جاباما
۱۱۸۴۴۶۴
۵۰۵۱
۵۰۵۱
پ

چند روش موثر برای افزایش قد بعد از ۱۸سالگی

احساس می‌کنید قدتان کوتاه است؟ در این مطلب چند توصیه‌ی مفید برایتان داریم تا قدتان را بعد از ۱۸ سالگی افزایش بدهید.

برترین‌ها: احساس می‌کنید قدتان کوتاه است؟ در این مطلب چند توصیه‌ی مفید برایتان داریم تا قدتان را بعد از ۱۸ سالگی افزایش بدهید.

کوتاه قد بودن خوشایند نیست، مخصوصا اگر آرزوی مدل شدن هم داشته باشید! همیشه «قد» با پرستیژ و جذابیت در ارتباط بوده و در فرهنگ مدرن امروزی، افراد بلند قدتر معمولا نسبت به همتایان کوتاه قدتر خود، بیشتر مورد علاقه هستند. همچنین ما به طور طبیعی، قد را به قدرت ربط می‌دهیم. اگر رهبری به قدرت برسد که قد بلند نباشد، تلاش می‌کنند تا او را بلندتر جلوه بدهند.

در فیلم‌ها هم همینطور است؛ مدیر و رهبر همیشه باید نسبت به بقیه، بلند قدتر باشد. بنابراین طبیعی است که بسیار مایل باشید قد بلندتری داشته باشید. اما بعد از ۱۸ سالگی واقعا چطور می‌توانید قد خود را افزایش بدهید؟!

چند روش موثر برای افزایش قد بعد از ۱۸سالگی

طناب بزنید

یادتان هست وقتی که بچه بودید طناب بازی می‌کردید؟ شاید دلیل اینکه قدتان آنگونه که باید بلند نشده همین باشد که دست از طناب زدن کشیده‌اید، چون طناب زدن یک راه عالی برای افزایش قد است. برای مبتدی‌ها، 3 ست با 5 پرش مناسب است و فراموش نکنید که همیشه باید فرود آمدن‌تان نرم و شبک باشد، نه سنگین و تیز، چون ممکن است زانوها و کف پاهای‌تان آسیب ببیند. صاف بایستید، میان تنه را درگیر کنید، شانه‌ها را ریلکس کنید و بپرید!

درست غذا بخورید

تغذیه‌تان چطور است؟ اگر رژیم غذایی متعادلی از درشت مغذی‌ها، ریز مغذی‌ها، میوه‌ها و سبزی‌ها نداشته باشید، به نفع قدتان نیست. چون سیستم بدن شما نیاز دارد که مواد مغذی درست و کافی در اختیارش بگذارید تا بتواند بهینه کار کند. اگر اهل هله هوله خوردن باشید، متابولیسم خوبی نخواهید داشت، جریان خون‌تان ضعیف بوده و استخوان‌های‌تان هم استحکام کافی ندارند. همه‌ی اینها می‌تواند باعث کوتاه ماندن قد شود. رژیم غذایی متعادل باید شامل مقدار مناسبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدرات‌های پیچیده، چربی‌های ضروری و پروتئین‌ها باشد. غذا، سوخت بدن شماست. از این به بعد تصمیم بگیرید درست غذا بخورید تا تاثیرش را ببینید.

تمرینات کششی انجام دهید

این توصیه که با کشش بدن، قدتان بلندتر می‌شود ممکن است بی‌پایه و اساس به نظر برسد اما مفید است! کشیدن بدن، فشاری که بر کمر وارد می‌شود را کم کرده و ستون فقرات‌تان را تا حدی که جا دارد باز می‌کند، یعنی به اندازه‌ی طبیعی خود کش می‌دهد. تمرین‌های بسیار زیادی در یوگا وجود دارد که برای افزایش رشد قد مفید هستند، اما حرکات کششی باید همراه با ورزش‌های مناسب و منظم و البته تغذیه‌ی خوب باشند.

بیشتر ورزش کنید

چند روش موثر برای افزایش قد بعد از ۱۸سالگی

این هم یک راه دیگر برای افزایش قد بعد از ۱۸ سالگی. اگر تاکنون به ندرت ورزش می‌کردید یا اصلا اهل ورزش کردن نیستید، پس شروع کنید. اگر می‌خواهید یکی دو سانتیمتر به قدتان اضافه کنید باید به ورزش کردن اهمیت بدهید. می‌توانید عضو باشگاه شوید، استخر بروید، بدوید و ....ورزش کردن، رمز کار شماست چون فعالیت بدنی رمز سلامتی و افزایش قد است. بدون فعالیت بدنی در سنین جوانی، استخوان‌های شما مستحکم نمی‌شوند یا آنقدر که باید رشد نمی‌کنند. ورزش کردن باعث تحریک عصب‌ها شده و غده‌ی هیپوفیز را فعال می‌کند که موجب ترشح HGH شده و قد را افزایش می‌دهد، حتی اگر به ۱۸ سالگی رسیده باشید.

بیشتر بخوابید!

از این ساده‌تر! به رختخواب گرم و نرم‌تان پناه ببرید و بیشتر بخوابید! امروزه خیلی از افراد با استرس و تنش زندگی می‌کنند و به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابند. آنها فکر می‌کنند؛ خوابیدن برای تنبل‌هاست! اما خواب به دلایل بسیار زیادی اهمیت دارد که رشد قد، فقط یکی از آنهاست. وقتی در خواب هستید، غده‌ی هیپوفیزتان بینهایت فعال است. اما صبر کنید! یک چیز دیگر هم که باید نسبت به آن آگاه باشید، وضعیت خوابیدن‌تان است. سعی کنید صاف روی ستون فقرات‌تان بخوابید و اگر ممکن است، بدون بالش!

بیشتر آفتاب بگیرید

نه تنها باید بیشتر بخوابید، بلکه باید زمان بیشتری را هم زیر آفتاب سپری کنید! آیا واقعا قرار گرفتن در معرض نور خورشید قد شما را بعد از ۱۸ سالگی افزایش می‌دهد؟! مطمئنا بله! و دلیلش هم ویتامین D است. بدون ویتامین D کافی در بدن، استخوان‌های‌تان آن اندازه که باید رشد نمی‌کنند. زمان را از دست ندهید و از آفتاب، از همان زمانی که پدیدار می‌‌شود بهره ببرید. اگر اهل صبح زود بیدار شدن نیستید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که اواخر بعد ازظهر آفتاب بگیرید زیرا در این زمان، پرتوهای فرابنفش خورشید چندان قدرتمند نیستند.

یوگا تمرین کنید

چند روش موثر برای افزایش قد بعد از ۱۸سالگی

یوگا با ورزش‌های دیگر کمی تفاوت دارد، اما اگر سعی دارید قدتان را افزایش بدهید، باید وضعیت بدنی‌تان را اصلاح کنید تا بلند قدتر به نظر برسید. در یک کلاس یوگا ثبت نام کنید تا پوزهای مختلف آن را یاد بگیرید، مانند حرکت کوه، حرکت کبری، حرکت سگ با صورت پایین، حرکت مثلت و حرکت ایستادن روی شانه.

الکل ننوشید

واقعیت این است که نوشیدن الکل، رشد را متوقف می‌کند. اگر می‌خواهید قدتان بلندتر شود باید نوشیدن الکل را فراموش کنید.

سیگار نکشید

اگر عادت به سیگار کشیدن دارید، پس باید تصمیم جدی به ترک آن بگیرید. سیگار، یک مهارکننده‌ی قهار برای رشد است زیرا منوکسید کربن خون را افزایش می‌دهد و اگر این ماده به مقدار زیاد در خون حضور داشته باشد، جریان مواد مغذی و خون به سمت قسمت‌‌های گوناگون بدن به شدت محدود خواهد شد که در نتیجه رشدتان را سرکوب می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج