۳۲۳۶۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رايحه‌هاي مدهوش كننده در منزل

با كمك روايح درماني، سرحال‌تر شوید و بهتر زندگي كنيد.

رايحه‌هاي مدهوش كننده در منزل

برترین ها:

همانطور كه هنگام بارش باران كنار پنجره مي‌نشينيد و به طرح‌هايي كه باران روي شيشه پنجره ترسيم مي‌كند مي‌نگريد و لذت مي‌بريد، بوئيدن يك رايحه خوش نيز مي‌تواند شما را از خود بي‌خود كند و حس بهتری به شما بدهد. در اين زمان است كه علم رايحه درماني وارد عمل مي‌شود.


رايحه‌هاي مدهوش كننده در منزل

وجود رايحه‌هاي خوش در فضاهاي مختلف خانه مي‌تواند حالت شما را از لحاظ جسمي، روحي و احساسي به مقدار زيادي ارتقا دهد. بنابراين توصيه مي‌كنيم رايحه‌هاي خوش را نيز در دكوراسيون خانه خود بگنجانيد تا حال و هواي حاكم بر دكوراسيون را تحت تاثير قرار دهند و تلطيف كنند. اين رايحه‌هاي خوب را مي‌توانيد به واسطه عناصري مانند روغن‌هاي معطر، شمع‌هاي معطر، چراغ‌هاي عطر افشان يا اسپري كردن خوشبو كننده‌هاي هوا در فضاي خانه‌تان وارد كنيد. برخي از روغن‌هاي معطر هستند كه علاوه بر رايحه‌اي خوش، خاصيت ضد قارچ، ضد ميكروب و ضد باكتري نيز دارند.

برای پخش کردن روایح خوش، دستگاه بخور (رطوبت‌ساز) را پر از آب كنيد و چند قطره روغن معطر داخل آب بچكانيد، سپس آن را روشن كنيد. به محض اينكه دماي آب بالا برود، رايحه‌اي خوش در فضا منتشر مي‌شود. براي ايجاد رايحه‌اي سحرآميز، مي‌توانيد از تركيبي از عناصر معطر در اين دستگاه استفاده كنيد. مثلا تركيبي از عصاره نعناع كوهي، چمن معطر (چمن ليمو) و جوانه ميخك، رايحه‌اي بي‌نظير توليد مي‌كند كه مي‌تواند فضاي كل خانه را براي ساعت‌ها خوشبو و باطراوت نگهدارد. روغن اسطوخودوس نيز به طرز معجزه‌آسايي در خوشبو كردن توانايي دارد. همچنين چند قطره عصاره چمن معطر (چمن ليمو) مي‌تواند علاوه بر خوشبو كردن فضا، آن را ضد عفوني كند. به آن دسته از افرادي كه به رايحه مركبات علاقه دارند نيز توصيه مي‌كنيم از روغن پرتقال، گريپ فروت و ليمو استفاده كنند.

همچنين مي‌توانيد خودتان يك اسپري خوشبو كننده هوا درست كنيد. براي اين كار چند قطره از يك روغن معطر را در آب حل كنيد و آن را در يك بطري اسپري خالي بريزيد، به اين ترتيب اسپري خوشبو كننده‌اي براي خانه خود درست كرده‌اید.

خوشبو كردن فضاي سرويس بهداشتي

براي اينكه فضاي سرويس بهداشتي شما در طول روز خوشبو و معطر بماند، تركيبات زير را به شما معرفي مي‌كنيم كه با اسپري كردن هريك از آنها در فضاي سرويس بهداشتي، آن را براي ساعت‌ها خوشبو و تازه نگه‌مي‌داريد:

• چمن معطر (چمن ليمو)، عصاره ليمو و پرتقال
• روغن اسطوخودوس و عصاره نعناع كوهي
• عصاره پرتقال و دارچين

رايحه‌هاي مدهوش كننده در منزل

محلولي سحر آميز

چند قطره اوكاليپتوس، عصاره ليموترش و ليموشيرين را در آب بچكانيد و تركيب كنيد. با اين كار محلولي جادويي درست كرده‌ايد كه علاوه بر معطرسازي فضا، قدرت پاكسازي بسيار زيادي دارد؛ مي‌توانيد با اسپري اين محلول بر قسمت‌هاي كثيف آشپزخانه هم آن قسمت را با کمک دستمال تميز كنيد و هم فضاي آشپزخانه را معطر سازید.

دفع آفات

براي زدودن غبار و آفات از گياهان فضاهاي داخلي و خارجي خانه، به آنها محلول غيرسمي اسپري كنيد. براي رسيدن به نتيجه‌اي بهتر، مي‌توانيد مقدار خيلي كمي از يك روغن معطر را در آب تركيب و به گياه اسپري كنيد. محلول آب و عصاره سنبل هندي يكي از بهترين محلول‌ها براي از بين بردن آفات گياهان است.

رايحه‌هاي مدهوش كننده در منزل

10 نكته جالب درباره رايحه درماني كه بايد بدانيد

۱. استفاده از عصاره‌هاي معطر گياهي براي تلطيف و خوشبو كردن فضا به ۶۰۰۰ سال پيش بازمي‌گردد. كشورهايي از قبيل هند، يونان، روماني، چين و مصر سابقه تاريخي زيادي در اين امر دارند.

۲. وانيل و اسطوخودوس دو خوشبو كننده خواب‌آور هستند.

۳. عصاره‌هاي بابونه، اسطوخودوس، ترنج، نعناع هندي، ليمو و پرتقال از جمله عصاره‌هاي خوشبو كننده، تسكين دهنده و آرامش‌بخش هستند.

۴. عصاره پرتقال و ترنج به نيروبخش بودن مشهور هستند. رايحه توليد شده توسط اين عصاره‌ها، خستگي را رفع و تنفس را آسان‌تر مي‌كند. از اين رو در محيط‌هاي كار و فعاليت وجود اين رايحه‌ها توصيه مي‌شود.

۵. افزودن چند قطره عصاره اوكاليپتوس به نرم‌كننده لباس هنگام شست‌وشو، سبب مي‌شود لباس‌ها رايحه‌اي خوش و بادوام به خود بگيرند.

۶. دچار بي‌خوابي هستيد؟ توصيه مي‌كنيم چند قطره عصاره اسطوخودوس را بر بالش خود بچكانيد. اين كار شما را به آرامش مي‌رساند و خيلي زود به خواب مي‌رويد.

۷. براي نگه‌داشتن عصاره‌ها و روغن‌هاي معطر، آنها را در بطري‌هاي شيشه‌اي با رنگ تيره بريزيد و در فضايي خنك و خشك، دور از نور مستقيم خورشيد قرار دهيد.

۸. چند قطره عصاره خوشبو و مورد علاقه خودتان را روي لامپ لوستر و چراغ موجود در فضا بچکانید. با روشن كردن چراغ و بالا رفتن دماي آن رايحه عصاره در فضا منتشر مي‌شود.

۹. زنان باردار نبايد بدون مشورت با پزشك‌شان از رايحه درماني در خانه خود استفاده كنند.

۱۰. اگر در خانه كودك داريد يا افرادي مبتلا به آسم يا ديگر آلرژي‌ها در خانه شما زندگي مي‌كنند، در استفاده از رايحه درماني و عصاره‌هاي معطر محتاطانه عمل كنيد.




پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج