adexo3
۱۴۰۱
۲۰۹۲۸
۲۰۹۲۸
پ

بدون بي خوابي، كم اشتهايي و سردرد دخانيات را ترك كنيد

۱ + ۷ روش طبيـعي بـراي تـرك بدون درد سر سيگار

خوشبختانه شيوه‌هاي گوناگوني براي ترك سيگار در ميان تكنيك‌هاي طب مكمل و جايگزين در سراسر جهان ديده مي‌شود. درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درمان با كمك تكنيك‌هاي متنوعي از قبيل رژيم غذايي، پاكسازي سموم از بدن با كمك طب‌سوزني، ماساژ درماني، رفلكسوتراپي و ديگر شيوه‌هاي رايج در جهان براي درمان افراد علاقه‌مند به ترك سيگار اقدام مي‌كنند

خوشبختانه شيوه‌هاي گوناگوني براي ترك سيگار در ميان تكنيك‌هاي طب مكمل و جايگزين در سراسر جهان ديده مي‌شود. درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درمان با كمك تكنيك‌هاي متنوعي از قبيل رژيم غذايي، پاكسازي سموم از بدن با كمك طب‌سوزني، ماساژ درماني، رفلكسوتراپي و ديگر شيوه‌هاي رايج در جهان براي درمان افراد علاقه‌مند به ترك سيگار اقدام مي‌كنند، شيوه‌هايي كه علاوه بر بازسازي قابليت‌ها و توانايي‌هاي بدن به حفظ نشاط و سلامت جسمي و روحي فرد ترك‌كننده هم كمك مي‌كند.

1 + 7 روش طبيـعي بـراي تـرك بدون درد سر سيگار


از مصرف اين مواد غذايي‌خودداري كنيد

افرادي كه در آستانه ترك قرار دارند يا مراحل ترك سيگار را پشت سر مي‌گذارند، بهتر است از مصرف مواد‌غذايي كه موجب اسيدي شدن محيط بدن‌شان مي‌شود، پرهيز كنند. اين مواد شامل انواع نوشابه‌هاي گازدار، آبميوه، ماءالشعير، قهوه، گوشت قرمز، ماهي، تخم‌مرغ، سوسيس و كالباس، غذاهاي كنسرو شده، غذاهاي تهيه شده در ماكروويو، جگر، سيرابي، جوانه گندم، پنير، بادام زميني، گردو و برخي از حبوبات است. اين مواد‌غذايي ميزان علاقه افراد به مصرف سيگار را افزايش مي‌دهند. بنابراين بايد براي مدت مشخصي تا ترك كامل سيگار، اين مواد را از سبد رژيم غذايي بيماران حذف كرد. گوشت قرمز، سوسيس و كالباس، غذاهاي كنسرو شده، غذاهاي پخته شده در ماكروويو، جگر، دل و قلوه، سيرابي، جوانه گندم، عدس، جوجه، تخم مرغ، پنير، بادام زميني، گردو و قهوه تمايل به كشيدن سيگار را افزايش مي‌دهند.


اصلاح رژيم غذايي با ترك سيگار چه ارتباطي دارد؟

نوع رژيم غذايي و مواد مصرفي در وعده‌هاي غذايي تاثير زيادي در موفقيت و سربلندي افراد علاقه‌مند به ترك سيگار دارد. به اعتقاد كارشناسان تغذيه و درمانگران طبيعي،تجويز رژيم غذايي سرشار از سبزي‌هاي تازه و موادغذايي حاوي فيبر و ويتامين در تسريع روند ترك افراد بسيار موثر است. مصرف روزانه جو ۲سر، اسفناج، برگ چغندر، سير، كاهو، چاي سبز، شلغم، كلم بروكلي و برگ كلم از جمله نكاتي است كه از سوي كارشناسان به افراد آماده براي ترك سيگار توصيه مي‌شود. مصرف اين مواد غذايي علاوه بر آنكه انرژي لازم را براي مقاومت بدن فرد افزايش مي‌دهد موجب افزايش ايمني دستگاه تنفسي به‌ويژه ريه نيز مي‌شود.


تسريع ترك سيگار با ماساژ

ماساژ درماني يكي ديگر از شيوه‌هاي مبارزه با استعمال سيگار است.
افرادي كه تصميم به كنارگذاشتن سيگار دارند مي‌توانند از اين شيوه به‌عنوان يك شيوه كمكي و بسيار موثر در تخليه سموم و اخلاط ناشي از مصرف سيگار در بدن‌شان بهره ببرند. بسياري از متخصصان ماساژ درماني در مكاتب مختلف همچون شياتسو، يومي هو تراپي، رفلكسوتراپي و ديگر شيوه‌هاي ماساژ درماني با كمك ماساژ نقاط مرتبط با غدد لنفاوي بدن كه بيشتر در ناحيه زيربغل و زير زانوها قرار دارد به جذب بهتر مواد سمي و اخلاط ناسالم بدن پرداخته و به اين ترتيب روند ترك سيگار را در افراد علاقه‌مند به ترك، تسريع مي‌كند. براي استفاده از اين شيوه بهتر است با يك متخصص رفلكسوتراپي يا يومي هو تراپي مشورت كنيد.


مواد‌ قليايي مصرف كنيد

مصرف مواد‌غذايي كه به قليايي شدن محيط بدن كمك كنند در تسريع روند درمان افراد علاقه‌مند به ترك سيگار بسيار موثر هستند. همانطور كه پيش‌تر اشاره شد درمانگران طب سنتي مصرف مواد‌غذايي قليايي را براي اين گروه جايز نمي‌دانند. تركيب كشمش، انجير خشك و بادام از جمله بهترين دانه‌ها و مغزهاي مغذي براي افزايش ميزان تمايل به ترك سيگار است.


نکته - متخصصان ماساژ درماني باكمك ماساژ غدد لنفاوي بدن كه بيشتر در ناحيه زيربغل و زير زانوها قرار دارد به جذب بهتر مواد سمي و اخلاط ناسالم بدن پرداخته و به اين ترتيب روند ترك سيگار را در تسريع مي‌كند


1 + 7 روش طبيـعي بـراي تـرك بدون درد سر سيگار

تاثير عرق شاه‌تره در تصفيه خون

عرق شاه‌تره يكي از عرقيات گياهي بسيار موثر در پيشبرد روند ترك سيگار است. عرق شاه‌تره به‌دليل خاصيت تصفيه‌كنندگي و پاكسازي خون از اخلاط موذي و نامناسب، روند درمان افراد سيگاري را تسريع مي‌كند. اين عرق گياهي يكي از بهترين داروهاي گياهي براي افراد سيگاري محسوب مي‌شود كه علاوه بر جذب ويتامين c در بدن اين افراد موجب افزايش اشتها و بازگشت وزن نرمال به اين افراد مي‌شود.


1 + 7 روش طبيـعي بـراي تـرك بدون درد سر سيگار

تاثير ريلكسيشن در كنترل فشارهاي عصبي

بسياري از افرادي كه سيگار مي‌كشند، اين عمل را به محض بروز فشارعصبي، تنش‌هاي رواني و استرس تجربه مي‌كنند.
اين افراد هنگام بروز مشكلات با مصرف سيگار احساس ريلكسي و آرامش مي‌كنند و راحت‌تر مي‌توانند بر مشكلات‌شان غلبه كنند اما راه حل جالبي كه شيوه درمان‌هاي طبيعي به اين گروه در شرايط بحران و استرس ارائه مي‌دهد استفاده از تكنيك‌هاي ريلكسيشن و مديتيشن براي افزايش ميزان مقاومت و تحمل اين افراد در شرايط بحران است. به اين ترتيب كه اين افراد با يادگيري تكنيك‌هاي تنفس و تخليه فشارهاي عصبي در زمان بحران بدون نياز به سيگار و استعمال آن بتوانند احساس آرامش و ريلكسي كنند.


با اختلالات خواب چه كنيم؟

درمانگران مكتب طب سوزني چين براي ترك مصرف سيگار و دخانيات درافراد مصرف‌كننده از تكنيك‌هاي طب سوزني به‌عنوان درماني مكمل استفاده مي‌كنند. اين درمانگران با كمك طب سنتي گوش و بدن بسياري از اختلالات شايع در زمان ترك سيگار را در بيمار به حداقل مي‌رسانند.
متخصصان طب سوزني چين با كمك سوزن‌هاي خود علاوه بر كمك به تخليه سريع‌تر سموم از جريان گردش خون و بافت‌هاي بدن، بروز سردردهاي احتمالي را كنترل كرده و مانع از بروز اختلالات و مشكلات تنفسي در بيماري مي‌شوند.
علاوه بر اين، متخصصان طب سوزني با كمك سوزن‌هاي شفابخش خود اختلالات خواب، دردهاي عضلاني و تحريكات عصبي اين مراجعان را در زمان ترك كنترل كرده و به بيمار كمك مي‌كنند تا در دوره ترك سيگار شرايط روحي بدون استرسي را پشت سر بگذارد.


1 + 7 روش طبيـعي بـراي تـرك بدون درد سر سيگار

به اندازه كافي آب بنوشيد

نوشيدن آب كافي و مايعات مناسب از ديگر راهكارهاي طبيعي است كه به خروج سموم و اخلاط ناسالم و موذي از بدن كمك مي‌كند. به‌ويژه افرادي كه از شيوه‌هاي ماساژ درماني براي دفع سموم و اخلاط ناسالم بدن خود بهره مي‌برند بايد به ياد داشته باشند با نوشيدن مقدار قابل توجهي آب در طول روز مي‌توانند به دفع سريع‌تر اخلاط و سموم از بدن‌شان كمك كنند.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج