جاباما
۳۱۳۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

كوچولوها در روزهاي گرم سال چه نيازهايي دارند؟

مراقبت‌هاي ويژه تابستاني

ده نكته درباره محافظت از كودكان در برابر آفتاب‌سوختگي و گرمازدگي كه شما بايد پيش از آغاز تابستان بدانيد

مراقبت‌هاي ويژه تابستاني

آيا مي‌دانستيد تابستان، فصلي كه بچه‌ها اين‌قدر دوستش دارند، ممكن است براي آنها فصل خطرناكي باشد؟! بچه‌ها در روزهاي گرم تابستان مراقبت‌هاي مخصوصي لازم دارند. از لباس‌ شان گرفته تا خواب و خوراك‌شان بايد تغيير كند. تغييرات ظريفي كه حتما شما هم دوست داريد، آنها را بدانيد.
پس با ما همراه شويد و ۱۰ نكته تابستاني درباره مراقبت از فرزندتان را از دست ندهيد.


مراقبت‌هاي ويژه تابستاني

چه ضد آفتابي؟

براي مراقبت از پوست فرزند نازنين‌تان در اين روزهاي گرم حتما از ضدآفتاب استفاده كنيد. لازم نيست ضدآفتاب مخصوص كودكان تهيه كنيد. فقط بايد SPF ضد‌آفتابي كه مي‌خريد حداقل ۳۰ باشد و هر ۲ ساعت يك بار آن را تجديد كنيد.


خطر خطر !

هوا گرم شده! هيچ‌وقت نوزادتان را تنها در ماشين رها نكنيد. شايد فكر كنيد چند دقيقه تنها ماندن در خواب ناز توي ماشين خطري براي كودك ندارد اما بايد بدانيد حتي 10 دقيقه ماندن در ماشين در بسته زير آفتاب ممكن است به حدي دماي بدن نوزادتان را بالا ببرد كه او را گرما زده كند و تا خطر مرگ پيش ببرد.


بيماري شايع تابستان

اين روزها بيماري‌هاي اسهالي هم كم‌كم سرو كله‌شان پيدا مي‌شود. اگر مي‌خواهيد كوچولوي‌تان را در برابر بيماري تابستاني بيمه كنيد، دست‌‌هاي او را مرتب بشوييد و به او ياد دهيد اين كار را تكرار كند. در ضمن به كودك‌تان ياد بدهيد با دست آلوده غذا نخورد.


عينك آفتابي مناسب بچه‌ها چيست؟

براي خانوم كوچولو عينك آفتابي تهيه كنيد. نه براي قشنگي! بلكه براي اينكه چشم‌هاي كودكان، نيازمند مراقبت در برابر آفتاب هستند. در ضمن يادتان باشد عينك آفتابي را از فروشگاه معتبر تهيه كنيد و نه از كنار خيابان! عينك‌هاي ارزان‌قيمت و غيراستاندارد ضررشان بيش از منفعت‌شان است و به چشم‌هاي كودك‌تان آسيب مي‌رسانند.


نکته : يادتان باشد هيچ‌وقت از جايي كه مطمئن نيستيد نوشيدني تهيه نكنيد و به كودك‌تان هم اين موضوع را آموزش دهيد


مراقبت‌هاي ويژه تابستاني

جنس پارچه مناسب لباس

اگر دوست داريد كوچولوي‌تان در اين روزهاي گرم، خنك بماند بهتر است به جاي پوشاندن لباس باز به او، از لباس‌هاي نخي، روشن و گشاد استفاده كنيد. لباس‌هاي باز براي بچه‌ها خطر آفتاب‌سوختگي پوست را تشديد مي‌كنند.


مراقبت‌هاي ويژه تابستاني

مراقب آب آلوده باشيد

اگر فرزندتان را براي بازي بيرون برده‌ايد و يا در مسافرت به سر مي‌بريد حتما حواس‌تان به آب آشاميدني باشد. به فرزندتان ياد بدهيد در پارك فقط از شير آب آشاميدني آن هم با ليوان تميز خودش آب بخورد.


لباس تنگ ممنوع!

لباس‌هاي تنگ و چسبان را در اين روزها كنار بگذاريد. همچنين الياف مصنوعي را براي بچه‌ها انتخاب نكنيد چون نه تنها عرق بدن كودك را جذب نمي‌كند، بلكه باعث آلرژي و جوش‌هاي پوستي هم مي‌شود.


كوچولو را سيراب‌كنيد

يادتان نرود ني‌ني اين روزها بيشتر از هر وقت ديگري احتياج به آب دارد. آب، آبميوه‌هاي طبيعي و شير بهترين مايعات براي روزهاي گرم هستند. دادن مايعات به كوچولوها آنها را از خطر كم‌آبي و گرمازدگي نجات مي‌دهد.


با خودتان‌آب برداريد

هر جا مي‌رويد با خودتان آب همراه داشته باشيد. البته حواس‌تان باشد قرار دادن بطري آب‌معدني در فريزر و يخ درست كردن در آن اصلا كار درستي نيست. بطري‌هاي نوشابه و آب معدني در دماي فريزر از خودشان مواد سرطان‌زا آزاد مي‌كنند. به جاي اين كار از يك فلاسك يا قمقمه كوچك براي همراه بردن آب سرد استفاده كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج