۲۵۴۵۳
۷۵ نظر
۶۷۲۱
۷۵ نظر
۶۷۲۱
پ

پاسخ به ۱۳ سوال رایج درباره سونوگرافی

از زمانی که خبردار می‌شوید مسافر کوچکی در راه دارید، سوال‌ها و، اما و اگر‌های بسیاری در ذهن شما ایجاد می‌شود. دلتان می‌خواهد از سلامت فرزندتان خاطرجمع شوید. سونوگرافی یکی از روش‌های پاسخ گفتن به برخی از این سوال هاست.

ماهنامه همشهری تندرستی: از زمانی که خبردار می شوید مسافر کوچکی در راه دارید، سوال ها و اما و اگرهای بسیاری در ذهن شما ایجاد می شود. دلتان می خواهد از سلامت فرزندتان خاطرجمع شوید و به شدت کنجکاوید که جنسیت مهمان کوچک زندگیتان را بدانید.

سونوگرافی یکی از روش های پاسخ گفتن به برخی از این سوال هاست. دکتر طاهره کرامتی، متخصص زنان، زایمان و نازایی به تمامی سوال های مادران باردار درباره سونوگرافی پاسخ داده است.

1- سونوگرافی چیست؟

سونوگرافی امواجی است که به بافت بدن مادر فرستاده می شود و بسته به آنکه به بافت نرم یا سخت بدن برخورد کند، تصاویری ایجاد می کند. این تصاویر در سونوگرافی معمولی یا همان سونوگرافی دوبعدی به صورت سیاه و سفید دیده می شود.

پزشک براساس دانسته هایی که در مورد آناتومی بدن دارد آن تصاویر را تشریح می کند و از این طریق مادر را در جریان رشد جنین قرار می دهد.
پاسخ به ۱۳ سوال رایج درباره سونوگرافی

2-بهترین زمان برای انجام اولین سونوگرافی چه وقتی است؟

اگر مادر در شرایط عادی باشد و مشکل و درد خاصی نداشته باشد - درد خاص از آن لحاظ که بیشتر مادران در اوایل بارداری دردهایی دارند که به دلیل عادی نبودن شرایط برای رحم طبیعی است - بهترین زمان برای انجام نخستین سونوگرافی، هفته هشتم است.

بسیاری از خانم ها به محض اینکه متوجه بارداری خود می شوند یا حتی شک می کنند، اصرار به سونوگرافی دارند. به دلیل اینکه فکر می کنند چون در سونوگرافی می توان درون رحم را با چشم دید قابل اطمینان تر است. درصورتی که برای این کار می توان از تست های بارداری و آزمایش استفاده کرد و نیازی به سونوگرافی نیست.

زیرا سونوگرافی حتی اگر در این زمان، بارداری را تایید کند، قادر نیست سالم بودن جنین را اثبات کند.

بنابراین پزشک ناچار است مدتی بعد سونوگرافی را تجدید کند که همان دوماهگی یا هشت هفتگی جنین است.

۳- آیا سونوگرافی تنها برای تعیین جنسیت است؟

خیر، درواقع وظیفه اصلی سونوگرافی تایید سلامت جسمی جنین است؛ به طور مثال یک سونوگرافی به نام سونوگرافی غیربالگری سه ماهه نخست در هفته یازدهم تا چهاردهم بارداری انجام می شود و می تواند احتمال برخی از اختلالات کروموزومی ازجمله منگولیسم را گزارش دهد.

این بیماری از روی بافت گردن و فرم استخوان بینی در جنین تشخیص داده می شود زیرا جنین هایی که دچار این مشکل هستند بینی پهن و کوتاه و بدون استخوان و بافت گردن غیرطبیعی دارند.

بنابراین سونوگرافی در ماه های اول برای آگاهی از سلامت جنین انجام می شود و در عین حال جنسیت وی را نیز مشخص می کند.

۴- چند نوع سونوگرافی وجود دارد؟

سونوگرافی انواع مختلفی دارد و برای مادران براساس اینکه شرایط عادی یا غیرعادی ای مانند دیابت و فشار خون بالا داشته باشند و یا مادرانی که جنینشان به دلایلی رشد خوبی نداشته و در معرض خطر هستند نوع خاصی از آن تجویز می شود؛ به طور مثال نوعی سونوگرافی برای تشخیص نارسایی دهانه رحم وجود دارد که برای مادرانی که سابقه سقط های بالای سه ماه و چهار ماه دارند انجام می شود زیرا ممکن است رحم به دلیل سنگین شدن تدریجی جنین نتواند وزن آن را تحمل کند یا انواعی از سونوگرافی به نام داپلر عروق و شریان های بند ناف، داپلر شریان مغز جنین و داپلر عروق رحم و انواع دیگری وجود دارند که در شرایط خاص و به تشخیص پزشک انجام می شوند.

۵- تعداد دفعات سونوگرافی طی دوره بارداری من چند بار است؟

این موضوع بستگی به نتیجه معاینه های پزشک دارد که باتوجه به عوامل گوناگونی مانند نتیجه آزمایش ها و شرایط بدنی مادر تعیین می شود. اگر پزشکی تشخیص دهد که شرایط مادر حساس است ممکن است ماهی یک بار دستور سونوگرافی بدهد.

درصورت عادی بودن شرایط، یک بار در همان هشت هفتگی جنین، بار دوم از هفته یازدهم تا چهاردهم برای تست سونوگرافی غیربالگری سه ماهه نخست، بار سوم بین هفته پانزدهم تا بیست و دوم برای تست غربالگری خون - که البته یک بار هم همزمان با بار دوم سونوگرافی انجام می شود - و بار چهارم در ماه آخر بارداری برای تعیین وضعیت قرارگیری جنین در بدن، انجام می شود. جنین به طور معمول باید با سر به طرف پایین در رحم قرار گرفته باشد.

بنابراین یک خانم باردار در طول دوره نه ماهه بارداری چهاربار نیاز به سونوگرافی دارد و بیشتر از این در حالت عادی اصلا ضرورتی ندارد و بهتر است برخی از مادران که در این مورد کمی نگرانی و وسواس دارند این نکته را مدنظر قرار دهند.
پاسخ به ۱۳ سوال رایج درباره سونوگرافی

6- چند روش برای انجام سونوگرافی وجود دارد؟

دو روش برای انجام سونوگرافی وجود دارد. یکی نوع معمول سونوگرافی که همان سونوگرافی ابدومینال یا شکمی است که از روی شکم انجام می شود و دیگری سونوگرافی واژینال که از داخل واژن و معمولا در شرایط خاصی صورت می گیرد.

۷- سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی چیست؟

سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی مانند سونوگرافی دوبعدی تنها تصاویر سیاه و سفید را نشان نمی دهد بلکه همانند تصاویر سه بعدی و چهاربعدی جزییات کامل تر و روشن تری از بدن جنین را نشان می دهد. ما در این سونوگرافی ها می توانیم دقت بالاتری در تشخیص ناهنجاری های بزرگ داشته باشیم.

این نوع سونوگرافی از هفته پانزدهم تا بیست و ششم انجام می شود و راه بهتری برای بررسی شرایط جنین به حساب می آید. در چنین سونوهایی همچنین مادر می تواند عکس العمل ها و حرکات فرزندش را واضح تر مشاهده کند.

۸- مزایا و معایب سونوگرافی های سه بعدی و چهاربعدی چیست؟

این نوع سونوگرافی نسبت به سونوگرافی دو بعدی دقت بیشتری برای تشخیص ناهنجاری ها دارد و برای مادرانی که سابقه مرده زایی، سقط، داشتن جنین معیوب و یا اختلالی در رحم دارند بهتر است که این نوع سونوگرافی حتما انجام شود اما در شرایط عادی بسیاری از پزشکان و متخصصین اصراری به این نوع سونوگرافی ندارند.

اگر پزشک تشخیص دهد که ممکن است در صورت انجام ندادن این کار در آینده صدمات جبران ناپذیری به کودک و مادر وارد آید برای اطمینان، آن را تجویز می کند.

9- آیا سونوگرافی می تواند برای من یا جنینم خطرناک باشد؟

سونوگرافی به دلیل اینکه از طریق امواج صوتی و نه اشعه انجام می شود به هیچ عنوان خطری برای جنین و مادر ندارد.

این امر در مورد سونوگرافی های سه بعدی و چهاربعدی هم صدق می کند. البته عده بسیاری کمی از متخصصین تصور می کنند شاید سونوگرافی از نوع داپلر، آن هم در صورتی که برای مدت زیادی بر روی بدن مادر انجام شود کمی برای جنین مشکل ساز باشد که البته درصد آن بسیار اندک است.

۱۰- مدت زمان سونوگرافی چقدر است؟

این زمان بستگی به آماده بودن تجهیزات و مهارت پزشک دارد. معمولا در مدت زمان بسیار کوتاه - پنج یا ده دقیقه ای - انجام می شود که البته در سونوگرافی های سه بعدی و چهاربعدی ممکن است بین 15 تا 30 دقیقه طول بکشد.

۱۱- آیا لازم است قبل از سونو، مایعات زیاد بنوشیم؟

معمولا برای انجام سونو نیاز به نوشیدن مایعات نیست. البته در سنین بسیار کم مانند زیر هشت هفته ممکن است خوردن آب و یا آبمیوه طبیعی قبل از انجام سونوگرافی به ارایه تصویر دقیق تر از جنین کمک کند اما در ماه های بعد چنین کاری لزومی ندارد.

۱۲- آیا می توانم سونوگرافی سه بعدی انجام دهم بدون اینکه جنسیت فرزندم را بدانم؟

بله، این امکان وجود دارد. زیرا برای پزشک تنها سلامت نوزاد اهمیت دارد و جنسیت جنین به هیچ عنوان مهم نیست و تعیین جنسیت درواقع برای کنجکاوی والدین انجام می گیرد. از نظر علمی هم پزشکان وظیفه ای برای تعیین جنسیت ندارند؛ بنابراین اگر پدر و مادری نخواهند جنسیت فرزندشان را تا زمان تولد بدانند بهتر است این موضوع را قبل از انجام سونوگرافی به پزشک اطلاع دهند.

۱۳- آیا مشکلاتی مانند بیماری های خونی در سونوگرافی مشخص می شود؟

به طور معمول برای این کار از سونوگرافی استفاده نمی شود. در مواردی زیر دستگاه سونوگرافی می توان با آزمایش بر روی مایع داخلی رحم که جنین در آن قرار گرفته (یا همان کیسه آب) چنین مشکلاتی را تشخیص داد. زیرا سلول های پوست جنین که در این مایع ریزش کرده است خواص ژنتیکی بچه را نشان می دهد. بنابراین با بررسی ژنتیکی این سلول ها می توان تشخیص داد که این جنین بیماری خونی دارد یا نه و درصورت لزوم اقدامات لازم را انجام داد. بهترین وقت برای انجام این کار چهارده هفتگی است.

معمولا سونوگرافی نمی تواند هر اختلال کوموزومی را تشخیص دهد. زیرا همان طور که گفتیم سونوگرافی برای تشخیص انواع خاصی از ناهنجاری ها مانند منگولیسم مناسب است که آن هم از روی بررسی شکل ظاهری اجزای بدن جنین امکان پذیر می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمانه یزدانی

      قد جنین در سونوگرافی با چه کلماتی نشان داده میشود؟

    • پرنيان

      با سلام من در هفته 12 بارداري هستم مي خواستم ببينم در اين هفته تعيين جنسيت به صورت دقيق است يا نه

    • سمیرا

      سلام شرمنده سوالم تخصصی نیست ولی کمکم کنید پیشنهاد کار (تایپیست)در سونوگرافی بهم شده دوست دارم تمام اصطلاحاتش رو بدونم راهنمایی کنید لطفا چی بخونم که اصطلاحات لاتین را بلد باشم

      پاسخ ها

      • سمانه

        سوال خوبي كرديد سوال من هم سوال شما دوست عزيز است.

    • مریم

      سلام من 3 ماهم تمام شده و تازه وارد 4ماه شدم crl را 56.4mm نوشته ایا اندازه جنین نرمال میباشد؟

    • سمانه لطفی

      سلام من توی 7ماه هستم دکترم برام 2تا غربالگری رو نوشت و خداروشکر همه چییز خوب بود و 2تا سونو با هر آزمایش خون انجام دادم که توی اون هم همه چی خوب بود ولی چون چاق هستم مطلبی توی یه سایتی دیدم که نگرانم کرد نوشته بود که در مادران چاق سونوی سلامت جنین به درستی نشان داده نمیشه چون بافت چربی اجازه نمیده آیا این مسئله درسته با توجه به این که جواب هر 2سونوی من خوب و عادی بوده ممنون میشم اگه جواب بدید و من از نگرانی دربیارید

    • مامان نیکی

      سلام من 5هفته و5روزم بودکه سونو ددم.قلب مشاهده نشد.حالاچکارکنم.بازم سونو بدم یا تا12 هفتگی صبرکنم.البته دکترم گفته10روزبعد سونو روتجدیدکنم

    • آرسا

      با سلام. چنانچه در سونوگرافی مشخص شود که جنین به بیماری منگولیسم دچار است چه می توان کرد؟

    • مریم

      با سلام.من عمل لاپاراسکوپی انجام دادم به دلیل کیست تخمدان. دکترم گفت آندومتریوز هم داشته ام به همین دلیل گفت باید سریع بچه دار شم.3بسته قرص ال دی بهم داده . میخواستم ببینم چه مدت بعداز اتمام قرصها میتونم حامله شم؟خواهشمندم یه راهکار خوبی بهم پیشنهاد کنید ممنونم

    • نیکو

      سلام.در هفته 19بارداریم سونو 4بعدی انجام دادم الان که مطالب و خوندم خیلی نگران شدم تو تصویر گوش جنین ودیدم که میگن هگه رو گوش باشه احتمال کر شدن هست تورو به خدا جوابم وبدین عجب اشتباهی کردم انجام دادم خواهش میکنم منتظرم .مرسی

      پاسخ ها

      • Dande

        سلام من دقیقا دوماه بعد قطع کردن قرصام بادار شدم
        الانم ی نینی سه ماهه تو دلمه نگران نباش و فقط قرصاتو بموقع بخور

    • هانیه

      میزان طبیعی ntدرسه ماهه اول چقدر است؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیر 2 mm

      • بدون نام

        تا سه نرماله بسته بستگی به اندازه جنینتون داره

    • الهام

      بهترین زمان سونوگرافی 3بعدی کی است

    • satra

      salam man dar mahe 8 bardari hastam dar teste gharbalgarim va teste do bodi moshkeli nabod amma man chan vaghti ast az kereme klobetazol roye pooste sooratam estefade mkonam hododan 3 bar dar hafte va az avaghebe an bikhabar boodam aya haghighatan mozer ast khaheshan javabamo bedid kheyli ngaranam

    • مادر

      سلام.من بعداز 7سال نازایی به خواست خدا باردار شدم.غربالگری اولم بدون مشکل بود اما سه ماهه دوم گزینه یtrisomy18روی نمودار1در65 وبه رنگ قرمز مشخص شده بقیه نرمال بود.پزشکم آمینوسنتز نوشت که نرفتم سونوی سه بعدی رفتم گفتن همه اجزای بدن نرمال است.آیا جای نگرانی هست؟لان هفته 24 بارداریم.هفته 22رفته بودم سونو.لطفا راهنماییم کنین.

    • محبوبه

      سلام من وهمسرم هر دو مینورهستیم مناز نوع الفا وهمسرم از نوع بتا .ایا ممکن است که جنین ماژور شود؟من RHمنفی هستم همسرم هم RHمثبته ایا باید امپولی استفاده کنم تا خون من وجنین دچار اختلال نشود؟

    • سمانه

      سلام میخواستم بپرسم سونویی ک توسط آب صورت میگیره در زنان نازا چ جوریه؟؟؟

    • sara

      سلام من 28 سالمه بچه اولم هم هست آزمایش خونم 92 رو نشون میده و سونوگرافی چیزی نشون نداده الان 10 روزه لکم . دکترم کفته از نظر آزمایش خون بارداری اما سونوگرافیت چیز دیگه ای میگه الان من چیکار کنم باردارم یا نه لکه بینیم طبیعیه

    • مریم

      سلام
      وقتتون بخبر
      ماه ششم بارداریم تموم شده دکتر از وضعیت جنین راضی بوده
      ولی برای سونو بهم گفتن :
      استاز در حد mild در سیستم پیلو کالیس در دو طرف کلیه های جنین
      ک همون خانومی ک سونو گرفته گفته مهم نیست !!
      میتونم نظر شما رو بدونم ؟ ممنون میشم

    • سمانه

      سلام طبق آخرين پريوديم هفته هفتم بايد باشم ولي در سونو گرافي هفته پنجم را نشان داده و گفتند كه ساك حاملگي ديده شده ولي جنين ديده نشده خونريزي نداشته و درد خاصي ندارم نمي دانم حاملگي پوچ است يا جنين هست راهنمايي ام كنيد

      پاسخ ها

      • فرزانه

        عالی

      • بدون نام

        سلام خانم منم تاهفته ششم فقط ساک تشکیل شده الان هفته شانزدهمه و مشکلی نداره

    • نازنین

      با سلام تو رو خدا همین حالا جوابمو بدین. من 18 سالمه و نتیجه سنو گرافی هفته قبلم این بوده که تا قبلش همه چی نرمال بوده
      سن بر اساسbpd 37w 2d
      ac 34w 3d
      fl 36w 5d
      efw 2700gr
      fhr 157bpm
      آخرش نوشته
      Acshows about 2 wks delayin comparison to fl and bpd, which is due to weight gain retardation.
      دکتر گفته 24 فروردین سنو بده اگه بهتر شده بود دو هفته بعد زایمان طبیعی اگه بهتر نبود 26 سزارین میشی. سوالم اینه ایا جواب سنو نرماله بچم سالمه یا نه. و اگه سزارین بشم زودرس نیست و بچم تو بیمارستان بعد زایمان بستری نمیشه.تو رو خدا زود جواب بدید نگرانم و منتظرم.ممنون

    • پری

      سلام من 13 هفته و سه روزه هستم و هنوز غربال گری سه ماهه اول را انجام ندادم ایا امکان انجام ان در این هفته وجود دارد .

    • دختر آفتاب

      کمی جذاب ترش می تونی بکنی با یک جمله میشه گفت خیلی بد.

    • پریسا

      درهفته هفت بارداری رفتم سونو گرافی .سونو گفته کیسه آب تشکیل شده اما جنین وجود ندارد .سونو گفت دوهفته دیگه بیا تکرار کن

    • nasim66

      باسلام.ببخشید من بیست و هشت هفتمه و میخوام بدونم چرا حرکتای جنینم آهسته و کمتر شده. ایا خطر داره؟

    • مصطفی

      با سلام همسر من در سه ماهه اول بار داری آزمایش انی انجام داده مقدار ش 1/93 بوده آیا مشکلی برای بچمون پیش نمیاد خواهش می کنم جواب بدین خیلی نگرانم با تشکر

    • سمیه

      با سلام خدمت شما . من اولین روز آخرین پریودیم 13 مهر بود . 4 آذر سونوگرافی کردم. بهم گفت که ساک حاملگی 4 میلیمتر برابر با 6هفته بارداری است ولی قلب جنین دیده نشده . دکتر برام دوباره یازده روز بعد سونو کرد که گفت ساک حاملگی 18 میلیمتری برابر با 6 هفته بارداری . و دکتر سونو گفت که احتمالا بارداری پوچ هست . حالا سوال من از شما اینه که چرا تو دوتا سونو به من گفت 6 هفته وسوال دیگم هم اینه که اگر چهار روز بعد از سونوی دوم دوباره سونوی واژینال بشم دقیق همه چیزو نشون میده چون دکترم گفته باید سونوی داخلی بشم و سوال دیگم هم اینه که ممکنه تو سونوی سوم قلب جنین دیده بشه

    • zahra

      با سلام من اخرين پريوديم 8آذر بود.19آذر ك رفتم سونو باردار نبودم.ديروز ك 16 دي بود آزمايش بتا دادم ك 348 بود ولي دكتر با سونوي داخلي گفتن ك كيسه آبي نديده بنظرتون اين چي ميتونه باشه؟

    • بدون نام

      سلام من بچه اولم هفته سی وسه بارداریم ولی سونو هفته سی ویک رونشون داده آیاممکنه سونو اشتباه نشون داده باشه ولی اگه درست باشه چکاربایدکرد

    • مريم

      سلام من بچه دوممو باردارم در ١٦ هفتگي سونوگرافي سه بعدي انجام دادم گفت بچت دختر آياممكنه اشتباه كرده باشه؟؟

      پاسخ ها

      • فاطمه

        عزیزم من هفته ۱۸بارداری ام رفتم سونوغربالگری گفتن ۹۰درصددختره ولی گف دوهفته دیگه برم واسه جنسیت

    • سهیلا

      سلام من تو هفته 12 بارداری nt دادم 2.3بود مشکلی پیش میاد؟

    • بدون نام

      سلام من سوال دارم

    • ملودی

      با عرض سلام من اول هفته ی هشتم رابطه رفتم سونوگرافی که مطمئن بشم باردار هستم یا ن آب نخوردم'وسونگرافی انجام دادم چیزی نشون نداد و گفت باردار نیستم'میخاستم ببینم اگه مایعات نخوریم سونوگرافی نشون نمیده بارداری و یا اینکه دقیق نشون نمیده?لطفا زود جواب بدین ممنون

    • بدون نام

      عالی

    • ستایش

      سلام خسته نباشید ی سوال دارم من الان در هفته هفت بارداری هستم و دکترم برای سونوگرافی نوشته میخواستم بدونم ضرریبرای بچم داره یان ممنون میشم زود جوابشو بدید یا ب ایمیلم بفرستید

    • AFTAB 00

      سلام من هفته سی وسه بارداری ام ازهفته پیش هرازگاهی تپش قلب درحدیکی دودقیقه دارم,حرکات نی نیمم خوبه خودمم بیست سال دارم,چهارشنبه وقت سونودارم ازمایش دادم کم خونی دارم ممکنه تپش قلبم ازکم خونی باشه الان نمیدونم چیکارکنم لطفاراهنمایی کنید نفس هم کم میارم,دست وپاهامم سست میشه زودخواب میره

    • زبنب

      ایااندازه ntبه جنسیت جنین ربط داره اخه شنیدم ntکم باشه دختروزیادباسه پسرایاصحت داره

    • مهسا

      سلام ببخشیدمیخواستم بدونم دردوهفته هم سونوگرافی تشخیص بارداری میدهد

    • النا

      باسلام دوستان عزیزم مادران باردارمن هفته 24بارداریم هست سنوگرافی سه بعدی ماه چندبایدانجام شود

    • مریم

      سلام هفته ششم بارداریم هست خون ریزی دارم دکتر برام سنگرافی داد رفتم میگه ساک باردار دیده نمشود اما ازمایش خون نشون میدم که باردارم نمیدونم چه کار کنم رحنمایم کند

    • زهرا

      با سلام من هر ماه پرویید منظم در روز20 داشتم اما در ماه اسفند 25 و در ماه فروردین پرویید نشدم و در رور26 فروردین رابطه کامل و بدون استفاده از روش جلوگیری داشتم اما منی داخل واژنم نریخت و با خوردن زعفران در روز 27 لکه بینی داشتم و 28 خونریزی کم و در روز 31 به دکتر رفتم و سونوی واژینال انجام دادم در سونو چیزی به قطر 4میلی متر دیده شد و پس از ان ازمایش بتا دادم ک منفی بود ایا من باردار نیستم؟و نیاز به ازمایش بتا مجدد می باشد یا خیر؟با تشکر

    • نفیسه

      با سلام من یک سوال تخصصی راجع به نحوه اندازه گیری میوم با سونوگرافی داشتم برای مقاله ام
      آیا می تونم از شما بپرسم؟

    • ERFAN

      من یک سوال دارم بلاتین بخوای از توی با در یاری درد داره

      پاسخ ها

      • فن

        عالی

    • رقيه

      سلام من توي هفته ٩ بارداري هستم امروز بعد إز مراجعه به سونو كفت كه هم ريزه هم اينكه قلبش نميزنه يعني جيزي شده؟؟؟

    • Rahil

      سلام
      ببخشید در سونگرافی واژن بارداری دو روزگی نشان داده میشه؟
      یعنی جنین دو روز یا یه روزه باشه مشخص میشه؟

    • سما

      سلام 30 هفته بارداری هستم اب دور جنین 22هستش میخوام بدونم مشکلی داره

    • زهرا

      سلام بچه ها من الان ۱۳هفته رفتم سنو گفته ۸۰درصد پسر میتونم روش حساب کنم یا نه

    • پری

      سلام,من با محاسبات پزشکم و خودم ۱۶هفته ام هست,ولی تو سونو میگه ۱۸هفتست,چه مشکلی میتوته باشه؟

    • پروین

      سلام من رفتم سونو وآزمابش انتی انجام دادم میگه سونو مشکل نداره آزمایش خون مسکوکیم میشه

    • پرستو

      سلام
      ببخشید درحقیقت خواهرمن حامله هسن ودر ماه پنجم قرار گرفته او ب سونو رفته است و گفته اند جنین در شکمت دختر است . علاوه بر اینها ب دلیل عچن مورد خانوادگی ایا میشود جنین پسر شود یا خیر

    • نسرین

      سلام کسی میدونە هزینەی سونوی سەبعدی چندە؟؟؟

    • زهرا

      باسلام و خسته نباشيد.سوالي داشتم خدمتتون من هفته سي و ششم بارداري هستم تو هفته سي و چهارم رفتم سونو دكتر گفت بچه به حالت بريچ هست ،كاملا ترس من و برداشته نكنه بچه دست و پاهاش مشكلي داره كه حالتش تغيير نكرده تورو خدا بگيد چطوري مطمءن بشم

    • girl

      سلام .تا حالا این موضوع پیش امده که توی هفته 19بری سونو برای تشخیص جنسیت و بعد دکتر بگه که مغزش تشکیل نشده و بجاش پر از ابه و ساق پاهاش کوچیک موندن و برای سقط هم دیره احتمالش هست بدنیا بیاد سالم باشه ؟لطفا اگه حرفایی در این موضوعات شنیدید یا با چشم خودتون دیدید بهم بگید حتی برای تسکین ناراحتی

    • زهرا

      سلام من سوال دارم آیا سونوگرافی به دنیا آمدن بچه رو به تعویق مندازه

    • افاطم

      سلام من١٨هفتگي هستم تشخيص سونوي من ازدكترسانازشايگان فردختره ولي من احساس پسربودن ميكنم آياب نظرشما درسته؟؟؟

    • فایزه

      با سلام.من الان هفته 17 هستم.غربال گری سه ماه اولم نرمال بود ولی سه ماه دومم دکتر گفت هورمون هات زیاد نشدن.یبار دیگه ازمن تست کواد مارکر رو گرفتن.البته این هفته جواب میدن.میخوام ببینم اگه هورمون ها زیاد نشه چی میشه؟

    • بدون نام

      سلام من هفته بیست ودوم بارداری هستم توهفته بیستم گرگرفتگی وداغ کردن عرق شبانه شدم استرس دارم سون
      ابدم یانه آیا مشکلی پیش میاد

    • بدون نام

      با اون عکس دومی چه حس خوبی گرفتم

    • زهرا

      سلام من سه تادختردارم الانم نه هفته است حامله ام چطوری میتونم بفهمم بچه چهارمیم تعینه جنسیت کنم بدونم پسره یادختر

    • گل نرگس

      سلام ببخشید من تازه یک روز ا ز چهارماهگی بچه م گذشته ولی امروز برای سونو که رفته بودم یک دستش رو تکون نداد خواستم ببینم طبیعیه؟

    • محدثه

      سلام خستته نباشیدمن سونودوم قلبارلگری رفتم گفتن جنین پسره ولی امروز رفتم انومالی گفتن دختره خودمم حس میکنم پسره ممکنه غلط گفته باشن

    • علی

      سلام
      من خانمم تازه 6ماه شده تمام مرحل را به خوبی پیش رفتیم.ولی دکتر دو روز پیش سونو نوشت رفتیم سونو گرفتیم سونوگفت به نظر میرسه انگشت کوچک پاش چسبیده به انگشت کناریش.
      آیا ممکن اشتباه کنه؟بخدا دارم از غصه میمیرم اخه دختره بچم

    • بدون نام

      سلام.من غربالگری اول و دوم رو انجام دادم و شکر خدا مشکلی وجود نداشته.اکوی قلب جنین هم انجام دادم ک بازهم مشکلی وجود نداشته. اما دکترم برام سونوی4بعدی نوشته با چیزایی ک شنیدم از ضرری ک برای جنین داره دوست ندارم انجام بدم.به نظره شما انجام سونو4بعدی ضروریه؟

    • چهارمحال

      طبق تاريخ اخرين پريودي ام هفته هشتم است ولي سونو ميگه همه چي نرماله ولي قلب ديده نشده علت جيست

    • شیوا

      سلام من ۱۱مهر پریود شدم ۱۲اذر سنو رفتم بهم گفتن کیسه بارداری دیده نمیشه رفتم ازمایش تیتر ۱۸۰۰۰ بود چه کار باید بکنم خواهش میکنم جوابم بدهید ممنون.

    • زهرا

      سلام من باردارم ۱۷هفتمه ازمایش غربالگری اولم سالم بود ولی غربالگری دومم سندروم دوان رو ۱:۶۰زده دکترم به من گفت باید ازمایش امنیوسنتز بدم هزینه اش هم خیلی بالاست من نمیددنم چکار کنم میخوام برم سونو ۴بعدی بدم میگن تو سونو ۴بعدی معلومه که بچه منگولیسم باشه یا نه تو روخدا کمکم کنید بنظرت میشه به سونو ۴بعدی اعتماد کنم یا نه؟یا اینکه برم ازمایش رو بدم؟

    • بدون نام

      سلام من باردارم یک هفته ازماه هفتم بارداریم گذشته امروزخوردم زمین دکتروسونگرافی هم ندادم بچه تکون میخوره میخوام بدونم مشکلی برای بچم پیش نمیاد

    • بدون نام

      سلام بچه ها من هفته پیش متاسفانه خونریزی کردم و جنینم در ۹ هفتگی سقط شد....خدایا چرا اینطور شد .همه میگن یه حکمتی توش بوده ....اخه چه حکمتی؟ این دومین سقط منه ۹۵ سقط به خاطر تشکیل نشدن قلب بود ولی این دفعه خودم صدای قلبش رو شنیدم ....خدایا کمکم کن بتونم با این غم بزرگ کنار بیام .و امیدوارم سال ۹۸ برا همه سال شادی باشه و هیچکی مثل من نشه....التماس دعا

    • مریم

      سلام من لکه بینی داشتم تو هفته هفدهم رفتم سونو دکتر گفت بچه م رشد نکرده و ضربان قلب هم نداره باید بزم سقط کنم آیا ممکنه دکتر اشتباه کنه
      دوستان کمکم مین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج