۱۱۶۶۲
۵۷۰۳
۵۷۰۳
پ

ماساژ سلول‌هاي مغز: آلزایمر را فراموش کنید

بيماري آلزايمر يكي از بيماري‌هايي است كه با رشد آن عقل انسان رو به زوال مي‌رود. فرد مبتلا به اين بيماري به مرور خاطرات و دانسته‌هاي قديمي خود را از دست مي‌دهد و تنها وقايع و اتفاقات محدودي را به ياد مي‌آورد. حتي ممكن است با پيشرفت بيماري نزديك‌ترين اعضاي خانواده خود را به ياد نياورد.

ماساژ سلول‌هاي مغز: آلزایمر را فراموش کنید
بيماري آلزايمر يكي از بيماري‌هايي است كه با رشد آن عقل انسان رو به زوال مي‌رود. فرد مبتلا به اين بيماري به مرور خاطرات و دانسته‌هاي قديمي خود را از دست مي‌دهد و تنها وقايع و اتفاقات محدودي را به ياد مي‌آورد. حتي ممكن است با پيشرفت بيماري نزديك‌ترين اعضاي خانواده خود را به ياد نياورد. اين بيماري از جمله بيماري‌هايي است كه معمولا پيشروي سريعي در بدن دارد و پس از مدتي درصورتي كه تكنيك‌ها و مراقبت‌هاي لازم براي پيشرفت بيماري را براي بيمار درنظر نگيريم، بيمار دچار كندي عملكرد ذهن و اختلال در عملكرد آن مي‌شود و به مرور حافظه و امكان فكر كردن را از دست مي‌دهد. متاسفانه علت بروز اين بيماري چندان براي متخصصان و دانشمندان آشنا نيست و به همين دليل تا امروز درماني براي آلزايمر معرفي نشده است اما برخي شيوه‌هاي درماني در جهان وجود دارد كه مانع از پيشروي اين بيماري در بدن مي‌شود؛ يكي از اين شيوه‌ها دريافت ماساژ روزانه به‌مدت ۲۰ تا ۳۰ دقيقه است.


ماساژ سلول‌هاي مغز: آلزایمر را فراموش کنید

گام اول : تقويت نيروي حياتي سر

اين ماساژ بايد توسط شخص ديگر يا يكي از اعضاي خانواده براي فرد مبتلا به آلزايمر انجام شود. در اين مرحله از او بخواهيد كه چهارزانو روي تشك بنشيند و بعد با آرامش ۲ نقطه نشان داده شده در تصوير را همزمان با فشاري آرام و برابر هم ماساژ دهيد. اين ۲ نقطه درست روي خطي است كه محل رويش مو و جدا شدن گردن از سر است. بهتر است اين ۲ نقطه را به‌مدت ۵-۳ دقيقه آرام و با كمك انگشتان شست ماساژ دهيد. مي‌توانيد اين ماساژ را به‌صورت دوراني انجام دهيد.


ماساژ سلول‌هاي مغز: آلزایمر را فراموش کنید

گام دوم : عملكرد مغز را افزايش دهيد

در اين مرحله همان‌طور كه بيمار به‌صورت چهارزانو نشسته است هر ۲ شانه بيمار را به‌گونه‌اي كه انگشتان شست شما ۲ نقطه ميان گردن و سرشانه بيمار را لمس كند، قرار دهيد. سپس با كمك فشارهاي آرام و خفيف نقطه موردنظر را ماساژ دهيد. بسياري از مكاتب درماني شرقي از قبيل طب سنتي چين بر اين باورند ، ارائه اين ماساژ به افزايش انرژي و نيروي حيات در مغز كمك مي‌كند. انگشتان شست را در هر ۲سوي شانه در نقطه مورد نظر نگاه داريد و اين نقاط را به‌مدت ۳ دقيقه ماساژ دهيد.


ماساژ سلول‌هاي مغز: آلزایمر را فراموش کنید

گام سوم : گره‌هاي انرژي را باز كنيد

در اين بخش از بيمار بخواهيد كه روي شكم روي تشك دراز بكشد، سپس با پيدا كردن دومين مهره ستون فقرات در ۲ سوي اين مهره ۲ نقطه وجود دارد كه ماساژ آن‌ها به بهبود شرايط بيمار كمك مي‌كند. اين نقطه را با كمك انگشتان شست و به‌صورت دوراني مي‌توانيد ماساژ دهيد.


ماساژ سلول‌هاي مغز: آلزایمر را فراموش کنید

گام چهارم : كاهش سرعت بيماري با ماساژ

در اين بخش دوباره از بيمار بخواهيد چهار زانو بنشيند، سپس ماساژ نقطه‌اي نزديك به آرنج را در هر ۲ دست آغاز كنيد. بهتر است ابتدا اين ماساژ را روي يك دست و سپس روي دست ديگر پياده كنيد. اين نقطه درست نزديك به مفصل آرنج، جايي كه مفصل خم مي‌شود، قرار دارد. بهترين حالت براي ماساژ اين نقطه استفاده از انگشت شست است. ماساژ اين نقطه به‌مدت ۳دقيقه بوده و مداومت بر آن به بيمار كمك مي‌كند تا روند بيماري كندتر در بدن او پيشروي كند.


ماساژ سلول‌هاي مغز: آلزایمر را فراموش کنید

گام پنجم : يك ماساژ ضروري

يكي ديگر از نقاطي كه مي‌تواند به كند شدن روند رشد بيماري در افراد مبتلا به آلزايمر كمك كند، ماساژ نقطه‌اي است كه در نزديكي زانو و بيرون پا قرار دارد. براي پيدا كردن اين نقطه كافي است بيمار پاهايش را دراز كند. اين نقطه در بخش بيروني زانو و در محل مفصل زانو قرار دارد. اين نقطه را به‌مدت يك تا ۳ دقيقه ماساژ دهيد. گاهي ممكن است ماساژ اين نقطه درد خفيفي براي بيمار به همراه داشته باشد.


ماساژ سلول‌هاي مغز: آلزایمر را فراموش کنید

گام ششم : 3 دقيقه ماساژ دهيد

در آخرين مرحله بهتر است ماساژ كف پا را براي بيمار انجام دهيد. نقطه‌اي بعد از قسمت گوشتي كف پا وجود دارد كه فاصله آن از ۲ سوي كنار كف پا به يك اندازه است. اين نقطه يكي ديگر از نقاطي است كه مسير عبور انرژي بدن به سوي سر است. با ماساژ اين نقطه به‌مدت يك تا ۳ دقيقه مي‌توانيد تاثير زيادي روي بيمار خود داشته باشيد. فراموش نكنيد كه اين ماساژ را براي هر ۲ كف پا و در نقطه اشاره شده انجام دهيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

ماساژ سلول‌هاي مغز: آلزایمر را فراموش کنید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج