جاباما
۴۹۶۰۵۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

سالم ترین تصمیم هایی که می توانید برای سال جدید بگیرید

شروع سال جدید بهترین زمان برای در اولویت قرار دادن سلامتی است. نیازی نیست برای این کار تصمیمات غیر واقعی بگیرید. هر کاری که می کنید حتی اگر خیلی کوچک تاثیر خودش را خواهد داشت.

وب‌سایت بدونیم - مریم اسدی: شروع سال جدید بهترین زمان برای در اولویت قرار دادن سلامتی است. نیازی نیست برای این کار تصمیمات غیر واقعی بگیرید. هر کاری که می کنید حتی اگر خیلی کوچک تاثیر خودش را خواهد داشت.
همه می توانند در سال جدید تغییراتی ایجاد کنند به خصوص تغییر رژیم و ورزش. البته اکثرا فقط در چند هفته اول سال این کارها را انجام میدهند و خیلی زود خسته می شوند. راه حل این است که تغییرات کوچک و قابل تحمل ایجاد کنیم و مداوم آن ها را اجرا کنیم. به عنوان مثال آرام آرام کالری را کم کنید، فعالیت های تان را مرحله به مرحله بیشتر کنید و یک برنامه روزانه به عنوان هشدار بنویسید.

اگر تصمیم به تغییر گرفته اید موارد زیر را امتحان کنید.
سالم ترین تصمیم هایی که می توانید برای سال جدید بگیرید

به دیگران فکر کنید

تصمیمات سال جدید عالی هستند اما خیلی زود بعد از چند هفته اشتیاق لازم رو از دست میدهید. پس چرا تصمیمی نگیرید که دیگران از آن بهره ببرند حتی شده برای زمانی کوتاه. این تصمیم باید کوچک باشد: به عنوان مثال به دوستتان زنگ بزنید و حالش را بپرسید. به مرکز خیریه کمک کنید و حتی شده در اتوبوس جای خود را به کسی بدهید که نیاز بیشتری دارد.

سیگار را ترک کنید

ترک سیگار یکی از بهترین حرکاتی است که می توان برای سلامتی انجام داد اما ترک سیگار از نظر روانشناسی کمی سخت است. ترک سیگار برای همه یکسان نیست و اکثرا با کم کردن تعداد سیگارها شروع می کنند. اما با سازمان های ترک سیگار این کار آسان تر است.

به سلامت ذهن تمرکز کنید

باید بدایند که سلامت ذهن نیز به اندازه سلامت جسم مهم است. شروع به انجام دادن کارهایی کنید که ذهن را تقویت کند: بیرون بروید، روی کارهایی که خوب انجام داده اید و چالش هایی که مواجه شده اید تمرکز کنید. اگر کارها طبق برنامه پیش نمی رود به خودتان استراحت بدهید، با مردم گفتگو کنید و افکارتان را با آن ها به اشتراک بگذارید، و کارهایی انجام دهید که خوشحال تان می کند.

حواستان به فیبرها باشد

سالم ترین تصمیمی که می توان گرفت خوردن فیبر است. آجیل و تخمه های ترد، برنج و پاستای غلات کامل، سیب زمینی پخته و عدسی صبحانه. معمولا اکثر مردم فقط نیمی از فیبر مورد نیاز بدنشان را استفاده می کنند و این به سلامت روده آسیب می رساند. بعضی از تحقیقات ثابت کرده اند که بین مصرف کم فیبر و افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی ارتباط وجود دارد. برای مصرف فیبر این کارها را انجام دهید:

  • صبحانه غلات کامل بخورید و روزانه ۳ قسمت سبزیجات و ۲ تا ۳ قسمت میوه بخورید.
  • با درست کردن سوپ برای نهار ۲ قسمت از سبزیجات را مصرف کنید. به جای خوردن کیک و شیرینی تخمه و آجیل بخورید.
  • شام سبزیجات مصرف کنید و میوه و ماست یونانی به عنوان دسر استفاده کنید.
  • اجداد ما روزانه ۱۰۰ گرم فیبر مصرف می کردند در حالی که در رژیم امروزی مصرف فیبر روزانه ۱۵ گرم است. اما عملکردهای فیزیکی ما با آن ها یکی است. به عنوان مثال پاسخی که باکتری های روده به فیبرها می دهند. روده نیاز به رژیم با فیبر بالا دارد و سلامت بدن با غذاهای بدون فیبر و فرآوری شده به خطر می افتد.

شکر را کنار بگذارید

اگر اخیرا شکلات، شیرینی و دسرهای زیادی مصرف کرده اید اکنون زمان ترک آن ها رسیده است. در واقع روزانه نباید بیشتر از ۳۰ گرم برابر ۶ قاشق چای خوری شکر مصرف کرد. گام هایی که می توانید برای ترک شکر بردارید:

  • رژیم نوشیدنی های بدون الکل بگیرید و آب، شیر، چای و قهوه بدون شکر بنوشید.
  • روزانه خودتان را به نوشیدن ۱ لیوان آبمیوه محدود کنید.
  • بیسکویت، کیک، شکلات و شیرینی ۱/۳ شکر مورد نیاز را تامین می کند. پس فقط در مناسبت ها آن ها را بخورید مثلا هفته ای ۲ بار.
  • به نوشیدنی های تان شکر اضافه نکنید. در صورت نیاز یک شیرین کننده اضافه کنید.
  • شکر میوه ها به حساب نمی آید پس می توانید هر چقدر دوست داشتید میوه بخورید. حتی میوه های خشک که فیبر بالایی که دارند.
  • زیاد نگران شکر ماست میوه ای، آبمیوه و غلات صبحانه نباشید چون ارزش این غذاها به دلیل فیبر، ویتامین و مواد معدنی آن هاست.
  • اگر هوس غذای شیرین کردید ماست با عسل یا میوه بخورید.
  • برای حفظ سلامت دندان ها بعد از خوردن غذاهای شیرین آدامس بجوید.

فرم بدن را تقویت کنید

حالت های بد نشستن چندین مشکل ایجاد می کند. از استرس بالا گرفته تا ناامیدی به زندگی. پیلاتس به شما یاد می دهد مراقب فرم بدن تان باشید و با تمرین های پیلاتس دیگر بدن دچار آسیب نمی شود.

پیلاتس با تقویت تنفس سطح استقامت را بالا می برد، به تندرستی عضلات هسته ای کمک می کند و از کمر درد جلوگیری می کند. همچنین حرکت و استحکام مفاصل را تقویت می کند. بنابراین بدن می تواند به صورت متعادل و بدون هیچ دردی حرکت کند.

نهار را در محل کار نخورید

شاید وقت نداشته باشید مثل دیگران برای تناسب اندام باشگاه بروید. در عوض باید به جای آن روزانه ۱۰ هزار قدم بردارید. به جای آسانسور از پله ها بالا بروید. تا فروشگاه به جای ماشین پیاده بروید. با همین کارهای ساده ۱۰ هزار قدم را بر می دارید.

از یک مسیر جدید به سر کار بروید تا بیشتر پیاده روی کنید. اگر کار پشت میزی دارید هر چند وقت یکبار بلند شوید و راه بروید. یا وعده نهار را بیرون سرو کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترك خوندن مجله برترين ها و مطالب ابكي ش هم ميتونه انتخاب خوبي باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج