۲۱۹۳۹۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

این اخبار سلامت را باید بخوانید

سفر کردن با اتوبوس‌های درون شهری و مترو در نیمه اول سال کار آسانی نیست. هوا گرم است و تعریق بیش از اندازه، می‌تواند حتی شمایی که به بهداشت‌تان اهمیت زیادی می‌دهید را بد بو کند.

این اخبار سلامت را باید بخوانید
مجله سیب سبز:

می‌خواهید خوش بو باشید؟ بخنديد!

سفر کردن با اتوبوس‌های درون شهری و مترو در نیمه اول سال کار آسانی نیست. هوا گرم است و تعریق بیش از اندازه، می‌تواند حتی شمایی که به بهداشت‌تان اهمیت زیادی می‌دهید را بد بو کند. اما اگر با شروع شدن روزهاي گرم، استرس بدبو شدن عرق و آزار‌دهنده‌شدن‌تان شما را رها نمي‌كند، به جاي مصرف دئودورانت‌هاي شيميايي، امسال يك راه طبيعي را امتحان كنيد. بدبو شدن عرق مشكل شايعي است كه هم مي‌تواند شما را آزار دهد و هم به فردي غيرقابل تحمل تبديل‌تان كند. اما از نظر محققان، خلاص شدن از چنين مشكل رايجي چندان هم دشوار نيست.

تايمز نوشته است كه چاره خلاص شدن از بوي بد عرق، خنديدن است. پژوهشگران بر اين باورند كه نه‌تنها شاد شدن شما مي‌تواند به اطرافيان‌تان هم سرايت كند و آنها را شاد كند بلكه باعث كم شدن بوي بد عرق‌تان هم مي‌شود. پس بخندید و به جای زیان رساندن به بدن‌تان با محصولات آرایشی، خطر بد بو شدن را از خود دور کنید.

این اخبار سلامت را باید بخوانید

پوكي استخوان شما را كر مي‌كند

استخوان‌هاي‌تان ضعيف است و به‌راحتي نمي‌توانيد بار خريدتان را به خانه برسانيد؟ تنها قلب شما نيست كه با پوك شدن استخوان‌هاي شما هر روز ضعيف‌تر از قبل مي‌شود. به عقيده پژوهشگران احتمال اينكه يكي از همين روزها ناگهان هيچ صدايي را نشنوید كم نيست. به نوشته ديلي‌ميل، محققان معتقدند استخوان‌هاي ضعيف مي‌تواند كري ناگهاني را براي‌تان به ارمغان بياورد. از نظر آنها، كساني كه پوكي استخوان دارند، دوبرابر بيشتر از ديگران در معرض خطر كر شدن قرار دارند. پس برای اینکه کارتان به خرید سمعک نکشد، بیشتر کلسیم بخورید و آفتاب بگیرید و در صورت لزوم، با کمک مکمل‌هایی که پزشک‌تان تجویز کرده، سلامت استخوان‌های‌تان را حفظ کنید.

به جاي دارو خوردن نقش بازي كنيد

تئاتر بازها افسرده نمی‌شوندافسرده‌ايد، حال‌تان خوب نيست و اضطراب رهاي‌تان نمي‌كند؟ به متخصص اعصاب و روان مراجعه كرده‌ايد و با يك بغل دارو روانه خانه شده‌ايد؟

به نوشته بي‌بي‌سي، از نظر يك روانپزشك برزيلي به جاي مصرف داروهاي تجويز شده، بهتر است در يك كلاس بازيگري ثبت‌نام كنيد و نقش بازی کنید. اين متخصص معتقد است تئاتر بازي كردن، مي‌تواند بيشتر از مصرف داروهاي روانپزشكي به سالم شدن روان كمك كند.

گذشته از اين، محققان معتقدند حرف زدن بهتر از هر داروي روانپزشكي مي‌تواند آرامش از دست رفته‌تان را به شما بازگرداند. آنها بار ديگر تاكيد كردند روانشناسان در برخی موارد بهتر از روانپزشكان مي‌توانند خلق پايين و اضطراب شما را درمان كنند و هشت جلسه روان‌درماني، مي‌تواند به اندازه مصرف داروهاي روانپزشكي به سلامت روان شما و خلق پایین‌تان را کمتر كند.

مراقب باشيد مغزفندقي نشويد!

فعلا قصد نداريد مادر شويد؟ يا اينكه بعد از آوردن چند فرزند، خيال دوباره باردار شدن را براي هميشه از سرتان بيرون كرده‌ايد؟ محققان مي‌گويند اگر در هر يك از اين دو حالت از قرص‌هاي ضدبارداري كمك مي‌گيريد، مغز خودتان را در معرض خطري جدي قرار مي‌دهيد. به نوشته هلث، كساني كه سراغ قرص‌هاي جلوگيري از بارداري مي‌روند، مغز‌شان هر روز از قبل كوچك‌تر مي‌شود. محققان دريافته‌اند دو منطقه در مغز كه مسئول احساسات و تصميم‌گيري هستند در افرادي كه اين قرص‌ها را مصرف مي‌كنند، نازك‌تر است.

ام‌اس نمی‌گیرید

محققان می‌گویند ميزان استروژن موجود در بدن خانم‌ها می‌تواند نقش مهمي را در ابتلاي‌شان به بيماري ام اس داشته باشد. از نظر آنها زناني كه از قرص ضد بارداري استفاده مي كنند ممكن است كمتر در معرض ابتلا به ام اس قرار بگيرند.

شوهرتان قرار است آلزايمر بگيرد!

خرخر كردن همسر شما در طول شب، تنها به بي‌خواب شدن‌تان نمي‌انجامد و تنها قلب او را در معرض بيمار شدن قرار نمي‌دهد. ديلي ميل از زبان محققان نوشته است خر و پف‌ها مي‌تواند پيش‌درآمدي براي ابتلای شوهرتان به آلزايمر باشد. پس اگر ديديد همسر خرخروي شما اين روزها به خوبي قبل اتفاق‌ها را به خاطر نمي‌آورد و حافظه‌اش هر روز ضعيف‌تر مي‌شود به جاي بررسي كردن سلامت مغزش از يك متخصص گوش، حلق و بيني برايش وقت بگيريد.

این اخبار سلامت را باید بخوانید

ممکن است سرطانی شوید

گرچه ادعا می‌شود که مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری می‌توانند خطر ابتلا به سرطان رحم را کمتر کنند،‌اما محققان می‌گویند این قرص‌ها را نمی‌توان به عنوان یک داروی ضد سرطان معرفی کرد؛ چراکه به گفته پژوهشگران قرص‌های جلوگیری از بارداری، می‌توانند خطر ابتلای مصرف کنندگان‌شان به سرطان سینه را بیشتر کنند.

کج خلق می‌شوید

افسردگی، یکی دیگر از مشکلاتی است که مصرف‌کنندگان قرص‌های جلوگیری از بارداری گرفتار آن می‌شوند. بررسي‌ها نشان می‌دهد زنانی که این داروهای پروژسترونی را مصرف می‌کنند،ممکن است به افسردگی مبتلا شوند البته این افراد احتمالا کمتر هیجانات منفی دوران قاعدگی را تجربه می‌کنند.

اپليكيشن‌هاي سلامت بلاي جان شما هستند

در حافظه تلفن همراه يا تبلت‌تان چند اپليكيشن سلامت را جاداده‌ايد؟ آيا اين اپليكيشن‌ها به شما يادآوري مي‌كنند كه چه بخوريد، چقدر راه برويد، چه تمرین‌های ورزشی را انجام دهید يا اينكه چطور براي حفظ سلامت ستون مهره‌هاي‌تان صاف بنشينيد؟ تصور می‌کنید توصیه‌هایی که به لطف تکنولوژی‌های روز به شمایادآوری می‌شوند، از شما فردی سالم‌تر می‌سازند؟

محققان مي‌گويند اين نرم‌افزار‌هاي به‌ظاهر مفيد، مي‌توانند سلامت شما را به خطر بيندازند. به نوشته ديلي‌ميل، افتادن استرس به جان شما، اولين تاثير نصب كردن اين اپليكيشن‌هاست. گذشته از اين، به عقيده متخصصان اغلب اين نرم‌افزار‌ها مورد آزمون علمي استانداردي قرار نگرفته‌اند و گاهي با راهنمايي‌هاي اشتباه‌شان شما را از جاده سلامت منحرف مي‌كنند.

محققان می‌گویند به جای اینکه با هشدار‌های گاه و بی‌گاه این نرم‌افزار‌ها به جانتان استرس بیندازید، برای بیشتر کردن هشیاری‌تان و اصلاح سبک زندگی خود تلاش کنید.

ارتباط طلاق با افزایش وزن

خانه‌هاي سرد و غم‌زده تنها ساکنان‌شان را افسرده و بي‌روح نمي‌كنند. به باور پژوهشگران اهالي اين خانه‌ها هر روز چاق‌تر از قبل مي‌شوند. ديلي‌ميل از نتايج پژوهشي خبر داده است كه نشان مي‌دهد دختران طلاق و دختراني كه يكي از اعضاي خانواده‌‌شان از دنيا رفته است، بيشتر با خطر چاق شدن روبه‌رو هستند. اما از نظر محققان پسران هم در برابر چنين خطري مصون نيستند.

این اخبار سلامت را باید بخوانید

پژوهشگران مي‌گويند، پسراني كه مادر افسرده دارند، بيشتر از ديگر همتايان‌شان در معرض دست و پنجه نرم كردن با معضل چاقي قرار دارند. اگر نمی‌خواهید فرزندتان در آینده به بیماری‌های قلبی و هزار و یک عارضه ناشی از ابتلاء چاقی دچار شود، محیط خانه را امن و آرام کرده و اضطراب و پریشانی را از او دور کنید.

ساعت؛ نه كمتر و نه بيشتر!

محققان مي‌گويند بچه‌هايي كه كمتر از اين ميزان مي‌خوابند، دچار مشكلات رفتاري و عاطفي متعدد مي‌شوند.

چاي شيرين، سد راه هورمون استرس

قبل از امتحان چاي شيرين بخوريد

وقتي تحت فشاريد، آرامش از زندگي‌تان فراري شده يا بايد قدم مهمي را بردارید كه برداشتنش به شما استرس تحميل مي‌كند، ممكن است چاره‌اي جز كمك گرفتن از داروهاي روانپزشكي براي‌تان باقي نماند. اما محققان مي‌گويند هميشه داروها نيستند كه مي‌توانند چنين استرسي را كم كنند. از نظر آنها خوردن يك ليوان چاي شيرين هم مي‌تواند براي كم كردن استرس شما معجزه كند.

کلید جوانی کشف شد

تا دیر نشده باردار شوید

برخي از زنان معتقدند بارداري و زايمان، جسم و ذهن را فرسوده مي‌كند و آنها را چندين سال پيرتر از سن شناسنامه‌اي‌‌شان نشان مي‌دهد اما پژوهشگران نظري كاملا متضاد دارند. به نوشته ديلي‌ميل، محققان بر اين باورند كه بارداري مي‌تواند اثری جوان‌كننده داشته باشد و روند پيري را چندين سال به تاخير بيندازد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه بارداري به بازسازي بافت‌هاي بدن كمك مي‌كند و نوزادي كه در رحم زنان رشد مي‌كند، مي‌تواند مثل يك سرم جوان‌كننده به كند شدن روند پيري او كمك كند.

راز جذابیت به روایت هندی‌ها

اگر مي‌خواهيد ديگران با ديدن شما حس خوبي پيدا كنند و شما را به عنوان فردي جذاب معرفي مي‌كنند، با خانواده فلفل‌ها دوست شويد. به گزارش بي‌بي‌سي درحالي كه فلفل مي‌تواند شما را جذاب‌تر كند، پنير را مي‌توان دارويي براي لاغري ناميد و از شير هم به عنوان معجوني كه بعد از تمرين‌هاي ورزشي بايد نوشيده شود، مي‌توان نام برد. از نظر محققان، شاید به همین دلیل است که هندی‌ها ظاهری جذاب‌تر دارند؛ آنها خوردن هر روزه فلفل را به عنوان راز جذاب ماندن‌شان معرفی می‌کنند.

شمع صد را فوت می‌کنید اگر...

۱۰۰ سالگي را جشن گرفتن براي هر يك از خوانندگان اين چند سطر ممكن است. محققان مي‌گويند رژيم غذايي مديترانه‌اي، دور ماندن از سيگار و هواي آلوده نيست كه مي‌تواند ضامن طولاني شدن عمر شما را باشد؛ بلکه گاهی شیوه وقت گذراندن شماست که طول عمرتان را تضمین می‌کند.

به نوشته تلگراف، آنها بر اين باورند كه داشتن دوستان خوب يكي از كليد‌هاي يك قرن زنده ماندن است. البته پژوهشگران تاكيد مي‌كنند وقتي از دوستان صحبت مي‌كنند، منظور‌شان دوستان فيس‌بوكي و مجازي نيست. برعكس آنها معتقدند دوستي‌هاي مجازي، مي‌تواند آدم‌ها را در دنياي حقيقي تنها‌تر كند و سلامت و جان‌شان را به شكلي جدي به خطر بيندازد.

پس اگر می‌خواهید شمع صد سالگی را با شادی و سلامتی فوت کنید، قدر دوست‌های‌تان را بدانید و برای گسترده‌تر شدن این شبکه‌ها تلاش کنید.

این اخبار سلامت را باید بخوانید

در ظرف ملامین سوپ می‌خورید؟

کسانی که در ظروف ملامینی غذای گرم می‌خورند، احتمال مبتلا شدن‌شان به سنگ کلیه بالا می‌رود. آنها آزاد شدن ملامین و وارد شدنش به بدن را دلیل این اتفاق می‌دانند و می‌گویند بهتر است غذاهای گرم را در ظرف چینی بخورید.

هورمون درمانی می‌کنید؟

زنانی که هورمون درمانی انجام می‌دهند ممکن است سنگ کلیه بگیرند. دریافت هورمون استروژن از نظر محققان یکی از عوامل خطر ایجاد این مشکل به شمار می‌آید. پس اگر شما هم چنین درمانی را انجام می‌دهید، مراقب علائم مشکوک باشید.

درمان سنگ كليه با سيب‌زميني

به‌خاطر كليه‌هاي‌تان بيشتر كربوهيدرات بخوريد. محققان با اعلام اين خبر مي‌گويند رژيم غذايي كه ميزان كربوهيدرات در آن كم است، مي‌تواند كليه‌هاي شما را سنگ ساز كند. درحالي كه به گفته محققان از هر ۱۰ نفر، يك نفر به مشكل سنگ كليه دچار است و آمار كساني كه كليه سنگ‌ساز دارند، هر روز بيشتر مي‌شود، پژوهشگران توصيه‌هايي را براي پايين آمدن اين آمار بيان مي‌كنند. به عقيده پژوهشگران انتخاب رژيم غذايي نامناسب يكي از اصلي‌ترين دلايل ابتلا به سنگ كليه است و براساس بررسي‌هاي آنها، رژيم‌هايي كه ميزان كربوهيدرات‌شان پايين است از بدترين گزينه‌ها براي بيماران كليوي هستند.

استامينوفن‌خورها بي‌احساس مي‌شوند

مسكن‌ها نه‌تنها درد‌هاي جسمي شما را از بين مي‌برند بلكه احساسات‌تان را هم مي‌كشند. محققان مي‌گويند استامينوفن‌خورها وقتي به عكس‌هاي متفاوتي كه به آنها نمايش داده شد، نگاه كردند، نه‌تنها احساس غم را در چهره‌‌شان نشان ندادند بلكه حتي شادي هم در نگاه آنها ديده نشد. ديلي‌ميل نوشته است داروهاي ضددرد را مي‌توان دشمني براي احساسات آدم‌ها دانست و انگار اين داروها نه‌تنها احساسات منفي بلكه احساسات مثبت مصرف‌كنندگان‌شان را هم از بين مي‌برند و از آنها آدم‌هايي خنثي و بي‌روح مي‌سازند.

نکند بي‌ريخت ‌شوید!

تلفن همراه‌تان را كنار بگذاريد و نگاهي به خودتان در آينه بيندازيد. گردن‌تان جلو‌ نيامده؟ پوست‌تان نيفتاده؟ عادت‌هاي اشتباهي كه به يمن توسعه و رشد هر روزه تكنولوژي به زندگي شما وارد شده است، مسئول اصلي اين تغييرات است. محققان اصطلاح «گردن تكنولوژيك» را براي اين افتادگي‌ها مطرح كرده‌اند و معتقدند ساعات زيادي که در حال نگاه كردن به پايين هستید باعث می‌شود پوست‌تان سريع‌تر از قبل بیفتد و غبغب‌تان هم پايين‌تر بیايد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج