۵۲۶۸۳
۱۳۱ نظر
۹۶۰۴
۱۳۱ نظر
۹۶۰۴
پ

کشیدن دندان عقل موجب مرگ می‌شود؟

خانواده مارک هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند پسر جوان و ۲۵ ساله خود را فقط به‌دلیل کشیدن دندان عقل از دست بدهند.

مجله سیب سبز: کشیدن دندان عقل یکی از جراحی‌های شایعی است که می‌تواند برای هر کسی در هر دوره‌ای از زندگی پیش بیاید. جدا از سؤالی که اغلب درباره لزوم کشیدن دندان عقل پیش می‌آید، جراحی کشیدن دندان عقل با وجود ساده به‌نظر رسیدنش تاکنون باعث مرگ تعدادی از افراد شده است. دلایل مرگ بر اثر این جراحی در برخی مواقع نامشخص مانده است مانند مورد آخری که برای مارک لپینسکی پیش آمد.
خانواده مارک هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند پسر جوان و ۲۵ ساله خود را فقط به‌دلیل کشیدن دندان عقل از دست بدهند. با وجود آنکه دوستان مارک با خبر شنیدن جراحی دندان عقل مارک، روزهای سختی را برایش پیش‌بینی می‌کردند، حتی فکرش را هم نمی‌کردند این جراحی به مرگ دوست‌شان بینجامد؛ کاری که ۵ میلیون آمریکایی در سال آن را انجام می‌دهند و یک عمل فوق‌العاده ساده است. پزشکان دلیل مرگ مارک را هنوز مشخص نکرده‌اند اما فرضیه‌هایی در این مورد وجود دارد.

داستان چه بود؟

مارک لپینسکی، جوان 25 ساله برای جراحی دندان عقلش اقدام کرد. با اینکه مارک ترسی از کشیدن دندان نداشت اما در یکی از شبکه‌های اجتماعی نسبت به درد و سختی این کار ابراز ناراحتی کرد. دوست مارک هم در جواب برایش نوشت: «کشیدن دندان عقل خیلی سخته و باید یه چند روزی رو درد بکشی!» مارک هم در جواب نوشت: «از دلداری‌ات ممنونم!» بالاخره او به دندانپزشک مراجعه کرد اما حین جراحی اتفاق غیرمنتظره‌ای برایش افتاد. او حین جراحی به‌شدت به سرفه افتاد طوری که پزشک تصمیم گرفت برایش داروی قوی پروپوفول تجویز کند. اما حال مارک رو به وخامت گذاشت، طوری که پزشک مجبور به انتقال مارک به بیمارستان شد؛ جایی که مارک بعد از 3 روز جان سپرد.
کشیدن دندان عقل موجب مرگ می‌شود؟

چه اتفاقی افتاد؟

چیزی که بسیار تکان‌دهنده به‌نظر می‌رسید این بود که مارک مرد سالم و سرحالی بود و حتی سیگار هم نمی‌کشید، ولی حالا طی عملیات معمول کشیدن دندان عقل جان خود را از دست داده بود. خانواده مارک معتقدند مردن کسی بر اثر کشیدن دندان امکان ندارد. باتوجه به گزارش‌های رسیده وقتی مارک به سرفه افتاد و به او دارو دادند، دچار قطع تنفس شد، به همین دلیل گروه متخصص به سرعت وارد عمل شد و عملیات احیا را شروع کردند. حین عملیات احیا آنها 2 عدد گازاستریل جراحی را در راه هوایی مارک پیدا و سعی کردند با برداشتن آنها راه هوایی را باز کرده و لوله تنفسی برایش بگذارند. اما در نهایت تمام تلاش تیم پزشکی به نتیجه نرسید و بعد از 3 روز مارک در بیمارستان جان سپرد.

علت چه بود؟

بعد از این اتفاق پزشکان از خانواده مارک درباره وضعیت سلامت او و دارو‌هایی که احیانا استفاده می‌کرد، سؤال کردند. دندانپزشک مارک توضیح زیادی درباره کل ماجرا نداد اما وکیلش درصدد دفاع از او برآمد و گفت: «این پزشک همیشه بالاترین سطح مراقبت‌های جراحی دهان را برای بیمارانش درنظر می‌گیرد. با این حال دنیای جراحی‌های امروز بدون خطر نیست. بعد از آنکه حال مارک رو به وخامت گذاشت اقدامات احیا انجام شده است. هرچند تمام پروتکل‌های استاندارد مورد بررسی قرار گرفته، دلیل وخامت شرایط این بیمار ناشناخته است.» پزشکی‌ قانونی لس‌آنجلس قرار است جسد مارک را کالبدشکافی ‌کند تا به علت مرگ پي ببرد.

اتفاقی که تکرار شده

متاسفانه مرگ بر اثر جراحی‌های دهان و دندان بی‌سابقه نیست. در اوایل سال 2011 دختری ۱۷ ساله به دلیل کمبود اکسیژن و حمله قلبی ناشی از آن به کما رفت و بعد از ۱۰ روز بستری بودن در بیمارستان درگذشت. جنی اولنیک برای یک جراحی ساده دندان عقل به کلینیک رفته بود.
والدین او می‌گویند تنها نیم ساعت بعد از رسیدن او به دندانپزشکی با آنها تماس گرفته و خواسته شده سریعا به بیمارستان بروند. اوایل سال 2012، 3 بیمار دیگر بین سنین 14 تا 21 سال در گرجستان بین 16 تا 72 ساعت بعد از کشیدن دندان عقل‌شان جان باختند. در آن زمان هم یکی از پزشکان اعلام کرد عفونت یکی از علل مرگ و میر بعد از اقدامات دندانپزشکی است. عفونت بعد از جراحی می‌تواند گسترده شده و با تورم یا آسیب مغزی منجر به مرگ شود. سایر علل بالقوه مرگبار واکنش به بیهوشی، ورود خون به ریه‌ها و خفگی،‌ واکنش به داروهای تجویز شده و باکتری‌های موجود در دهان است که وارد جریان خون می‌شود.

جراحی دندان عقل

به‌طور کلی درمان‌های دندانپزشکی برای بيشتر بیماران با درجاتی از استرس همراه است و این استرس معمولا هنگام جراحی به‌ویژه جراحی دندان عقل دوچندان می‌شود. جراحی دندان عقل اگر نه دشوار‌ترین دست‌کم یکی از سخت‌ترین انواع جراحی‌های حفره دهان محسوب می‌شود که در برخی موارد به‌خصوص درمورد دندان‌های عقل نهفته می‌تواند به چالشی نفسگیر برای دندانپزشک و بیمار بدل شود. جراحی دندان‌های عقل گاهی از یک خارج کردن ساده ۱۵-۱۰ دقیقه‌ای تا یک جراحی وسیع و سنگین ۲ ساعته تغییر می‌کند و همین غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط بر دشواری این قبیل جراحی‌ها می‌افزاید.
کشیدن دندان عقل موجب مرگ می‌شود؟
وقتی عقل بیمارستانی می‌شود

گرچه باوجود همه این دشواری‌ها عمده جراحی‌های دندان عقل (حتی دندان‌های نهفته) در مطب دندانپزشکی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شوند اما شرایطی هم هست که در آن دندانپزشک تصمیم می‌گیرد دندان عقل را در شرایط بیمارستانی جراحی کند. این شرایط معمولا نهفتگی عمیق یا نزدیکی دندان عقل به ساختارهای حیاتی فک یا عدم همکاری مناسب از طرف بیمار یا ابتلا او به برخی بیماری‌هاست که نیازمند مراقبتی مضاعف هنگام جراحی است. در این حالت بیمار تحت آرام‌بخشی و بی‌حسی دچار حالتی نزدیک به خواب شده یا بنا بر صلاحدید دندانپزشک به‌طور کامل بیهوش می‌شود.

کمی دقت در آمار بیمارانی که تاکنون در سراسر دنیا هنگام یا بعد از جراحی دندان عقل فوت کرده‌اند، نشان می‌دهد عمده این بیماران در شرایط بیمارستانی تحت‌جراحی قرار گرفته‌اند و بنا بر اظهارنظر پزشکان اصلی‌ترین علت فوت آنها عوارض ناشی از داروهای آرام‌بخشی یا بیهوشی بوده است. عوامل دیگری مانند عفونت بعد از جراحی (که در هر جراحی در هر نقطه‌ای از بدن ممکن است رخ دهد) یا خونریزی شدید به‌ندرت باعث از بین رفتن بیماران شده است.

چه بلایی سر مایک آمده؟

درمورد بیماری که اخیرا در ایالات متحده فوت کرده، مقادیر بیش از حد داروهای آرام‌بخشی و تجویز داروی بیهوشی اصلی‌ترین علت مرگ او بوده نه عوارض ناشی از جراحی دندان عقل. به عبارت دیگر خود جراحی دندان عقل صدمه‌ای وارد نکرده است. جراحی دندان عقل هم می‌تواند با عوارضی همراه باشد. موارد شایعی مانند تورم و درد بعد از عمل تا آسیب به اعصاب حسی زبان یا فک یا خونریزی و عفونت شدید طیف وسیع این عوارض را تشکیل می‌دهند. با این حال تقریبا می‌توان با اطمینان گفت اگر این جراحی در شرایط استاندارد و به طور صحیح انجام شود احتمال بروز همین عوارض نزدیک به صفر خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما که اول میگین کشیدن دندان عقل باعث مرگ بوده، آخر میگین ماده بیهوشی علتش بوده. ما که نفهمیدیم چی شد

    • saba

      چه ترسناک چند سال پیش به خاطر ترس از بیماریهای واگیر دار مثل ایدز وهپاتیت جرعت نمی کردیم بریم دندان پزشکی حالا مرگ ومیر براثر داروهایی بیهوشی وسر کنندهاو بی مبالاتی پزشگان

    • هانی

      فامیل ما همین طوری مرد.

    • زهرا

      منم باید یه جراحی عقل نهفته بکنم میخواستم بدونم چطور جراحی هستش میشه راهنماییم کنین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل کشیدن دندونه فقط یه مقدار کمی لثه را باز میکنن تا دندون بیرون بیاد 2-3 تا بخیه هم میزنن روی لثه. خود من حین عمل و تا 2-3 ساعت بعد درد نداشتم ولی بعد از رفع بی حسی یه درد ازار دهنده ای شروع شد که با خوردن مسکن قوی اروم شدم. تا 12 ساعت بعد از عمل هم من گاز استریل رو نگه داشتم.هرچقدر هم گاز رو کمتر عوض کنید خونریزی کمتر میشه.

    • امیر

      من دیروز دندان عقلم جراحی کردم ١5 دقیقه بیش تر طول نکشید والان فقط بخیه هاش غذا خوردن را سخت کرده درکل مشکلی ندارم.

    • شما

      سلام
      من ديروز بعد از ظهر رفتم دو تا دندون عقل سمت راستموكشيدم فقط سوزناش درد داشت و موقع كشيدن زور زدن دكتر رو حس ميكردم
      3 ساعت گاز استريل تو دهنم بود بعدشم فقط بستني و اب ميوه خوردم دردش خيلي كمه در حدي كه نه قرص ميخورم نه امپول مسكن هيچي به هيچي فقط همش خون و اب تو دهنه همين خيلي بده

    • ایمان خواجوی

      من دندون عقل سمت راستمو دیروز کشیدم بدون جراحی .دکتر رو میدیدم چقد تلاش میکرد دو ساعت گاز استریل رو محکم فشار آوردم روش تا خون بند بیاد الان بد نیستم از من میشنوین دندون خراب رو باید کشید ولی اگه کاریتون نداره بیخیالش شین

    • طناز

      منم امروز دندون عقلمو کشیدم سمت راست پایین دوتا امپول زد بیحس شد زبونم اول همه بعد چشم راستم قرمز شد فکر کردم الانه بمیرم خیلی ترسیده بودم ولی دکتر گفت طبیعیه،حین جراحی دید ترسیدم اولش گولم زد گفت الان نمیکشم فقط میخوام عمقشو میدا کنم درحالیکه داشت زور میزد بوشه بیرون گفت بیا اومد بیرون

    • مهرانه

      من قصد کشیدن دندون عقلم رو دارم اومدم کمی اطلاعات بگیرم
      اما الان ترس شدیدی پیدا کردم اگر بمیرم چی - بچه کوچک دارم - واییییی خدا چکار کنم

    • آزاده

      من هر چهار دندون عقلم رو کشیدم
      دو تا دندون عقل بالا خیلی راحت بود و دردی نداشتم
      اما دو تا دندون پایین جراحی شدند یکمی در زمان جراحی بی قراری کردم
      به خصوص که تپش قلبم خیلی زیاد شده بود به دکتر گفتم یه آمپول به لثه ام زد قلبم آرام شد شد و استرسم در حین جراحی کم شد اما خیلی بخیه کرد فکرم 7 ،8 تایی شد.
      خدا رو شکر هنوز زنده ام
      البته دکتر متخصص فک و صورت رفتم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم دوروز پیش دندون عقلمو که نهفته بودجراحی کردم تادوساعت بعد جراحیم دردنداشتم ولی از دیروز یه دردوسوزشی دارم که سرسام آوره..قرصامم مرتب استفاده میکنم صورتمم ورم کرده

    • سپیده

      من یه دندون عقلمو رفتم کلینیک شهرداری نیاوران هرچی گفتم سر نشده دکترش حالیش نبود بدون بی حسی کشید واقعا مرگو جلو چشام دیدم لعنت به این دکتر

      پاسخ ها

      • شهریار

        خدا آدمش کنه
        مردم بهشون اعتماد میکنن و جونشو میسپارن دستشون اما بعضی دکتراها جون مردم رو که مقدسترین چیزی هست که خدا آفریده با مادیات میسنجن و احترامی براش قائل نیستند

    • بدون نام

      من دیروز دندون عقل رو کشیدم، البته جراحی شد،کل زمانی که برد حدود 20 دقیقه بود خداییش اصلا درد نداشت(نه اینکه من خیلی شجاع و .... باشم). از اولش تا بخیه زدنش دردی نداشت فقط کمی درد بعد از حدود 2 ساعت که اثر بیحسی میره داره ..شب هم راحت خوابیدم

    • شیرین

      سلام. من همین امشب دو تا دندون عقل سمت راستم رو بالا وپایین با هم کشیدم . چند سال پیش هم دو تای سمت چپم رو با هم کشیدم. دفعه ی قبل خیلی خوب بود به جز درد بعد از رفع بی حسی که اونم با خوردن مسکن حل شد مشکلی نداشتم. ولی این سری احساس میکنم خونریزیش بیشتره . ویه گلو درد وحشتناک دارم که به مسکن جواب نمیده کسی می دونه دلیلش چیه؟؟

    • ارغوان

      سلام من یه دندون نهفته بالا یدونم نیمه نهفته پایین دارم جراحی این دندونا خیلی درد داره حتما باید پیش متخصص فک و صورت باشه پیش دندون پزشک متخصص یا عمومی نمی شه تروخدا جواب بدین

    • فریدون

      سلام
      دیشب ساعت ۸ دندون ۷ و ۸ پایین سمت راست و کشیدم بدون جراحی بود البته موقع کشیدن حدود ۱۵ ثانیه درد شدیدی داشت و بعدش راحت شدم اما شب ساعت ۱۲ وقتی بی حسبش رفت حدود ۲ ساعت تمام صورتم و کل دندونام شدیدا میسوخت که ژلوفن خوردم و بعدش ساکت شد الانم که ساعت ۱۰ صبحه یه درد مرموزی تو فک و دندونای پایینم دارم اما خیلی آزار دهنده نیست .

    • سارا

      سلام.من دندون عقل بالا و پايين و سمت راستمو كشيدم الان ٣ماه ميگذره.ولي باز ورم كرده و يكمم درد داره.تب هم دارم.كسي ميدونه چرا؟عفونت كرده يا چيز ديگس

    • پری

      جراحی دندون عقل داشتم پایین و بالای سمت راستم ۰ دکتر بعد از کشیدن دندونم عجله داشت یادش رفت چک کنه دندون بالاییم به سیناپسم راه پیدا کرده یا نه بعد از یه هفته دومرتبه رفتم دندون بالایی مو جراحی بستن سیناپس انجام دادم واسه بخیه زدنش این سوزنا رو که تو لثه ام میزد و حس میکردم پدرم در اومد
      یادتون باشه بع دکتر بگین آخرش براتون چک کنه دندون بالاییا به سیناپس راه پیدا نکرده باشه تا خوب بخیه بزنه
      یه چیزه دیگه بعد از جراحی خیلی تو غذا خوردن رعایت کنید درد گلو و چیزای دیگه تا ۲ ۳ روز اول طبیعیه به خاطر مواد بی حسی هستش دکتر به من آمپول دگزا داد برای همین

    • فرشته

      سلام من الان 1هفته اس دندون عقل سمت چپم و کشیدم 2ساعت طول کشید تا در اومد مرگ جلو چشام دیدم کلی امپول بی حسی بهم زدن و....بعد از این همه مدت که الان 1هفته میشه هنوز درد دارم 7تا بخیه خورد لثه ام زبونم سنگینه و گلو درد دارم صورتم ورم کرده دیگه تحملم داره تمام میشه لعنت به هرچی دندونه

      پاسخ ها

      • وحید

        دندون عقل منم با زدن چند مرتبه بی حسی. بی حس شد دکترها گفتند جراحی لازم داره ولی یه دکتر بدون جراحی و با زور دندونم کشید درد خیلی زیادی داشت. الانم بعد یک هفته هنوز شبها درد میگیره. گلوم هم ورم کرده الان ساعت سه بامداد

    • سماور

      من میترسم ...دوتا شو جراحی کردم...جراحم خوبه ولی کابوسشو میبینم.دوست ندارم دست یک نفر بره توی دهنم و دهنمو تا ته باز کنم ....اه ...موندم اون دو تا رو چکار کنم از بس جیغ زدم جراحم خسته شده فکر کنم

    • علی

      سلام خسته نباشید من دیروز دندون عقل مو جراحی کردم دندونم طوری بود که دکتره میگفت بزرگترین دندون عقلیه که تا به حالا دیدم و نکته اینجا بود که هرچی دارو بی حسی میزد دندونم ثر نمیشد حدودا 10تا دارو بی حسی زد قبلا هم که رفتم یه جا رفتم واسه پرکردن دندونم همین مشکل داشتم دکتره میگفت تو استرس داری من مطمئنم که وقتی رفتم واسه پرکردن دندونم اصلا استرس نداشتم چون نمیدونستم درد داره عادی بودم الانم مشکل من اینه که یه دندون دیگه دارم باید جراحی بشه چیکار کنم تورو خدا راهنماییم کنید ایا بیمارستان برم بیهوشم کنن

    • الهام

      سلام شب بخیر
      من سه روز پیش دندون عقلمو کشیدم و چنتا بخیه خورده.یه چیز سفید رنگ روی جاش اومده.آیا عفونت هست؟!! درد بسیار شدیدی هم توی ریشه دندونام دارم که احساس میکنم الان فکم باز میشه!....خیلی نگرانم و سه روزه همش نوافن میخورم.

    • بدون نام

      سلام من دیروز دندون عقلمو کشیدم الان دردش طوریه که کلا فکو صورتمو ازکارانداخته خداکنه زنده بمونم

    • ملیکا

      سلام من دو روزه دندون عقلمو کشیدم دکتر گفته بود جراحی نیم ساعت طول میکشه ولی یک ساعتو نیم طول کشید ۶_۷تا بی حسیم زد ولی بازم دردو حس میکردم ۱ساعت بعد جراحی تا الان که دوروز گذشته درد وحشتناکی دارم گلوم درد میکنه و نمیتونم چیزی قورت بدم نصف صورتمم ورم کرده، بعضیام که میگن درد نداشتن یا درد کمی داشتن :(این مطالب ادمو میترسونه

      پاسخ ها

      • لادن

        سلام
        منم دیشب 2تا دندون عقل نحفته رو جراحی کردم گلو دردم
        و وقتی میخوام قورت بدم حتی آب دهنمو هم گلوم درد میکنه هم حس میکنم لثه ام میاد زیر دندونام خیلی بده

    • سعید

      منم دو ساعت پیش دندون عقل سمت راست بالا رو کشیدم. دکتر یه دختر جوون بود, فکر کنم سی سالش هم نبود. حدودا بیست دقیقه با دندونم کلنجار می رفت. الان هم درد ندارم ولی می ترسم دردش شروع بشه. دیشب کل سمت راست صورتم درد,می کرد, هر چی باشه از درد دیشبی بدتر نیست. من کلا بدشانسم, تمام دندونام خرابن. تا حالا سه تا عصب کشی,کردم, دو تاشو روکش یکی هم پر کرد دکتر. کلی هم دندون پر کرده دارم. الان هم دو تا دندون اسیابم شکسته, یعنی تاجش,ملا شکسته. هر چی سنگه مال پای,لنگه. پول هم ندارم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم امروز جراحی دندان عقل انجام دادم نمتونم چیزی بخورم گلومم درد داره چیکارکنم

    • بدون نام

      من امروز بدون گرفتن عکس,دکتره دهنمو ..... تا بعد عز سه ساعت دهنمو جرداد آخرشم شکافتش,از درد گلو دارم میمیرم,فکر کنین بدون گرفتن عکس,در صورتی که ریشه دندونم به سمت فکم بود کج,زنده بمونم شاهکار کرده,دارو هم استامینوفن کدیین داده,هه یعنی فوق تخصص دندان بود

    • سارا

      سلام من دیروز دوتا از دندون های عقلم و باهم کشیدم خداییش اون موقع اذیت نشدم ولی بعد خونریزی و درد دندون و گلودرد خیلی داره اذیتم میکنه.

    • لیلا محمدی

      ای بابا همین حر ف های زیاد و فکر های زیاد آدم رو ترس و دیوانه می کنه من همه ی سه تا رو کشیدم خیلی ترسیدم و لی خداییش درد نداشت فقط خیلی ترس داشتم .

    • بهار

      من چهارساعت پیش دندون عقل سمت راست پایینم رو جراحی کردم ولی فککنم بخیه نشد.دوتابیحسی قوی زدم تادرش اورد خیلی ترسیده بودم الان خیلی درد دارم مسکن هم خوردم ولی فقط برانیم ساعت دردم رو تسکین میده

    • ملیکا

      سلام من دیروز دکتر بهم گفته باید دندون های عقل تو بکشی خیلی میترسم، از شدت ترس قلبم درد گرفته نمیدونم چی میشه، فکر میکنم باید درد خیلی شدید ی داشته باشه

    • نیلوفر

      سلام ، من دو روز پیش یعنی دوشنبه دندون عقل پایین سمت چپ رو کشیدم موقع کشیدن اصلا مشکلی نداشتم جز اینکه یه کم صورتم درد گرفت ، ولی دقیقا ۲ ساعت بعد از جراحی دردش شروع شد هنوزم ادامه داره نصف صورتم باد کرده و هی بدتر میشه حتی گلوم هم باد کرده و درد میکنه منشی دکتر گفت فقط نوبافن بخورم ولی دهنم به شدت بوی چرک میده برای همین از دیشب شروع به خوردن آموکسی سیلین و مترونیدازول کردم و همین طور استامینافون چون دیشب خیلی تب و لرز بدی داشتم ، دیشب خیلی تب داشتم صورتم میسوخت ، شبا از درد خوابم نمیبره و همش گریه میکنم به خاطر تعطیلات دکترم نیست و کلا هیچ دکتر متخصصی نیست ، فکر کنم تا شنبه بمیرم آخه شنبه تولدمه

    • Amir

      سلام به همه ی دندون دردها،
      من پریروز یه دندون عقل و کشیدم. خدایش از این دردمردا ترسی ندارم و قبلشم نداشتم،
      ولی انصافا از حق نگذریم خیلی درد داره
      حتی طب کردم ، گلو با کل سرم .... درد داره.
      ای خدا ای خدا
      پس فردا هم امتحان ریاضی دارم

    • asal

      من هفته ديگه بايد برم دندون نهفته عقل دارم جراحي كنم
      ديشب چندتا متخصص رفتم همشون گفتن بايد جراحي بشه
      خيلي ميترسم 
      هرچند ميدونم بودنش هم خطرناكه واسم
      واسم دعا كنين

    • نیلوفر

      سلام دوستان من بعد از خوردن کلی انتی بیوتیک و ۴ تا امپول پنی سیلین و یه دگزا روز جمعه بیمارستان بستری شدم و سه شنبه مرخص شدم کل صورتم عفونت کرده بود درد خیلی شدیدی داشتم و امروز بعد از گذشت ۱۵ روز تقریبا دیگه دردی احساس نمیکنم خواهشا قبل از کشیدن دندون عقل حتما انتی بیوتیک مصرف کنید و مطمئن باشید که دندون عفونت نداره البته منم انتی بیوتیک خورده بودم قبلش و دندونم موقع کشیدن درد نمیکرد ولی مقدارش کافی نبوده

    • یاشار

      من حدود چهار ساعت پیش دندون عقلم رو عمل کردم ..به جرات میتونم بگم نابود شدم از شدت درد..طوریکه از چشام اشک میاد..گلوم ورم کرده..صورتم ورم کرده و درد دارم...واقعا دیگه اگر بمیرمم نمیرم دندونپزشکی

    • شبنم

      سلام به همگی. منم پریشب دندون عقل سمت چپ پایینو کشیدم. از دکترم خواستم دوتا امپول بی حسی که همون لیدوکایینه بزنه. من هیچ دردی حس نکردم. بعدشم هر ۶ ساعت یکبار دوتا مفنامیک اسید خوردم. تازه از دندون عقل من فقط سطح دندونم مونده بود از بس داغون بود. اصلا نترسید و از دکتر بخواین دوتا آمپول بی حسی بزنه. بای

    • سمیر

      دندون عقلم جراحی کردم انتی بیوتیک و کمپرس یخ گذاشتم ولی صورتم ورم کرده خیلی،نمیدونم طبیعی هستش یا نه

    • نفس

      سلام به همه دندون دردا منم امروزصبح دوتا دندون عقل بالا پایین چپمو کشیدم کلا یه ربع بیشتر طول نکشید دردم نداشتم ولی بعد چندین ساعت خونریزیش کامل بند نمیاد اعصابمو خورد کرده حالم بهم خورد بس که خونابه قورت دادم گلو درد هم دارم کلا اگه دندونتون کاملا ازلثه دراومده مواظب باشید که پوسیده نشه که مجبورشید بکشید خیلی بده

    • آرزو

      سلام .دو روز پسش دو تا دندون عقل سمت چپمو کشیدم.جفتش با هم ده ثانیه هم نشد.بعدشم نه درد و نه خونریزی
      از همون شب با سمت دیگم غذا خوردم

    • گلناز

      سلام .منم دیروز دندون عقلمو کشیدم کلا تو عکس ۹۰درجه کج رشد کرده بود.بعد۲۰دقیقه کلنجار رفتن دکتر بیرونش اووردبخیه هم خوورد حالا گفته هفته دیگه برم برا کشیدن بخیه خیلی میترسم درد داشته باشه

    • بدون نام

      سلام چهار روزه دندان عقل پایین کشیدم خیلی درد داره هر روز دردش بیشتر میشه لطفا راهنمایی کنید

    • نرگس

      با سلام،من امروز دندون عقل پایین سمت چپمو کشیدم،درد زیاد نداشت ولی خونریزی زیاد بود،آخه پانسمانشو دستکاری کردم و زود برش داشتم،الان هم گلوم خیلی درد میکنه و به زحمت آب دهنمو قورت میدم

    • بدون نام

      سلام-من دندون عقل سمت چپ پایین رو دو روز پیش کشیدم جراحی توسط متخصص انجام شد.اصلا متوجه نشدم .ولی الان صورت سمت چپم ورم کرده و نمی دونم چیکار کنم ورمش کم بشه.

    • زینب

      سلام .من دیروز دندون عقل سمت راستمو جراحی کردم و درد نداشت شب اول رو هم بدون درد سپری کردم اما امروز بخیش خیلی دردناک شده و غدا خوردن رو واسم خیلی سخت کرده و لپ سمت راستمم ی تیکش سفت شدت و درد میکنه انگار ی مایعی توشه ک حرکت میکنه کسی میدونه دلیلش چیه؟

    • محمد ابلیس

      سلام من دندون عقلم طوری درد میکرد که تمام وجودم درد داشت هر جا رفتم گفتن باید جراحی بشه ولی یک دکتر پیدا شد بدون جراحی کشی یک ساعت بعداز کشیدن به حالت مردن افتادم خیلی وحشناک بود ولی به با با امپول دگزا و ارام بخش ها خودمو کنترل میکنم خداروشکر خوبه

    • میلاد

      منم پارسال دندون عقل پایین و کشیدم , قبلش خبر نداشتم , دکتر یدفعه گفت میخوام بکشم منم گفتم باشه بکش, چنتا امپول بی حسی زد و چند دقیقه ای راحت کشیدش, اصلا هم نه ترس داشت نه درد داشت , فقط بعد از بی حسی درد گرفت که طبیعی بود , تا یکی دو روزم با اون طرف فکم غذا میخوردم که لخته کنده نشه, خداروشکر مشکلی هم پیش نیومد فقط جاش سوراخ بود بعضی وقتا غذا میرفت توش, الان جاشم کامل پر شده , خیالتون راحت اتفاقی نمی افته

    • بدون نام

      من امروز از شدت دندان درد به پزشک مراجعه کردم که تشخیص دادن باید دندون عقلمو بکشن، فوبیا از دندان پزشکی بدترین حس دنیاست! بعد از اینکه 4 تا آمپول بی حسی زد حین انجام کار حس کردم حالت تهوع شدیدی دارم و چشام سیاهی میرفت که بیهوش شدم! فشار خونم به حدی پایین بود که احساس میکردم شاید موقع مرگم باشه! خدا کنه هیچکس مریض نشه و همه بیماران شفا پیدا کنن... ما آدما قدر سلامتی رو موقعی میدونیم که مریض میشیم

    • بدون نام

      سلام من دندونه عقلم طرففراست پایین شکسته فقط یه ذره گوشش بیرون هستش چن باررفتم دندان پزشک نکشیدن گفتن عفونته زیادی داره مابخاطرعفونتش نمیتونیم منم خیلی وقته ازقرص مترونیدازول وآمموکسی کلاومصرف میکنم جواب نمیده نمیدونم چکارکنم بخدانظراتتونوخوندم فکرم مونده اونجاکمکم کنین

    • شقایق

      من دیروز یکی از دندون عقلمو کشیدم و امیدوارم هیچ وقت دیروز بر نگرده 2/30دیقه طول کشید چون فرو رفته بود سمت عصب دندون بقلم خیلییی درد داشت وحشتناک بود

    • مهسا

      من امروز رفتم دکتر گفت دندون عقلت پوسیده گفت لاید بکشی.خیلی میترسم ازین که میگن بعضیها میمیرن

    • فرزانه

      من هم پانزده روز پیش دندون عقل نهفته پایین رو کشیدم روز بعدش از بدن درد رفتم زیر سرم ،الان تمام دندونام درد میکنه و ورمش کامل نخوابیده بهتون پیشنهاد میکنم که اگه خواستین و مجبور شدید حتما پیش جراح فک و صورت بروید وبستنی هم بخورید برای من هم دعا کنید که زودتر آروم بشم و این اولین و آخرین دندون عقلی باشه که کشیدم.

    • فریماه

      من دوماه پیش یکی از دندون عقلامو کشیدم حدود یک ربع طول کشید درومد و بعد به مدت یک هفته درد داشتم که با مسکن آروم شد
      ولی امروز دندون عقل پایین چپی رو کشیدم یعنی مردم و زنده شدم تا درومد چهارتا بی حسی زد و یک ساعت و نیم با فکم ور رفت
      احساس افت فشار و لرز موقع کشیدنش داشتم ولی کار احمقانه ای که کردم این بود که به دکتر نگفتم تا بکشه و منصرف نشه
      الان فکر میکنم چه کار اشتباهی بود
      هنوز خونریزی ادامه داره و دردم قربونش برم با چندتا مسکن هنوز ادامه داره

    • یاسمن

      سلام. من امروز دندون عقل پایین سمت چپم رو کشیدم. درد بخصوصی احساس نکردم، ولی به دلیل طولانی شدن دلم خواست بمیرم ولی اون میزان از ترس و فشار روحی کشنده رو تحمل نکنم. روز فجیعی بود. ولی الان خوبم، فقط نمیخوام به هیچ وجه اون لحظات رو دوباره به یاد بیارم.

    • مهندس

      سلام منم ٢ تا از دندان هاي عقلم را كشيدم بالا و پاين سمت راست درد هم نداشت ولي بعدش يه مقدار خونريزي داره دردش را هم من هيچ قورصي نخوردم قابل تحمل بود و براي ورم كردن هم كمپرس يخ گذاشتم

    • بدون نام

      من من دیروز دندون عقل بالا و کشیدم اما هنوز درد داره باید مسکن بخورم

    • میلاد بابازاده

      سلام دوستان نظراتتون رو خوندم ولی هیچ کس مثل من بد شانس نیست آدم سالم 32 تا دندون داره من اگه دروغ نگم از 32 تا دندون 30 تاش پر شدس اون 2 تا پرنشده ام دندون جلو هامه به ریشای پر خون حبیب ابن مظاهر قسم

    • شادی

      ۴روز دندان عقلم کشیدم نیمه نهفته افقی سمت چپ پایین فکم ! ۴تا آمپول بی حسی زد دکترم جراح فک و صورت بود، موقع جراحی اصلا دردی نداشتم و یک ربع طول کشید تا دندونم درآورد و بخیه جذبی زد. ما بعد از بین رفتن بی حسی چشتون روز بد نبینه تا الان بدون مسکن نمی تونم دوام بیارم. ورم صورتم خوابیده. ولی فکم قفل شده باز نمیشه طوری که حتی با قاشق چایی خوری به زور سوپ میخورم. نمیدونم تا کی باید این درد تحمل کنم . از کشیدن بقیه دندان عقل هام پشیمون شدم . اصلا حاضر نیستم دیگه این درد تحمل کنم همین یدونه بس بود !!!

    • sara

      دیشب دندان عقلمو کشیدم..نیم نهفته و کج بود...قبل از این که بکشم نظرات رو خونده بودم...واقعا نمیفهمم چرا انقدر بد و ترسناک درموردش حرف زدید..صدها نفر دندان عقلشون رو میکشن و اتفاقی نمیفته،استثنا وجود داره ولی اصل ماجرا این جوری که شماها میگید نیست..دیشب اگر قرار بود اتفاقی برام بیفته نود درصد به خاطر استرسی بود که بهم وارد شده بود،پس لطفا مواظب حرف زدن و تاثیر حرف هاتون باشید لطفا...
      کسانی که میخوان دندان عقلشونو بکشن،اصلا نگران نباشن..من به شخصه هییچ دردی احساس نکردم..خونریزی دندانمم تا امروز کامل خوب شد..
      پیش دکتر مطمئن برید و نگران هیچی نباشید...

    • خانوم میم

      من یه ساعت پیش دندون عقلمو کشیدم. حتما یه دندونپزشک خوب مراجعه کنین و نترسین. دندونپزشک من با دوتا امپول بیحسم کرد و کشید . چیزی حس نکردم . اوکی بود ولی الان خونریزیش خیلی زیاده . یعنی قراره چقدر دگ خون بیاد؟

    • آيه

      سلام من حدود ٨ روزه كه عقل سمت چپ پايين رو جراحي كردم در حين جراحي به دليل بيحسي كمي تنگي نفس داشتم و به دليل كيست انتهاي دندان درد رو تا حدي احساس ميكردم با رعايت شستشو و كمپرس و انتي بيوتيك الان خوبم ولي هنوزم درد دارم مخصوصاً شب اين يه عمل جراحيه و درد حداقل تا ١٥ روز طبيعيه نگران نباشيد

    • مرضيه

      سلام دو روز پيش دندون عقلم رو با جراحي كشيدم خيلي ميترسيدم وقتي دندون رو در أورد فهميدم كه بيخودي ترسيدم و رفتم خريد و ارايشگاه خخخخ دو ساعت بعدش كه از ارايشگاه اومدم بيرون ميلرزيدم و تو خيابون ميخواستم گريه كنم تاكسي گرفتم رفتم خونه ( حين خريد كمپرس يخ هم ميذاشتم ) استامينوفن خوردم و جاتون نه خالي قرمه سبزي ( با قاشق مربا خوري هم نشد بخورم ) با گريه خوردم و به سفارش دكتر بستني فراوان خوردم ( زير پتو چون لرز شديد داشتم ) هر پنج ساعت استامينوفن خوردم و صبح با درد بيدار شدم رفتم استامينوفن رو بخورم كه ديدم سمت چپ شده اندازه هلو . خلاصه دو روزه گلو درد و فك درد و گرسنگي فكم فقط يه سانت باز ميشه

    • بدون نام

      دوستان قدر دندوناتونو خیلی بدونید. آب و غذای گرم و سرد رو با هم نخورید. نوشابه و نوشیدنی های گازدار نخورید . برای عفونت دندون غرغره ی آب نمک یادتون باشه‌ و جوشانده ی شیر و انجیر حتما بخورید‌. با دندونتون چیزای سخت نشکنید. نخ دندون و مسواک soft یادتون باشه. به هیچ وجه قند و شکر نخورید. علت سیاهی و پوسیدگی دندان بیشتر به خاطر شکر و قند هست. از وقتی حذفشان کردم درد دندون دیگه معنی نداره واسم . اما ای کاش زودتر این کار رو می کردم که دندونهام انقدر از بین نمی رفت!!!

    • بدون نام

      من نظر همه رو خوندم منم دندون عقلمو کشیدم ولی اصلا درد نداشتم خیلی میترسونین بقیه رو شما انگشتتو ببری نفت نمیاد که ازش خون میاد یه چیز طبیعی هستش بعدشم مراکز دولتی اصلا برا کشیدن خوب نیس چون به اندازه پولش به دندون و کشیدنش اهمیت میدن یکم بیشتر خرج کنین هیچ کدوم از این مشکلات پیش نمیاد

    • آرمان

      من فردا بايد دندون عقل سمت چپما بكشم خيلي ميترسم چند باري اشكم در اومده همش تو فكرشم اخه لثم عفونت كرده دندونمم كامل زير لثم اين سايتم با اين نوشته هاي ترسما صد برابر كرد نياز به دلداري دارم من تازه 13سالم شده ميگه دكتره دندون عقلت بزرگ شده واي كمك

    • فرهاد

      من فکر میکنم اگر تحقیق کنیم و یاد بگیریم چطوری از خرابی دندان عقل جلوگیری کنیم بهتر باشه و همینطور چطوری دردشو کمتر کنیم و درستش کنیم اگر خراب شد. مثلا من شنیدم باید درون و بیرون لثه های دندان های عقل رو مسواک بزنیم حتی اگر خون بیاد اشکالی نداره. پزشکها ممکنه ندونند چه اتفاقاتی داره میوفته برای بیمارها بعد از جراحی برای همین هی تجویز می کنند دندان عقل رو بکشید پولش رو هم دارند میگیرند. هرکسی که بتونه راجبه موضوع دندان عقل تحقیق کنه و بتونه برای عموم مردم راه حلی هایی برای پیشگیری از خرابی دندان عقل پیدا کنه به نظرم جایزه نوبل داره.

    • بدون نام

      دوستان من دو روز است دندان عقلم کشیدم با ینت راست دیروز خوب بود ولی امروز دردش زیاد شده چکار کنم

    • يگانه

      ٤ روز پيش دندون عقلمو كشيدم . الان گلو درد شديد دارم يكم هم صورتم ورم كرده . خيلي گلوم اذيت كنندس . تا چند وقت طبيعيه اين درد ها؟ عفونت نباشه يه وقت؟!!!!

    • نادیا

      سلام من سه روز پیش دندان عقل بالا رو کشیدم کلا یه ربع زمان برو اصلاااا هم اینجوری که شما میگین سخت نبود بعدش هم یه کم درد داشت که با یه مسکن رفع شد فقط سختی اش اینه که تا فردا صبحش بوی خون رو تو دهنم حس میکردم و کم کم خون میومد الان هم پایینی اش رو کشیدم این ازون هم بهتر بود کلا ۵ دقیقه زمان برد و راحت کنده شد . برای این سری یه مسکن قبل دندانپزشکی خوردم که درد بعدش هم حس نکنم

    • رریحانه

      یک هفته قبل دندون عقل پایینم که نهفته بود کشیدم. هرجا رفتم گفتن جراحی میخواد اخرین دکتری که کشیدش نه بخیه زد نه لثمو شکافت نفهمیدم جراحیش چی بود. با وجود نیمه نهفته بودن کج بودن ریشش و اینکه گیر کرده بود به فکم اون موقع درد نمیکرد ولی از مطب اومدم بیرون در حد مرگ درد میکرد بعدم گلودرد و گوش درد شدید تا همین الان. الانم که دارم مینویسم خیلی درد دارم.رفتم دکتر گفت حفره خشک نیست.موندم پس این درد چیه.ممکنه فکم اسیب دیده باشه؟مفنامیک که میخورم دردم قابل تحمل میشه.ولی میگن مفنامیک ضرر داره چ برسه که یک هفته مدام دارم میخورم.کسی تجربه منو داره راهنمایی کنه؟ کی تموم میشه دردش خیلی شدیده.خواب ندارم

      پاسخ ها

      • وحید

        منم دقیقا همینطور با این تفاوت که موقع کشیدن هم با ازریق چند مرتبه بی حسی درد وحشتناکی رو تجربه کردم

    • سونا

      سلام.من یک هفته است دندون عقل پایین سمت چپو جراحی کردم دو روز کامل درد داشتم دو ساعته نوافن میخوردم شب اول از درد تا صبح بیدار بودم الان بعدیکهفته دردش هر 6 ساعت شده ولی دهنم باز نمیشه فقط به اندازه یک کپسول که میذارم تو دهنم بازم بین دندونام گیر میکنه از بس غذای آبکی خوردن خسته شدم

    • بدون نام

      سلام من 3روزمیشه جراحی کردم اصلا درد نداره فقط یکم آمپولشه اونم سریع بی حس میشه بعداز جراحی 2ساعت بعد بستنی بخورید وچای خیلی غلیظ سرد رو تو دهنتون بچرخونید.ب هیچ وجه آب دهنتون و تف نکنید چون باعث خونریزی میشه.من 2بار جراحی کردم4تاام بخیه خورده سخت نیست

    • بدون نام

      سلام، سه تا از دندون عقل هام رو كشيدم فقط يكيش مونده
      عصب از وسط دندون عقل رد شده
      يكي بگه بيهوش ميكنن؟!؟
      چجوري؟!

    • سمیه

      سلام‌ ب همه ی دندون‌دردها

    • بدون نام

      سلام پنج روز پیش دوتادندون عقل بالاوپایین سمت راسمتمو کشیدم پایینی نیمه نهفته و کج بود.از روز دوم سوم به بعد ازدندون نیش پایینی به طرف دندون عقلم که نهفته بود درد میکنه مخصوصا وقتی چیزی میخورم.دلیلش چیه ینی?:'(

    • نویان

      من خودم دندون عقل پایین سمت چپم رو تو آلمان کشیدم.اول متخصص یک مطب با یکساعت ور رفتن با دندونم با دوتا بیحسی و برون جراحی و ضجه زدن و اشک ریختن من گفت متاسفم من نمیتونم و من رو فرستاد پیش یک جراح که در عرض سه دقیقه با دو امپول بیحسی و جراحی دندون رو کشید.متاسفانه دکتر اول لب و لثمو اسیب رسوند.روز دوم درد نداشتم ولی از روز سوم به بعد درد وحشتناک که با خوردن نسکن هر چهار ساعت یکبار هم تسکین پیدا نمیکنه. دکتر هم رفتم گفتن نرماله و یک مسکن قویتر دادن.هنوز تغییری نکردم ولی اگه ادامه پیدا کنه میرم شکایت میکنم.
      دوستان دکتر خوب خیلی مهمه
      ولی وضعیت جسمی و روحی اشخاص با همدیگه متفاوته و مهمتر از همه چیز دندون عقل متفاوت ترین دندونه انسانه
      من تا قبل از این گلایه وشکایات زیادی شنیده بودم که متاسفانه همگی حقیقت داشت
      به امید سلامتی

    • مریم

      سلام دوستان.من از استرس نظرات شما وقتی روی صندلی دراز کشیدم تمام صورتم خیس عرق بود.من دندون سمت راست پایینم عقل رو باید جراحی میکردم.باااااور کنید طول جراحی و بخیه که اصلااااا درد نداشت.کلا 10 دقیقه طول کشید.بعدم گف پاشو.شب هم قبل ازینکه بی حسی بره یک نوافن خوردم و کمپرس سرد گذاشتم جای جراحی.فرنی سرد و شیر ولرم خوردم.هر 4ساعت مسکن خوردم.خدا شاهده ک حتی وقتی بی حسی رفت 1 ثانیه هم درد نکشیدم.پول دکترم حلالش باشه.من الان چندین ساله میرم پیشش.عصب کشی پر کردن کشیدن و .... اگر مشهدی هستید حتماااااااااا برید پیشش.دکتر شاطر مقدم سر چهارراه میلاد هستن و صبح ها هم توی بیمارستان امام حسین سپاه هستن.. واقعاااا دیت و پنجه اشون طلاست.. و من به خودم قول دادم هر 6ماه برم معاینه تا اوضاع وخیم نشه.با ارزوی بهبودی برای همه مردم ایرانم.

    • بهاره

      سلام؛ من یه دندون عقلم بیرون اومده با این حرفایی که زدین عمرا توکل بکنم برم بکشم

    • بهاره

      سلام ؛ امروز رفتم دندون عقلم رو کشیدم خدایی اصلا متوجه نشدم چطوری کشیدش همش یک دقیقه هم وقت نبرد سوزن بیحسی رو که اصلا اصلا درد نداشت اصلا نترسید ؛ من قبلش از ترس داشتم سکته میکردم تا یکهفته کابوس می دیدم اما خداروشکر خییییلی راحت و بی دردسر کشیدم؛ خداخیرش بده؛ امیدوارم همه همینطور راحت دندون عقلشون رو بکشن

    • نگین

      سلام من هر چهارتا دندون عقلم نهفته اس دیروز رفتم دکتر گفت باید بکشیشون.خیلی میترسم لطفا اونایی که جراحی کردن بگن بخیه زدن یا درآوردن دندون درد داره یا نه؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • مهربان

        نه من امروز کشیدن هیچ اذیت نمی شی

    • سجاد

      سلام.اصلن نگران نباشید با توکل به خدا پیش یه دکتر خوب و تمیز بروید و حتما این نکته رو در نظر بگیرین که عفونت نذاشته باشه دندانتان .بعد از کشیدن دو روز اول از کمپرس یخ و روز های بعد از کمپرس داغ استفاده کنید.به امید خوب شدن تمام بیماران عزیز من خودم الان دوروزه دوتارو باهم کشیدم با جراحی.

    • reza

      برامن همه دندون عقلام سالم بود سفید سفید
      همه رو کشیدم دوتا دندون پایینام موقع کشیدن زور دندونپزشک نرسید نصفه دراومد لثه رو داغون کرد تا دراورد هیچ بی حسی هم اثرنداشت سینه خیز تا خونه رفتم 2هفته هم خمنه نشین شدم درد وحشتناکش

    • سعيده

      سلام من دندون عقلمو كشيدم پايين سمت راست
      الان ده روزه گلو دردو گوش درد اذيتم ميكنه
      ميخوام ببينم دردش طبيعيه يا نه؟؟
      تا كي طول ميكشه؟

    • بدون نام

      خوب نیست اینقد استرس وارد میکنید به مردم جراحی باید یه مقدار درد داشته باشه یه مقدار خونریزی اسمش روشه جراحی خوبه روز اولی که میرفتم واسه جراحی این مطالب نخونده بودم وگرنه حتما از ترس میمردم برید جراحی کنید پیش یک دکتر خوب هیچکدوم از این اتفاقا که گفتن براتون نمیوفته خیالتون راحت

    • بدون نام

      سلام من 4 روز پیش دندون عقلمو جراحی کردن خیلی خیلی سخت بود ی قسمتیاز دندونم چسبیده بود ب استخون چن روزه نصفه صورتم ورم کرده یکمی هم درد دارم 5 تا هم بخیه خوردم حالا خوبه اخرین دندون عقلم بود عمرا اگه دیگه برا کشیدن دندون عقل بعد این میرفتم

    • ماریا

      منم پریروز دندون عقل فک بالامو کشیدم اولش درد خاصی نداشت و خیلی کم خون اومد چون کلا دندون عقلم خیلی کوچیک بود بایه ریشه کوچیک مخروطی که البته یه کیست بزرگ به ریشه اش چسبیده بود.الان صورتم شبیه سیب شده ورم کرده و گوش و گلوم درد گرفته.دوتاژلوفن باهم میخورم هر ۶ساعت تا اروم بشه.به سلامتی دندون عقل پایینم کاملا نهفته تشریف داره و بصورت افقی توی فکم هست.احتمالا میمیرم اگه اونو دربیارم

    • Vahid

      دیروز ظهر دندون عقل سمت راست پایین رو کشیدم امپول جراحیش اصلا درد نداشت فقط یکم دندونه مقاوم بود دکتره دستش ترکید

    • بدون نام

      دندان عقلم سالم بودو هیچ دردیم نداشت ولی دکتر کشیدش الان 4 روزه دارم از دردش میمیرم یدونه دختر کوچولو دارم به اون نمیتونم برسم عصبی شدم الکی خودمو به دردسر انداختم

      پاسخ ها

      • نسرین

        اگه بخیه کردی حداقل تا دپازده روز درد داره بعد بخیش باز میشه دردش هم کم کم خوب میشه

    • بدون نام

      سلام دوستان من الان پنج روز کشیدم دندون عقلم کشیدم مرگ جلوی چشما دیدم و الان هم دو روزه بیمارستان بستر شدم چون عفونت شدید داره

    • بدون نام

      سلام ممکنه منو راهنمایی کنید دندون عقلمو جراحی کردم مشکلی نداشتم بعد از ۴ روز خونریزی کرد رفتم دکتر دوباره گاز گذاشت که لخته بشه گفت رعایت نکردم گفت نباید تف کنم
      چجوری از دهانشویه استفاده کنم و مسواک بزنم ولی تف نکنم؟ممنون میشم کمکم کنید
      کی خوب میشم کلافه شدم

    • کرمانشاه

      سلام من دیروز دندان عقل فک راست سمت پایین کشیدم دکتر خیلی عجله داشت و نصفش ماند تو لثه دوباره نصف نصف درش آورد ولی درد نداشتم الان گلو درد دارم شدید

    • رضا... .

      وای خدا .یکی ب دادم برسه من دندون عقلم درومده خیلی درد میکنه ... . حس میکنم نکشیده دارم میمیرم... .
      میترسم برم دکتر چون ع امپول میترسم ... .
      چیکار کنم ؟؟

    • ایلیا

      من چندروزپیش دندونم وکشیدم ولی دندون عقل نبود اصلا درد نداشت میخواستم بدونم چون دندان عقل نبود اصلا دردنداشت؟نه موقع کشیدن نه بعد اون یه لحظه ام دردنگرفت

    • بدون نام

      من دندون عقلمو کشیدم ولی پشیمونم چون سالم بود دکتر اصلن هیچ نظری ندارد الان غذا خوردن واسم سخته

    • جیران

      درکل من دیگه بمیرمم نمیرم بکشم با این نظرای وحشتناکی ک خوندم

      پاسخ ها

      • یاسمن

        هیچکی از من ترسو تر نیس داشتم سکته میکردم ولی واقعا به این وحشتناکی که میگن نیس بستگی به دکترت داره نترس برو دردش بعده عمل که نسکن میخوری

    • ostore

      اَی خِدا
      من تاحالا دندونم نکشیدم قبلا تجربه نکرده میترسیدم ازدندون پزشکی ولی الان بااین پست ها دیگه وحشت دارم دوتا دندونای عقل بالامم همزمان شکستن خودبه خود ولی درد ندارن.چیکارکنم الان

      پاسخ ها

      • امیررضا

        حتما حتما برین پیش دکتر خوب…دکترای داخل کلینیک و مراکز دولتی و تامین اجتماعی بدلیل هزینه ی پایین اون کاری که بایدو انجام نمیدن که البته حقم دارن چون سهمشون از درمانگاه بیمه هیچی نمیشه …یه دکتر متخص فک و صورت برین چون دندونتون شکسته به احتمال زیاد عفونت میکنه اونوقت دیگه بیچاره میشین
        ایشالا حالتون خوب باشه همیشه

    • رها

      واقعا خیلی درد داره من ۴ روز میشه کشیدم دندون عقلمو اما مردمو زنده شدم هندزم درد میکنه هرشب مسکن میخورم تازه ۶ تاهم امپول واسم نوشته روزی دوتا چون عفونت کرده لثم

    • پرویز

      جالب

    • محمدرضا

      منم چند ساعت پیش دندون عقلم و که نیمی ازش شکسته بود کشیدم و خیلی زود دکتر کارشو تموم کرد البته کلینیک خصوصی بود ولی کمی خونریزی کرد که خیلی طبیعیه دندون بالاخره از ریشه باید کنده بشه از خون نترسین فقط الان کمی گلوم احساس میکنم چرک کرده شاید ربطی به کشیدن دندون نداشته باشه امیدوارم حالتون خوب باشه اگر از بچگی بهداشت دهان و دندان رو رعایت میکردیم شاید راه به اینجا نمیکشید (یاالله)

    • عقل کل

      سلام به دندون عقلیها اقایون خانوما دیروز رفتم دندون عقل بالا سمت چپمو بکشم چند سال پیشم عقل بالا سمت راست رو کشیدم ک بخیه خورد چون خیلی محکمه دندونام پزشکا حداقل ده دقیقه باید باهاش حرکات رزمی کار کنن تا در بیاد دیروزم همینطور اما بخیه نزد فقط خونریزیش زیاده و میدرده با تشکر

    • فاطمه

      سلام
      من دوتا دندون عقل فک بالا کشیدم اصلا درد نداشت
      ولی سمت چپ پایین رو که نهفته بود و نیاز به جراحی داشت سه روزی هست کشیدم صورتم انقد ورم کرده و سفت شده که نمیتونم صورتم آب بزنم با ۶تا بیحسی دندونم بی حس شد و با فشار زیاد کشیده شد حدود ۳تا بخیه خورد و الان ۴ روزه هنوز فکم درد میکنه و دهنم بزور باز میشه

      پاسخ ها

      • nayyereh

        سلام عزیزم خوبی دندونت بهتره، منم سه روزه جراحی دندون عقل کردم ولی خیلی ورم و سفت شده

    • کاوه

      دوستان من دندون عقل بالام فقط مونده بود که رفتم برای عصب کشی و دکتر گفت چون دندون عقل بالایی ت بدون استفاده س و کاری نمیکنه و ممکنه دندون کناریشو بپوسونه گفتش بکشی بهتره...
      انقدر به جونم استرس افتاد که حد نداشت ولی دکتره با آرامش بهم گفت نترس و شوخی میکرد ...
      خلاصه با کلی ترس گفتم بکش دکتر و اونم آمپول بی حسی زد و گفتم چند دقیقه صبر کن دکتر که خوب بی حس بشه... خلاصه بعد از ده دقیقه رفتم روی صندلی و کشید...اصلا متوجه نشدک کی کشید بعد دیدم گفت بلند شو تمومه !!
      گفت برو سریع آمپول دگزا بزن و یه دونه ژلوفن هم خوردم و رفتم یه بستنی زدم و قبلش باند رو خارج کردم...
      اون شب آبمیوه هم زدم و صبحش سوپ جو پرک خوردم و الانم یه روز گذشته و شکر خدا همه چیز اوکیه.
      دوستان حتما برید پیش دکتر خوش اخلاق و کاربلد ...

    • تابان

      سلام دوستان .من دو روز میشه که دندون عقلم رو کشیدم.نهفته بود کامل.قبل عمل اونقد می ترسیدم که جراح متوجه لرزش دستام و ترسم شد.اما اونقد مهربون و ماهر بود که تونست منو آروم کنه و همش می گفت که مطین باش که اصلا اذیت نمی شی.در ضمن آمپول فشار خون هم برا ی استرسم علاوه بر بیحسی زد.
      دوستان بهتون توصیه می کنم پیش جراح فک برید و بعد عمل تمام دستورات دکتر رو اجرا کنید هیچ مشکلی پیش نمیاد.اصلا نترسید.

    • sahar

      سلام‌یه‌دکترخوب‌واسه‌جراحی‌دندان‌عقل‌نهفته‌میشه‌معرفی‌کنیدداخل‌تهران‌باشه

    • حسنا

      سلام من دیروزدندون هفتم ازبالا کشیدم نه مردم نه چیزی این چه حرفیه چرا آدمو میترسونین بعدشم بستگی دکترت داره والا وقتی کشید ماکه نفهمیدم تازه بخیه هم خوردخداروشکرتاالان سالم سالمم

    • حسنا

      سلام اینطوری ک اینجا گفته ادم میترسه بره بکشه بنظرمن دکترت خوب باشه هیچ جای نگرانی نیست دیروزمنم کشیدم خداروشکرحالم خوبه وإن شاالله بعددرآوردن بخیه هم مشکلی پیش نمیاد

    • ويدا ويسي

      من تازه دندون عقلم در اومده اومدم اطلاعات بگيرم واقعا خيلي ترس داره دارم ميميرم از ترس

    • ملیکا

      سلام منم دو سه هفته پیش جراحی دندون عقل داشتم ولی دکترم ایران نیست الان عفونت کرده چیکار کنم وقتی ترشح میکنه؟! کسی میدونه؟! برم دندانپزشک؟

    • بدون نام

      سلام من دندون عفل پایین کشیدم درد داشت شدید یک هفته الان دندون عقل فک بالام درد داره میترسم اذیت شم بازم بعد کشیدن

    • حسنا

      سلام .چندهفته قبل هم بخیه هاش دکتردرآوردنه دردی کرد نه چیزی چندثانیه هم بیشترطول نکشیددرآورنشون بنابراین اینقدمردم رونترسونین

    • بینشان

      منم دوروز پیش جراحی کردم واقعا تعجب میکنم بعصی ا میگن دردنداره،سخته ولی چاره ای براش نیست پیش دکترخوب برین

    • شیلا

      سلام من میخوام دندون عقل فک پایین سمت راست ام رو بکشم ولی خیلییییییییی می ترسم و استرس دارم، قبلا هم دندون عقل کشیدم ولی این یکی انگار ریشه محکمی داره دکتر گفت محکم به فک ات چسبیده این آخرین دندون عقلی که باید بکشم اما جرأت ندارم، می ترسم بمیرم

      پاسخ ها

      • Mohammad

        سلام برو بکش انشالله چیزی نمیشه باز شما سه تاشا کشیدین من یدونه کشیدم دهنم سرویس شده تو ای دور روزه گلو دردمیکنه نمینونم غذا بخورم شانس من خیلی ریشه ش بزرگ بود پدرما در اورد

    • محمد

      یعنی خاک بر سرتون با این مطلب نوشتنتون.
      خاک بر سرتون که نمیدونید به ویژه چه بلایی با این نوشته های مزخرف سر بیماران وسواسی که نیاز به دندان پزشکی دارند میارید.
      خاک بر سرتون اگر تایید نکنید حرف حساب و منطق رو .
      خاک بر سرتون اگه این مطلب مزخرف رو پاک نکنید.

    • سما

      سلام من چند سال پیش یه دندان عقل فک بالا سمت چپ و کشیدم خداروشکر هیچ مشکلی پیش نیومد برام الانم یه دندون عقل دیگمو باید بکشم ولی با این حرفای ترسناکی که اکثرا گفتن فکر نکنم دیگه این یکی رو بکشم بعدشم چرا جواب سوالا داده نمیشه

    • روشنک

      من دندان عقلمو کشیدم درد نداشت ولی تا یه هفته بعدش تب داشتم و سرم درد میکرد انگار که سرت روی گردنت نباشه اصلا اگر درد ندارید یا خراب نشده لطفا نکشید خیلی سخته من مجبور بودم چون خیلی درد داشت

    • پیمان

      من ساعت ۱۱ امروز دندون عقلم رو کشیدم اصلا درد نداشت.درحالی که دندون من چهار تا ریشه داشت.به نظر من باید تحقیق کنید ببینید کدوم دکتر بهتره.من یک ماه درد رو تحمل کردم ولی پیش یه دکتر خوب رفتم

    • هومن

      دندون عقل بالا رو امروز کشیدم بی حسی اصلا روم تاثیر نداره جیگرم کنده شد از بس درد داشت الان که یه ساعت میگذره درد ندارم ولی دهنم پره خونه .بخیه نزد دکتر شب رو خدا به خیر کنه دردش تازه شروع میشه

    • زهرا

      سلام من ۲هفته قبل دندون عقل پاین سمت راستمو کشیدم در حین کشیدن درد نداشت اما بعدش حس میکردم ک الان فک بالا و پاین سمت راستم از جاش کنده میشه از بس درد میکرد طرف راست سرم هم ب شدت درد میکرد طوری ک با ژلوفن اروم میشدم الانم درد دارم حتی دو روزه ک جای دندونم داره خونریزی میکنه.یکی راهنمای کنه ک چیکار کنم

    • بدون نام

      سلام کسی تا حالا دندون عقل نهفته فک پایین که نزدیک عصب باشه و جاش حساس باشه کشیده؟ من قراره برم بکشم خیلی میترسم. آخه امکان داره عصبم آسیب ببینه. کسی تا حالا عصبی آسیب دیده تو جراحی؟

    • ayda

      من دیروز دندون عقل پایین سمت چپ رو جراحی کردم چون ریشه اش هم قلاب دار بود گیر کرده بود ب استخوان فک یکم سخت دراومد چن تا هم بخیه خوردم الان هم زنده ام مسکن میخورم ولی تا الان ک دردی نداشته راحت بود ب نظرم ورم هم ندارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج