اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۱۵۶۹
۳ نظر
۵۰۲۲
۳ نظر
۵۰۲۲
پ

راه رفتن از کنار پياده رو ،اعتماد به نفس کمتر

روان‌شناسان بر اين باورند که معمولا کساني که از وسط پياده‌رو راه مي‌روند، نسبت به افرادي که از کنار و چسبيده به ديوار راه مي‌روند، داراي اعتمادبه‌نفس بالاتري هستند.

زندگی مثبت: روان‌شناسان بر اين باورند که معمولا کساني که از وسط پياده‌رو راه مي‌روند، نسبت به افرادي که از کنار و چسبيده به ديوار راه مي‌روند، داراي اعتمادبه‌نفس بالاتري هستند. به همين دليل براي تقويت اعتمادبه‌نفس، از وسط پياده‌رو حرکت کنيد. به‌علاوه، روان‌شناسان معتقدند قدم زدن تندتر در پياده‌رو هم مي‌تواند در افزايش اعتمادبه‌نفس افراد موثر باشد.

راه رفتن از کنار پياده رو ،اعتماد به نفس کمتر

راه رفتن در عذاب

معمولا در شهرهاي کوچک و مناطق کمتر توسعه‌يافته شهر‌هاي بزرگ، پياده‌روي استاندارد وجود ندارد و خيابان‌هاي اصلي، محل رفت و آمد افراد پياده شده‌اند. از طرف ديگر، در برخي خيابان‌ها، نه‌تنها پياده‌روها باريك هستند، بلكه دستفروش‌ها هم بساط پهن مي‌کنند.

بعضي از پياده‌روها هم که عملا به محلي براي قرار دادن ابزار و وسايل تعميرگاه‌ها، ميوه‌فروشي‌ها يا مصالح ساختماني ساختمان‌هاي نيمه‌کاره، تبديل شد‌ه‌اند. به همين دليل پياده‌رو در برخي از جوامع امروزي، معنا و کاربرد اصلي خود را از دست داده و خيابان‌ها به محل تردد عابران پياده تبديل شده است که اين موضوع مي‌تواند هم رانندگان و هم عابران پياده را آزار دهد و کلافه کند. درواقع، راه رفتن در خيابان به معناي عذاب دادن جسم و ذهن و روان افراد جامعه است.

پياده رو استاندارد و نشاط

تحقيقات نشان مي‌دهد اگر پياده‌رو‌هاي استاندارد، منظم و کنترل‌شده داشته باشيم، به ايجاد نشاط و آرامش افراد جامعه کمک خواهد شد و محل امن و ارزاني براي تفريح و گذران اوقات فراغت هم به وجود مي‌آيد.

اهميت پياده‌رو در کشورهاي توسعه‌يافته

خيلي زياد! در کشورهاي صنعتي و پيشرفته، پياده‌رو‌ها مهم‌تر از خيابان‌ها هستند زيرا مردم را به تحرک، ورزش و پياده‌روي منظم و روزانه تشويق مي‌کنند. اين مساله، علاوه بر افزايش سطح سلامت افراد جامعه، باعث کاهش بار ترافيکي و آلودگي صوتي و هوا، به‌دليل استفاده کمتر از وسايل نقليه هم مي‌شود.

از سوي ديگر، در کشورهاي توسعه‌يافته، اجازه حضور دستفروش‌ها را هم در پياده‌رو‌ها نمي‌دهند مگر در مکان‌هاي خاصي که مجوز آن صادر شده باشد. دليلش هم اين است که پياده‌رو، به همه شهروندان تعلق دارد و جزو حقوق آنها محسوب مي‌شود.

پيشنهاد پياده روي در تهران

بخش بزرگي ‌از دو خيابان «جمهوري» و «وليعصر(عج)» پياده‌رو‌هاي استانداردي دارند. پياده‌روهاي اين مناطق، پهن و طولاني هستند و مغازه‌ها و فروشگاه‌هاي متنوعي هم در سرتاسر آنها وجود دارد. قدم زدن در اين پياده‌رو‌ها آسان است و حتي باعث ايجاد آرامش رواني هم مي‌شود.

newyork

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طی سالهای اخیر همواره مسئولین نیروی انتظامی به مردم هشدار داده اند که هنگام حرکت در پیاده رو یا از سمت دیوار حرکت کنند و کیفشان را در دستی بگیرند که کنار دیوار است یا از سمت جوی آب حرکت کنند و کیفشان را در دستی که سمت جوی است...مملکت ما همچین امن هم نیست که با این مطالب بیخود مردم را تشویق به حضور در وسط پیاده رو ها میکنید!بذارید دوقدم راه رفتنمان منجر به از دست دادن زار و زندگیمون نشه لطفا!!!

    • جوجو

      ا؟ مگه ما پیاده رو هم داریم؟؟!!

    • جوجو

      ا؟ مگه ما پیاده رو هم داریم؟؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج