۳۶۹۰۴
۱۰۳ نظر
۱۱۳۷۰
۱۰۳ نظر
۱۱۳۷۰
پ

۱۰ خطر لنز بـرای دختران جـوان

استفاده از لنز‌های چشم رنگی برای خانم‌ها و دختران جوان بسیار رایج است. اگر حتی یک‌بار بخواهید از لنز چشم استفاده کنید باید این مطلب را بخوانید. تمام نکته‌هایی که در دل این مطلب است می‌تواند سلامت چشمان شما را از برخی خطر‌های جدی حفظ کند.

مجله سیب سبز: اگر حتی یك‌بار بخواهید از لنز چشم استفاده كنید باید این مطلب را بخوانید. تمام نكته‌هایی كه در دل این مطلب است می‌تواند سلامت چشمان شما را از برخی خطرهای جدی حفظ كند. یك تكه پلاستیك شفاف بی‌رنگ یا رنگی، تكه‌ای كوچك كه در چشم شما قرار می‌گیرد و باعث می‌شود وضوح بینایی شما افزایش یابد یا رنگ چشمان‌تان تغییر كند؛ حالا بسیاری از انسان‌ها از لنزهای تماسی چشمی برای اصلاح مشكلات بینایی خودشان یا صرفا به دلیل زیبایی استفاده می‌كنند اما شاید مشكل اینجاست كه استفاده از این لنز آنقدر راحت است كه گاه از یاد می‌بریم كه باید خیلی مراقب آنها و چشم‌هایمان باشیم. در این مطلب به مواردی اشاره می‌كنیم كه تمام كسانی كه از لنز استفاده می‌كنند باید در مورد آن دقت كنند.

زمانی كه لنز را داخل چشم‌تان می‌گذارید یا خارج می‌كنید

راستش را بخواهید این زمان‌ها را می‌توان لحظات طلایی برای میكروب‌هایی دانست كه منتظر ورود به چشم شما هستند. شما انگشت‌تان را داخل چشم‌تان می‌كنید و اینگونه فرصت ورود میكروب‌ها را به محیط چشم می‌دهید. قبل از تماس با لنز دست‌تان را كاملا بشویید (و اگر می‌توانید ضدعفونی كنید). اگر هم به طور مرتب از لنز استفاده می‌كنید بهتر است ناخن‌هایتان را كوتاه كنید تا ناخن‌های بلند و تیز شما سطح لنزها یا سطح پلك و چشم‌تان را خراش ندهد. از آب معمولی (یا آب جوشیده) برای شست‌و‌شوی لنزها استفاده نكنید و حتما از محلول‌های مخصوص نگهداری لنز استفاده كنید.
10 خطر لنز بـرای دختران جـوان

وقتی مدت طولانی لنزها را داخل چشم‌نگه می‌دارید

درواقع علت مخالفت بسیاری از چشم‌پزشكان با لنزها همین است كه استفاده‌كننده‌ها گاهی فراموش می‌كنند آنها را از چشم‌شان خارج كنند (یا تنبلی مانع آن می‌شود) اما یادتان باشد لنزها مانع رسیدن اكسیژن به چشم‌ها می‌شود. اگر لنزها را شب از چشم‌تان خارج نكنید خطر ایجاد زخم‌ در قرنیه شما به شدت افزایش می‌یابد. این زخم‌ها گاه می‌تواند منجر به كوری شود.

زمانی كه دارو مصرف می‌كنید

قطعا اگر بخواهید قطره‌ای در چشم‌تان بریزید، لنزها را خارج خواهید كرد اما آیا می‌دانید مصرف برخی از داروهای خاص ممكن است با وضعیت لنز شما ربط پیدا كند؟ مثلا اگر قرص‌های پیشگیری از بارداری مصرف كنید چشم‌ها به دلیل استروژن موجود در این قرص‌ها به لنزها حساس‌تر خواهد شد. همین‌طور این قرص‌ها میزان اشك ریزش را كاهش می‌دهند و اینگونه چشم‌ها خشك‌تر و امكان آسیب‌ آنها با لنز بیشتر می‌شود. قرص‌های ضدحساسیت و آنتی‌هیستامین‌ها هم چشم را خشك می‌كنند و برخی داروهای ضدآكنه می‌توانند باعث ایجاد احساس خارش در چشم دارای لنز شوند.

وقتی محلول‌های نگهدارنده مشكل‌ساز می‌شوند

محلول‌های نگهداری لنز در انواع و اقسام شكل‌ها و اسم‌ها و فرم‌ها در دسترس هستند اما حواستان باشد كه مواد نگهدارنده موجود در این محلول‌ها فاسدشدنی است؛ پس هرگز از محلول‌های تاریخ‌گذشته استفاده نكنید. چنین محصولاتی می‌تواند مشكلات جدی را برای چشم ایجاد كند. درضمن اگر محلول نگهدارنده لنز خود را با نوعی دیگر عوض كردید، بدانید كه ممكن است چشم‌تان نسبت به نوع جدید واكنش نشان دهد. درضمن هرگز محلول‌های نگهدارنده را در ظرف‌های دیگر نریزید و درب ظرف‌های حاوی آنها را باز نگذارید زیرا این كارها احتمال آلوده شدن آنها توسط انواع و اقسام میكروب‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد.

زمانی كه چشم‌های شما بسیار خشك می‌شوند

از آنجایی كه لنزها كاملا سطح روی چشم را می‌پوشانند و مانع از رسیدن اكسیژن می‌شوند، بسیاری از استفاده‌كننده‌های لنز گهگاهی خشكی چشم را تجربه خواهند كرد. این خشكی چشم ممكن است در برخی شرایط خاص (مثلا سوار شدن در هواپیما، بودن در آب و هوای كاملا خشك، مصرف داروهای آنتی‌هیستامین و...) شدیدتر هم شود. بهتر است تمام كسانی كه از لنزهای تماسی استفاده می‌كنند، همیشه یك یا چند بسته قطره اشك مصنوعی با خود داشته باشند تا در این مواقع از آنها استفاده كنند.

زمانی كه آرایش می‌كنید

كیف آرایش شما و محتویات آن، پر از وسایلی است كه می‌توانند باعث حساسیت و تحریك چشم شوند. یادتان باشد كه هرگز وسایل آرایشی خودتان را به كسی امانت ندهید و از لوازم آرایشی فرد دیگری هم استفاده نكنید. درضمن هرگز به چشم متورم، حساس و دچار اشك‌ریزش یا دردناك، ریمل و سرمه نزنید و از مداد ابرو و خط چشم استفاده نكنید.

درصورت استفاده از لنز از ریمل واترپروف استفاده كنید. اگر هم از محصولات دورچشم استفاده می‌كنید حتما از مرطوب‌كننده‌های با پایه آب كه از نوع «كم حساسیت» باشند استفاده كنید.

یادتان باشد كه مرطوب‌كننده‌ها، كرم‌ها و فونداسیون‌ها با پایه روغنی و كرمی می‌تواند حسابی چشم‌ دارای لنز را تحریك كند و موجب آزار شود.
یك نكته مهم در مورد لنزها و آرایش چشم: اگر از لنزهای نرم (soft) استفاده می‌كنید قبل از آرایش چشم‌ها لنز را در چشم‌تان بگذارید اما اگر از لنزهای منعطف با قابلیت عبور گازها استفاده می‌كنید، اول چشم‌هایتان را آرایش كنید و بعد لنز بگذارید. اما در مورد هر دو نوع لنز، اول آنها را خارج كرده و بعد اقدام به پاك كردن آرایش‌ از چشم و دورچشم خود بكنید.
10 خطر لنز بـرای دختران جـوان
زمانی كه به آرایشگاه می‌روید

سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها پر از ذرات معلق در هوا هستند كه ناشی از اسپری‌ها و سایر مواد شیمیایی است كه در هوا پخش می‌شوند. بهترین كار این است كه وقتی به آرایشگاه می‌روید، لنزتان را با خودتان نبرید و از عینك استفاده كنید اما اگر مجبور هستید لنز بگذارید هم اگر می‌توانید در محیط آرایشگاه عینك به چشم بزنید تا از تماس بسیاری از ذرات معلق در هوا با چشم‌تان جلوگیری كنید. درضمن یادتان باشد كه اگر لنز در چشم دارید وقتی زیر سشوار نشستید، تا می‌توانید پلك بزنید.

زمانی كه در هوای آزاد هستید

ذرات معلق در هوا، به‌خصوص آلاینده‌ها می‌توانند چشم‌ها را تحریك كنند و میزان تحریك در چشم‌هایی كه لنز دارند بیشتر است. ذرات معلق، گردوخاك، غبار هوا و دود نمونه‌هایی از مواد آزاردهنده هستند. اگر میزان آلودگی زیاد باشد چشم با مكانیسم اشك‌‌ریزش سعی می‌كند از خود دفاع كند و این برای كسانی كه لنز دارند بسیار سخت است. در هوای بسیار آلوده بهتراست لنزهایتان را خارج كنید و با عینك بیرون بروید (البته بهترین كار این است كه در چنین هوایی بیشتر در محیط‌های سربسته یا دارای تصفیه هوا، باشید).

زمانی كه به استخر می‌روید

قطعا با عینك،‌ شیرجه زدن داخل استخر لذتبخش نخواهد بود اما این را هم یادتان باشد كه پریدن داخل آب پر از كلر (یا حتی دارای برخی آلودگی‌ها) با لنزی به چشم از آن هم بدتر است. اگر می‌توانید بدون لنز شنا كنید، اگر هم می‌توانید عینك‌تان را با بندی ببندید كه از چشمان‌تان جدا نشود. در ضمن بهتر است تا یك ساعت پس از شنا كردن، لنزها را در چشمان‌‌تان نگذارید.
10 خطر لنز بـرای دختران جـوان

زمانی كه سیگار می‌كشید

افراد سیگاری می‌دانند كه روشن كردن هر نخ سیگار، آسیبی است كه به سلامت خود وارد می‌كنند اما آیا می‌دانید افراد سیگاری كه لنز در چشم دارند 8برابر افراد غیرسیگاری در معرض خطر زخم قرنیه و عفونت چشمی هستند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهار ایرانمهر

      ممنون از شما... مفید بود*******

    • بدون نام

      خیلی خوب بود فقط اگه لنز آلوده بشه مثلا در سینک بیفته و بره پایین می شه می شه استفاده کرد و ان را با شامپو و مایع دستشویی شست

      پاسخ ها

      • سارا

        سلام دوستم.به هیچ عنوان لنز رو با اب یا مواد شوینده نشور.توی اب یه میکروب بسیار خطرناکی وجود داره که اگر لنزتو الوده کنه باعث کوری میشه....برای ضد عفونی کردن لنزت باید از سرم شستشو استفاده کنی و با انگشتت خیلی اروم روی لنزت بمالی تا تمیز بشه....و بعد از اون دو ساعتی داخل محلول نگهدارنده لنزت قرار بده و بعد از دوساعت جا لنزیتو خوب بشور و مایع جدیدی داخل بریز و دوباره لنزتو داخل اون بذار
        اگه منظورت از پایین رفتن اینه که داخل سیفون گیر کنه و دوباره درش بیاری,به هیچ عنوان از لنزت استفاده نکن

      • شیوا

        عقلت چی میگه عزیزم

    • بابک

      من نمیفهمم..هیچ چیزی زیباتر از رنگ چشمای خود آدم نمیشه.خارجیا حسرت چشمای مشکی ایرانیا رو میخورن بعد ایرانیا اینقدر میگیرن از لنزای رنگی استفاده میکنند
      آقا جان هر چقدر هم خوشگل بشی با لنز بازم مصنوعی دیده میشی ;)

      پاسخ ها

      • سحر

        شما خیلی خسته نباشید! همیشه واسه خوشگلی نیس، واسه ضعیفیه چشمه.

    • ati

      سلام.من خاهرم تازه لنز خریده. هنوز استفاده نکرده. میشه بگید میشه منم یک بار لنز اونو بعنوان اینکه رنگش بم میاد یا نه تست. کنم. باید با چه موادی بشوریم ک میکروبی نشه. و به چشم هردو مون آسیب نرسه

    • بدون نام

      سلام من رنگ چشمامو خیلی دوست دارم چکار کنم ضعیفن تصمیم ب لنز گذاشتن دارم.پرستار هستم برایه شیفت شب مشکل دارم.

    • Atefe

      سلام اگه لنزو واسه دو روز توی آب تصفیه شده نگه داری کرده باشیم ضرر داره؟

    • بدون نام

      سلام میشه تو هواپیما لنز گذاشت

    • شیوا

      سلام من دختر ۱۲ساله هستم و میخوام بزرگ شدم لنز بزارم ولی از الان هم میشه گذاشت،؟ اگه بزارم چرنگی بزارم رنگ چشمم مشکیه چه رنگی میخوره از دوستام پرسیدم گفتن قهوه ای شما هم اینجوری فکر میکنید؟

      پاسخ ها

      • نوشین

        گلم خیلییییییی زوده
        من سال پیش لنز باعث بوجود آمدن ده ها زخم در چشمم شد و بدترین دردها رو کشیدم

      • ریحان

        هدفتون از لنز گذاشتن چیه

    • بدون نام

      سلام..من برای اولین بارمیخوام لنزبذارم ولی واقعامرددم که این کاروانجام بدم یاباعث ضررجدی میشه برام لطفاراهنماییم کنید

    • مهسا

      سلام من واسه اولین بار می خوام لنز بزارم ناخنامم بلنده اشکال داره اخه کاشتم بعد اینکه میخوام اول لنز بزارم بعد ارایش کنم واسه مهمونی چون میدونید که ممکن از چشام اشک بیاد اونوقت...
      بهترین برند ونوع لنز چی هستش

    • سحر

      سلام من برا اولین بار میخام لنز بزارم میشه راهنماییم کنید مرسی

    • رونیکابوشهری

      سلام من برا اولین بار میخام لنز بزارم میشه راهنماییم کنید مرسی

      پاسخ ها

      • رانیکا

        من برای اولین بار میخام. لنز بزام میشه راهنما یم کنید مرسی

    • محدثه

      سلام به همه دوستان و اونایی که تازه میخوان لنز بذارن...
      بهتره که برای استفاده از لنز حتما ناخن ها کوتاه ودستها ضد عفونی شده باشه. النز رو از تو مایع ضد عفونی مستقیم در چشم بذارید. اگه بهداشتش رعایت بشه. مشکلی ایجاد نمیشه. لنزها از 2 سال نباید بیشتر استفاده بشن. واز 4 یا 5 ساعتم بیشتر تو چشم نباشه. و با لنز نخوابید.

    • لی نام

      من لنزموبعداراستفاده داخل جالنزی بااب مقطرمخصوص گذاشتم اماچندروزپیش متوجه شدم ابش بخارشده ایالنزم خرال شده؟؟؟؟

    • فردوس

      من همیشه لنز میزارم ولی نمی دونم که انتور نمیونم که اتور بشه

    • السا

      وقتی لنز را در چشمتان قرار میدهید یادر می آورید دستتانر بشویید زیرا دست ماکثیف است

    • پری

      منم لنز میزارم دوس ندارم بزارم ولی عادت کردم چیکار کنم کمک

    • آدینا

      سلام برای عروسیم میخوام لنز بزارم ولی میترسم چون تا حالا اصلا لنز نزاشتن چیکار کنم

    • آدینا

      سلام پس چرا راهنمایی نمیکنید من تا حالا لنز نزاشتم برای اولین بار میخوام عروسیم بزارم ولی خیلی چییزا درمورد خطرش تو اینترنت از این ور اون ور شنیدم برای هم دو دل موندم راهنمایی کنید

    • مریم جعفری

      سلام من چشام ضعیفه و لنز گرفتم امروز متاسفانه عینکم شکست مجبور شدم لنز بزارم بعد رفتم بیرون گر د و خاک بود رفت تو چشم ..منم چشام سوخت و چشام مالیدم الان لنز حرکت کرده رفته رو سفیدب چشم و هر کاری میکنم بیرون نمیاد لطفا راهنماییم کنین چشام بدجور قرمز شده دکتر هم رفتم گفتن باید فردا بری چشم پزشک مشکلی نیس تا فردا؟

    • رومينا

      سلام ممكن هست كه لنز به اونور چشم بره؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      سلام من لنزم تغییر رنگ داده چکار کنم ؟تازه دوماهه خریدمش

    • رعنا

      سلام من لنز خریدم و میخوام بزارم. میخواستم ببینم باید بزاریم داخل یخچال ؟؟؟؟؟؟؟ میشه راهنمایی کنید.مرسی

    • بدون نام

      سلام من تاحالالنز نزاشتم و برای اولین بارکه میزارم اما میترسم میشه راهنمایم کنین ؟؟؟!

    • همیار شما

      به نظرم شما فقط خودتون رو برای زیبایی به خطر می‌اندازید .

    • ندا

      من تازه امروز لنز گرفتم و یکی از انها داخل چشمم بالا و پایین میرود جکار کنم ؟در ضمن سر درد هم دارم و از چشمم اشک می اید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون یکی از لنزها تو برعکس گذاشتی

    • رضا

      سلام من دو سه سالیه لنز میزارم ولی مشکلی ندارم

      پاسخ ها

      • sahar

        لنزت طبیه؟

      • بدون نام

        سلام من نلز گرفتم ننیدونم ۶ ماهش تموم شده یان بنظرتون بندازمش دور

    • باران

      سلام من تازه لنز خریدم میترسم مشکلی که نداره

    • مهلا

      برای عمل چشم چ مدت قبل نباید از لنز استفاده کرد؟

    • غزل

      سلام دوستان گلم من چند سالی هست از لنزای رنگی استفاده میکنم (طبی نه فقط زیبایی) . تجربم تو اینکار زیاده اون دوستمون که گفت ناخناشو کاشته عیبی نداره منم ناخنم بلنده ولی باید با احتیاط بسیار زیاد بزاریش تو چشم من هیچ مشکلی تا الان نداشتم اینم بگم که لنزایی که خریدم کمتر از ۵۰ تومان نبوده و مارک بهترین لنزا : دهب ... سولیکو... اناستازیا...من خودم بلو دهب دارم عالیه ضد حساسیتم هست دورو و سالانه قیمتش ۱۵۰ تومان موفق باشید

    • حانی

      سلام دختر من یک بار لنز گذاشت و وقتی که در آورد چشمش خیلی اذیت شد هالا دو باره براش لنز رنگی خریدم میترسم دوباره بزاره بعد کور بشه

    • ava

      سلام عذر خواهي ميكنم آيا قرنيه چشم سايز خاصي هم داره؟ اخه دوستم ميگه سايز قرنيه چشماي تو خيلي كوچيكه

    • Sonita

      سلامخسته نباشید من هر وقت لنز میذارم تا بیست دقیقه چشمم شدیدا میخاره و کلی اشک میریزم لنزمم زیبایی تاریخ گذشته هم نیست

    • مهتاب

      سلام منم پس فردا عروسیه دوستمه برا اولین بار لنز میخام بذارم خیلی میترسم مامانم هی میگه کور میشی آخر . بد دوستامم میگن برا اولین بار چشات قرمز میشه و میسوزه
      چیکار کنم الان ؟؟
      از ساعت چند بذارم برا شب قرمزیش بره؟

    • الهام

      سلام من 3ماه پیش بنز رنگی خریدم استفاده کردم گذاشتمش توی ظرف مخصوص الان میخوام دوباره استفاده کنم آیا مشکلی پیش نمیاد برای چشمام

    • سحر

      سلام من لنز شیشه ایی میزارم میخوام بدونم آیا بالنز هم میشود داخل چشم قطره ریخت

    • Negar

      سلام،لطفا راهنماییم کنین...نزدیک دوهفته‌ای هست ک لنز طبی‌رنگی گرفتم، ولی متاسفانه رنگ لنز چشم چپم تغییر رنگ داده و تیره شده آیا راه حلی هس؟! ویا مشکل از کجاست؟؟؟

    • ناشناس

      اگه با لنز زومبا برم برقصم و تکون تکون بخورم نمیپره بیرون؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اصلا

    • بدون نام

      سلام با احتیاط داخل چشم بزارید هیچ اتفاقی پیش نمیاد خودم چن ساله دارم استفاده میکنم .مارک برند بگیرید

    • دخی فوضوله

      چشمای خودتونااااا قربوون

    • بدون نام

      من از لنز طبی برای چشمام استفاده میکنم.. اونایی که اولین بارشونه لنز میزارن بهتره ناخن هاشون کوتاه باشه چون ممکنه لنز پاره بشه ولی اگه تجربه داشته باشی راحته... لنز شما مخصوص شماست و اون رو به هیچ کسی ندید حتی خواهر دوقولوتون. . وقتی لنز میزارید به وجه چشمتون رو نمالید چون باعث آسیب به قرنیه میشه برای رقص هم نگران نباشید لنز به قرنیه شما میچسبه و تکون نمیخوره. . با لنز به هیچ وجه نخوابید و گریه نکنید چون اثرات زیان بار وارد میکنه... اونهایی هم که گفتن لنزشون تغییر رنگ داده باید بدونن که از چه نوعی هست مثلا لنز یکبار مصرف یا یک روزه یا فصلی و غیره مثلا اگر لنز شما یک ماهه باشه مسلما برای ماه بعد غیر قابل استفاده و فاسد میشه و در آخر برای استفاده از لنز حتما بهداشت رو رعایت کنید چون خیلی مهمه

      پاسخ ها

      • فاطمه

        سلام من لنز خریدم ولی نمیدونم چند وقته است..چطور تشخیص بدم؟

    • فاطمه

      سلام من لنزام رو خوب شست وشو میدم.لنزش هم ازاین خوباست ولی نمیدونم چرا جدیدا میزارم چشمام اذیت میشه.مشکل از کجاست؟

    • اسرين

      من ي شب لنزم بدون اب بود حالا ميشه دوباره ازش استفاده کرد

    • نازلی

      سلام من تا حالا لنز نزاشتم و میترسم اگه بزارم لنز برع پشت چشمم گیر کنع چون زیاد شنیدم این اتفاقو

      پاسخ ها

      • مبینا

        لنز در صورتی به پشت پلک گیر میکنه که باهاش خوابیده باشی یا درست داخل قرنیه جا نداده باشی

    • نرجس

      سلام من میخوام از لنز دختر خالم استفاده کنم چون رنگش خیلی بهم میاد ایا ضرری برای من یا دختر خالم وجود داره؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر من لنز یه چیز شخصیه خب برای خودت اون رنگ لنز بخر من یه لنز ۱ ساله گرفتم ۴۰ تومن

      • mobina

        از نظر من لنز یه وسیله شخصی هست من یه لنز ۱ ساله خریدم ۴۰ تومن

    • م

      به نظر من لنز چیزی شخصیه .لنز گیر نمی کنه پشت پلک مگه اینکه باهاش بخوابی .لنز باید حتما در ظرف مخصوص و همچنین در مایع مخصوص خودش قرار داشته باشه و حتما بعد از استفاده باید ضد عفونی بشه هم لنز و هم‌خود ظرف برای اولین بار واقعا سخته من ۲ الی ۳ ساعت طول کشید که لنز بزارم و اگه برای عروسی و مهمونیه اگر تا به حال نزاشتید حتما چند ساعت قبل بزارید که هم چشمتان عادت کند چون برای اولین بار است زمان زیادی میخواهد .

    • مبینا

      اگه من فراموش کنم لنز راست و چپم رو لنز زیبایی منظورمه اتفاقی برای چشمم نخواهد افتاد ؟ بعد از ۳ بار استفاده خانواده بهم‌میگن چشمات ریز شده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت فهميدي چي نوشتي؟

    • نظر دهنده

      قبلا از کسی شنیده بودم که تو چشمای یکی لنز با حرارت مستقیم سشوار ذوب شد و به نابینایی کشید.

    • علی

      اگر چشمت یه رنگ دیگه باشه بعد لنز بذاری رنگ چشمت تغییر میکنه ؟
      لطفا جواب بدید .
      مرسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدايا با كيا داريم ميشيم نود ميليون

      • هانا

        به نظرت چرا لنزو ساختن

    • zhra

      سلام به همه دوستان این چیزی که میگم و جدی بگیرین خواهشا چشم خیلی حساسه و هیچوقت واسه زیبایی نگین عیب نداره همین یه باره من واسه اینکه کمتر پول خرج کنم از لوازم ٱرایشی ها لنز تهیه میکردم و اصلا بهشون از لحاظ بهداشت نمیرسیدم تا اینکه بعد عروسی یکی از فامیلامون که تموم شد به محض اینکه لنز و در اوردم بدون اینکه دستمو بشورم چشم درد گرفت اولاش کم بود تا اینکه رفتم بخوابم بعد چند دقیقه از خواب یهو پاشدم و دیدم اصلا نمیتونم چشمو ببندم چشم به شدت داغ شده بود وقتی پلک میزدم انگار یک عالمه زخم تو چشم به وجود اومده بود چراغو که روشن کردم دیدم اصلا با وجود نور نمیتونم چشمو باز نگه دارم داشتم کور میشدم افتضاح بود از ترس دعوای مامانم هیچی نگفتم و تا 5 صبح داشتم از درد میمردم که ٱخر به مامانم گفتم و رفتیم نوردیدگان کرج دکتر گفت چشم عفونت کرده به خاطر این بوده که لنز ازین ٱت و ٱشغالا بوده و من با ٱب حوض شست و شو میدادم ( به شوخی) خلاصه اینکه لنز گرون بخرین و با کیفیت نگین واسه یه شب عیب نداره حتما دستاتون جا لنزیو خوب شست و شو بدین هیچ وقت با دست کٹیف در نیارین لنزو اگه هم اتفاقی افتاد سریع برین دکتر باز میگم خیلی لنز و اینا مراقبت میخاد مٹل من نگین همین یه بار ه ممنون که خوندین

    • Sanaz

      حتما باید قبل گزاشتن با محلول شستو شوش بدیم

    • پری

      سلام من بار دومم لنز میخوام بزارم برای جشن عقدم ایا چجوری باید لنز نگه دارم از اون موادی که فروشنده میده
      استفاده نکنیم

    • saba

      سلام بچه ها من نزدیکه ۱ساله که از لنز استفاده میکنم اصلا خودتونو نترسونین اگه بهداشتشو رعایت کنین هیچ مشکلی پیش نمیاد و لنزه هر چشمتونو ینی راستو چپو اشتباه نزارین موجبه اونوق اصلا نمیتونین لنزو تو چشمتون نگه دارین

      پاسخ ها

      • زهرا

        سلام لنزهایی ک استفاده میکنین دائمی هست یا ماهانه؟برای چشم ضعیفی منظورمه.و اینکه اگ اشک از چشمت بیاد لنز جا ب جا نمیشه؟

    • p

      سلام من19 سالمه سه سال هستش لنز ميذارم به خاطر ضعيفي چشمام . تا حالا هيچ مشکلی نداشتم و سالانه ميخرم. بدون لنز بيرون هم نميرم.الان يکي از لنزام موقع گذاشتن تو ظرفش گم کردم ديونه شدم

    • الناز

      سلام وخسته نباشید . من از لنزطبی استفاده میکنم ی سوال داشتم ایا میشود گاهی همزمان با لنز طبی از لنز رنگی هم استفاده کنم اگ تنها بزارمشون مشکل بینایی دارم

    • حنا

      دوست عزیز لنزی که هم طبی باشه و هم رنگی موجوده! شما هم لنز طبی بی رنگ و هم با هر رنگی که دوست دارید میتونید تهیه کنید. موفق باشید.

    • y

      ببخشید من لنز چشمم بود داشتم از خیابون رد میشودم ی کم از ابه ابپاشی گل ها پاچید زیره چشمم ولی مطمعن نیستم تو چشمم رفت یا ن بنظرتون امکان داره لنزم الوده شده باشه؟؟ البته اون روز چشممو با چایی شستشو دادم با این ک علامتی از قرمزی نبود ولی از الوده شدن یا نشدن لنز اطلاعی ندارم

    • سحیر

      سلام من میخوام برای اولین بار لنز بزارم ولی میترسم

    • بدون نام

      سلام من لنز میزارم لنزه به چشمم میچسبه یکم سخت میشه در اوردش مسکل از مایع لنزه یا خشکی چشم ؟؟؟؟

    • .

      سلام من چشام ضعیفه میتونم لنز بزارم یانه?قیمتش چطوره?

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نميتوني

    • Mrs

      سلام اگه تو چشمم لنز طبی باشه و ورزش رزمی بکنم مشکلی داره ؟چون نمیتونم با عینک رزمی کار کنم لطفا جواب بدین خیلی ضروریه

    • مونا

      استفاده هم زمان از لنز طبی و رنگی امکان داره
      من واسه شماره چشمم لنز رنگی موجود نیس
      دوس دارم یک بار رنگی بزارم؟؟

    • مونا

      استفاده هم زمان از لنز طبی و رنگی امکان داره
      من واسه شماره چشمم لنز رنگی موجود نیس
      دوس دارم یک بار رنگی بزارم؟؟

    • مونا

      استفاده هم زمان از لنز طبی و رنگی امکان داره
      من واسه شماره چشمم لنز رنگی موجود نیس
      دوس دارم یک بار رنگی بزارم؟؟

    • مونا

      استفاده هم زمان از لنز طبی و رنگی امکان داره
      من واسه شماره چشمم لنز رنگی موجود نیس
      دوس دارم یک بار رنگی بزارم؟؟

    • مونا

      استفاده هم زمان از لنز طبی و رنگی امکان داره
      من واسه شماره چشمم لنز رنگی موجود نیس
      دوس دارم یک بار رنگی بزارم؟؟

    • مونا

      استفاده هم زمان از لنز طبی و رنگی امکان داره
      من واسه شماره چشمم لنز رنگی موجود نیس
      دوس دارم یک بار رنگی بزارم؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        يه چشمتو رنگي بزار اون يكي رو ساده

    • ساری

      لطفا بگید من چیکار کنم موقع ارایش چشام قرمز نشه؟

    • مهتاب

      سلام من لنزمو ٣ ماه اصلا استفاده نكردم بعد امروز اومدم ديدم يكيش خشك شده لنزم طبي يكساله بود بعد محلول ريختم بعد از ١٠دقيقه مثله قبل شد حالا قابل استفاده هست؟

    • نگار

      سلام من چشمم نزدیک بین هستش ینی دورو تار میبینم میخوام برا عروسی لنز زیبایی استفاده کنم .آیا مشکلی پیش میاد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله

    • خاطره

      ببخشید یه سوال من لنزمو چند سال پیش خریدم ولی اصلا ازش استفاده نکردم هنوز بستش باز نشده عایا خراب شده

    • سمیه

      من لنز طبی رنگی دارم
      ۱سال۴ماه دارمش
      میرم باشگاه استفادش میکنم
      ولی وقتی میزارمش نزدیک بینم ب کل تار میشه
      مشکل چیه

    • سودا

      سلام.امروز اولین بار بود که لنز خریدم.مارک معتبری هم هست.با رعایت اصول بهداشتی به مدت بیست دقیقه داخل چشمم موند.ولی حس کردم لنز چشم راستم خیلی نامحسوس بالاتر از لنز چشم چپمه.چشمم رو میچرخوندم حس میکردم لنز چشم راستم سرسوزنی تکون میخوره.احساس سر درد هم داشتم.با اینکه چهار ساعتی میشه لنزو در اوردم سرم درد میکنه.امکان داره مشکلی پیش اومده باشه؟تو رو خدا جواب بدین نگرانم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فاجعه رخ داده

    • رایا

      سلام اگه درزمان قاعدگی از لنز استفاده کنیم مشکل پیش میاد؟؟؟؟؟؟

    • زنيبا

      چه ربطى به دختران جوان داشت؟!!!

    • بدون نام

      سلام ب همگی من فقط براعروسیم 1 بارلنزگزاشتم خیلی چشام قرمز شد حالامیخام براعروسی داداشمم بزارم بنظرتون همون طورمیشم

    • Nadia

      سلام من قبلن لنز میزاشتم چشممو اذیت نمیکرد ولی الان ک میخواستم بزارم یکیش خوب بود ولی اون یکیش چشممو میزنه چشمم قرمز شد چیکار کنم چرا اون یکیش اینجوری نبود پس؟؟؟

    • فاطمه

      سلام اگ لنزارو جابه جا بزاری چه مشکلی پیش میاد؟؟ مثلا لنز چشم راستو بزاری تو چشم چپ ....
      اخه نمیدونم اشتباه کردم یا نه لطفا راهنماییم کنید

    • حلما

      ببخشید من برای 4 الی5 ساعت لنز بذارم تابحاهم نذاشتم ایا مشکلی پیش میاد

    • مریم قلمی

      آیالنزبرای دختران15ساله خطرناک نیست؟ خواهش می کنم.جواب بدین خیلی مهمه برام
      ؛

    • بدون نام

      سلام لنزخودمومی تونم بدم به کس دیگه هم استفاده کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج