adexo3
۱۲۸۹۵۳
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

روز پنجشنبه، هفتم آگوست، برای نخستین بار پای یک بیمار مبتلا به ابولا به خاک اروپا رسید. یک شهروند اسپانیایی که برای کمک به آفریقا رفته بود و خود مبتلا به این بیماری شده بود، برای درمان به مادرید منتقل شد.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

برترین ها: روز پنجشنبه، هفتم آگوست، برای نخستین بار پای یک بیمار مبتلا به ابولا به خاک اروپا رسید. یک شهروند اسپانیایی که برای کمک به آفریقا رفته بود و خود مبتلا به این بیماری شده بود، برای درمان به مادرید منتقل شد.

نیروی هوایی اسپانیا برای انتقال یک کشیش اسپانیایی که برای کمک به آفریقا رفته بود و خود گرفتار ویروس ابولا شده بود، یک فروند هواپیمای مخصوص اعزام کرد. در این هواپیما همه تجهیزات ایمنی و پزشکی در نظر گرفته شده است. این هواپیما روز ۷ اوت وظیفه داشت این کشیش را به پایگاه نیروی هوایی واقع در نزدیکی مادرید منتقل کند.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

همه چیز برای انتقال این بیمار در این هواپیما پیش‌بینی شده است. مهم‌ترین موضوع مانع شدن از ابتلای دیگران به این ویروس مرگبار است. این کشیش اسپانیایی نخستین بیمار مبتلا به ویروس ابولا است که وارد خاک اروپا می‌شود. پیش‌تر نیز یک شهروند آمریکایی که مبتلا به این بیماری بوده، برای معالجه به آمریکا منتقل شده بود.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

در پی افزایش موارد ابتلا به بیماری ابولا، حال در لیبریا نیز وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است. این وضعیت برای حداقل ۳ ماه در این کشور حاکم خواهد بود.

شمار افرادی که در اثر ابتلا به بیماری ابولا جان خود را از دست داده‌اند، روز به روز افزایش می‌یابد. گزارش منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی حکایت از مرگ بیش از ۹۳۲ نفر دارد. در همین رابطه کنفرانس‌های متعددی در آفریقا برای مهار بیماری ابولا برگزار شده است.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

دو کودک لیبریایی با گذاشتن گل یاد قربانیان بیماری ابولا در آفریقا را گرامی‌ می‌دارند. برخی از ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که شمار تلفات ناشی از ابتلا به این بیماری می‌تواند خیلی سریع افزایش یابد.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

یکی از اقدامات پیشگیرانه در ارتباط با بیماری ابولا، اطلاع‌رسانی است. بسیاری از شهروندان آفریقا به علت نا آشنا بودن با علائم این بیماری و همچنین پائین بودن سطح بهداشت مبتلا شده‌اند. از این‌رو پلاکاردهایی در مناطق مسکونی نصب شده‌اند تا مردم را با علائم و نشانه‌های این بیماری آشنا کنند.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

گرچه پزشکان و امدادگران با مسائل ایمنی و بهداشتی مربوط به بیماری ابولا آشنایی دارند، اما دو مورد مربوط به یک پزشک آمریکایی و کشیش اسپانیایی حکایت از آن دارد که یک اشتباه کوچک برای ابتلا به این ویروس مرگبار کفایت می‌کند.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

تعداد ثبت شده بیماران مبتلا به ابولا نیز طبق آمار رسمی سازمان بهداشت جهانی رو به افزایش است. تنها تا روز دوم اوت بیش از ۱۳۰۰ مورد از ابتلا به این بیماری گزارش شده بود. مرگ در انتظار بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری است.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

پزشکان و امدادگران پس از پایان ماموریت خود، دستکش‌ها و چکمه‌های خود را ضد عفونی می کنند و برای خشک شدن در برابر تابش خورشید قرار می‌دهند.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

پزشکان به نیروهای امداد در محل آموزش می‌دهند. عکس صحنه‌ای از نشان دادن لباس و تجهیزات ایمنی به امدادگران محلی در لیبریا را نشان می‌دهد.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

اجساد قربانیان نیز می‌بایست ضد عفونی شوند. هرگونه تماس با بدن یک قربانی نیز می‌تواند منجر به ابتلای این بیماری شود. عکس تصویر ضد عفونی کردن جسدی در لیبریا را نشان می‌دهد.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

ویروس ابولا ابتدا در ماه فوریه سال جاری (۲۰۱۴) در گینه مشاهده شد و به سرعت شیوع یافت و دامنه‌اش به کشورهای همسایه سیرالئون و لیبریا کشید.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

بسیاری از سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی برای کمک به بیماران به غرب آفریقا آمده‌اند. عکس گروهی از پزشکان بدون مرز را در سیرالئون نشان می‌دهد.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

گینه تا کنون بالاترین آمار مبتلایان به ابولا و درگذشتگان بر اثر آن را داشته است. اما در حال حاضر شمار مبتلایان به ابولا در گینه رو به کاهش است. هم اکنون این بیماری در کشورهای لیبریا و سیرالئون به سرعت در حال شیوع است.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

ویروس ایبولا

ویروس ابولا یا ایبولا (Ebola)، یکی از کشنده‌ترین ویروس‌ها است که باعث بیماری شدید در انسان و پستانداران می‌شود. ابولا به‌طور مرگباری در میان انسان‌ها و میمون‌ها در آفریقا شایع است.

این ویروس نخستین بار در سال ۱۹۷۶ میلادی شناخته شد. در سال ۱۹۷۶ ابولا حدود ۳۰۰ نفر را مبتلا کرد و با شیوع آن از هر ۱۰ نفر مبتلا به بیماری ۹نفر کشته شدند و در سال ۱۹۹۵ از این ویروس ۸۰ درصد مبتلایان کشته شدند.

در سال ۲۰۱۴ نیز با انتشار مجدد این ویروس که از گینه شروع شد و به کشورهای همسایه سیرالئون و لیبریا گسترش یافت بیش از ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این بزرگترین مورد شیوع ایبولا از نظر موارد ابتلا، آمار مرگ و پراکندگی جغرافیایی به حساب می‌آید.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد

علائم بیماری

ویروس ابولا ابتدا در ماه فوریه سال جاری میلادی در گینه مشاهده شد و به سرعت شیوع یافت و دامنه‌اش به کشورهای همسایه سیرالئون و لیبریا کشید. ویروس ابولا که در سال ۱۹۷۶ میلادی شناخته شده، پس از وارد شدن به بدن، تب و خونریزی ایجاد می‌کند و در ۹۰ درصد موردها به مرگ افراد می‌انجامد.

به‌رغم تحقیقات بسیار در این زمینه هنوز نحوه سرایت و راه مبارزه با این ویروس مشخص نیست و تنها می‌توان گفت که انسان‌ها این ویروس را در پی ارتباط با حیوانات می‌گیرند و این ویروس از راه تماس با خون یا دیگر مایعات بدن و همچنین ترشحاتی همچون خلط افراد آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود.

افراد مبتلا به ابولا دچار تب شدید، درد عضلانی، اسهال، استفراغ، خونریزی داخلی و خارجی و اختلال در عملکرد ارگان‌های داخلی می‌شوند. تاکنون هیچگونه درمان اختصاصی یا واکسنی برای ابولا عرضه نشده است.

ویروس ابولا همچنان قربانی می‌گیرد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پونه

      واااااااای چقد وحشتناکه... خداخودش کمکشون کنه :-(

    • کاربر

      خدا شفاشون بده . اخی خیلی درد داره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج