۱۰۲۱۱۷۳
۱۸ نظر
۵۰۴۸
۱۸ نظر
۵۰۴۸
پ

این نشانه‌ها در مردان، یعنی این‌ که سرطان دارید

بسیاری از سرطان‌ها در بدن با یک تغییر خیلی کوچک خود را نشان می‌دهند که مرتبط با یک خطر بزرگ برای سلامتی هستند. اگر به این نشانه‌ها توجه کنیم، می‌توانیم به موقع درمان را شروع کنیم.

ایرنا زندگی: بسیاری از سرطان‌ها در بدن با یک تغییر خیلی کوچک خود را نشان می‌دهند که مرتبط با یک خطر بزرگ برای سلامتی هستند. اگر به این نشانه‌ها توجه کنیم، می‌توانیم به موقع درمان را شروع کنیم. در ادامه با معرفی این ۱۳ نشانه، شما را همراهی می‌کند.

این نشانه‌ها در مردان، یعنی این‌ که سرطان دارید

۱. درد به هنگام ادرار کردن

اگر در هنگام ادرار کردن درد احساس می‌کنید و در ادرار خود خون می‌بینید فوری با یک دکتر مشورت کنید. وجود درد در اندام‌های تناسلی را جدی بگیرید و به یک دکتر اورولوژ مراجعه کنید. این درد از وجود لخته خون در مجاری ادراری یا بیضه‌ها خبر می‌دهد که منجر به سرطان پروستات می‌شود.

۲. هماتوسل (بیماری‌های بیضه)

مردان باید با بدن خود آشنا باشند و تغییرات را متوجه شوند. تنها خودمان هستیم که می‌توانیم خیلی زود بیماری را شناسایی کنیم. هر تغییری مانند تغییر سایز، تورم و احساس سنگینی در بیضه‌ها را جدی بگیرید. چرا که ممکن است اینها، نشان از سرطان بیضه (رایج‌ترین سرطان بین مردان جوان و میانسال در آمریکا) باشند.

۳. تغییرات پوستی قابل توجه

اغلب مردان بالای ۵۰ سال، به علت سرطان پوستی جان خود را از دست می‌دهند. طبق گزارشات بنیاد سرطان پوستی آمریکا، مردان جوان بیشتر در معرض خطر ملانوم (سرطان پوست جدی) هستند. تغییرات قابل توجه مانند خال‌های برجسته و مایع دار، التهاب‌های پوستی و تغییر رنگ ناگهانی از دسته نشانه‌هایی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

این نشانه‌ها در مردان، یعنی این‌ که سرطان دارید

۴. آفت یا درد در دهان

اگر متوجه آفتی در دهان شدید که خوب نمی‌شود یا دردی که در حول دهان جا به جا می‌شود، به دکتر مراجعه کنید. لکه‌های قرمز و سفید در لثه و زبان یا درد در لثه‌ها به هنگام جویدن را جدی بگیرید. این‌ها نشانه‌هایی از سرطان دهان هستند.

۵. سرفه‌های مزمن

سرفه‌هایی که بیشتر از سه هفته و به طور وخیم ادامه دارند را با دکتر در میان بگذارید. به یاد داشته باشید علائمی مانند سرما خوردگی و آلرژی، اما در طولانی مدت، خبر از سرطان و مشکلات ریوی می‌دهند. گاهی اوقات به مرور زمان و عدم درمان این سرفه‌ها به برونشیت حاد تبدیل می‌شوند. در این زمان سرفه‌ها همراه لخته‌های خون هستند.

۶. خون در مدفوع

خون در مدفوع ممکن است نشان از همرویید (بواسیر یا خون‌شار) و شروع این بیماری باشد. همچنین این نشانه ممکن است خبر از سرطان روده بزرگ نیز بدهد. در صورت مشاهده به پزشک فلوشیب مراجعه کنید.

۷. دل درد و حالت تهوع

همیشه دل درد و حالت تهوع خبر از سرطان نمی‌دهند؛ ولی اگر این علائم را در طولانی مدت (۵ روز) احساس می‌کنید بهتر است به پزشک مراجعه کنید و آزمایشات اولیه را انجام دهید. این حالات نشان از زخم معده و در موارد حاد، خبر از سرطان خون، معده، لوزالمعده، مری، کبد یا سرطان روزه بزرگ می‌دهد.

این نشانه‌ها در مردان، یعنی این‌ که سرطان دارید

۸. تب‌های مکرر

اگر به طور مکرر تب می‌کنید و هیچ علائم دیگری ندارید، در این‌باره نگران باشید. عفونت‌های خونی و در بدترین حالت، سرطان خون بر تعداد گلبول‌های سفید اثر می‌گذارند و واکنش بین گلبول‌ها و عفونت یا سلول سرطانی در خون، موجب تب‌های مکرر می‌شوند.

۹. درد گلو به هنگام قورت دادن

در بسیاری از موارد، درد گلو به علت سرماخوردگی و آنفولانزا است. در این صورت نیازی نیست نگران باشید و تنها باید دارو‌هایی که پزشک توصیه می‌کند، مصرف کنید؛ اما اگر این گلو درد طی هفته‌ها ادامه دارد و به مرور زمان بدتر می‌شود نشان از سرطان روده، حنجره یا معده دارد.

۱۰. کبودی بی دلیل در بدن

کبودی بدن اغلب مورد نگران کننده‌ای برای ما نیست؛ ولی اگر به طور مکرر و بدون دلیل رخ بدهد باید توجه کنیم. این اتفاق به علت عدم توانایی حمل اکسیژن کافی در خون اتفاق می‌افتد که نشان از سرطان خون دارد.

۱۱. کاهش وزن بی دلیل

شاید در ابتدا برایتان خوشحال کننده باشد که بدون هیچ دلیلی وزن کم کنید؛ اما این موضوع نباید شما را از علت وزن کم کردن غافل کند. این مشکل (لاغری بدون دلیل رژیم یا ورزش) حاکی از بیماری سرطان لوزالمعده، مری، کبد یا روده بزرگ است.

این نشانه‌ها در مردان، یعنی این‌ که سرطان دارید

۱۲. خستگی طولانی مدت

پایین بودن انرژی در این دوره و زمانه مسئله عجیبی نیست؛ ولی خستگی‌های مزمن و طولانی مدت (یک ماهه) بدون دلایلی مانند خستگی از کار یا بیماری نیاز به پیگیری دارد. سرطان خون و بافت‌های لنفاوی (لنفوم) علائمی این چنینی دارد.

۱۳. سر درد‌های مزمن

اگر میگرن ندارید و مرتب سردرد‌های مزمن دارید بهتر است به پزشک مرجعه کنید. همیشه سردردتان را با قرص‌های مسکن آرام نکنید و به دنبال دلیل اصلی بگردید. سردرد مزمن نشان از تومور مغزی دارد که به رگ‌های عصبی و خونی سر فشار می‌آورد.

منبع: دِ هلثی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز تودر زمينه اى كه تخصص ندارى دخالت كردى؟ الكىمردم رو ميترسونى و رتو اين دوران كروناىى روانه ى دكتر و درمانگاه ميكنىكه چى بشه؟
      والا اينا سرطانم نميتونن خوب كنن بهتره آدم به درد خودش بميره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا با این علایم همه مردم سرطان دارن دیگه ،اکثرا یکی دوتا علایم ذکر شده رو همه دارن

      • بدون نام

        اتفاقا مقاله ی خوبی هست. توی جامعه ای زندگی می‌کنیم که اکثر آقایون به فکر سلامتی خودشون نیستن. و اگه هر یک از ابن علامت ها رو داشته باشن به هیچ عنوان به پزشک مراجعه نمیکنن و کار به جاهای باریک میرسه که شاید درمان نداشته باشه.. و البته که ممکنه هر کدوم از این بیماری ها بخاطر یه مسئله کوچیک باشه و به راحتی بشه درمان کرد و سرطان نباشه..

    • بدون نام

      ...
      به همین راحتی دارید حکم می دید با این 4 تا نشونه طرف سرطان داره؟
      نمی دونید استرس پیدا کردن خودش عامل صدتا بیماریه

      صد بار گفتن اینترنت پزشک نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من که همش رو دارم

    • بدون نام

      این نشانه ها نشانه ی هزاران بیماری خوش خیم هم هست ! در زمینه ای که تخصص ندارید مطلب نگذارید و مردم رو گمراه و هراسان نکنید

    • بدون نام

      جدیدا یه سری بیسواد یاد گرفتن نتیجه تحقیقات دکترارو ببرن زیر سوال
      نسخشونم واسه پروستات و اسهال و تومور مغزی و همه چی اینه که سردیجات نخورین یا بخورین خوب بشین
      جمع کنین تو رو خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آی گفتی،اصلا گرمیجات سردیجات مزخرف ترین کلمه هایی هستن که شنیدم،اه اه اه

      • بدون نام

        اینارو از طب اسلامی یاد گرفتن از بیماری حرف میزنی جلوشون میگن بخاطر گرمی جات سردی جاته

    • بدون نام

      اقا من دارم با این همه علامت که گفتید یه فاتحه برام بفرستین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدانکنه دکتر برید این مقالات تشخیص قطعی نیستن

    • بدون نام

      جمع کنید این مزخرفات رو

    • بدون نام

      چرا الان همه ناراحتن ازین مقاله؟ این مقالات تشخیص قطعی نیست ولی شاید یکی الان با این نشونه ها باشه و مبتلا باشه، واقعا مشکلتون چیه؟ مگه انسان سالمی همه ی این نشونه هارو داره باهم اخه؟ اصلا خودتون اگه اینهمه مشکل داشته باشید نمیرید دکتر؟ نوبرید والا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره انسان سالم هم این نشونه ها رو داره،اونایی که آلرژی مزمن دارن،کمبود ویتامین دی دارن،کمبود کمپلکس بی دارن،حساسیت به آلودگی دارن،سندرم روده تحریک پذیر دارن،اصلا اینا نشونه قطعی و حتی تقریبی نیستن

    • سحر

      شوهرم بیشتراینوروداره ولی ازمن سرحال تره خخخ

    • بدون نام

      حرف مفت

    • بدون نام

      پدرم به خاطر خون در مدفوع رفت دكتر! گفتن سرطان دارى و حتما بايد درمان بشى قبلش نسبتا خوب بود و زندگيش رو ميكرد ولى در كمتر از سه ماه به خاطر روشهاى درمانى اينا فوت كرد اونم با درد شديد ناشى از پرتودرمانى! هرچى گفتيم حالش خوب نيست درد داره گفتن نه بايد دوره ى درمان رو كامل كنه دقيقا فرداى روزى كه پرتودرمانيش تموم شد فوت كرد. نه مدت زندگيش رو بيشتر كردند نه كيفيت زندگيش رو. همه ش درد داشت به خاطر شيمى درمانى و پرتودرمانى

    • عبدالرحمن

      بیکاری؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج