۱۷۸۶۰۹
۳ نظر
۵۱۳۲
۳ نظر
۵۱۳۲
پ

نشانه‌هاي شرم‌آور بارداري!

اين ۷ نشانه در روزهاي بارداري ممكن است زيبايي شما را تهديد كرده يا شما را در جمع دوستان‌تان معذب کند.

نشانه‌هاي شرم‌آور بارداري!
مجله سیب سبز - محبوبه عطایی: براي افرادی كه اين روزها را تجربه نكرده‌اند، قضاوت كردن در مورد يك زن باردار راحت است. اين افراد به‌راحتي مي‌توانند روي مادر آينده، برچسب شلختگي، كثيفي يا بي‌مبالاتي بزنند و او را نقل مجالس خود كنند.

شايد اتفاق خوشايندي مثل شكل گرفتن جنين در بدن شما، گاهي باعث سرافكندگي‌تان در جمع دوستان شود، اما بايد بپذيريد كه بعضي نشانه‌هاي ناخوشايند، در اين ۹ماه با شما و هر زن باردار ديگري مي‌ماند و راهي جز سازگار شدن با آنها براي‌تان وجود ندارد. شايد برخي پرهيزهاي غذايي يا مراقبت‌ها بتواند از شدت بروز اين نشانه‌ها كم كند، اما نه شما و نه هيچ يك از مادران آينده، نمي‌توانيد به‌طور كلي اين نشانه‌هاي بارداري را از بين ببريد.

نشانه‌هاي شرم‌آور بارداري!

نفخ مي‌كنيد

تقريبا همه خانم‌هاي باردار، در ماه‌هاي قبل از مادر شدن‌شان صاحب شكمي پر صدا و پر گاز مي‌شوند. مشكلي كه مي‌تواند در يك جلسه كاري حسابي آنها را معذب کرده و به‌خاطر چرخش پر صداي گاز در شكم‌شان، آنها را در حضور ديگران شرمنده كند. گذشته از صداهاي دروني شكم‌تان، به‌خاطر كنترل كمتري كه در ماه‌هاي آخر بارداري روي عضلات‌تان داريد، احتمالا نگه داشتن اين گاز تا رسيدن به دستشويي هم براي‌تان دشوار خواهد بود و گاهي با حمله نگاه‌هاي سنگين كساني كه از شما چنين انتظاري نداشته‌اند همراه شوید.

اما دليلي براي شرمندگي وجود ندارد. جمع شدن گاز در شكم شما، نتيجه تغييرات هورموني است كه در بدن‌تان اتفاق مي‌افتد و تقريبا همه خانم‌هاي باردار، كم و بيش به چنين مشكلي دچار مي‌شوند. در ماه‌هاي قبل از بارداري‌تان، اگر به‌خاطر تغذيه نامناسب يا تغييراتي كه در بدن‌تان اتفاق مي‌افتد به مشكل نفخ دچار شويد، احتمالا نگه داشتن آن براي‌تان سخت‌تر خواهد بود، اما هيچ كس نبايد از يك زن باردار انتظار كنترل صددرصد باد شكمش را داشته باشد.

نشانه‌ها را كمرنگ كنيد

هيچ راهي نمي‌تواند به‌طور كلي نفخ‌تان را از بين ببرد اما اگر مراقب خورد و خوراك‌تان باشيد و سراغ غذاهاي نفاخ نرويد، مي‌توانيد از شدت اين مشكل كم كنيد.

لباس زيرتان را كثيف مي‌كنيد

در ماه‌هاي آخر بارداري، حتي يك عطسه مي‌تواند كنترل شما بر ادرارتان را از بين ببرد. نشت غيرارادي ادرار در ماه‌هاي بارداري، به‌ويژه در اواخر آن، مشكلي است كه بیشتر مادران آينده از آن شكايت مي‌كنند. گرچه برخلاف مشكل قبلي، تنها خودتان هستيد كه متوجه اين اتفاق مي‌شويد، اما باز هم ممكن است آن را آزار‌دهنده و حتي شرم آور تلقي كنيد.

نشانه‌ها را كمرنگ كنيد

توصيه مي‌كنند حتي براي چند بار در روز، لباس زيرتان را عوض كنيد يا براي راحت‌تر بودن، از پدهاي مخصوصي كه در داروخانه‌ها وجود دارد، استفاده كنيد چراكه گذشته از كم شدن كنترل شما روي عضلات‌تان، بزرگ شدن جنين و پايين آمدنش مي‌تواند نياز شما به دستشويي رفتن را بيشتر كند. بد نيست در اين ماه‌ها با تخليه زود به زود ادرارتان، احتمال نشت ناگهاني آن را كمتر كنيد.

نشانه‌هاي شرم‌آور بارداري!

پشمالو مي‌شويد

تغييرات هورموني بارداري، صورت و بدن برخي خانم‌ها را پرموتر از قبل مي‌كند. اگر شما هم با چنين شرايطي روبه‌رو شده‌ايد، هيچ چاره‌اي جز زود به زود وقت گرفتن از آرايشگرتان نخواهید داشت. فكر ليزر كردن در اين ۹ ماه را هم به ذهن‌تان راه ندهيد.

نشانه‌ها را كمرنگ كنيد

به جاي رفتن سراغ درمان‌هاي دائمي از قبيل ليزر مي‌توانيد مثل قبل اپيلاسيون را انتخاب كنيد. نگران نباشيد. نه موادي كه براي اپيلاسيون مورد استفاده قرار مي‌گيرد و نه دردي كه حين انجام آن مي‌كشيد، هيچ كدام نمي‌توانند به جنين شما آسيب بزنند.

بو مي‌دهيد

تعريق بيش از اندازه و بو‌دار شدن عرق بدن از ديگر مشكلاتي است كه در بارداري گريبان شما را مي‌گيرد. براي كمتر كردن اين مشكل، بهتر است از خوردن غذاهايي كه عرق را بدبوتر مي‌كنند، پرهيز كنيد و زياد از حد هم لباس نپوشيد. شايد بهتر باشد كمتر سير يا غذاهای دريايي ميل كرده و به جاي آن با نوشيدن بيشتر آب، به دفع شدن سموم بدن‌تان كمك كنيد.

از طرف ديگر، در اين ماه‌ها شما بيشتر از قبل درمعرض عفونت‌هاي واژينال قرار خواهيد داشت و ممكن است به‌خاطر ابتلا به چنين عفونت‌هايي كه به‌دليل نوسان هورمون‌ها اتفاق مي‌افتد، احساس بد بويي كنيد. كم‌تحملي شما در برابر گرما كه يكي از عوارض باردار شدن‌تان است، قطعا باعث تعريق بيشترتان هم مي‌شود و از آنجا كه بوي شديد عطر و استفاده از مواد شيميايي مي‌تواند سلامت جنين‌تان را تهديد كند زياد هم نمي‌توانيد روي كمك محصولات شيميايي براي از بين بردن بوي بد بدن‌تان حساب كنيد.

نشانه‌ها را كمرنگ كنيد

حسابی آب بنوشید تا بوی عرق‌تان کمتر شود. گذشته از این، به محض اینکه احساس کردید دچار عفونت شده اید به متخصص زنان مراجعه کنید تا این مشکل مزمن نشود.

هموروئيدي مي‌شويد

يبوست يكي از مشكلاتي است كه اغلب خانم‌هاي باردار به آن دچار مي‌شوند. گذشته از هورمون‌ها، گاهي واكنش بدن خانم‌ها به برخي مكمل‌هاي دارويي يا رژيم‌هاي غذايي هم مي‌تواند اين مشكل را تشديد كند. يبوست شديد مي‌تواند مادران آينده را به بواسير و هموروئيد هم دچار كند و آنها را مجبور به مراجعه به متخصص و شروع دارودرماني كند. اگر در اين ماه‌ها همراه با دفع مدفوع از بدن‌تان، شاهد چكيدن قطره‌هاي خون با رنگ روشن بوديد، نگران نشويد. كافي است به يك متخصص گوارش مراجعه كنيد و براي درمان هموروئيد و جلوگيري از مزمن شدن آن دارودرماني را شروع كنيد.

نشانه‌ها را كمرنگ كنيد

نوشيدن آب كافي در طول روز، مصرف روغن زيتون و سبزيجات برگ سبز و البته تحرك داشتن هم مي‌تواند به كم شدن مشكل شما كمك كند.

نشانه‌هاي شرم‌آور بارداري!

جوش جوشي مي‌شويد

بسياري از زنان باوجود مراقبت از پوست‌شان در ماه‌هاي اول بارداري، شاهد بروز آكنه‌هايي مي‌شوند كه نسبت به درمان هم مقاوم هستند. درست است كه تغذيه در بروز بسياري از آكنه‌ها نقش دارد اما خانم‌هاي باردار اغلب به‌خاطر نوسان‌هاي هورموني اين مشكل را تجربه مي‌كنند. قديمي‌ها مي‌گويند كساني كه اين حالت را تجربه مي‌كنند، قرار است دختردار شوند. اما از نظر متخصصان حتي در شكم داشتن جنين پسر هم مي‌تواند به بروز آكنه‌ روي پوست شما منجر شود.

نشانه‌ها را كمرنگ كنيد

تنها راهی که برای کمرنگ کردن این نشانه دارید، این است که مراقب خورد و خوراک‌تان باشید و از غذاهایی که پوست‌تان را تحریک می کنند پرهیز کنید.

از همسرتان فاصله مي‌گيريد

برخي خانم‌هاي باردار حتي تحمل بوي بدن همسرشان را ندارند اما تعداد خانم‌هايي كه به اين دليل از نزديك شدن به همسرشان طفره مي‌روند، زياد نيست. سردي یا بی‌میلی جنسي از مشكلات رايج دوران بارداري است كه گاهي تغييرات هورموني و در اغلب موارد تغييرات ظاهري بدن آن را به‌وجود مي‌آورند. بسياري از خانم‌هاي باردار از ظاهر خود خجالت مي‌كشند و به همين دليل از همسر خود فاصله مي‌گيرند.

اين مشكل بيشتر سراغ زناني مي‌رود كه در ماه‌هاي بارداري‌شان بي‌رويه و بيش از اندازه چاق شده‌اند. گاهي ناآگاهي و ترس‌هاي نابجاي خانم‌ها هم دليل سرد شدن آنها مي‌شود. گرچه متخصصان مي‌گويند زني كه مشكل پزشكي خاصي در ماه‌هاي بارداري ندارد و بارداری سالمي را تجربه مي‌كند، محدوديتي براي برقراري ارتباط جنسي سالم ندارد اما بسياري از خانم‌هاي باردار تصور مي‌كنند با برقراري اين رابطه به جنين‌شان آسيب مي‌زنند و به همين دليل از انجام رابطه زناشويي طفره مي‌روند.

نشانه‌ها را كمرنگ كنيد

با پزشك‌تان در مورد محدوديت‌هايي كه ممكن است در برقراري رابطه زناشويي داشته باشيد، صحبت كنيد و همسرتان را هم در جريان نگراني‌هاي‌تان قرار دهيد. مطمئن باشيد اطميناني كه پزشك‌تان به شما مي‌دهد، مي‌تواند تا اندازه زيادي بار اين نگراني‌ها را از دوش‌تان بردارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون از مطالب جالبی که میزارین,ادم احساس راحتی بیشتری میکنه
      موفق باشی مجله جان

    • خردادی

      تیترتون رو دوست ندارم .
      دربارداری هیچ چیزی شرم آور نیست همینکه خداوند متعال نظر لطفش رو شامل حال بنده اش کنه و بهش یه فرشته کوچولو بده باید روزی هزار مرتبه شکرش رو به جا آورد .

    • نازنین

      جالب بود.ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج