۷۲۰۵۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

برترین تصاویر فضایی هفته

بهترین عکس‌های فضایی هفته را به انتخاب نشنال‌جئوگرافیک با ما مرور کنید: از جلوه‌گری راه شیری بر فراز دودکش‌های جن تا نمای زیبای سحابی مارپیچی و بال‌های کیهانی نور شمالگان.

خبرآنلاین: بهترین عکس‌های فضایی هفته را به انتخاب نشنال‌جئوگرافیک با ما مرور کنید: از جلوه‌گری راه شیری بر فراز دودکش‌های جن تا نمای زیبای سحابی مارپیچی و بال‌های کیهانی نور شمالگان.

برترین تصاویر فضایی هفته

راه شیری بر فراز دودکش جن

آسمان بالای پارک ملی Goblin Vallay در ایالت یوتا آمریکا، با درخشش کهکشان راه شیری به دو نیم تقسیم شده است. با پهنایی بیش از ۱۰۰ هزار سال نوری، کهکشان راه شیری ما خانه بیش از ۲۰۰ میلیارد ستاره است. در این عکس، هسته درخشان کهکشان ما که پشت رودخانه‌ای از گاز و غبار پنهان شده، نزدیک به افق دیده می‌شود. به دلیل نقطه دید مناسب زمین در یکی از بازوهای خارجی کهکشان، ما قادر به مشاهده هسته کهکشان در فاصله‌ای حدود ۲۶ هزار سال نوری هستیم.

برترین تصاویر فضایی هفته

چشم لوله‌ای

این پرتره رنگی از سحابی هلیکس (Helix Nebula) با استفاده از تلسکوپی خانگی در فلوریدا آمریکا تهیه شده است. سحابی هلیکس در فاصله ۷۰۰ سال نوری از زمین و در صورت فلکی دَلو قرار گرفته است. این سحابی از بقایای ستاره‌ای خورشیدمانند ساخته شده و رنگ‌های درخشان آن گازهایی هستند که توسط جو خارجی این ستاره در حال مرگ بیرون ریخته شده‌اند.

برترین تصاویر فضایی هفته

پرتگاه مریخی

عارضه‌ای که در این عکس پر کیفیت از مریخ مشاهده می‌کنید، Hebes Chasma نام دارد: پرتگاهی عظیم روی سیاره سرخ که عمق ۸ کیلومتری آن می‌تواند خون را در رگ‌های هر فضانوردی با دل و جراتی منجمد کند. این دره وحشتناک که آبگیری عظیم را در منطقه Valles Marineris شکل می‌دهد، بزرگ‌ترین دره تمام منظومه شمسی به شمار می‌رود. عرض این دره که در زمینی به طول ۳۱۵ کیلومتر گسترده شده، در پهن‌ترین نقاط آن به ۱۲۵ کیلومتر می‌رسد.

برترین تصاویر فضایی هفته

گرم شدن

این سه روستایی اندونزیایی زیر پتویی از جنس ستاره گرد آمده‌‌اند، و آتشی بر افروخته‌اند تا خود را در سرمای استخوان‌سوز شب‌های جاوا گرم کنند. علاوه بر درخشش کهکشان راه شیری در آسمان، دو کوه آتشفشان مونت‌برومو (سمت چپ) و مونت‌باتوک زیبایی چشم‌نوازی به آسمان منطقه بخشیده‌اند.

برترین تصاویر فضایی هفته

بال‌های کیهانی

همچون بال‌های غول‌آسای کیهانی، درخشش شفق سبزرنگ قطبی نمای زیبایی به آسمان منطقه آنچوریج آلاسکا بخشیده است. این نورافشانی زیبا در اثر برخورد سه‌شنبه گذشته فوران تاج خورشید با میدان مغناطیسی زمین ایجاد شده است. فوران تاج خورشید (CME) ابری از گاز فوق داغ و ذرات باردار است که توسط خورشید در فضا پراکنده می‌شود. زمانی‌که این فوران‌ها با زمین برخورد می‌کند، اندرکنش ذرات خورشیدی با ذرات باردار گرفتار شده در میدان مغناطیسی زمین باعث ایجاد این نورهای رنگارنگ در قطب‌های زمین می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      مجله جان عاشق این مطالبتم بازم بزار :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج