اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۸۱
۱ نظر
۵۰۹۷
۱ نظر
۵۰۹۷
پ

بااين ميوه بهاري چربي خون را كاهش دهيد

گوجه سبز را با برگ بخريد!

جدا از طعم ترش و وسوسه‌انگیز گوجه سبز، این میوه خواص زیادی دارد، فشار خون را كنترل كرده و چربي‌هاي خون را هم كاهش مي‌دهد

گوجه‌سبز يكي از ميوه‌هاي آشناي بهاري است. از آن نوع ميوه‌هايي كه پيش از آمدن بهار انتظارش را مي‌كشند. حالا ديگر اين انتظار به سرآمده و سبد ميوه‌هاي خيلي از خانه‌ها پر است از گوجه‌ ‌سبزهاي بهاري؛ ميوه‌هاي خوش طعم و رنگي كه كوچك و بزرگ براي خوردنش لحظه شماري مي‌كنند. عجله نكنيد، تازه در آغاز راه‌هستيد و فرصت داريد تا دل‌تان مي‌خواهد گوجه‌سبز نوش‌جان كنيد؛ اما بد نيست قبل از آن نگاهي هم به دنياي پرخاصيت اين ميوه كوچك اما پر فايده بيندازيد.


گوجه  سبز  را با برگ بخريد!

فشار خون‌ را كنترل كنيد!

كاهش فشار خون يكي از اثرات درماني منحصر به فرد گوجه‌ سبز است. خوردن گوجه سبز فشار بالاي خون شما را تحت كنترل در‌مي‌آورد، چربي خون ‌را كاهش مي‌دهد، رسوبات را از خون حذف مي‌كند و عملكرد معده-روده‌اي را نيز تنظيم مي‌كند. علاوه بر اين، باعث تعادل اسيد و باز در جريان خون مي‌شود و به‌همين‌دليل مي‌تواند در درمان حالت اسيدي خون مفيد باشد. اين ميوه اثرات قابل توجهي در جلوگيري از بيماري‌هايي مانند چربي خون بالا، پيري سلول و حتي درمان سرطان دارد. مطالعات نشان داده اين ميوه مي‌تواند در درمان تومورها هم موثر باشد. بنزوئيك كه به‌طور طبيعي در گوجه سبز وجود دارد، تركيبي است كه خاصيت ضد‌ميكروبي دارد. بنابراين اين ميوه مي‌تواند به‌عنوان يك پاك‌كننده طبيعي دستگاه گوارش هم به شمار رود. علاوه بر اين، خيلي از تحقيقات از خاصيت ضد‌قارچي و ضد‌باكتريايي اين ميوه خبر مي‌دهند. از سوي ديگر به‌دليل وجود اسيد اسكوربيك (ويتامينc) اين ميوه براي افراد مبتلا به نقرس هم يكي از انتخاب‌هاي ايده‌آل است. در كنار تمام اين موارد بايد به خاصيت مسهلي گوجه سبز هم اشاره كرد.


رفع بوي بد دهان با گوجه سبز

گياه‌شناسان اعتقاد دارند خوردن گوجه سبز براي رفع بوي بد دهان مفيد است. اما خواص گوجه‌ سبز بهاري تنها به ميوه آن منحصر نمي‌شود، چرا كه پختن برگ‌هاي درخت گوجه سبز البته در سركه، مي‌تواند در درمان كرم‌هاي حلقوي معده و روده موثر باشد. به عبارت ديگر جوشانده 25 تا 30 گرم برگ درخت گوجه سبز، كشنده انگل‌هاي معده است و اين خاصيت در هسته گوجه سبز هم وجود دارد. البته فراموش نكنيد برگ گوجه سبز نفاخ بوده و براي معده مضر است، مگر آن‌كه همراه با يك مسهل خورده شود. پس اگر مي‌خواهيد از همه خواص اين ميوه بهره ببريد، بهار امسال اين ميوه را با بر‌گ‌هايش تهيه كنيد.


نکته - بنزوئيك كه به‌طور طبيعي در گوجه سبز وجود دارد، تركيبي است كه خاصيت ضد‌ميكروبي دارد بنابراين اين ميوه مي‌تواند به‌عنوان يك پاك‌كننده طبيعي دستگاه گوارش به شمار رود


درمان كم‌خوني با گوجه سبز

اگر به مشكل شب‌كوري دچاريد خوردن گوجه سبز را فراموش نكنيد، چون مصرف گوجه سبز براي درمان شب‌كوري، مفيد است و همچنين بيماري‌هاي نقرس، رماتيسم و تصلب شرائين هم با خوردن گوجه سبز بهبود پيدا مي‌كنند. مي‌توانيد روي خواص گوجه سبز حتي به‌صورت خشك شده هم حساب كنيد، چون خشك شده اين ميوه هم براي درمان اعصاب و كم‌خوني مفيد است. ضمن اين‌كه مدر است و اعمال كليه‌ها را تنظيم مي‌كند.


با سبزي‌هاي كوهي بخوريد

اگر نگران طبيعت سرد گوجه سبز هستيد مي‌توانيد آن را به رسم هم‌وطنان شهرهاي شمالي كشور با سبزي‌هاي كوهي مثل نعنا كه خاصيت گرم دارند، مصرف كنيد. به اين ترتيب ديگر لازم نيست نگران حالت نفاخ گوجه سبز باشيد. يادتان باشد گوجه سبز را بيشتر از ۴ روز در يخچال نگهداري نكنيد چون از اين به بعد اين ميوه به‌تدريج خواص خودش را از دست مي‌دهد.


گوجه  سبز  را با برگ بخريد!

ارزش غذايي گوجه سبز

  • كربوهیدرات ۵۱/۸ گرم
  • چربی ۸۴/۲ گرم
  • پروتئین ۶/۱ گرم
  • فیبر خام ۵/۰ درصد

با مصرف 100گرم گوجه سبز، 5 درصد ویتامین A، 1/2‌درصد ویتامین B1، 9/1 درصد ویتامین B2 ، 8/2 درصد نیاسین، 13 درصد ویتامین c، 1/5 ‌درصد كلسیم، 2/2 درصد فسفر، 5‌درصد آهن و 6/3 درصد پتاسیم نیاز بدن شما در روز تامین می‌شود.

منبع : مجله سیب سبز

گوجه  سبز  را با برگ بخريد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدبدبدبدببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج