۱۱۱۱۶
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

پوست شما يك كارخانه فعال است

با خواندن اين مطلب متخصص پوست و مو مي‌شويد!

گر از شما بپرسند، بزرگ‌ترين بافت بدن شما كدام است چه پاسخي مي‌دهيد؟ شايد بسياري از مردم ندانند كه اين بافت پوست است. عضوي مهم در بدن كه اما گاهي وجودش را فراموش مي‌كنيم.با خواندن اين مطلب نكته‌هاي بسياري در مورد پوست خود خواهيد دانست.

با خواندن اين مطلب متخصص پوست و مو مي‌شويد!
با خواندن اين مطلب متخصص پوست و مو مي‌شويد!

اگر از شما بپرسند، بزرگ‌ترين بافت بدن شما كدام است چه پاسخي مي‌دهيد؟ شايد بسياري از مردم ندانند كه اين بافت پوست است. عضوي مهم در بدن كه اما گاهي وجودش را فراموش مي‌كنيم. پوست يك مركز تاسيساتي بزرگ چند منظوره است كه سلامت و شادابي و عملكرد صحيح آن مي‌تواند در تمام بخش‌هاي زندگي روزمره تاثيري انكار‌ناپذير داشته باشد. با هم نگاهي خواهيم داشت به اعمال اين دستگاه و راه‌هاي تامين سلامت آن. با خواندن اين مطلب نكته‌هاي بسياري در مورد پوست خود خواهيد دانست.


سيستم خنك‌كننده بدن را تميز نگه داريد
  • اسم فني: غدد عرق
در عمده بخش‌هاي بدن حضور داشته و مستقيم در لايه اپيدرم(دروني‌ترين لايه پوست) پوست باز مي‌شوند و قادر هستند زماني كه درجه حرارت بدن موقع ورزش بالا مي‌رود، مايع عرق را به سرعت به سطح پوست برسانند. وقتي اين مايع بخار مي‌شود شما را خنك مي‌كند. همين جريان است كه باعث مي‌شود، لباس شما خيس شود و اعصاب‌تان به هم بريزد!

حفاظت پوستي: راه‌هاي خروج را تميز نگه داريد. عرق مايعي شامل آب، نمك و الكتروليت است كه تعادل مايعات بدن را حفظ مي‌كند. اگر غدد عرق مسدود نباشند اين فرآيند بسيار موثرتر خواهد بود و به‌عبارت ديگر شما كمتر عرق خواهيد كرد. وقتي در يك محيط گرم بوده‌ايد حتما با دقت پوست خود را تميز كنيد تا جرم و آلودگي مسيرهاي خروج عرق را مسدود نكند.


ورزش كنيد، براي زيبايي پوست‌تان
  • اسم فني: چربي زير جلدي
به اين قسمت ناحيه زيرپوستي هم مي‌گويند. لايه بين پوست و استخوان كه مثل يك بالشك بين اين بخش قرار گرفته تا شدت ضربات وارد شده را گرفته و در زمستان سرماي هوا را كاهش داده و همچنين نقش ذخيره انرژي بدن را نيز برعهده دارد. اگر مقدار اين چربي زياد شود آن‌وقت در آن ناحيه بدن چاقي اتفاق مي‌افتد.

حفاظت پوستي: ر وي تردميل برويد. اگر ۳بار در هفته، هر بار ۲۰ دقيقه روي تردميل بدويد استحكام و مقاومت پوست افزايش پيدا مي‌كند. پوستي كه ورزش نكرده باشد نازك‌تر و شكننده‌تر است. با ورزش، پوست روي استخوان محكم‌تر و كشيده‌تر شده و ظاهر آن بهتر مي‌شود چون افتادگي آن كاهش مي‌يابد.


خط مقدم دفاع از بدن
  • اسم فني: اپيدرم
لايه خارجي و پوشاننده خشن بدن شما كه روي آن خالكوبي انجام مي‌شود در واقع لايه‌اي در حال رشد از سلول‌هاي پوستي است كه به‌طور دائمي جايگزين سلول‌هاي مرده‌اي مي‌شوند كه در مقابل عوامل تيز و سمي دنيا از بين رفته‌اند.

حفاظت پوستي: ماساژ را فراموش نكنيد. با توجه به اين‌كه اپيدرم مدام در حال تحمل ضربه و فشار است بايد مورد تقدير قرار گيرد.ماساژ، به بهبود خراش و ترميم برش‌هاي مشخص يا نامشخص كمك مي‌كند. مي‌توانيد ۳ بار در روز هر بار به‌مدت ۵ دقيقه با نوك انگشت پوست خود را به‌خصوص در نواحي صورت و دست‌ها ماساژ دهيد. با اين كار جريان خون موضعي افزايش يافته و اثرات واضح و ناواضح اين صدمات كوچك پوستي سريع‌تر بهبود مي‌يابد.


ترموستات سيماني حساس
  • اسم فني: درم
اين لايه پوست از كلاژن ساخته شده است. كلاژن پروتئيني است كه نقش اصلي را در جواني و شادابي پوست دارد. درم لايه‌هاي پوست را مثل يك لايه سيمان به هم مي‌چسباند و حاوي غدد عرق و عروق خوني است كه دماي دروني بدن را تنظيم مي‌كند. غدد سباسه(كه چربي توليد مي‌كنند) هم در اين لايه پوستي وجود دارد كه لايه اپيدرم كه روي درم قرار گرفته را نرم و لطيف نگه دارد.

حفاظت پوستي: دوش بگيريد اما نه خيلي زياد. درم حاوي تعداد زيادي پايانه عصبي است كه به لمس، گرما، سرما، درد و البته نيش پشه! حساس هستند. اگر با آب ۳۴ تا ۳۷ درجه دوش بگيريد حساسيت اين لايه پوستي افزايش مي‌يابد اما گرما يا سرماي بيش از حد ممكن است لايه‌هاي حفاظتي پوست را شسته و يك بخش آسيب ديده و آزرده به‌جاي بگذارد.


مقابله با استرس
  • اسم فني: غدد آپوكرين
اين بخش درست در محل تلاقي درم و چربي زير پوستي قرار گرفته است. وقتي شما استرس داريد اين غده‌ها مايعي چرب از خود ترشح مي‌كنند كه به سطح پوست رفته تا شما را در برابر فشارهاي محيط حفاظت ‌كنند.

حفاظت پوستي: شست‌وشوي ملايم پوست را در دستور كار قرار دهيد. با اين كار حالت چسبناك و ناخوشايند پوست از بين رفته و باكتري‌ها امكان حضور در مايع ترشح شده غدد آپوكرين را نخواهند داشت. بدين‌ترتيب پوست بوي ناخوشايندي نخواهد گرفت.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

با خواندن اين مطلب متخصص پوست و مو مي‌شويد!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید 2

      بازم مرسی . واقعا مفید بود

    • مونا

      الان متخصص پوستم من؟؟
      احساس خاصی ندارم!!!
      ((((=

    • sou

      فوق العاده متن جالب و سودمندی بود.ممنون

    • ستاره

      دوستان من اکنون از همین تریبون اعلام میکنم دکتر شدم.دکتر ستاره متخصص پوست و مو و زیبایی.وقت ویزیت همه روزه در همه ساعات شبانه روز.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج