم پرکاربردترین نرم افزارهای امسال رو مرور می کنیم.

شبکه های اجتماعی

در جمع شبکه های اجتماعی، اسکار پر حاشیه ترین برنامه به تلگرام تعلق گرفت. این برنامه که همزمان عامل نفوذ، اغتشاش، جاسوسی، کشتار جمعی و ... بود، با آش نخورده و دهن سوخته هر نیم ساعت یک بار فیلتر و رفع فیلتر شد. اینستاگرام هم با تلاش شبانه روزی پلنگ های ایرانی رو از انقراض حتمی نجات داد تا با تبلیغ های میلیونی بیشتر از همه آژانس های تبلیغاتی پول دربیارن ولی این تلاش ها باعث نشد این دو برنامه بهترین باشن.

طنز؛ برترین‌های سال ۹۶

نرم افزارهای خدمت رسان

از بین نرم افزارهای وطنی اسنپ و تپسی از موقعیت استفاده کردن و کلی پول به جیب زدن ولی زمانی که نوبت خدمت رسانی واقعی توی برف و سرما شد، قیمت ها رو انقدر بالا بردن که اگر سگ و سورتمه از قطب شمال وارد می کردی هزینه هات کمتر می شد. نرم افزارهایی مثل اسنپ فود و دلینو هم شکم کلی آدم گرسنه رو سیر کردن طوری که اگه سازمان یونیسف کار سیر کردن گرسنه های دنیا رو به اینها سپرده بود، الان هر کدومشون اندازه چاق های روسیه شده بودند و در به در دنبال یه حراج می گشتند تا لیپوساکشن کنن! اما باز هم این تلاش ها کمک نکرد. این برنامه ها بهترین باشد.

طنز؛ برترین‌های سال ۹۶

نرم افزارهای مسیریاب

برنامه ویز راه ها و جاده ها رو نشون داد و بهمون گفت کجا ترافیک، حتی گاهی قبل از کسی که تصادف کرده فهمید تصادف شده. این آخری ها نزدیک بود تشخیص بده توی صندوق عقب ماشین چی داریم و به پلیس راپورت بدهد که خوشبختانه فیلتر شد وگرنه آبروی مان می رفت. همین فیلتر شدن باعث شد شانس رقابت با مدعیان، بهترین برنامه رو از دست بدهد.

طنز؛ برترین‌های سال ۹۶

فیلترشکن

در این میان یکی از پرکاربردترین نرم افزارها که از وزیر و وکیل و رئیس گرفته تا کارمند و کارگر و بیکار ازش استفاده کردن فیلترشکن بود. گاهی در برهه حساس کنونی پیش نیاز دسترسی به اینترنت فیلترشکن شد. گاهی هم برای دسترسی به فیلترشکن از فیلترشکن دیگه ای استفاده کردیم که واقعا هم سخت بود! ولی با این وجود مقام اول بهترین برنامه سال به دلیل کاربرد هر روزه و هر ساعته با افتخار تقدیم می شود به فیلترشکن که تو سختی و آسانی کمرش خم نشد و ما را تنها نگذاشت.

طنز؛ برترین‌های سال ۹۶

سوتی سال

علیرضا لبش: امسال سوتی های مختلفی توسط سوتی دهندگان همیشه در صحنه اتفاق افتاد که نامزدهای بهترین سوتی سال از نگاه هیات داوران ناسوتی به قرار زیر است:

۱. مجری محترم اخبار که به قطر سفر کرد و دل بسیاری از علاقه مندان سفر و قطر را شاد کرد. بینندگان عزیز اخبار آن ساعت به قدری خندیدند که احساس کردند همه چیز کویت شده است.

۲. پسر یکی از ساکت ترین نمایندگان مجلس که گفت ما خوبیم چون ژن مان خوب است. در پی این سوتی، پدر ژن خوب همچنان سوت اختیار کرد. یکی گفت: سکوت نشانه رضایت است، اما خود پدر اعتقاد داشت چون ما ژن مان خوب است، اگر حرف بزنم، ژن های خوبم از دهانم فرار مغزها می کنند.

طنز؛ برترین‌های سال ۹۶

3. رفراندوم اقلیم کردستان: کردهای عراق برای جدایی از کشور عراق و تبدیل شدن به یک کشور جدا، رفراندوم برگزار کردند و نزدیک به صددرصد موافق جدایی بودند اما بعد دیدند مثل این که کردستان عراق در خاورمیانه قرار دارد، بعد هم بخشی از مان ها را تحویل حکومت مرکزی دادند.

4. عباس جدید آپورچونیتی معروف که توانست در شورای شهر تهران بالاخره شاخ های بز را از هم جدا کند و به خاطره ها بپیوندد. بعد از رفتن عباس از شورای شهر همه نوشتند: حالا چه کسی با تخت بیمارستان عکس زاویه بدن می گیرد و تتلو را از بازداشتگاه آزاد می کند.

5. تتلو که کلا اشتباه زد. او قبل از انتخابات هم اشتباه زد و بعد از انتخابات هم و هیچ گولاخی پیدا نشد که به این بنده خدا بگوید داداچ داری اشتب می زنی.

6. خانمی که فکر می کرد آزاده است و خیلی نامدار و با بادهای داخل کشور سازگار شده بود اما با بادهای خارج از کشور خیلی آشنایی نداشت و وقتی باد آمد علاوه بر این که پوشش او را برد، نوشیدنی هایی ویژه هم برایش آورد. البته ایشان از این که در قطب شمال هم یک ایرانی موبایل به دست پیدا می شود و نمی گذارد آدم بین میلیون ها محارم خارجی اش راحت باشد، ناراحت بود.

در نهایت هیات داوران ناسوتی با احترام به تمام نامزدها جایزه این بخش را اختصاص می دهد به خانم آزاده نامداری با سوتی بادهای سرزمین های غربی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Hasti

      Awli

    • بدون نام

      عالی.عالی.عالی

    • بدون نام

      مخترع سوت بلبلی کیه؟

    • مینا

      عالی بود خصوصا در مورد نامداری خوب دستش رو شد

    • بدون نام

      خیلی هم خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج