جاباما
۲۸۴۱۵۰
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

بهترین تمرینات برای چربی سوزی در منزل

برای خیلی‌ها پیش می‌آید که یا فرصت باشگاه رفتن ندارند یا اینکه بعضی روزها این امکان برایشان فراهم نیست، در چنین حالتی شاید نگرانی و سردرگمی پیش آید که چگونه برنامه ورزشی یا کاهش وزن خود را ادامه دهند.

وب سایت علم ورزش: برای خیلی‌ها پیش می‌آید که یا فرصت باشگاه رفتن ندارند یا اینکه بعضی روزها این امکان برایشان فراهم نیست، در چنین حالتی شاید نگرانی و سردرگمی پیش آید که چگونه برنامه ورزشی یا کاهش وزن خود را ادامه دهند.

در این مطلب ۸ فعالیت ورزشی برای چربی سوزی بدن به شما معرفی می کند که می‌توانید در منزل هم انجام دهید.این فعالیت‌ها نه تنها باعث افزایش متابولیسم بدن شما می شود بکله حتی در سایر روزها نیز این مهم تداوم دارد.

دویدن

سوزاندن ۳۷۴ کالری در ۳۰ دقیقه

عضلات بزرگ و اصلی دویدن که شامل پاها، لگن و تنه می‌شوند، بزرگترین عضلات سوزاننده چربی در بدن هستند. برای نتیجه بهتر می‌توانید دستان خود را کنار بدن تاب دهید و به سمت جلو خم نشوید. روان و نرم بدوید و برای گرفتن ضربه به پاها هنگام فرود بر روی پاشنه فرود آیید سپس ادامه حرکت را به وسط پا و سپس پنجه پاها منتقل کنید.

بهترین تمرینات برای چربی سوزی در منزل

اسکیت

سوزاندن ۴۲۵ کالری در ۳۰ دقیقه

در این لیست اسکیت در جایگاه اول قرار دارد. درگیری کل بدن و حرکات موزون و هماهنگ به طرفین و بدون فشار اضافی بر روی عضلات اسکیت را یکی از برترین ورزش‌ها برای چربی سوزی بدن تبدیل کرده است. با رعایت نکات ایمنی، استفاده از کلاه و محافظ زانو و آرنج با سرعتی یکنواخت ورزش کنید و همزمان با چربی سوزی بدن از فعالیت خود لذت ببرید.

تنیس

سوزاندن ۲۷۲ کالری در ۳۰ دقیقه

تصور اینکه برای بازی کردن تنیس نیاز به زمین تخصصی تنیس و یک راکت حرفه‌ای و یک پارتنر (شریک تمرین) دارید، کاملاً اشتباه است. کافی است راکت و توپ را بردارید و در یک زمین مسطح نزدیک یک دیوار یا پارکینگ که بتوانید به توپ ضربه بزنید، شروع به تمرین کنید.

از ضربات فورهند و بک‌هند به طور متناوب استفاده کنید. به اندازه‌ای از دیوار فاصله بگیرید که نیاز به ضربات قوی برای رفت و برگشت توپ داشته باشید. یک هدف بر روی دیوار تعیین کنید و حداقل در هر بار تمرین ۵۰ الی ۱۰۰ بار به توپ ضربه بزنید.

طناب زدن

سوزاندن ۳۴۰ کالری در ۳۰ دقیقه

طناب زدن یکی از بهترین فعالیت‌های خانگی برای چربی سوزی بدن است. با سرعتی ملایم و آهنگی موزون تمرین را شروع کنید. نیازی به پرش زیادی ندارید، تنها کافی است طناب را در هر بار پرش از زیر پای خود رد کنید. اگر طناب ندارید، نگران نباشید تمرین را بدون طناب انجام دهید. می‌توانید سرعت طناب زدن را به طور متناوبی سریع و آهسته تغییر دهید و از انواع مدل های طناب زنی مثل پرش یک پا، پرش دو پا و جاگینگ استفاده کنید.

بهترین تمرینات برای چربی سوزی در منزل

رقص

سوزاندن ۲۲۱ کالری در ۳۰ دقیقه

رقص نه تنها باعث چربی سوزی بدن بلکه باعث بالا رفتن نشاط و روحیه شما و متابولیسم بدن می‌شود. یک آهنگ مفرح با ریتم رقص انتخاب کنید و تا پایان آهنگ به رقصیدن ادامه دهید. کمی استراحت کنید و برای دور بعد یک آهنگ با ریتم تندتر انتخاب کنید. هنگام رقص دست ها را به طرفین و بالا حرکت دهید.


راه رفتن شدید

سوزاندن ۱۷۰ کالری در ۳۰ دقیقه

یک پیاده روی تفریحی اما سریع همراه با یک پارتنر برای چربی سوزی بدن مفید است. کافی است کمی سرعت راه رفتن را بیشتر کنید تا حدی که نتوانید یک مکالمه راحت و بدون توقف را انجام دهید. برای به کارگیری بهتر عضلات بزرگ بدن و چربی سوزی بیشتر، گام‌های کوتاه و سریع بردارید و دست‌ها را به عقب و جلو تاب دهید. برای کسب نتیجه بهتر ۲ دقیقه پیاده روی با شدت متوسط و یک دقیقه پیاده روی با حداکثر سرعت انجام دهید.

حلقه هولاهوپ

سوزاندن ۳۰۰ کالری در ۳۰ دقیقه

یک حلقه مخصوص افراد بزرگسال تهیه کنید. این حلقه‌ها نسبت به حلقه کودکان بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند که باعث چرخش راحت تر حلقه می‌شود. برای انتخاب سایز حلقه کافی است حلقه را جلو خود روی زمین بگذارید. لبه بالایی حلقه باید تا زیر سینه شما برسد. برای شروع یک پا را جلو و پای دیگر را عقب گذاشته و هنگام چرخش حلقه وزن بدن را متناوباً به پای جلو و عقب منتقل کنید و به آرامی حلقه را دور کمر خود بچرخانید. اگر در ابتدا مهارت کافی در انجام این تمرین ندارید نا امید نشوید، با تمرین روزانه می‌توانید مهارت خود را بالا ببرید و در عین حال از چربی سوزی بدن لذت ببرید!

بهترین تمرینات برای چربی سوزی در منزل

تمرین کوهنورد

بهترین تمرینات ورزشی برای چربی سوزی بدن در منزلاین تمرین پلایومتریک را برای کالری سوزی بیشتر و تقویت لگن، ران‌ها و کل بدن امتحان کنید. دست ها را روی زمین بگذارید و پاها را رو به عقب دراز کنید. به نوبت پاها را به طرف داخل بدن بیاورید به نحوی که زانو تا محدوده آرنج و مماس با آن جلو بیاید، سپس پا را عوض کنید. حرکت پاها را پشت سر هم و بدون مکث انجام دهید. این حرکت را ۲۰ بار تکرار کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج