۲۷۴۸۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تحقیقات جدید به ما می گویند

تصمیم‌های مهم را بعد از یك خواب راحت بگیرید. فشار عصبی حافظه كوتاه‌مدت كودكان را تخریب می‌كند. چت كردن مداوم یكی از نشانه‌های افسردگی است....

تحقیقات جدید به ما می گویند

برترین ها:

باهوش‌ها همیشه نگرانند

آی کیوی بالا این مشكلات را هم دارد

هوش زیاد دردسرهای خودش را هم دارد و یكی از آنها، همیشه نگران بودن است. محققان معتقدند، افرادی كه بیش از حد نگران هستند، غالبا آدم‌های باهوشی هستند و نگرانی‌شان به‌جای اینكه به زندگی آنها آسیبی بزند، در موقعیت‌های سخت به داد‌شان می‌رسد. نگرانی آدم‌های باهوش باعث می‌شود كمتر گرفتار موقعیت‌های خطرناك شوند و بیشتر از دیگران از موقعیت‌های سخت جان سالم به‌در ببرند. به گزارش نشریهFrontiers in Evolutionary Neuroscience، محققان با سنجیدن سطح كولین مغز به میزان هوش افراد پی‌می‌برند. علاوه بر این، آنها به شما توصیه می‌كنند كه با خوردن شیر، جگر، تخم‌مرغ و بادام‌زمینی‌كولین بیشتری به مغزتان برسانید و هوش و حافظه‌تان را تقویت كنید.

تحقیقات جدید به ما می گویند





فردا صبح تصمیم بگیرید

تصمیم‌های مهم را بعد از یك خواب راحت بگیرید

خواب خوب فقط حافظه شما را تقویت نمی‌كند. محققان می‌گویند، خواب راحت می‌تواند به شما در گرفتن تصمیم‌های بهتر هم كمك كند. از نظرمحققان اگر می‌خواهید یك تصمیم احساسی موفقی بگیرید، بهتر است قبلش راحت بخوابید. خبرگزاری سینا از نیوز وایز نقل كرده‌است خواب راحت، علاوه بر بالا‌بردن خلق‌وخو و افزایش‌توانایی برای به‌یاد آوردن اتفاقات و آموخته‌ها، می‌تواند در موفقیت شما هم نقش داشته باشید. خواب راحت و بی‌دغدغه باعث می‌شود در مواقع حساس بهتر تصمیم بگیرید و در نتیجه موفق‌تر باشید.


تحقیقات جدید به ما می گویند

چرا کوچولوی شما فراموشکار شده؟

فشار عصبی حافظه كوتاه‌مدت كودكان را تخریب می‌كند

فراموشكاری بچه‌ها به دلیل تحلیل رفتن هوش‌شان نیست. محققان دریافته‌اند حافظه كوتاه‌مدت بچه‌ها، به دلیل قرار گرفتن در معرض تنش، اضطراب، فشارهای محیطی و شرایط دشوار زندگی ضعیف می‌شود. این محققان می‌گویند كودكانی كه در معرض دعواهای پایان‌ناپذیر خانوادگی هستند، حافظه موقت‌شان نه تنها رشد نكرده بلكه تضعیف هم می‌شود.

از نظر آنها دوره كودكی، برای رشد برخی بخش‌های مغز، دوره حساسی است و كودكانی كه در این زمان در معرض فشارهای عصبی و اضطراب قرار دارند، رشد بخش پیشانی مغزشان كامل نمی‌شود و به همین دلیل، دچار مشكلاتی در حافظه كوتاه مدت‌شان می‌شوند. به گزارش فارس، محققان معتقد‌ند قرار گرفتن كودكان در معرض فشارهای عصبی به وظایف ادراكی آنها خلل وارد می‌كند به‌گونه‌ای كه باعث پس رفت زیاد حافظه موقت و كوتاه‌مدت آنها می‌شود. این تحقیقات توصیه كرد كه كودكان از این شرایط دشوار دور نگه داشته شوند و علاوه بر تزریق آرامش به زندگی‌شان، تمرین‌های ورزشی و ذهن‌ساز هم به آنها آموزش داده شود.


تحقیقات جدید به ما می گویند

شیر مادر خور‌ها كم‌خون نمی‌شوند

درحالی كه حدود ۲۰درصد كودكان فرانسوی در رده سنی یك تا ۱۰ سال از كمبود آهن رنج می‌برند، محققان فرانسوی تلاش كردند تا دلیل ابتلا به این كم‌خونی را كشف كنند.

بررسی‌های آنها یك‌بار دیگر مزایای مصرف شیرمادر را یادآوری كرد. خبرگزاری خاورمیانه نوشته‌است خوردن شیرخشك می‌تواند یكی از دلایل ابتلای كودكان به كم‌خونی باشد. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌كند برای جلوگیری از این اتفاق، نوزادان تا قبل از ۶ماهگی شیر مادر مصرف كنند و بعد از این دوره هم شیرهای غنی شده با آهن را بنوشند. از نظر محققان مصرف ماهی، گوشت سفید، جگر، غذاهای دریایی و تخم مرغ هم در زمانی كه كودك توانایی خوردن غذا را پیدا می‌كند، می‌تواند به پایان دادن بحران كم‌خونی در جهان كمك كند.


چای بیشتر بخورید، اگر مادر یا پدرتان دیابت دارد

4 لیوان چای در روز خطر ابتلا به دیابت را كمتر می‌كند

محققان معتقدند، بهترین و موثرترین روش كاهش خطر ابتلا به دیابت، چای نوشیدن است. از نظر محققان اگر 4 لیوان چای در روز بنوشید، خطر پیشرفت دیابت در بدنتان 20 درصد كمتر می‌شود. «دیلی‌میل» نوشته است، تنها نوشیدن بیشتر از 4 لیوان چای در روز می‌تواند شما را از این خطر نجات دهد و این موضوع روی كسانی كه كمتر از 3 فنجان چای مصرف می‌كنند، تاثیری ندارد. به گفته محققان، چای می‌تواند چاقی را كنترل كند و به همین دلیل هم دیابت نوع 2 را مهار می‌كند، زیرا این گیاه روی هضم گلوكز، جذب گلوكز و حفاظت از سلول‌های بتا در برابر مولكول‌های رادیكال آزاد تاثیر گذاشته و خطر ابتلا به دیابت آزار‌دهنده را كم می‌كند. البته این توصیه تنها به‌كار كسانی می‌آید كه چای را بدون قند می‌خورند زیرا مصرف این‌همه چای در روز، آن‌هم با قند، قطعا بیشتر از آنكه نفعی در‌پی داشته باشد به شما ضرر می‌رساند.


تحقیقات جدید به ما می گویند

هشدار برای کسانی که زیاد پای اینترنت می‌نشینند

چت كردن مداوم یكی از نشانه‌های افسردگی است

در دنیای امروز، اینترنت فقط تنهایی را از افراد نمی‌گیرد بلكه در بیشتر مواقع، افسرده‌ها را دور خودش جمع می‌كند و گاهی هم آنها را افسرده‌تر می‌كند. ‌ام اس آن بی سی نوشته ‌است الگوهای متفاوت افراد در استفاده از اینترنت می‌تواند میزان افسردگی‌شان را نشان دهد. محققان در بررسی تازه‌شان دریافته‌اند كه افراد به شكلی متفاوت از اینترنت استفاده می‌كنند و آنهایی كه زمان اینترنت بازیشان بیشتر به چت‌كردن می‌گذرد، احتمالا افسرده‌تر از سایر كاربران فضای مجازی هستند.

از نظر محققان، این موضوع می‌تواند هشداری برای خود افراد یا خانواده‌هایشان باشد. از این راه والدین می‌توانند افسردگی را در نوجوانان‌شان پیش‌بینی كنند و جوان‌هایی هم كه بیشتر از هر فعالیت اینترنتی‌ای چت می‌كنند، می‌توانند احتمال افسرده بودن‌شان را بررسی كنند. درحالی كه پیش از این محققان گمان می‌كردند هر نوع استفاده مداوم از اینترنت می‌تواند نشانه اختلال روانی باشد یا بیماری‌های روانی را تشدید كند اما محققان در بررسی آخرشان این موضوع را رد كرده‌اند. آنها می‌گویند گرچه چت كردن می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی كاربر باشد اما همه كاربرد‌های اینترنت نتایج سوء را در پی ندارد.


تحقیقات جدید به ما می گویند

كارکنید دردتان خوب می‌شود!

تمركز روی یك موضوع درد را از یادتان می‌برد

راست می‌گویند كه بیشتر درد‌ها به دلیل بیكاری است. محققان هم این موضوع را اثبات كرده‌اند و معتقدند آدم‌هایی كه موضوعاتی برای تمركز ندارند، بیشتر از دیگران درد می‌كشند. از نظر آنها وقتی شما موضوعی برای فكر كردن دارید، دردهایتان را فراموش می‌كنید. آنها برای آرام كردن بدن، توصیه می‌كنند موضوعی را پیدا كرده و با تمركز روی آن، به این درد‌هایی كه با هیچ مسكنی آرام نمی‌شوند پایان دهید. به گزارش مهر، تحقیق‌های آنها نشان داد كسانی كه مشغول انجام یك كار ذهنی سخت و نیازمند به تمركز شدید هستند، كمتر از كسانی كه مشغول انجام كارهای آسان هستند، درد می‌كشند. پس اگر همین حالا از دردی رنج می‌برید، كار تازه‌ای را شروع كرده و سر خودتان را به انجام آن گرم كنید.


مادران مهربان فرزندان باهوش دارند

بچه‌هایی كه بیشتر مهربانی می‌بینند بهتر یاد می‌گیرند

مادران مهربان، تنها فرزندان‌شان را در مسیر موفقیت حمایت نمی‌كنند. به اعتقاد محققان محبت این مادران روی مغز كودكان هم تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود بیشتر و بهتر یاد‌بگیرند. از نظر آنها ناحیه هیپوكامپ كودكانی كه مادر مهربان دارند، بهتر رشد می‌كند و بزرگ‌تر می‌شود. این ناحیه كه مسئولیت یادگیری و حافظه را برعهده دارد و در برابر فشارهای عصبی هم واكنش نشان می‌دهد، مهربانی مادرها را درك می‌كند و بیشتر رشد كرده و بهتر كار می‌كند. بی‌بی‌سی نوشته‌است، هیپوكامپ كودكانی كه در كنار مادران مهربان بزرگ می‌شوند، 10 درصد بیشتر رشد می‌كند و به همین دلیل كودكانی كه در سال‌های اول زندگی‌شان محبت بیشتری می‌بینند و فشار عصبی زیادی تهدید‌شان نمی‌كند، باهوش‌تر می‌شوند و بهتر از همسالان‌شان موضوعات را به‌خاطر می‌سپارند.


تحقیقات جدید به ما می گویند

نیمه‌‌شب تلویزیون دیدن افسردگی می‌آورد

اگر شب زنده‌دار هستید، فكر نكنید خستگی روزتان به‌خاطر بی‌خوابی است. شما بی‌آنكه بدانید، افسرده شده‌اید و روز به روز هم این بیماری بیشتر شما را با خودش درگیر می‌كند. این ادعای ما نیست؛ بلكه پژوهشگران در بررسی تازه‌شان این موضوع را اثبات كرده‌اند. آنها معتقدند، اگر در شب بیش از حد در معرض نور مصنوعی قرار بگیرید، خلق و خوی‌تان تغییر می‌كند.

به گزارش روزنامه گاردین، محققان معتقدند نور مصنوعی شبانه، افسردگی می‌آورد و شما را كم‌انرژی می‌كند. از طرف دیگر بررسی‌های آنها نشان داد كه بیش از حد در معرض این نورقرار گرفتن علاوه بر اینكه شور و شادی را می‌گیرد، می‌تواند كودكانی كه تا دیروقت تلویزیون می‌بینند و صبح‌ها دیر بیدار می‌شوند را افسرده كرده و باعث كج خلقی كارمندان شیفت شب شود.

به همین دلیل محققان توصیه می‌كنند با این شب‌بیداری‌ها، خودتان را از نور طبیعی روز محروم نكنید، تا هم زندگی‌تان روی روال بهتری پیش برود و هم روانتان سالم‌تر باشد.


با رژیم سبزیجات سیگار را ترك كنید

به‌جای برچسب نیكوتین، سبزی و میوه بخرید

اگر هزار و یك راه را برای ترك سیگار رفته‌اید و هنوز موفق نشده‌اید، این یكی را هم امتحان كنید. محققان در تحقیقات جدید‌شان دریافته‌اند مصرف مقادیر زیادی میوه و سبزیجات می‌تواند به ترك سیگار كمك كند. از نظر آنها مصرف مداوم این میوه‌ها، امن‌ترین و مؤثرترین شیوه ترك سیگار است و برخلاف باقی شیوه‌ها كه فقط به حل این مشكل كمك می‌كند، می‌تواند سلامت عمومی بدنتان را هم بالاتر ببرد. به گزارش فارس، محققان در این بررسی، افرادی كه بیش از 25 سال درگیر سیگار كشیدن بودند را مورد مطالعه قرار دادند و جالب اینجا بود كه این افراد، بعد از یك عمر سیگار كشیدن، تنها ظرف 14 ماه توانستند برای همیشه سیگار را كنار بگذارند. محققان گمان می‌كنند كه میوه و سبزیجات ممكن است به سیگاری‌ها حس رضایت و بی‌نیازی بدهد و نیاز آنها به دود كردن سیگار را از بین ببرد.


كدو، هندوانه یا بادام! كدامشان پروتئین بیشتری دارد؟

كدو! نه تنها خوردن كدو و درست كردن غذاهای متنوع با آن می‌تواند به بدن شما پروتئین برساند بلكه تخمه آن هم سرشار از پروتئین و مقادیر زیادی مواد معدنی شامل پتاسیم، منگنز و آهن است. محققان معتقدند كدو منبع غنی‌ای از فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌هاست. بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف متعادل آن می‌تواند بخشی از پروتئین بدن را تامین كند. البته این تخمه چربی بالایی دارد و اگر با چربی خون یا چاقی روبه‌رو هستید، باید تعادل را در مصرف آن رعایت كنید.


تحقیقات جدید به ما می گویند

زردچوبه، مارچوبه یا رازیانه! كدامشان سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند؟

زردچوبه! محققان می‌گویند زردچوبه تنها بوی بد گوشت و مرغ را از بین‌ نمی‌برد بلكه این ادویه تاثیر فوق‌العاده‌ای در مقابله با عفونت‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. از نظر محققان كركومین كه ماده اصلی موجود در زردچوبه است، در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر چشمگیری دارد. كركومین موجود در زردچوبه به بدن در زمینه مقابله با باكتری‌ها و ویروس‌ها از جمله باكتری عامل سل كه حتی قبلا با آن مواجه نشده است، كمك می‌كند. از نظر محققان این ادویه بسیاری از عفونت‌های بدن از جملــــه عفونت‌های گوارشی را از بین می‌برد، پس اگر می‌خواهید هم سالم‌ بمانید و هم غذای خوش‌عطرتری داشته باشید، حسابی زردچوبه را در غذایتان تفت دهید.


تحقیقات جدید به ما می گویند

گوشت قرمز، گوشت ماهی یا گوشت شترمرغ! كدامشان كم‌چرب‌تر است؟

گوشت شترمرغ! گرچه هنوز مصرف این گوشت در وعده‌های غذایی‌مان جا نیفتاده اما انگار باید كم‌كم این گوشت پرفایده را وارد سبد خرید‌مان كنیم. دكتر نیاز محمدزاده‌هنرور متخصص تغذیه به باشگاه خبرنگاران گفته ‌است: «گوشت شترمرغ منبع غنی از ویتامین‌های B۱ ,B۲ , B۳ است. این گوشت هضم بالایی دارد و بعد از گوشت ماهی از نظر هضم در رتبه دوم قرار دارد. همچنین گوشت شترمرغ میزان چربی بسیار پایینی دارد به‌گونه‌ای كه چربی آن یك‌سوم چربی سایر گوشت‌هاست و اسیدهای چرب امگا ۳ در آن نیز بسیار زیاد است پس می‌تواند انتخاب خوبی برای كودكان و زنان باردار باشد.» شاید همین توصیه‌ها كافی ‌باشد تا همین حالا به اولین قصابی سر‌راه‌تان بروید و سفارش چند كیلو گوشت شتر‌مرغ بدهید.


تحقیقات جدید به ما می گویند

زردآلو، پرتقال یا توت! دیابتی‌ها كدامشان را بخورند؟

توت! از كالری بالای این میوه نترسید. گرچه ۱۰۰گرم توت ۶۱ كالری دارد اما قند موجود در توت سفید برای كسانی كه مبتلا به بیماری قند هستند، ضرر ندارد، به همین علت به آنها توصیه می‌شود به جای قند، چای را با توت خشك بخورند. از طرف دیگر، محققان می‌گویند فیبرهای نامحلول موجود در توت كالری جذب شده در بدن را كم كرده و به همین دلیل خوردن این میوه موجب كاهش وزن می‌شود. جدا از تمام این معجزه‌ها كه در میوه كوچك توت نهفته‌است، هر فنجان توت حاوی ۹/۰ گرم پروتئین است. این میوه سرشار از كلسیم است و می‌تواند به استخوان‌های شما هم جان دهد.


تحقیقات جدید به ما می گویند

ماهی‌های چرب، شیر یا اسفناج! كدامشان پسرها را شاد می‌كند؟

ماهی‌های چرب! محققان می‌گویند اگر می‌خواهید پسر نوجوان‌تان درگیر افسردگی‌های مخصوص سن و سالش نشود، به او ماهی‌های پرچرب بدهید. از نظر آنها خوردن ماهی‌هایی مثل ساردین و سالمون باعث می‌شود كه پسرهای نوجوان افسردگی كمتری را احساس كنند و خلق و خوی بهتری داشته باشند. از آنجایی كه در این ماهی‌های چرب امگا۳ بیشتری وجود دارد، خوردن این ماهی‌ها باعث می‌شود كه احساساتی از قبیل بی‌ارزشی، ناامیدی و اختلال خواب در پسرهای نوجوان از بین برود. بررسی‌ها نشان داده پسرانی كه این ماهی‌ها را به وفور مصرف می‌كنند، ۳۷درصد كمتر از همسالان‌شان گرفتار افسردگی می‌شوند.


تحقیقات جدید به ما می گویند

بابونه، چای سبز یا آویشن! كدامشان اثرات آلودگی هوا را كاهش می‌‍‌دهد؟

آویشن! برای كم كردن اثرهای آلودگی‌ هوا، نیازی نیست كه راه دوری بروید. طب سنتی خودمان برای هر دردی دوایی دارد. اخیرا محققان دریافته‌اند كه آویشن، یكی از راه‌های چاره این مشكل است. یكی از محققان پژوهشكده علوم و فناوری‌های نوین به سینا نیوز می‌گوید: «مصرف داروهای گیاهی از جمله آویشن شیرازی علاوه بر اینكه از ایجاد استرس پیشگیری می‌كند به دلیل وجود آنتی‌اكسیدان اثرات آلودگی هوا را نیز كاهش می‌دهد.» دكتر اتحادی معتقد است: «گرچه بدن تا حدی این مواد را تصفیه می‌كند ولی میزان آلاینده‌ها به حدی زیاد است كه بدن توان تجزیه آن را ندارد و دچار اختلال می‌شود در نتیجه مقدار آنتی‌اكسیدان‌های بدن كه رادیكال‌های بدن را حذف می‌كند كاهش می‌یابد.» پس اگر می‌خواهید هم استرس‌تان كم شود و هم آلودگی آزارتان ندهد، كمی آویشن دم كنید یا پودر معطرش را در غذاهایتان بریزید.


کلم قرمز، بادمجان یا سیر! کدام یک دوای پوست است؟

كلم قرمز! این نوع از کلم را فقط برای رنگ دادن به سفره شام‌تان به خدمت نگیرید. کلم قرمز نه تنها منبع غنی از ویتامین C و ویتامین k است، بلکه رنگ قرمز آن موجب می‌شود تا خواص بیشتری نسبت به كلم سبز داشته باشند. مطالعات انجام شده در مورد خواص این گیاه نشان می‌دهد كه آنتوسیانین موجود در آن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های شدید قلبی عروقی، دیابت و انواع خاصی از سرطان را كاهش دهد.‌خاصیت های نوع قرمز کلم، تنها به خواص درمانی مربوط نمی‌شود، بلکه این کلم به دلیل تركیب آنتی‌اكسیدان‌های موجود در آن به شفافیت و لطافت پوست كمك زیادی می‌کند.پس اگر می‌خواهید پوستی خوش‌رنگ و سالم داشته باشید، سالاد کلم، آن هم نوع قرمزش را در سبد غذایی‌تان بگنجانید.

تحقیقات جدید به ما می گویند

خانم های یائسه‌ای كه دارای كلسترول بالا، فشار خون بالا و دیگر نشانه‌های بیماری قلبی هستند، حتما باید غلات یا دانه‌های سبوس‌دار (مانند برنج قهوه‌ای) را در وعده‌های غذایی‌شان بگنجانند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چیچک

      مطالب جالب وبه درد بخوری بود.واقعادستتون درد نکنه

    • بدون نام

      این مطالب ها خیلی خوب بودند و ممنونم از شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج