adexo3
۱۴۷۱۳
۵۰۴۵
۵۰۴۵
پ

خواندن این مطلب را به زنان شاغل و خانه دار توصیه مي‌كنيم!

يومي هوتراپي؛ درمان همه دردهاي زنانه

يومي هوتراپي يكي از شيوه‌هاي موفق درماني طب جايگزين است كه در سرزمين‌هاي شرقي براي درمان بسياري از بيماري‌هاي جسم و ذهن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

يومي هوتراپي؛ درمان همه دردهاي زنانه
يومي هوتراپي؛ درمان همه دردهاي زنانه

يومي هو تراپي يكي از شيوه‌هاي موفق درماني طب جايگزين است كه در سرزمين‌هاي شرقي براي درمان بسياري از بيماري‌هاي جسم و ذهن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين شيوه امروزه به همت درمانگران شرقي در سراسر جهان، به شيوه‌اي شناخته شده و كارآمد تبديل شده است كه توانايي درمان بيماري‌هاي مختلف از قبيل ديسك، تنگي كانال نخاعي، سردرد، گرفتگي و اسپاسم عضلاني، شب ادراري كودكان و... را دارد. اين شيوه درماني در حقيقت تلفيقي از چند شيوه درماني مختلف است كه توسط «ماسايوكي» با عنوان «يومي هوتراپي» نامگذاري شده است. شيوه‌هاي درماني كايروپركتيك، شياتسو، ماساژدرماني و بازتاب درماني از جمله تكنيك‌هايي است كه در اين شيوه درماني مورد استفاده درمانگران قرار مي‌گيرد. براي آشنايي بيشتر با كاربردهاي درماني اين شيوه درماني با «سيد حميد ميري آشتياني» كه موفق به اخذ گواهينامه بين‌المللي يومي هوتراپي از كشور ژاپن و گواهينامه بين‌المللي رفلكسوتراپي از كشور هندوستان شده، گفت‌وگويي انجام داديم تا جزئيات بيشتري درباره كاربرد اين شيوه درماني در درمان شايع‌ترين بيماري‌ها در جهان به‌دست آوريم.


خانم‌هاي خانه‌دار حتما بخوانند

خانم‌هاي خانه‌دار به اين دليل كه فعاليت زيادي را در منزل انجام مي‌دهند معمولا دچار انواع گرفتگي‌ها و كوفتگي‌هاي عضلات بدن هستند. اين گروه به‌ويژه به‌دليل رعايت نكردن شيوه صحيح جابه‌جايي اجسام در منزل، يا ايستادن بيش از حد آن هم به‌صورت نامناسب يا راه رفتن‌هاي زياد حين كار در خانه دچار اين كوفتگي‌ها مي‌شوند. يكي از شايع‌ترين اين گرفتگي‌ها، گرفتگي كتف در خانم‌هاست كه بخش زيادي از خانم‌ها به آن مبتلا هستند. يومي هو تراپي با كمك تكنيك‌ها و ماساژهايي كه دارد، مي‌تواند اين گرفتگي‌ها و كوفتگي‌ها را درمان كند. به اين ترتيب گرفتگي‌هاي كتف، دردهاي گردن و كوفتگي عضلات ساق پا به‌دليل كار زياد از جمله عوارض ناشي از كار خانه براي خانم‌هاي خانه‌دار است كه با كمك تكنيك‌هاي يومي هو تراپي قابل درمان است.


بهبود خطوط عميق صورت با يومي هو تراپي

بسياري از خانم‌ها براي از بين رفتن خطوط عميق صورت‌شان از قبيل خط عميق بين ۲ ابرو دست به دامن روش‌ها و شيوه‌هاي مختلفي از قبيل تزريق ژل يا بوتاكس مي‌شوند اما شايد اين خانم‌ها ندانند كه با كمك تكنيك‌هاي يومي‌هوتراپي و ارائه ماساژ به عضلات صورت، عضلات پس سري، ماساژ پوست و مو علاوه بر افزايش آرامش بيمار به درمان خطوط عميق صورت آن‌ها مي‌شود كمك كرد بدون آن‌كه بيمار خود را به روش‌هاي طب مدرن و انواع جراحي‌ها بسپارد.


يومي هوتراپي؛ درمان همه دردهاي زنانه

عملكرد يومي‌هوتراپي در بدن چگونه است؟

تكنيك‌هاي يومي هو تراپي از جمله تكنيك‌هاي شرقي است كه برخلاف ماساژهاي غربي از روي لباس براي بيمار انجام مي‌شود. درمانگران اين شيوه بر اين باورند كه استفاده از روغن و تماس مستقيم دست با بدن در اين شيوه درماني مانع از ارائه ماساژي عميق به عضلات و بافت‌هاي بدن مي‌شود. در اين شيوه درمانگر از ۵ شيوه و تكنيك مانند يومي هو تراپي، كايروپركتيك، شياتسو، ماساژدرماني و انرژي درماني براي درمان بيمار كمك مي‌گيرد. درمانگر با كمك تكنيك‌هاي يومي هوتراپي به گرم كردن بدن مي‌پردازد و با اين كار جريان گردش خون در بدن را بهبود بخشيده و آن را تسريع مي‌كند به اين ترتيب با كمك اين تكنيك‌ها خونرساني بهتري به اندام‌هاي اصلي و دروني بدن از قبيل مغز، قلب، شش‌ها و... مي‌رسد. علاوه براين درمانگر ممكن است به كمك تكنيك‌هاي كايروپركتيك براي درمان اسپاسم‌ها و گرفتگي‌هاي عضلاني و بافتي بيمار اقدام كند يا از شيوه درماني شياتسو براي بهبود گرفتگي‌هايي كه سطح بافت را سفت مي‌كنند استفاده كند. در شياتسو درمانگر با تمركز روي مردين‌ها و كانال‌هاي عصبي به درمان بيمار مي‌پردازد. در كنار اين شيوه‌ها، تكنيك‌هاي رفلكسوتراپي نيز كه روي نقاط رفلكسي بدن كار مي‌كند مثل نقاطي كه در طب سوزني نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد به بهبود برخي گرفتگي‌ها و درمان اختلال‌ها مي‌پردازد.


دفع سنگ كليه با ماساژ

نرمش‌ها، كشش‌ها و به‌طور كلي تكنيك‌هايي كه در شيوه درماني يومي هو در ناحيه كليه‌ها به بيمار ارائه مي‌شود، مي‌تواند به دفع سنگ‌هاي كليه كمك كند. اين تكنيك‌ها اگر چه روي بدن بيمار در حالت درازكش پياده مي‌شود اما همان انرژي را از بيمار دريافت مي‌كند كه او بعد از بازي تنيس از دست مي‌دهد. به اين ترتيب گاهي ممكن است فرد چند ساعت پس از دريافت اين ماساژها كمي احساس كوفتگي كند. اين مسئله طبيعي است و به‌زودي برطرف مي‌شود. مهم‌ترين نكته آن است كه اين تكنيك‌ها فرآيندي را در كليه و مجاري ادراري سبب مي‌شوند كه موجب تسريع دفع سنگ در بدن مي‌شود بنابراين افراد مبتلا به سنگ كليه با مشاوره با متخصص‌شان مي‌توانند از يومي هو تراپي به‌عنوان يك درمان كمكي و موثر براي دفع سنگ كليه كمك بگيرند.


آب درماني را فراموش نكنيد

همواره پس از ارائه تكنيك‌هاي درماني يومي هوتراپي يا ماساژدرماني به بيماران‌مان به آن‌ها پيشنهاد مي‌كنيم كه دوش آب گرم بگيرند و درصورتي كه شرايطش را دارند به استخر بروند و آب درماني كنند؛ به اين ترتيب كه درون آب راه بروند و حركت‌هاي آرام كششي انجام دهند. حركت در آب موجب مي‌شود عضلاتي كه انرژي ايستا دارند اين انرژي را به پويايي و حركت تبديل كنند و به اين ترتيب به حركت واداشته شوند. ضمن آن‌كه بيمار درون آب فشاري را روي مفاصل و ماهيچه‌هايش احساس نمي‌كند و رضايت بيشتري نسبت به تمرينات كششي كه بيرون از آب انجام مي‌دهد، دارد.


درمان و تسكين دردهاي مفصلي

با شروع فصل پاييز و زمستان و سرد شدن هوا بسياري از دردهاي مفصلي و استخواني در بدن تشديد مي‌شود. افرادي كه مبتلا به بيماري‌هايي مثل آرتروز، آرتريت روماتوئيد و خشكي مفاصل هستند نسبت به فصل‌هاي گرم سال احساس خشكي و درد بيشتري دارند. خوشبختانه تكنيك‌هاي يومي هو تراپي راه حل مناسبي براي بهبود برخي از دردهاي مفصلي و كنترل شدت بيماري در بيماران مبتلا به بيماري‌هاي مفصلي- استخواني دارند. دريافت اين ماساژ به خونرساني و غذارساني بهتر به ناحيه مفصلي- اسكلتي بيمار كمك مي‌كند و به اين ترتيب به مرور موجب كاهش درد و بهبود در وضعيت بيمار مي‌شود.


تسكين گرفتگي عضلات در ورزشكاران

ورزشكاراني كه به‌دليل انجام حركات ورزشي، كششي يا وزنه‌برداري دچار كوفتگي و گرفتگي در عضلات خود هستند نيز مي‌توانند با كمك تكنيك‌هاي يومي هوتراپي براي درمان اين گرفتگي‌ها اقدام كنند. اين افراد درصورتي كه در ورزش‌هاي رزمي كار مي‌كنند يا به ورزش‌هايي مي‌پردازند كه احتمال دريافت ضربه در آن‌ها وجود دارد مي‌توانند با دريافت تكنيك‌هاي يومي هوتراپي، گرفتگي‌ها و كوفتگي‌هاي ناشي از ورزش را در بدن‌شان درمان كنند و دردهاي ناشي از آن را تسكين دهند.


يومي هوتراپي؛ درمان همه دردهاي زنانه

انحراف لگن عامل بروز بيماري‌ها

از ديدگاه درمانگران يومي هو تراپي، وجود انحراف و جا به جايي در لگن انسان مي‌تواند سرآغازي براي ابتلا به بسياري از بيماري‌ها مانند سردرد، ميگرن، بي‌خوابي، كاهش ديد، دردهاي مفصلي، آرتروز، افسردگي و خيلي ديگر از بيماري‌هاي جسمي و روحي شود. جابه‌جايي لگن يا انحراف لگن امروزه در بسياري از مردم در سراسر جهان قابل مشاهده است و شايد بتوان گفت، بالغ بر ۹۵درصد مردم جهان انحراف لگن را تجربه كرده‌اند و به اين اختلال مبتلا هستند. يومي هو تراپي با اصلاح اين انحراف در بدن طي جلسات يومي هوتراپي قادر است علاوه بر بهبود عملكرد اندام‌هاي دروني اختلالات موجود در بدن بيمارش را بهبود بخشيده و بسياري از آن‌ها را درمان كند. اصلاح انحراف لگن در افرادي كه زير سن بلوغ قرار دارند معمولا خيلي راحت‌تر از افراد بزرگسال است. درصورتي كه فرد زير سن بلوغ باشد با ۲جلسه درماني، جابه‌جايي لگنش برطرف مي‌شود اما افرادي كه بعد از سن بلوغ يا در بزرگسالي براي درمان و اصلاح جا به جايي لگن مراجعه مي‌كنند، غالبا نياز به ۲ مرحله درماني دارند و دست‌كم در ۲۰ جلسه درماني بايد از تكنيك‌ها و ماساژهاي يومي هو تراپي بهره‌مند شوند.


يومي هوتراپي؛ درمان همه دردهاي زنانه

بهبود تنگي كانال نخاعي با ماساژ

افراد مبتلا به تنگي كانال نخاعي كه يك بيماري شايع در ايران است و بيشتر بيماران براي درمان آن دست به دامن جراحي مي‌شوند، با كمك تكنيك‌هاي يومي هو تراپي در كنار تكنيك‌هاي ماساژدرماني، تكنيك‌هاي كايروپركتيك و تكنيك‌هاي شياتسو قابل درمان و بهبود است. اين بيماري امروزه در سراسر جهان توسط درمانگران يومي هوتراپي درمان مي‌شود بدون آن‌كه بيمار نيازي به عمل جراحي داشته باشد البته گاهي شرايطي در بدن وجود دارد كه امكان درمان با يومي هوتراپي براي بيمار ميسر نيست. در اين حالت بيمار بايد حتما به متخصص مربوطه مراجعه كرده و شيوه‌هاي ديگر درمان را تجربه كند.


چه افرادي از يومي هو تراپي پرهيز كنند

درمانگران يومي هوتراپي پيش از ارائه خدمات و تكنيك‌هاي خود به بيماران هشدار مي‌دهند كه افراد مبتلا به سرطان يا بيماران هموفيلي، واريس‌هاي شديد يا افرادي كه سكته قلبي را تجربه كرده‌اند در گروه افرادي هستند كه نبايد از تكنيك‌هاي ماساژدرماني و يومي هوتراپي استفاده كنند زيرا ممكن است ماساژ و تكنيك‌ها موجب حركت لخته كوچكي در عروق خوني اين افراد شده و عوارض و خطراتي را براي اين افراد به‌وجود آورند يا در بيماران مبتلا به سرطان خون يا توده‌هاي سرطاني نيز به همين شكل است. ارائه يك تكنيك يداوي در محلي نامناسب ممكن است، منجر به گرم شدن محل تومور يا توده سرطاني و سرايت آن به ديگر بافت‌ها يا سلول‌هاي بدن شود. به‌طور كلي بهتر است پيش از دريافت هر نوع تكنيك يداوی یا ماساژ به این نكات توجه شود و سابقه این بیماری‌ها در بیمار مورد بررسی قرار گیرد تا احتمال بروز خطا به صفر برسد.


بیرون‌زدگی دیسك را درمان كنید

در برخی از بیماران مبتلا به انحراف یا جا به جایی لگن فشاری كه به این واسطه به مهره‌های ستون فقرات و دیسك وارد می‌شود موجب بیرون‌زدگی دیسك از محل اصلی آن می‌شود و این مسئله درد شدیدی را برای بیمار به‌وجود می‌آورد. بسیاری از مردم برای درمان دیسك به متخصصان طب مدرن مراجعه می‌كنند و اغلب برای درمان دیسك به جراحی تن می‌دهند. در حالی كه در شیوه‌های طبیعی درمان های متعددی برای دیسك كمر وجود دارد كه یكی از آن‌ها یومی‌هوتراپی است. در این شیوه، كارشناس یومی هوتراپی با ارائه تكنیك‌های خاص روی بدن بیمار و دادن نرمش و كشش‌های خاص به دیسك او كمك می‌كند تا به محل اولیه خودش بازگردد. به این ترتیب دیسك درعرض چند جلسه به محل اولیه خود بازگشته و درمان می‌شود.


نكات طلایی درباره یومی هو تراپی

  • دانستن این نكات به شما كمك می‌كند تا در شرایط خاص بتوانید با مراجعه به یك درمانگر یا كارشناس یومی هوتراپی اختلالات و بیماری‌ها را پشت سر بگذارید.

  • بیش از 95 درصد مردم جهان دچار انحراف یا جا به جایی لگن هستند و این مسئله به دلیل رعایت نكردن شیوه صحیح زندگی از قبیل ایستادن غلط، نشستن غلط، راه رفتن غلط و جا به جا كردن اجسام سنگین یا سبك بدون رعایت اصول اولیه است.

  • یومی هو تراپی به مادرانی كه قادر نیستند به كودك خود شیر دهند كمك می‌كند تا با دریافت تكنیك‌های ماساژ درمانی و یومی هوتراپی بر این مشكل غلبه كنند.

  • خانم‌هایی كه انحراف لگن دارند معمولا زایمان‌های سختی دارند. یومی‌هوتراپی با تكنیك‌های خود به این افراد كمك می‌كند تا آن‌ها زایمان بهتری را تجربه كنند.

  • تكنیك‌های یومی هوتراپی و دریافت ماساژ عمومی این شیوه درمانی به تقویت بینایی و داشتن دید بهتر كمك می‌كند.

  • افرادی كه نرمی استخوان داشته یا پاهای اردكی یا پنجه عقابی دارند نیز می‌توانند با كمك تكنیك‌های یومی‌هوتراپی بخشی از این اختلال را درمان كنند و در وضعیت جسمی و حركتی خود بهبود به‌وجود آورند.

  • انحراف یا جابه جایی لگن حتی ممكن است در برخی بیماران موجب بروز سردرد یا تشدید سردردهای میگرنی شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

يومي هوتراپي؛ درمان همه دردهاي زنانه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج