۱۴۴۵۶
۳ نظر
۵۳۶۳
۳ نظر
۵۳۶۳
پ

همه چيزهايي كه بايد در مورد زيرسري‌تان بدانيد

نصف وزن بالش میکروب است!

بيشتر ما روي بالش‌هايي مي‌خوابيم كه بسيار كثيف و قديمي هستند اماپزشكان و متخصصان خواب توصيه مي‌كنند كه هر ۱۲تا ۱۸ ماه يك‌بار بايد يك بالش جديد بخريد. اگر عمر بالش شما بيش از ۲ سال است، مطمئنا زمان تعويض آن فرا رسيده است.

نصف وزن بالش میکروب است!
نصف وزن بالش میکروب است!

بيشتر ما روي بالش‌هايي مي‌خوابيم كه بسيار كثيف و قديمي هستند اماپزشكان و متخصصان خواب توصيه مي‌كنند كه هر ۱۲تا ۱۸ ماه يك‌بار بايد يك بالش جديد بخريد. اگر عمر بالش شما بيش از ۲ سال است، مطمئنا زمان تعويض آن فرا رسيده است. اين را بدانيد كه يك بالش كهنه وسيله‌اي مناسب براي برطرف كردن نياز شما به خواب مناسب نيست و ارزش ابتدايي خود را نيز از دست داده است و مي‌تواند كوله‌باري از مواد حساسيت‌زا و آلرژن مانند قارچ، كپك و گردوغبارهايي بسيار ريز باشد. گاه ديده شده كه اين كثيفي‌ها و ميكروب‌ها نيمي از وزن يك بالش كهنه را به‌خود اختصاص داده‌اند.


يك بالش مناسب يعني...

خوابيدن روي يك بالش نامناسب مي‌تواند سلامت شما را به خطر بيندازد و شما را به بيماري‌هايي مانند تشديد سردردها، بي‌حس‌شدن شانه و بازو و خرخر كردن دچار كند. اين را هم بدانيد كه براي جلوگيري از درد كمر و گردن، تنها كافي است يك بالش بلند زير سرتان قرار دهيد. دكتر جفري گلدشتاين، رئيس بخش ستون فقرات بيمارستان فوق‌تخصصي استخوان و مفاصل دانشگاه نيويورك سيتي مي‌گويد، «يك بالش مناسب بايد به اندازه كافي سفت باشد تا سروگردن را با ستون فقرات به‌طور موازي قرار دهد، درست همانند وقتي كه در حالت ايستاده هستيم.»


نصف وزن بالش میکروب است!

بالش نرم يا سفت؟

به شيوه خوابيدن خود توجه كنيد؛ كساني كه به پشت يا طاق‌باز مي‌خوابند، بايد يك بالش متوسط و سفت را بدون اين‌كه سرشان به جلو متمايل شود، زير سر خود بگذارند همچنين آن‌ها بايد بالشي را پيدا كنند كه براي قرار گرفتن گردن، قوس بيشتري داشته باشد.

كساني كه به پهلو مي‌خوابند، يك بالش نازك و سفت بهترين تكيه‌گاه براي‌شان است تا فضاي خالي بين گوش و شانه آن‌ها را پر كند.

و اما كساني كه روي شكم يا دمر مي‌خوابند، به يك بالش نرم‌تر و سبك‌تر نياز دارند تا به آن‌ها براي جلوگيري از فشار وارده به گردن، كمك كند.

اما مهم‌ترين توصيه: شما بايد خود را به پهلو يا به پشت خوابيدن عادت دهيد چون به حالت دمر خوابيدن مي‌تواند مشكلاتي جدي براي كمر و ستون فقرات شما به‌وجود آورد.


نصف وزن بالش میکروب است!

اسفنج بهتر است يا پر؟

بالش‌هاي پر شده از پر كه از پرز لايه زيرين پرهاي غاز يا اردك پر شده‌اند، نرم‌ترين و گران‌ترين نوع بالش هستند. براي تعادل بيشتر، شما مي‌توانيد بالش خود را از مخلوط پر و كرك يا پر خالص كه كمي سفت‌تر است انتخاب كنيد. بالش‌هاي پر شده از الياف پلي‌استري نازك و نرم هستند و قيمت مناسبي دارند؛ اما ممكن است در اثر شست‌وشو در آن برآمدگي ايجاد شود و قلنبه قلنبه شوند كه اين مي‌تواند براي گردن شما مشكل ايجاد كند. بالش‌هاي اسفنجي نيز بسيار نرم هستند و اشكال گوناگون منحني مانندي دارند كه از گردن و سر محافظت مي‌كنند و خودبه‌خود حالت سر را به‌خود مي‌گيرند اما اكثر متخصصان مي‌گويند بالش‌هاي اسفنجي‌ كه قيمت‌هاي بالاتري نسبت به بقيه بالش‌ها دارند نسبت به آن‌ها كه ارزان‌ترند، از نظر راحتي هيچ‌گونه برتري‌ ندارند.


بالش‌هايي خاص براي افراد خاص

بالش‌هايي وجود دارد كه براي افراد خاصي طراحي شده اند، مانند بالش‌هاي ضد‌آلرژي كه از مواد تركيبي درست شده‌اند و مخصوص افرادي هستند كه به پر حساسيت دارند. پژوهش‌هاي متعدد نشان داده است اين بالش‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌اي نسبت به بالش‌هاي از جنس پر، محافظ بهتري در برابر گردوغبارهاي بسيار ريز و ذراتي كه در پر وجود دارند، هستند.برخي از افراد نسبت به دماي بالش‌ها حساس هستند، اين افراد بايد از بالشي استفاده كنند كه باعث گرم كردن سر و تعرق آن نشود. اين نوع بالش‌ها، بالش‌هاي خنكي هستند كه از دانه‌هاي ريزي پر شده‌اند كه گرما را جذب مي‌كنند و طوري از سطح آن خارج مي‌كنند كه صورت را خنك نگه مي‌دارند. با اين بالش‌ها شما مجبور نيستيد براي خنك شدن مرتب بالش خود را برگردانيد. بالش‌هايي هم وجود دارد كه مخصوص كساني است كه از گردن‌درد رنج مي‌برند. اين بالش‌ها كه در طرح‌ها و اندازه‌هاي گوناگوني در دسترس هستند، براي محافظت بيشتر از گردن طراحي شده‌اند، با اين‌كه مطالعات زيادي مبني‌بر كارآمد بودن اين بالش‌ها صورت نگرفته است اما پس از مدتي استفاده از آن، متوجه كارايي خوب آن خواهيد شد.


بالش‌هايي كه درمان مي‌كنند

بالش‌هاي شيبدار مثلثي‌شكلي در بازار موجود است كه براي افرادي كه دچار سوزش معده هستند بسيار مناسب است. زمان خوابيدن روي اين بالش‌ها، هنگامي كه طاق‌باز مي‌خوابيد، مري از شكم بالاتر قرار مي‌گيرد كه اين مانع از برگشت اسيد معده كه سبب به‌وجود آمدن سوزش معده است، مي‌شود. با اين حال برخي از اين افراد به دليل اين‌كه روي اين بالش‌ها سر مي‌خورند، نمي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند.

وقتي خانم‌هاي باردار به ۳ ماهه دوم بارداري خود مي‌رسند، براي خوابيدن راحت دچار مشكل مي‌شوند كه براي حل آن بالش‌هايي مخصوص مادران باردار طراحي شده است. اين نوع بالش‌ها چند نوع طرح مختلف دارند كه از منحني كوچك به شكل U تشكيل شده كه براي تكيه دادن شكم و بدن به آن طراحي شده است و هنگام خوابيدن به پهلو از سر، ران‌ها، كمر و پاها محافظت مي‌كند.

اما نوع ديگري از بالش‌ها بسيار جالب هستند؛ آن‌ها بالش‌هاي صوتي هستند كه براي افرادي تهيه شده كه هنگام خواب دوست دارند به موسيقي‌هاي آرامش‌بخش گوش دهند. اين بالش با يك گوشي استاندارد به يك منبع صوتي وصل مي‌شود و لايه‌اي دارد كه رويه اسپيكرها را از آن درست مي‌كنند تا موسيقي را با صدايي آرام پخش كند كه فقط كسي كه روي آن خوابيده بتواند صدا را بشنود. برخي از اين بالش‌هاي صوتي مي‌توانند مانند يك ساعت زنگدار عمل كرده و صبح‌ها فرد را از خواب بيدار كنند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

نصف وزن بالش میکروب است!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      سلام مرتاضهای هندی یه چیزی میدونن که روی زمین سفت میخوابند

    • kosar

      slm.ina dige chi boood??????

    • hiva

      jaleb bood

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج