adexo3
۸۷۰۱۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

نخستین های دنیای عکس

به سبب مشکلات تکنیکی، نخستین عکس‌های ثبت‌شده از اشیا و ساختمان‌ها بودند، در واقع بیش از ۱۵ سال از زمان شروع عکاسی باید می‌گذشت، تا نخستین بار آن هم به صورت تقریبا تصادفی، عکسی از یک انسان ثبت شود، حالا در نظر بگیرید که ثبت عکس از ماه چقدر بایستی چالش‌برانگیزتر بوده باشد.

یک پزشک: به سبب مشکلات تکنیکی، نخستین عکس‌های ثبت‌شده از اشیا و ساختمان‌ها بودند، در واقع بیش از ۱۵ سال از زمان شروع عکاسی باید می‌گذشت، تا نخستین بار آن هم به صورت تقریبا تصادفی، عکسی از یک انسان ثبت شود، حالا در نظر بگیرید که ثبت عکس از ماه چقدر بایستی چالش‌برانگیزتر بوده باشد. ماه، از جهات زیادی یک قمر بی‌نظیر است، ماه بزرگ‌ترین قمر منظومه شمسی نیست، اما شکل و ویژگی‌های جالبی دارد. انسان‌ها از دیرباز مفتون ماه بوده‌اند و برایش شعرها سروده‌اند و رخش را به رخ یار تشبیه کرده‌اند و البته در هنگام شعرسرایی، شانس آورده‌اند که چهره دقیق و آبله‌گون ماه را نمی توانسته‌اند با بزرگ‌نمایی ببینند.

نخستین بار گالیله با تلسکوپ، سطح ماه را با بزرگ‌نمایی دید و ناهمواری‌ها و شکلش را ثبت کرد.

نخستین های دنیای عکس

ژوزف نیسه‌فور نیپس نخستین عکس تاریخ را در ۱۸۲۲ نخستین عکس را گرفت، این مخترع فرانسوی و برادرش -کلود- از سال ۱۷۹۳ ، روی روش‌های مختلف عکسبرداری کار می‌کردند. آنها چون مواد حساس به نور مناسب نداشتند ، مجبور بودند زمان نوردهی را بسیار طولانی کنند. به عکس‌های اولیه آنها را هلیوگرام می‌گفتند و زمان نوردهی این عکس‌ها ، ۸ ساعت بود. این عکس گرچه نخستین عکس گرفته شده نیست ولی قدیمی‌ترین عکس به جامانده از این مخترع فرانسوی است:

نخستین های دنیای عکس

خود او نخستین عکس ماه را ثبت کرد، اما به خاطر حساسیت پایین صفحات عکاسی، او مجبور شد، عکس را طی چند ساعت در طول روز ثبت کند. ما این عکس را در دست نداریم، اما می‌شود حدس زد که عکس واضحی نبوده است. این عکس در سال ۱۸۲۶ یا ۱۸۲۷ گرفته شد.

حدود یک دهه گذشت، در این زمان لوئیس داگور -هنرمند و عکاس فرانسوی- تکنیک تازه‌ای از عکاسی را معرفی کرده بود، او در سال ۱۸۳۸، عکسی از یکی از خیابان‌های پاریس گرفت، به خاطر زمان نوردهی ۱۰ دقیقه‌ای، خودروها در عکس مشخص نیستند، اما در این عکس غفلتا عکسی از یک کفاش و مشتری‌اش هم ثبت شده است، عکسی که گمان می‌رود، نخستین عکس ثبت شده از یک انسان باشد!

نخستین های دنیای عکس

لوئیس داگور بعدا عکسی از ماه در حالت هلالی ثبت کرد.

اما افتخار ثبت نخستین عکس واضح و با جزئیات زیاد از ماه متعلق به جان ویلیام دراپر است، او به سبک دانشمندان قرن‌های قبل، یک همه چیزدان بود، از او به عنوان فیلسوف، پزشک، شیمی‌دان و مورخ یاد می‌شود!

نخستین های دنیای عکس

او بود که نخستین بار یک عکس واضح را از ماه گرفت:

نخستین های دنیای عکس

و جالب است بدانید، او نخستین عکس‌های واضح پرتره را از چهره انسان‌ها و یک زن گرفت، دراپر در آن زمان کارهایی روی شیوه‌‌های قبلی ثبت عکس انجام داده بود و توانسته بود زمان لازم برای نوردهی را به کمی بیشتر از یک دقیقه کاهش دهد، جالب است بدانید که او برای افزایش کنتراست در این عکس‌ها روی صورت سوژه‌ها آرد هم می‌مالید!

یکی از نخستین عکس‌های پرتره از چهره یک زن را، او در سال ۱۸۴۰ از خواهرش گرفت.

نخستین های دنیای عکس

عکسی را که او از ماه گرفت، خیلی‌ها نخستین عکس نجومی تاریخ هم می‌دانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم سراوانی

      گاو ،چو گاو ببیند خوشش آید.

      پاسخ ها

      • حسین

        سلام
        مریم خانم ، مگر سراوان هم گاو داره ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج