۲۵۱۱۵۵
۱ نظر
۵۰۵۶
۱ نظر
۵۰۵۶
پ

سبک زندگی سالم سميرا حسن‌پور

دلواپس است؛ دلواپس جامعه‌اي كه به گفته او بسياري از زنانش دور ورزش كردن و تحرك داشتن را خط کشيده‌اند؛ در حالي كه ورزش تنها نسخه‌اي است كه مي‌توان براي درمان افسردگي پيچيد و به موفقيت آن اميدوار بود.

سبک زندگی سالم سميرا حسن‌پور
مجله سیب سبز - نگار حسینی: دلواپس است؛ دلواپس جامعه‌اي كه به گفته او بسياري از زنانش دور ورزش كردن و تحرك داشتن را خط کشيده‌اند؛ در حالي كه ورزش تنها نسخه‌اي است كه مي‌توان براي درمان افسردگي پيچيد و به موفقيت آن اميدوار بود. او مي‌گويد زماني كه چشم روي اين مهم مي‌بنديم، در را روي غم و غصه باز مي‌كنيم و نتيجه‌اش هم، جامعه افسرده‌اي مي‌شود كه هر روز هم به تعداد افراد قهر با لبخندش اضافه مي‌شود.

اينها گوشه‌هايي از حرف‌هاي سميرا حسن‌پور بود؛ بازيگري كه با گلرخ سريال «پايتخت» اسمش سر زبان‌ها افتاد و بعد راهي سينما شد و با فيلم سينمايي «تمشك»، ساخته سامان سالور توانست در اولين قدمش در عرصه سينما كانديدای سيمرغ بلورين شود. حضور در تلويزيون و سينما عشق او را به ورزش كم نكرده و يك ورزشكار حرفه‌اي است كه در تيم واليبال هنرمندان هم بازي مي‌كند.

سبک زندگی سالم سميرا حسن‌پور

خانم‌ها كمتر از آقايان به ورزش اهميت مي‌دهند

در اين موضوع كه هر چيزي حتي ورزش كردن هم احتياج به فرهنگسازي دارد، ترديدي نيست؛ بسياري از افراد به ويژه خانم‌ها با فرهنگ ورزش كردن آشنا نيستند و نسبت به آن بي‌اعتنايي مي‌كنند. اين موضوع حتي در مورد قشر هنرمند ما هم وجود دارد و نسبت خانم‌هايي ورزش مي‌كنند در مقابل آقايان قابل مقايسه نيست. حتي هنرمندان مرد بيشتر به تناسب اندام‌شان اهميت مي‌دهند. فكر مي‌كنم وقت آن فرا رسيده است كه ما با ورزش كردن به خودمان لطف كنيم و سلامتي و به دنبال آن روحيه خوب و تناسب اندام را به خود هديه دهيم.

به من حق بدهيد دلواپس باشم

گاهي اوقات كه به دوستانم در مورد نگراني‌ام پيرامون ورزش حرف مي‌زنم آنها تعجب مي‌كنند. شايد برخي از آنها نسبت به اهميت ورزش آگاه نيستند. بسياري از ما نسبت به مسائل مختلف زندگي‌مان برنامه‌ريزي مي‌كنيم اما به محض اينكه پاي ورزش به ميان مي‌آيد وقت كم مي‌آوريم. نتيجه آن هم اين مي‌شود كه بسياري از افراد جامعه به ويژه خانم‌ها نگران اضافه‌وزن‌شان هستند و از آن مهم‌تر دچار بيماري‌هاي مختلف از جمله افسردگي هستند. در صورتي كه با ورزش كردن افراد، بزرگ‌ترين لطف را به خودشان مي‌كنند؛ هم روحيه‌شان بالا مي‌رود و هم مي‌توانند اندام زيبايي داشته باشند.

برنامه‌ريزي بين كار و ورزش

كارهاي هنري به ويژه از نوع بازيگري‌اش، وقت و برنامه مشخصي ندارد؛ به همين خاطر بسياري از افراد نمي‌توانند زماني كه سر كار هستند برنامه مشخصي براي ورزش كردن داشته باشند و در نتيجه دور آن را خط مي‌كشند. من براي اينكه جلوي اين مهم را بگيرم سعي مي‌كنم در دوره‌اي كه سر فيلمبرداري هستم و امكان رفتن به باشگاه را ندارم معلم خصوصي بگيرم و از هر وقتي، حتي كم براي ورزش استفاده كنم. به نظرم ورزش كردن بايد تبديل به يك عادت غيرقابل ترك شود.

همه ورزش‌هاي محبوب من

من از دوران كودكي به ورزش كردن علاقه داشتم. از طرفي استعدادم باعث شده بود كه هميشه ورزش كنم. حال در اين بين به ورزش‌هاي مختلفي- از پينگ پنگ گرفته تا واليبال، ايروبيك، دو، شنا و. . .- مي‌پردازم. البته در مقطعي كه به شكل جدي به رشته «دو » مي‌پرداختم توانستم در آن مدال هم كسب كنم.

خاصيت ورزش‌هاي گروهي

از بين رشته‌هاي مختلف ورزشي من به ورزش‌هاي گروهي مثل واليبال و فوتبال علاقه بيشتري دارم. به نظرم اين سبك ورزش‌ها باعث مي‌شود اعتماد به نفس افراد بيشتر شود و ياد بگيرند كه چطور مي‌توانند با همكاري هم پيروز شوند و بر مشكلات و سختي‌ها غلبه كنند. حضور در جمع‌هاي ورزشي و ورزش‌هاي اين‌چنيني هميشه براي من جذاب بوده است.

عضويت در تيم واليبال هنرمندان

وقتي از من براي بازي در تيم واليبال هنرمندان دعوت شد با علاقه آن را پذيرفتم. چون من از دوران كودكي‌ام به اين رشته علاقه داشته‌ام و تمريناتي را در اين حوزه انجام داده‌ام؛ از طرفي حس مي‌كردم حضور در تيمي كه متشكل از خانم‌هاي هنرمند است مي‌تواند جذاب باشد و باعث تبادل اطلاعات شود. در طول سال‌هايي كه عضو اين تيم بودم سعي كردم به نوعي جزو اعضاي ثابت باشم و بي‌دليل در تمرينات غيبت نداشته باشم، اما متاسفانه طي مدت اخير تيم انسجام خودش را از دست داده و تمرينات و مسابقات با جديدت گذشته برگزار نمي‌شود.

سبک زندگی سالم سميرا حسن‌پور

جمع‌هاي زنانه و رفتارهاي زنانه

متاسفم كه بايد روي اين ذهنيت مبني بر اينكه جمع‌هاي خانم‌ها معمولا دوام چنداني ندارد صحه بگذارم. متاسفانه خانم‌ها به دليل باورهاي فرهنگي اشتباه رفتارهاي پايداري در جمع‌هاي زنانه ندارند و تاسف من زماني بيشتر مي‌شود كه آنها سعي ندارند اين تفكر نادرست را تصحيح كنند. به همين خاطر جمع‌هاي مختلفي كه خانم‌ها در آن عضو هستند حتي از نوع ورزشي، بعد از مدتي يا از هم مي‌پاشد يا اعضاي آن كاملا تغيير مي‌كنند؛ در حالي كه اين اتفاق كمتر در جمع‌هاي آقايان رخ مي‌دهد و ما شاهد آن هستيم كه تيم‌هاي ورزشي هنرمندان طي مدت اخير تقريبا با همان اعضا مشغول فعاليت هستند.

تجربه واليبال با زنان زنداني

با تيم واليبال هنرمندان تجربيات زيادي را به دست آوردم كه بعضي از اين تجربيات براي من كه بازيگر هستم واقعا كم نظير هستند؛ به‌طور مثال من همراه اين تيم اين امكان را پيدا كردم تا با تيم واليبال زندانيان بازي كنيم. همنشيني با اين افراد پيش از شروع مسابقه براي من بسيار جذاب بود و باعث شد كه من به خصوصيات اخلاقي اين قشر پي ببرم. بي‌ترديد اگر روزي بخواهم نقش يك زن زنداني را بازي كنم از آنها الگو مي‌گيرم. چنين فرصت‌هاي براي افراد كمتر رخ مي‌دهد و بايد اين فرصت‌ها را غنيمت شمرد.

رقابت فوتبال و واليبال در ايران

اگر از من بپرسيد جذاب‌ترين ورزش چيست، بي‌ترديد مي‌گويم فوتبال. اين ورزش در تمام دنيا طرفداران بي‌شماري دارد و ميليون‌ها انسان به واسطه پخش‌هاي تلويزيوني اين ورزش را دنبال مي‌كنند. باقي ورزش‌ها هر يك بنا به شرايط كشورها و نوع فرهنگسازي بين افراد آن جامعه طرفدار دارند؛ به‌طور مثال در كشور ما واليبال به واسطه موفقيت‌هايي كه كسب كرده است اين روزها به يكي از رشته‌هاي پرطرفدار تبديل شده است، بسياري از افراد اين رشته را با اشتياق دنبال مي‌كنند و شهرت واليباليست‌ها ما نه‌تنها از فوتباليست‌های كمتر نيست بلكه بيشتر هم هست.

براي تشويق واليباليست‌ها به استاديوم مي‌رفتم

در زماني كه ورود خانم‌ها به استاديوم براي تشويق واليباليست‌ها مانعي نداشت، من يكي از تماشاگران پر و پا قرص بودم؛ به نظرم تماشاگر بودن و تشويق ورزشكاران هم بسيار لذت‌بخش و به اندازه ورزش كردن نشاط‌آور است. اميدوارم مشكلي كه براي منع حضور خانم‌ها در ورزشگاه وجود دارد، هر چه زودتر رفع شود.

ستاره اسكندري از غذا خوردنم تعجب كرد

غدا خوردن من شايد تا حدي با دخترهاي همسن و سالم فرق داشته باشد؛ من دور غذاهاي چرب، فست‌فود و غيرسالم را خط كشيده‌ام و خيلي وقت‌ها كه سر كار مي‌روم همراه خودم كشمش و خرما و... مي‌برم. يادم است در پشت صحنه كاري ستاره اسكندري كه حسابي از غذا خوردنم تعجب كرده بود به من گفت: «تو اصلا شبيه همسن و سال‌هايت غذا نمي‌خوري! آنها اكثر سراغ تنقلاتي نظير چيپس و. . . مي‌روند؛ در حالي كه تو نوع سالم آن را انتخاب مي‌كني.»

داستان من و سبزيجات

من علاقه ويژه‌اي به سبزيجات دارم؛ به همين دليل حجم زيادي از غذا خوردنم را سبزيجات و ميوه‌ها تشكيل مي‌دهند؛ از طرفی همواره سعي مي‌كنم از نوع تازه و با كيفيت آن استفاده كنم. سبزيجات، هم براي بدن مقوي است و هم اينكه به تناسب اندام افراد كمك مي‌كند.

تعریف نباشد

اگر پاي تعريف از خود نگذاريد بايد بگويم دستپختم عالي است اما از آن عالي‌تر درست كردن سالادهايم است؛ هر كسي سالادهايم را خورده است به مشتري پر و پا قرص آن بدل شده و معتقد است طعم سس‌هاي سالادم را جاي ديگر نچشيده. شايد بخشي از اين موضوع به اين خاطر است كه در تركيب سالادهايم هميشه سراغ مواد اوليه سالم و با كيفيت می‌روم و چاشني‌ها را با دقت با هم تركيب مي‌كنم.

سبک زندگی سالم سميرا حسن‌پور

منم يكي از اونام

من هم جزو «پايتختي‌ها» بودم. در سري اول اين مجموعه در نقش «گلرخ» حضور داشتم اما در سري‌هاي بعدي بنا بر شرايطي كه ايجاد شد من از اين سريال جدا افتادم اما همچنان قلبم براي اين سريال مي‌تپد و با علاقه سرنوشت آنها را دنبال مي‌كنم.

من و تمشك

هميشه به بازي در سينما علاقه‌مند بودم و دوست داشتم اولين تجربه‌ام در عرصه بازيگري با يك فيلم سينمايي رخ دهد اما اين مهم رخ نداد و در عوض من كارم را با عوامل يك سريال حرفه‌اي به نام «پايتخت» شروع كردم.

بعد از اين سريال نگاه سختگيرانه‌تري پيدا كردم و تصميم گرفتم در گام بعدي انتخابي داشته باشم كه بتوانم به واسطه آن توانايي‌هايم را بيشتر نشان دهم و اين كار با فيلم سينمايي «تمشك» به كارگرداني سامان سالور رخ داد. در اولين تجربه سينمايي‌ام توانستم كانديداي سيمرغ بلورين شوم و اين موضوع برايم بسيار افتخارآميز بود.

سايه‌هاي موازي

اين روزها فيلم «سايه‌هاي موازي» را به گارگرداني نعيمي در شرف اكران دارم. در اين فيلم افتخار اين را داشتم تا با دو چهره مطرح مثل ابوالفضل پورعرب و شهاب حسيني همبازي باشم.

همبازي شدن با ابوالفضل پورعرب براي من تجربه هيجان‌انگيزي بود چرا كه وقتي من نوجوان بودم ايشان به عنوان يك سوپراستار فعاليت مي‌كردند و براي نسل من به نوعي اسطوره بودند. به همين خاطر وقتي شرايط بازي در كنار ايشان فراهم شد، سعي كردم قدر آن را با همه وجودم بدانم. شهاب حسيني هم كه واقعا فرد توانمند و انسان شريفي هستند و كار كردن با ايشان حس شيريني را به دنبال دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشون کی هستند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج