۱۰۸۴۵۰۶
۲۱ نظر
۱۱۴۳۷
۲۱ نظر
۱۱۴۳۷
پ

ماجرای یک «قورباغه» توهم‌زا و عجیب و غریب

انواع مختلفی مواد مخدر وجود دارد که ممکن است اسم برخی از آن‌ها را حتی نشنیده باشید. امروز قصد داریم درباره‌ی مواد مخدری به‌نام «قورباغه» صحبت کنیم که یکی از عجیب‌ترین مخدر‌های دنیا محسوب می‌شود.

برترین‌ها: انواع مختلفی مواد مخدر وجود دارد که ممکن است اسم برخی از آن‌ها را حتی نشنیده باشید. اگر زمانی شنیدید که کسی به قورباغه معتاد شده است زیاد تعجب نکنید چرا که چنین چیزی امکان دارد. امروز قصد داریم درباره‌ی مواد مخدری به‌نام «قورباغه»صحبت کنیم که یکی از عجیب‌ترین مخدرهای دنیا محسوب می‌شود. با ما همراه باشید.

ماجرای یک «قورباغه» توهم‌زا و عجیب و غریب

قورباغه، مخدری جدید و خطرناک

یکی از عجیب‌ترین مخدر‌های دنیا، نوعی از قورباغه است که در رودخانه کارادو آمریکا زندگی می‌کنند و «نیشکر» نامیده می‌شوند.

وزغ نیشکر، گونه‌ای وزغ بزرگ خشکی‌زی بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است که توسط انسان به جزایر متعددی در اقیانوس آرام و دریای کارائیب و شمال استرالیا وارد شده و به دلیل تأثیرات مخربی که بر محیط زیست این مناطق گذاشته در فهرست بدترین صد گونه مهاجم دنیا قرار دارد.

این دوزیست به وزغ دریایی و وزغ غول‌پیکر نوگرمسیری هم معروف است، اما برخلاف نامش ارتباطی با محیط دریایی ندارد و یک گونه کاملاً خشکی‌زی است که فقط برای تخمگذاری به محیط‌های آبی می‌آید. این دوزیست اندازه بزرگی با میانگین طول ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر دارد و بزرگترین نمونهٔ آن ۳۸ سانتیمتر طول و ۲ کیلو و ۶۵۰ گرم وزن داشته‌است.

ماجرای یک «قورباغه» توهم‌زا و عجیب و غریب

وزغ نیشکر رشد جمعیت سریعی دارد و موفقیتش در افزایش جمعیت ناشی از شیوه تغذیه‌ای فرصت‌طلبانه‌اش است. وزغ نیشکر رژیم غذایی غیرمعمولی در مقایسه با خویشاوندان خود دارد و هم از غذا‌های زنده و هم از غذا‌های مرده تغذیه می‌کند. آن‌ها انواع جوندگان، خزندگان، پرندگان و دوزیستان کوچک و بسیاری از بی‌مهرگان را می‌خورند و از گیاهان و زباله‌های خانگی هم تغذیه می‌کنند.

انسان‌ها وزغ نیشکر را با خود به نقاط مختلف دنیا برده‌اند تا با اشتهای سیری‌ناپذیری که دارد، آفت‌های کشاورزی را از بین ببرد، اما در بسیاری از موارد جمعیت این حیوان به شدت افزایش یافته و تاثیرات ویرانگری بر محیط زیست منطقه گذاشته است. خطر اصلی که از ناحیه این حیوان ایجاد می‌شود پوست و غده‌های سمی آن است که موجب مرگ بسیاری از جانورانی می‌شود که از آن‌ها و به‌خصوص از بچه‌وزغ‌ها تغذیه می‌کنند.

وزغ روانگردان (قورباغه روانگردان) انواعی از قورباغه‌ها هستند که در غدد بزاقی و پوست آن‌ها ماده مخدر بوفوتوکسین وجود دارد. بوفوتوکسین که در غدد پاروتید (براقی) این قورباغه‌های وجود دارد شامل مواد اپی نفرین، نوراپی نفرین و سروتونین است این مواد اگر به صورت کشیدنی استفاده شود حدود یک چند ساعتی یک نشئگی ملایم و توهم ایجاد می‌کنند.

در پوست این وزغ ماده روانگردان ۵ متوکسی تریپتامین وجود دارد که کشیدن پوست این وزغ در پیپ توهم می‌دهد بسیاری از افراد قورباغه‌های بوفو الوریوس و انواع دیگر از وزغ‌های روانگردان را پرورش می‌دهند و برای آنکه آب دهان آن‌ها را به دست بیاورند هر ماه شروع به شیر دوشی از آن‌ها می‌کنند افراد شروع به ماساژ دادن زیر چانه قورباغه کرده و وزغ شروع به ترشح سم از غدد بزاقی می‌کند اسم دهان وزغ بر روی یک شیشه ریخته و آن‌ها این سم را که حاوی بوفوتنین است جمع کرده و بعد از خشک کردن از آن استفاده می‌کنند برای تشکیل مجدد سم حدود یک ماه وقت لازم است و هر ماه شیر دوشی از سم وزغ انجام می‌شود در طول مدت یک ماه می‌توان با لیسیدن وزغ و جذب ماده بوفوتنین در پوست بدن وزغ توسط زبان دچار نشئگی شد.

توهم با قورباغه

ماجرای یک «قورباغه» توهم‌زا و عجیب و غریب

این حیوان ترکیباتی به نام بوفوتوکسین را به عنوان یک راهکار دفاعی در غدد خود تولید می‌کند که برای بسیاری از جانوران سمی است و حتی مواردی از مرگ انسان هم بر اثر خوردن این وزغ گزارش شده‌است.

این قورباغه‌ها برای مسموم کردن طعمه یا صیاد خود، ماده‌ای را از بزاق خود ترشح و به صورت طعمه و یا صیاد می‌پاشند. این مواد که حالت تخدیرکننده دارد، در پوست آن‌ها نیز وجود دارد. به‌همین دلیل حیوانی که قصد شکار آن‌ها را داشته باشد، با خوردن این قورباغه‌ها منگ و مست می‌شوند و توهم پیدا می‌کنند.

یکی از ترکیبات شیمیایی تولید شده توسط این وزغ بوفوتنین نام دارد که به عنوان یکی از «مواد مخدر کلاس ۱» در قوانین استرالیا طبقه‌بندی شده است و اثرات محرک، توهم خفیف و مسمومیت خفیف ایجاد می‌کند.

ماده روانگردان بوفوتنین در آب دهان و سم و تخم قورباغه‌ای از دسته بوفو در آمریکای جنوبی (بوفوالوریوس) وجود دارد. این ماده فرم فعال دی متیل تریپتامین است که می‌تواند توهمات شدید بدهد. ماده بوفوتنین در داخل بعضی از گیاهان مثل قارچ مجیک ماشروم هم به فرم غیر فعال وجود دارد.

این ماده در تخم آب دهان و پوست قورباغه‌های نوع بوفو الواریوس و بوفو مارینوس بیشتر است. ماده ۵ هیدروکسی دی متیل تریپتامین می‌تواند باعث افزایش میل جنسی در زنان شود.

در آمریکای جنوبی بچه‌های که با این قورباغه بازی می‌کنند به‌علت آب دهان آن‌ها ممکن است دچار حالت تشنج یا توهم شوند.

ماجرای یک «قورباغه» توهم‌زا و عجیب و غریب

معتادان چگونه از این مخدر استفاده می‌کنند؟

همان‌طور که گفتیم، پوست این قورباغه‌ها ماده سمی‌ای ترشح می‌کند که اگر به زبان برخورد کند باعث توهم خواهد شد. معتادان به این ماده مخدر با گرفتن قورباغه پشت این جانور را لیس می‌زنند تا دچار حالت سرگیجه شوند، اما روش رایج استفاده از ماده مخدر موجود در پوست این جانور، به این صورت است که پوست جانور را پس از شکار کردنش، خشک می‌کنند و مانند سیگار می‌کشند.

سم موجود در پوست این قورباغه، شبیه قرص‌های ال اس دی عمل می‌کند. تاکنون موارد متعددی از مرگ به دلیل استفاده از این مخدر گزارش شده است.

ماجرای یک «قورباغه» توهم‌زا و عجیب و غریب

متاسفانه این ماده مخدر در ایران هم یافت شده است. با توجه به وضعیت امروزی نوجوانان و جوانان، والدین عزیز باید اطلاعات خود را درباره‌ی این موادمخدر نوظهور بالا ببرند تا قبل از اینکه دیر بشود، بتوانند به سلامت فرزندان خود کمک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب چیزییه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالم بد شد. این آدمیزاد چه کارها که نمیکنه

    • مهرزاد

      با توجه به اينكه تاكنون شش قسمت از سريال قورباغه به نمايش درآمده پس دليل اصلي نامگذاري اين سريال هم مشخص شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس دیدن داره.

    • ساراازاصفهان

      تهوع آوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اعتیادبلای جان انسانها زندگی عاری ازاعتیادبوی بهشت میدهد

      • بدون نام

        کاربر ۱۰.۳۳ تو خودت مث اینکه مصرف کننده ایی دقیقا بوی بهشت و از کجا میشه متوجه شد

    • بدون نام

      سیگاری فقط ناناز

      پاسخ ها

      • مرتضی

        چیلیم دریایی

    • بدون نام

      بسم الله الرحمن الرحیم

    • بدون نام

      خخخ اون عکس خلسه نیست؟

    • بدون نام

      چقد جالبببببببب. پس توی سریال قورباغه هم از این مواد استفاده میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکنه بزاق این قورباغه هس که مالیده شده به انگشته!!!

    • بدون نام

      اونایی که مخدر مصرف می کنند دیوانه اند

    • بدون نام

      اینو حالا کم داشتیم!!

    • بدون نام

      یا خدا فقط مونده بود وزق لیس بزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکسی اینکار را کند دیوانه استتتتتتتتتتتت

      • بدون نام

        انسان بدون استفاده از اینجور مزخرفات ادمی بیوجودی هست چه برسه به اینکه ازاین چیزا مصرفکنه برای انسان وادمیت چه کار کرده که از خود هم بیخود بشه

    • بدون نام

      یعنی چی

    • Xlarge

      پس بگو...
      the weeknd توی موزیک ویدئوش یدونه قورباغه رو لیس میزنه و بعدش سرش گیج میره و توهم میزنه.

    • captin nima

      تا یه دیقه پیش حالم از شیمی و اینا بهم میخورد ولی الان عاشق شیمی و این داستانا شدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج