adexo3
۲۵۷۷۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

این هشدارها را در تابستان جدی بگیرید

اكنون كه روزهاي گرم تابستان در يك‌قدمي ماست، شاید بخواهید احتیاط را كنار بگذاريد و به سوی لذت‌های تابستانی بشتابید، اما قبل از شروع استراحت، تفريحات و خوشگذرانی‌های تابستانی به ياد داشته باشید كه باید در برابر برخی عناصر از خود محافظت كنید.

این هشدارها را در تابستان جدی بگیرید
این هشدارها را در تابستان جدی بگیرید


درمان خانگي آفتاب‌سوختگي

آفتاب‌سوختگی

هر سال بیش از 15 میلیون نفر در جهان مبتلا به سرطان پوست می‌شوند. برای حفاظت خود در برابر اشعه مضر ماوراء بنفش خورشيد UV، بین ساعات 10 صبح تا 4بعدازظهر كه ساعت‌های اوج تابش خورشید است، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید. با كلاه‌های لبه‌دار، عینك آفتابی و بلوز آستین بلند خود را بپوشانید. از كرم ضدآفتاب با SPF بالای 15استفاده كنید و در كنار دریا در نقاط دارای سایه یا زیر چتر استراحت كنید. اگر احیانا دچار آفتاب سوختگی خفيف يا متوسط شده‌ايد، می‌توانید با اسفنجی آغشته به چای بابونه سرد، محل آفتاب‌سوختگی را خنك كنید. يادتان باشد كه بابونه دارای خاصیت ضد‌التهابی است. از ژل آلوورا به دليل خواص تسكین‌دهندگی و ضد‌التهابی آن نیز می‌توانید استفاده كنید.

در مقابل آفتاب بيهوش نشويد

گرمازدگی

ننوشیدن میزان كافی مایعات در هوای گرم می‌تواند باعث ایجاد خطرات جدی برای سلامت و حتی تهدیدی برای زندگی باشد. علائم گرمازدگی عبارتند از: نبض تند، تنفس كوتاه و تند و گیجی. درصورت مشاهده هر كدام از این علائم با اورژانس تماس گرفته و به سرعت به محلی خنك و سایه بروید. بهترين كار اين است كه اگر در محيط‌هاي سر باز و زير نور مستقيم هستيد، حتما از كلاه استفاده كنيد و مرتب آب خنك بنوشيد.


خطر غرق شدن

این هشدارها را در تابستان جدی بگیرید
ایمنی در شنا

حتی اگر یك شناگر حرفه‌ای هم باشید، جریان‌هاي آب زیر دریا و گرداب‌ها می‌توانند برای شما مرگبار باشند. برای شنا به مكان‌های كنترل شده و امن بروید، تنها شنا نكنید، در عمق كم یا در جاهایی كه به آب آن آشنایی ندارید، شیرجه نزنید و همچنین پیش از رفتن به آب، كیفیت و سطح آب را بررسی كنید چون عمق آب در فصل‌های مختلف تغییر می‌كند.



فرار از آزار كوچولوهاي مزاحم

این هشدارها را در تابستان جدی بگیرید
نیش حشرات

وقتی حشره‌ای مانند مگس، پشه یا حتی مورچه شما را گزید، معمولا می‌توانید خارش آن را با
یك داروی ضد‌حساسیت كه نیاز به نسخه پزشك ندارد مانند قرص یا پماد دیفن هیدرامین (بنادریل) رفع كنید. در صورتی كه دچار نیش‌زدگی جدی (عنكبوت یا مار) شدید، باید هرچه سریع‌تر به اورژانس يا مطب پزشك مراجعه كنید. برای دفع طبیعی مگس‌ها و برای ایجاد یك محافظ از روغن لیمو و اكالیپتوس استفاده كنید. اگر به ماده‌ای قوی‌تر نیاز پیدا كردید، سراغ مواد ضد‌حشره‌ای كه حاوی DEEP هستند، برويد.


محافظت از چشم‌ها

این هشدارها را در تابستان جدی بگیرید
وقتي عينك آفتابي ضروري است

شاید شما تنها نگران پوشاندن پوست خود از نور خورشید باشید اما چشم‌ها نیز باید مقابل نور تند محافظت شوند زیرا تابش اشعه UV می‌تواند سبب ابتلا به آب‌مروارید و آب‌سیاه در چشم شود. عینك‌های آفتابی نه تنها از چشم‌های شما مراقبت می‌كند بلكه از بافت لطیف اطراف چشم نیز به خوبی محافظت می‌‌كند.زمانی كه عینك آفتابی انتخاب می‌كنید، مطمئن شوید كه 99 تا صددرصد اشعه‌های UVB و UVA را مسدود می‌‌كند. اگر فریم‌های بزرگ عینك را دوست دارید، بسیار خوش‌شانس هستید زیرا هرچه عینك بزرگ‌تر باشد، بیشتر مانع آسیب‌های اشعه UV می‌شود، چون آنها نوری كه از بیرون به چشم‌های شما برخورد می‌كند را بیشتر مسدود می‌كنند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپیده

      بازم ممنون ازاطلاعات مفیدتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج