۷۴۶۷۳۰
۶ نظر
۵۷۸۶
۶ نظر
۵۷۸۶
پ

اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟

در برخی موارد اسکلت تنها چیز باقی مانده از اجدادمان هستند. با این حال تکنولوژی پیشرفته به دانشمندان امروزی کمک می‌کند چهره مردم باستان را با استفاده از ساختار و آناتومی جمجمه بازسازی کنند.

برترین‌ها - الهام مظفری : ما کنجکاویم بدانیم انسان‌های باستان واقعا چه شکلی بوده اند. پرتره‌هایی از آن‌ها داریم، اما برخی از آن‌ها فقط تصور ذهنی هنرمندان هستند. در برخی موارد اسکلت تنها چیز باقی مانده از اجدادمان هستند. با این حال تکنولوژی پیشرفته به دانشمندان امروزی کمک می‌کند چهره مردم باستان را با استفاده از ساختار و آناتومی جمجمه بازسازی کنند. در این مطلب شما را دعوت می‌کنیم نگاهی به چهره مردم باستان بیندازید، آن‌ها صد‌ها یا حتی هزاران سال پیش زندگی می‌کرده اند.

مرد نوسنگی

این مرد در دوران نوسنگی زندگی می‌کرده و حدود ۵۵۰۰ سال پیش در بریتانیای امروزی دفن شده است. در واقع او ۵۰۰ سال قبل از ایجاد استون هنج متولد شده و ۲۵-۴۵ ساله بوده است.
اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟

آوا، زنی از عصر برنز

این زن جوان که او را با نام آوا می‌شناسیم حدود ۳۷۰۰ سال پیش مرده است. بقایای او در اسکاتلند و در گوری پیدا شده که در یک صخره حفر شده بوده است.

اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟

توت‌عنخ‌آمون

فرعون مصر باستان و مهم‌ترین شخص تاریخ مصر حدود ۱۳۳۲-۱۳۲۳ قبل از میلاد حکومت می‌کرده است. او در ۱۰ سالگی به سلطنت رسیده و قبل از ۲۰ سالگی مرده است. به لطف تحقیقات و توموگرافی کامپیوتری مومیایی او در سال ۲۰۰۵، اکنون می‌توانید چهره بازسازی شده او را ببیند. همان طور که می‌بینید صورت او ویژگی‌های زنانه داشته و ایده آل نبوده است.
اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟

دختری از یونان باستان

این دختر در آتن زندگی می‌کرده و در ۱۱ سالگی در سال ۴۳۰ قبل از میلاد درگذشته است. این زمان، پررونق‌ترین دوره تمدن یونان بوده است.
اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟

ژولیوس سزار

موزه ملی باستان در هلند مدلی از این رهبر رومی ایجاد کرده است. دانشمندان مجسمه نیم تنه مرمری در این موزه را اسکن کردند. به نظر می‌رسد تصور ما از این شخصیت سیاسی بزرگ روم کمی متفاوت بوده است.
اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟

مردی از روم باستان که در پمپئی مرد

در آگوست سال ۷۹ میلادی، فوران آتشفشان شهر‌های روم باستان، پمپئی و هرکولانیوم را ویران کرد. حدود ۱۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نفر در اثر این فاجعه طبیعی جان خود را از دست دادند. دانشمندان با اشعه ایکس و سایر ویژگی‌های جمجمه این تصویر را بازسازی کردند. آن‌ها هیچ چیز دیگری پیدا نکردند که موقعیت اجتماعی این مرد را نشان دهد یا چیزی درباره زندگی او بگوید.
اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟

زنی از روم باستان که در هرکولانیوم مرد

این زن جوان تنها یکی از ۲۰ نفری بوده که سعی کردند از فوران آتشفشان در یک ناوگاه پناه بگیرند. به نظر می‌رسد او از یک خانواده ثروتمند بوده است.
اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟

مرد جوانی از قرون وسطی

این مرد در قرون وسطی و در اسکاتلند زندگی می‌کرده و ۱۳ تا ۱۷ ساله بوده است. به نظر می‌رسد در یک بیمارستان تحت درمان بوده و همان جا مرده است.

اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟

ریچارد سوم، پادشاه انگلستان

پادشاه انگلستان و آخرین پلانتاژنت در نیمه دوم قرن پانزدهم زندگی می‌کرده است. در نمایشنامه شکسپیر، ریچارد سوم به عنوان یک شخص حیله گر و بی رحم به تصویر کشیده شده است. اما دانشمندان هنوز درباره شخصیت او بحث دارند. بقایای ریچارد چند سال پیش در یک پارکینگ کشف شد. دانشمندان با بررسی جمجمه او مدل پلاستیکی صورتش را خلق کردند.
اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟

هنری چهارم، پادشاه فرانسه

هنری چهارم حدود سال‌های ۱۵۵۳ تا ۱۶۱۰ میلادی زندگی می‌کرده و بنیانگذار سلسله بوربن بوده است. شاه هنری به مردم و کشورش اهمیت می‌داد. او در سن ۵۷ سالگی به قتل رسید. دانشمندان براساس جمجمه یک مدل کامپیوتری دقیق از چهره او ساختند.
اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟

یوهان سباستیان باخ

آهنگساز مشهور، باخ، در قرن هفدهم و هجدهم می‌زیست. این استاد آهنگساز آلمانی بیش از هزار اثر منحصر به فرد از خود به جای گذاشت. دانشمندان چهره او را بر اساس جمجمه اش بازسازی کردند.
اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟

ماکسیمیلیان روبسپیر

ماکسیمیلیان یک رهبر واقعی در دوران ترور یا وحشت بود که پیروان سابقش او را با گیوتین کشتند. دانشمندان چهره سه بعدی او را بر اساس ماسک مرگش بازسازی کردند.
اجداد ما واقعا چه شکلی بودند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این ماسک مرگ واقعا چه جوریه؟؟؟؟؟؟

    • خشم شب

      عالی لطفا بازم مطالب تاریخی بزارید

    • کاپیتان

      خیلی عالی بود
      ماسک مرگ بعد از فوت استفاده می شده که قالب صورت رو حفظ کنه
      چون دوربین نداشتن مثل ما عکس مرگشون رو ثبت کنند از ماسک روی صورت استفاده می کردند!
      ماسک مرگ رو اینجا هم سرچ کنی در موردش میاره
      چون چند وقت پیش در موردش توضیح دادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنون

    • بدون نام

      یه همکلاسی داشتم عین توت‌عنخ‌آمون بود

    • شیما

      خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج