adexo3
۱۲۶۰۰
۲ نظر
۵۱۰۶
۲ نظر
۵۱۰۶
پ

۱+۳ نسخه گياهي براي سياه دانه

درمان سیاه برای افراد سرد مزاج!

اين گياه و دانه‌هاي سياه رنگ آن به‌دليل خواص مقوي و مفيدي كه براي درمان بسياري از بيماري‌ها از قبيل بيماري‌هاي دستگاه كليه، دستگاه گوارش و پيشگيري از ابتلا به انواع بيماري‌هاي مزمن و سرطان دارد، از جمله مفيدترين و كاربردي‌ترين دانه‌هاي گياهي براي افراد سرد مزاج محسوب مي‌شود.

درمان سیاه برای افراد سرد مزاج!
درمان سیاه برای افراد سرد مزاج!

اين گياه و دانه‌هاي سياه رنگ آن به‌دليل خواص مقوي و مفيدي كه براي درمان بسياري از بيماري‌ها از قبيل بيماري‌هاي دستگاه كليه، دستگاه گوارش و پيشگيري از ابتلا به انواع بيماري‌هاي مزمن و سرطان دارد، از جمله مفيدترين و كاربردي‌ترين دانه‌هاي گياهي براي افراد سرد مزاج محسوب مي‌شود. دكتر سعيد صانعي، مشاور گياه درماني شما را با برخي از نسخه‌هاي خانگي سياه دانه و خواص درماني آن آشنا مي‌كند.


كنترل عوارض جانبي شيمي‌درماني

دانه‌هاي سياه دانه و روغن گرفته شده از آن به‌دليل خواص درماني ويژه‌اي كه دارد از جمله بهترين داروهاي گياهي و طبيعي براي بيماراني محسوب مي‌شود كه به‌دليل شيمي درماني يا مصرف داروهاي شيميايي دچار نارسايي و اختلال در عملكرد كليه‌ها شدند. با مصرف روغن سياه دانه مي‌توان مانع از دفع پروتئين از ادرار شد و تا حد زيادي كراتين موجود در خون را كنترل و مهار كرد. از اين‌رو افرادي كه در معرض شيمي درماني قرار دارند مي‌توانند با مشاوره با درمانگر طب سنتي و مصرف سياه دانه بخشي از عوارض جانبي شيمي درماني را بر كليه‌هاي‌شان كنترل كنند.


نسخه گياهي براي كاهش درد زايمان

خانم‌هاي بارداري كه در روزهاي پاياني دوران بارداري قرار دارند و در انتظار تولد فرزند خود به سر مي‌برند با شروع دردهاي شكمي يا دردهاي زايمان مي‌توانند از تركيب سياه دانه و عسل براي كنترل درد و افزايش مقاومت و توان بدن‌شان استفاده كنند. براي تهيه اين تركيب كافي است، ۲۵ گرم از پودر الك شده سياه دانه را با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط كرده و سپس مقدار اندكي روغن حيواني به آن اضافه كنيد. مصرف اين مخلوط علاوه بركاهش ميزان درد در ناحيه شكم به افزايش توان و قوت زن هنگام زايمان كمك مي‌كند.


سياه دانه دشمن جوش‌هاي زيرپوستي

درمانگران طب سنتي مصرف موضعي سياه دانه و روغن كنجد را براي درمان جوش‌هاي زيرپوستي بسيار موثر مي‌دانند. آن‌ها براي تهيه اين تركيب به بيماران‌شان توصيه مي‌كنند، روغن كنجد و پودر سياه دانه را با يكديگر تركيب كرده و آن را روي پوست صورت ماسك كنند. استفاده از اين تركيب به‌مدت 14-10 روز به بهبود جوش‌هاي زيرپوستي منجر مي‌شود.


نسخه خانگي براي صورت‌هاي پرجوش

اگر در گروه جوان‌هايي قرار داريد كه از دست جوش‌هاي التهابي و ترشحات چركي آن رنج مي‌بريد مي‌توانيد با استفاده از خمير سياه دانه براي درمان اين جوش‌ها كه غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به‌وجود مي‌آيد و در برخي موارد تا جواني افراد ادامه پيدا مي‌كند، درمان كنيد. براي تهيه اين خمير كافي است ۲ قاشق پودر سياه دانه را با مقداري سركه تركيب كرده و آن را روي صورت خود ماسك كنيد. اين تركيب كمك مي‌كند تا جوش‌هاي التهابي و چركي به مرور خشك و برطرف شوند.


نكاتي كه درباره سياه دانه بايد بدانيد

سياه دانه خواص درماني بي‌شماري دارد كه در كنار برخي از گياهان يا روغن‌هاي طبيعي ديگر مي‌تواند تاثيرات درماني موثر و كم نظير در كنترل بيماري‌ها و درمان آن‌ها داشته باشد.
  • مخلوط پودر سياه دانه و عسل به‌ترتيب به ميزان ۲۵ و ۱۰۰ گرم و ميل كردن آن هنگام سردرد به تسكين دردهاي ناحيه سر و جمجمه كمك مي‌كند.
  • افرادي كه بعد از ابتلا به سرماخوردگي دائم عطسه مي‌كنند مي‌توانند، جوشانده مخلوط سياه دانه بوداده و روغن زيتون را به‌مدت يك دقيقه روي پيشاني خود مرهم كنند. اين مخلوط به آن‌ها كمك مي‌كند تا از شر عطسه‌ها خلاص شوند.
  • برخي از درمانگران طب سنتي بر اين باورند، سياه دانه جويده شده و تركيب شده با بزاق دهان موجب درمان زگيل مي‌شود.
  • افراد مبتلا به سينوزيت بهتر است در فصل پاييز هفته‌اي يك بار از بخور سياه دانه استفاده كنند.
  • مصرف سياه دانه در وعده‌هاي غذايي براي خانم‌هاي سردمزاجي كه شير آن‌ها براي نوزادشان كم است موثر است و به مرور موجب افزايش شير آن‌ها مي‌شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

درمان سیاه برای افراد سرد مزاج!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهه

      ممنون از اطلاعاتتون

    • sayeh

      عالیییییییییییییییییییی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج