جاباما
۱۱۴۹۰۱۵
۵۰۵۳
۵۰۵۳
پ

بهترین روش‌ها برای مراقبت و درمان موی چرب

داشتن مو‌های چرب مشکلی است که خیلی از ما با آن روبرو هستیم. درست از همان لحظه‌ای که صبح از خواب بیدار می‌شوید، با صحنه‌ای از مو‌های چرب و ژولیده روبرو می‌شوید که به کف سرتان چسبیده و درست حالت نمی‌گیرد.

کوروش‌مگ: داشتن مو‌های چرب مشکلی است که خیلی از ما با آن روبرو هستیم. درست از همان لحظه‌ای که صبح از خواب بیدار می‌شوید، با صحنه‌ای از مو‌های چرب و ژولیده روبرو می‌شوید که به کف سرتان چسبیده و درست حالت نمی‌گیرد.

بهترین روش‌ها برای مراقبت و درمان موی چرب

جوری به نظر می‌رسد که انگار یک شیشه روغن را روی سرتان خالی کرده‌اید و این موضوع واقعاً موجب آزردگی شما شده است. از طرفی مو‌های چرب و ریزش با هم ارتباط تنگاتنگی دارند و اگر درست از مو‌های خود مراقبت نکنید، احتمال ریزش مو و حتی بروز شوره سر نیز در شما زیاد خواهد بود. در این مقاله مطلب می‌توانید با بهترین درمان موی چرب، روش‌های مراقبت و تقویت از موی چرب و پیشگیری از ریزش موی چرب آشنا شوید.

اعتدال را در شستن مو‌ها رعایت کنید

ممکن است از آن دسته از افرادی باشید که شستشوی روزانه مو‌های چرب را جزو کار‌های همیشگی قرار داده‌اید. اما باز هم موهایتان چرب می‌شود. شاید علت چربی بیش از اندازه مو‌های شما شستن زیاد از حد مو‌ها باشد. زمانی که ما مو‌ها را بیش از اندازه بشوییم، چربی طبیعی پوست سر از بین می‌رود و از همین رو پوست ما برای جبران این موضوع شروع به ترشح روغن بیشتری می‌کند. باید سعی کنید تا با پیدا کردن بهترین شامپو برای مو‌های چرب خودتان و روند منظم و به موقع شستشوی مو‌ها چربی پوست سرتان را تنظیم کنید.

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند منجر به بروز مو‌های چرب و ریزش مو شود، مربوط به طریقه شامپو زدن است. زمانی که شما مو‌های خود را به روشی اشتباه بشویید، پوست سر و موهایتان آسیب می‌بینند. مو‌های چرب را چگونه بشوییم:

مقداری شامپو روی دستتان بریزید. حالا به آرامی با نوک انگشتان، شامپو را روی ریشه و پوست سرتان که خیس است بمالید. مراقب باشید که ناخن‌ها روی پوست سرتان کشیده نشود. تحریک بیش از اندازه پوست سر و یا ایجاد اصطکاک اضافی روی پوست سر می‌تواند منجر به تولید چربی بیشتر توسط پوست سرتان شود.

بعد از اینکه کف سر را به خوبی شستید، کف را در امتداد مو‌ها بکشید. اگر مو‌های تان بلند است و شامپو به خوبی کف نمی‌کند، کمی دیگر شامپو در کف دستتان بریزد و با آب ترکیب کنید. سپس روی مو‌ها پخش نمایید. بعد از شامپو زدن چند دقیقه مو‌ها را زیر دوش آب بشویید تا شامپو به طور کامل از مو‌های شما خارج شود.

بهترین روش‌ها برای مراقبت و درمان موی چرب

از سشوار و اتو استفاده نکنید

استفاده از اتو و سشوار جلوه صاف و زیباتری به موهایتان می‌بخشد، اما این کار موجب افزایش چربی پوست سر می‌شود و روند چرب شدن مو‌ها را سریع‌تر می‌کند. بعد از حمام اجازه دهید موهایتان در معرض هوا خشک شود.

بهترین شامپو را پیدا کنید

برای انتخاب بهترین شامپو برای مو‌های چرب باید ببینید که میزان چربی مو‌های شما در چه حد است. اگر چربی موهایتان در حد نرمال است، از شامپو‌های طراحی شده برای مو‌های معمولی و چرب استفاده کنید. اگر مو‌های بسیار چربی دارید نیز می‌توانید از شامپوی طراحی شده برای مو‌های خیلی چرب استفاده کنید.

از برس تمیز استفاده کنید

برای مراقبت از مو‌های چرب باید برس و شانه مورد استفاده‌تان را هر روی با مقدار کمی شامپو یا صابون ملایم تمیز کنید. فراموش نکنید که چرب بودن برس یک عامل مهم برای چرب شدن مو‌ها است.

آلوئه‌ورا، بهترین درمان موی چرب است

آلوئه ورا چربی اضافی پوست و مو را از بین می‌برد و موجب تسکین پوست و محافظت از آن می‌گردد. یک روش عالی برای تقویت مو‌های چرب و از بین بردن چربی اضافی پوست این است که در هفته چند بار از ماسک آلوئه ورا روی مو‌های خود استفاده کنید.

از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب خواص زیادی دارد و اگر به صورت رقیق شده با آب روی پوست سر قرار بگیرد، به تنظیم PH پوست کمک زیادی می‌کند. استفاده از سرکه سیب برای مو‌های چرب موجب از بین رفتن وزی مو و همچنین براق شدن مو‌ها نیز می‌شود. برای درست کردن ماسک سرکه سیب برای مو‌های چرب باید حتماً مقداری سرکه را با آب رقیق کنید و بعد به مو‌ها بزنید. معمولاً استفاده از آبلیمو برای مو‌های چرب نیز همانند سرکه سیب موجب از بین رفتن چربی اضافه پوست سر می‌شود. می‌توانید از ماسک رقیق شده آبلیمو نیز برای این کار استفاده کنید.

بهترین روش‌ها برای مراقبت و درمان موی چرب

بعد از استفاده از کلاه یا روسری موهایتان را بشویید

برای جلوگیری از چرب شدن مو بعد از استفاده از کلاه یا روسری موهایتان را بشویید. استفاده از پوشش‌هایی مثل کلاه و روسری روی سر موجب ایجاد گرما می‌شود و به شدت روی چرب شدن مو‌ها تأثیر می‌گذارد. برای تقویت مو‌های چرب و همچنین از بین بردن چربی اضافی روی پوست سر حتماً موهایتان را بعد از استفاده از روسری و کلاه بشویید.

به سراغ چای سبز بروید

احتمالاً تا الان در مورد خواص بی نظیر چای سبز چیز‌های زیادی شنیده‌اید. اما باید بدانید که این نوشیدنی معجزه آسا برای کاهش چربی پوست سر نیز فواید زیادی دارد. شما می‌توانید بهترین درمان موی چرب تغذیه پوست سر به وسیله چای سبز به صورت موضعی است. به علاوه استفاده از شامپو‌هایی با عصاره چای سبز نیز می‌تواند برای از بین بردن چربی اضافه پوست سر و مو‌های شما مؤثر باشد.

از عسل استفاده کنید

عسل با داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی می‌تواند موجب آرامش پوست سر و همچنین رفع و درمان شوره سر شود. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از ماسک عسل روی پوست سر از چربی بیش از اندازه پوست و همچنین خارش، قرمزی و پوسته پوسته شدن جلوگیری می‌کند. برای درست کردن این ماسک است می‌توانید از ترکیب عسل رقیق شده با مقدار کمی آب استفاده کنید و آن را برای چند دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید.

کمتر به موهای‌تان دست بزنید

دست زدن بیش از اندازه به پوست سر و مو‌ها و همچنین بازی کردن با مو به وسیله دست می‌توانند موجب افزایش چربی پوست سر شود. هر چقدر شما بیشتر به پوست سرتان دست بزنید و کف سرتان را تحریک کنید، غدد چربی پوست سر اقدام به تولید چربی بیشتری می‌کنند و موهایتان چرب‌تر به نظر خواهد رسید. از طرف دیگر به یاد داشته باشید که هر بار که به موهایتان دست می‌زنید، چربی کف سرتان را بیشتر روی ساقه مو پخش می‌کنید.

بیش از حد شانه نزنید

برای درمان چربی موی سر در شانه زدن افراط نکنید. شانه زدن بیش از اندازه مو‌ها موجب انتقال چربی کف سر به پایین مو‌ها می‌شود. از همین رو این کار موجب می‌شود تا ظاهری مو‌های شما به هم چسبیده و چرب‌تر به نظر برسد. بهتر است از شانه زدن بیش از اندازه مو‌ها اجتناب کنید و در زمان شانه زدند توجه داشته باشید که شانه زدن را از کف سر در امتداد مو‌ها نکشید و این کار را از اواسط مو‌ها و کمی پایین‌تر از پوست سر شروع کنید.

پوست سرتان را لایه برداری کنید

به منظور کاهش تجمع چربی روی پوست سر و تقویت مو‌های چرب می‌توانید یک یا دو بار در هفته پوست سرتان را لایه برداری کنید. برای این کار لازم نیست به سراغ اسکراب‌ها و لایه بردار‌ها بروید. استفاده از موادی با بافت ریز همانند شکر و نمک می‌تواند برای لایه برداری پوست سر بسیار مؤثر باشد برای این کار می‌توانید مقداری شکر را روی نوک انگشتانتان بریزید و سپس به آرامی و با حرکاتی دورانی روی پوست سر ماساژ دهید.

بهترین روش‌ها برای مراقبت و درمان موی چرب

برای درست کردن اسکراب خانگی پوست سر علاوه بر شکر می‌توانید از ترکیب دو قاشق غذاخوری نمک دریا ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون نیز استفاده کنید مواد را با هم ترکیب کنید و هم مانند روش قبل به آرامی و با حرکات دورانی روی پوست سر ماساژ دهید. این کار منجر به از بین رفتن پوست‌های مرده و همچنین پاک کردن پوست از آلودگی و چربی اضافی می‌شود از طرف دیگر وجود روغن زیتون و آب لیمو ترش می‌تواند مو‌های شما را تقویت و آبرسانی نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج