۵۵۳۳۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

کافه آرامش، نخستین کافی‌شاپ کاغذی جهان

كافه آرامش نخستين كافي‌شاپ كاغذي جهان است كه شما مي‌توانيد در خانه روي صندلي بنشينيد و تصور كنيد در فضايي آرام‌بخش، روي يكي از صندلي‌هاي كافه آرامش نشسته‌ايد.

کافه آرامش، نخستین کافی‌شاپ کاغذی جهان

مجله زندگی ایده آل: به «كافه آرامش» خوش آمديد. كافه آرامش نخستين كافي‌شاپ كاغذي جهان است كه شما مي‌توانيد در خانه روي صندلي بنشينيد و تصور كنيد در فضايي آرام‌بخش، روي يكي از صندلي‌هاي كافه آرامش نشسته‌ايد. حضور در كافه آرامش و استفاده از منوي اين كافه مي‌تواند به شما كمك كند كه روزها و شب‌هايي آرام را پيش رو داشته باشيد.

کافه آرامش، نخستین کافی‌شاپ کاغذی جهان

آرامش تلخ

سروتونین مي‌دانيد چه چيزي هست؟ حالا از اين سوال‌ها چرا ناراحت مي‌شويد، شما پروفسور هستيد و همه چيز را مي‌دانيد، کسی‌كه ميز بغلي نشسته است هم البته دكتر است، آن يكي هم... آقايان، خانم‌ها، نه! خانم‌ها اول، خانم‌ها، آقايان، اصلا چون خودمان نمي‌دانيم هي سوال مي‌پرسيم. به هرحال، سروتونين هرچه بيشتر در مغز ترشح شود ما به آرامش بيشتري مي‌رسيم، البته آرامش زياد همان آرامش ابدي بايد باشد، پس زياده‌روي در تلاش براي ترشح سروتونين را توصيه نمي‌كنيم اما... شكلات دوستان، شكلات... تریپتوفان یك اسید آمینه ضروری برای بدن است كه باعث ساخت سروتونین در مغز و در نتیجه تسكین و آرامش می‌شود. البته شما بايد روي شكلات تلخ حساب كنيد. شكلات تلخ جدا از خواص آنتی‌اكسیدانی آن، باعث تقویت قلب هم مي‌شود، پس وقت خرید شكلات دقت كنید كه میزان كاكائوی آن زیاد و شكرش كم باشد.

يافتن خدا در بحبوحه كشتار جمعي رواندا

آدم مي‌تواند چای گل گاو زبان و سنبل‌الطیب بنوشد يا يك تخته شكلات تلخ از روي ميز بردارد، بشكند و به دهان بگذارد و همچنين براي رسيدن به آرامش بيشتر كتاب هم مطالعه كند. در كتابخانه كافه آرامش توصيه ما به شما معمولا انتخاب كتاب‌هايي است در حوزه روانشناسي كه به شما اصول دستيابي به آرامش را مي‌آموزند اما اين‌بار پيشنهادي متفاوت براي‌تان داريم: «ماندم تا روايت كنم». اين كتاب نوشته «اماكولي ايلي باگيزا» كه توسط نادره ميرمحمدعلي به زبان فارسي برگردانده شده است. در توضيح اين كتاب نوشته شده: «اماكولي! متشكرم كه وارد زندگي من شدي! كتاب «ماندم تا روايت كنم » همسوي افكار كساني است كه از تفكرات قصاص و روش‌هاي تلافي‌جويانه بيزارند. داستان عجيب و دردناك اين دختر جوان براي همه كساني كه با خودشان اشخاص ديگر يا حتي با ملتي ديگر خصومت دارند آموزنده و الهام‌بخش است.» اين كتاب كه روايتي است از رفتار اماكولي در بحبوحه كشتار جمعي رواندا كه به شما مي‌آموزد چگونه ببخشيد و به آرامش برسيد. یك روز بدون باران و بالاخره پيشنهاد موزيك باز كافه آرامش به شما كمك مي‌كند هميشه در پس زمينه اتفاق‌هاي دوست‌داشتني زندگيريال، موزيك آرامش‌بخشي را هم به خاطر بسپاريد. انیا، با نام اصلی Eithne Ní Bhraonáin (كه گاهی در رسانه‌ها با نام انگلیسی Enya Brennan معرفی می‌شود) یكی از سولیست (تك‌خوان‌)های ایرلندی است. انیا تلفظ تقریبی كلمه Eithne در زبان ایرلندی است. انیا در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ به‌عنوان پرفروش‌ترین خواننده زن سال شناخته شده‌است. او با ادغام ملودی‌های فولكلوری، پس‌زمینه‌های سینتی‌سایزری و موتیف‌های كلاسیك، سبك كاملا متمایزی را به‌وجود آورده‌است كه در ظاهر بیشتر از موسیقی سلتی به موسیقی عصر جدید شباهت دارد ولی خودش از طبقه‌بندی آهنگ‌هایش در سبكی خاص اجتناب می‌كند. او تا‌كنون ۴ جایزه گرمی را از آن خود كرده‌است كه آخرین آن‌ها برای آلبوم آمارانتاین در مصاف با آلبوم‌هایی چون آپوستریوری از پروژه موسیقی انیگما بود.

آرامش با علف گربه

«سنبل الطيب» شنيديد؟ اسمش خيلي بامزه است، خودش هم همين طور. اسم ديگرش هم «علف گربه» است كه چون خيلي بامزه بود به‌عنوان يك نوشيدني عجيب و غريب براي آدم‌هاي عجيب و غريب پسند در منوي كافه آرامش گذاشتيم. سنبل‌الطيب يا همان علف گربه، گياهي است علفي و چند ساله كه ساقه آن به‌طور عمودي (اين هوا) تا ارتفاع ۲ متر بالا مي‌رود. نترسيد، نترسيد، ما همه با هم در كافه آرامش ريشه اين گياه را جدا مي‌كنيم و به جاي كاشتن يك گياه ۲ متري روي ميز شما، براي‌تان يك نوشيدني آرامش بخش تهيه مي‌كنيم. سنبل الطيب از نظر طب قديم ايران در رفع ناراحتي‌هاي عصبي مفيد است. تب بر، ضد‌اسپاسم و آرام بخش هم هست، درد سينه را برطرف مي‌كند، بي‌خوابي را درمان مي‌كند، در بهبود ميگرن و درد و نفخ معده و... خلاصه براي‌تان خيلي مفيد است. اما اين نوشيدني آرامش‌بخش به همين علف گربه ختم نمي‌شود كه! گل گاو زبان مانده هنوز؛ این گیاه تصفيه‌كننده خون و آرام‌بخش اعصاب بوده، سرما‌خوردگی را برطرف می كند و در از بين بردن سرفه و درمان برونشیت مؤثر است. پس اسم اين نوشيدني آرامش بخش شد: چای گل گاو زبان و سنبل‌الطیب. یك مشت گل گاو زبان (حدود ۲ قاشق غذاخوری) را به همراه یك تكه ریشه سنبل الطیب (به بلندی حدود ۲ بند انگشت) و یكی، ۲ عدد لیمو عمانی در قوری ( با اندازه معمولی) می‌ریزیم. حالا قوری را از آب جوش پر كرده و روی كتری می‌گذاریم و مثل چای معمولی دم می‌كنیم. حدود یك‌ربع تا ۲۰ دقیقه برای دم كشیدن چای گیاهی ما كافی است. بعد لیمو‌ها را كمی فشار می‌دهیم و چای را هم می‌زنیم. بعد... ديگر بعد ندارد؛ مي‌نوشيد و آرام مي‌گيريد.

جمله‌هاي آرامش بخش

اگر فكر مي‌كنيد شخص ديگري وجود دارد كه بتواند در زندگي شما تغييرات چشمگيري به‌وجود آورد، پس در آينه نگاه كنيد. (جان نيومن)

اگر در روند رويدادها اختيار انتخاب نداريم، در نحوه نگاه كردن و پاسخ دادن به آن‌ها هميشه اختيار انتخاب داريم. (جان ني)

در خدمت زمان نباشید، كاری كنید كه زمان در خدمت شما باشد. (ویلی ساتون)

عالم كسی است كه فرق میان من می دانم و من می‌پندارم را می داند. (فرانس)

تدبیر، متانت، محبت و گذشت می‌تواند دشمن را دوست گرداند. (نیچه)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آلبالو

      حتما امتحان میکنم..........خیلی بهش احتیاج دارم

      مطلب خوبی بود ممنون ولی یه جاهایی شوخ طبعیتون بی مزه بود
      باز ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج