۵۶۶۴
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

برای تسكين دردهاي شما

این ماساژ را دست کم نگیرید

تكنيك‌هاي خانگي ماساژ علاوه بر خواص درماني و تسكين دهنده براي پيشگيري از اسپاسم‌هاي عضلاني موثر است. با این ۷ حرکت پیشنهادی شب ها آسوده تر بخوابید.

این ماساژ را دست کم نگیرید

این ماساژ را دست کم نگیرید

گام اول

  • فضاي مناسب براي ماساژ را مهيا كنيم
براي شروع ماساژ بهتر است يك اتاق خلوت، آرام و بدون رفت‌وآمد را براي ارائه ماساژ انتخاب كنيد؛ فضايي كه ساكت، مرتب و بدون شلوغي باشد تا فرد گيرنده ماساژ در آن احساس آرامش كند. براي آماده كردن مقدمات كار احتياج به تشك و يك بالش نرم چهار گوش داريد. بهتر است پس از قرار دادن بالش روي تشك، به كمك يك ملحفه تميز و نخي روي تشك و بالش را به‌خوبي بپوشانيد. دقت داشته باشيد كه بالش چهارگوش را بايد به‌گونه‌اي روي تشك تنظيم كنيد كه هنگام دراز كشيدن بيمار، بالش در قسمت قفسه سينه او قرار بگيرد.


این ماساژ را دست کم نگیرید

گام دوم

  • بدن را گرم كنيد
پيش از آنكه ماساژ را آغاز كنيد، بهتر است عضلات و بدن دريافت‌كننده را گرم كنيد. براي اين كار مي‌توانيد با آغشته كردن كف هر دو دست به روغن زيتون پشت بيمار را به آرامي با حركت‌هاي كم فشار ماساژ دهيد تا عضلات او گرم و آماده دريافت ماساژ شوند. در اين حالت عضلات شانه و گردن بيمار را فراموش نكنيد و سعي كنيد تمامي عضلات را به آرامي لمس كرده و ماساژ سطحي دهيد.


این ماساژ را دست کم نگیرید

گام سوم

  • با ستون فقرات شروع كنيد
براي شروع ماساژ بهتر است از عضلات اطراف ستون فقرات آغاز كنيد. براي اين‌كار كف يك دست را در قسمت كمر به روي بدن گيرنده گذاشته و دست ديگر را روي دست زيري قرار دهيد. به اين ترتيب با وارد كردن فشار‌هايي كوچك به‌طوري كه گيرنده ماساژ اذيت نشود، حاشيه ستون فقرات را از كمر تا گردن طي كنيد. درهر نقطه فشار كوچكي وارد كنيد. اين حركت را ۲ تا ۳ بار در يك سوي ستون فقرات تكرار كرده و پس از اتمام كار همين حركت را در سمت ديگر ستون فقرات تكرار كنيد. اين كار كمك زيادي به تسكين درد و تخليه تنش از ناحيه ستون فقرات مي‌كند. دقت داشته باشيد كه مسير حركت از سمت كمر به سمت شانه‌ها باشد.


این ماساژ را دست کم نگیرید

گام چهارم

  • حركت خرچنگ و تسكين عضلات
پس از ماساژ ستون فقرات با كمك تكنيك خرچنگ از انگشتان دست براي ماساژ دادن عضلات كمر استفاده كنيد. در اين حالت عضلات و ماهيچه‌هاي كمر را ميان انگشت شست و چهار انگشت ديگر گرفته و رها كنيد. دقيقا همانند خرچنگي كه با چنگال خود جسمي را نگه مي‌دارد. اين حركت خرچنگ‌وار را از عضلات پايين كمر آغاز كرده و تا عضلات شانه و گردن ادامه دهيد. دقت كنيد جايي از عضلات از ديد شما پنهان نماند.


این ماساژ را دست کم نگیرید

گام پنجم

  • ضربه‌هاي كوچك، اما مفيد
در اين حالت هر دو دست را مشت كرده و به آرامي به عضلات شانه و عضلات كنار ستون فقرات ضربه‌هايي بسيار آرام وارد كنيد. فشار اين ضربات بايد به‌گونه‌اي باشد كه گيرنده ماساژ احساس ناراحتي نكند. در اين مرحله تمام عضلات را با ضربه زدن مشت‌ها، ماساژ مي‌دهيد. به خاطر داشته باشيد كه از اين ضربه در بخش پايين كمر و روي ستون فقرات هرگز استفاده نكنيد و تنها از آن براي عضلات كناري ستون فقرات و عضلات شانه استفاده كنيد.


این ماساژ را دست کم نگیرید

گام ششم

  • دايره وار عضلات را ماساژ دهيد
براي دريافت نتيجه بهتر از تسكين دردها و تخليه تنش‌ها و اسپاسم‌هاي عضلاني، در اين مرحله با كمك سرانگشتان جمع شده دست خود با فشارهاي كم حركت دايره‌واري را از روي عضلات گردن و شانه آغاز كرده و سپس عضلات ناحيه پشت و پهلو را نيز درگير آن كنيد.


این ماساژ را دست کم نگیرید

گام هفتم

  • آزاد‌سازي‌ اسپاسم‌هاي عضلاني
در اين مرحله دوباره سرانگشتان هر دو دست به‌ويژه شست‌ها را به روغن آغشته كنيد و به كمك هر دو شست در امتداد ستون فقرات به ماساژ عضلات و ماهيچه‌ها بپردازيد. در اين بخش بهتر است حركت انگشتان دست از سمت ماهيچه‌ها و عضلات گردن به سمت ستون فقرات و كمر باشد.


نكته

در آخرين مرحله با كمك هر دو دست، كمر گيرنده را لمس كرده و آن را ماساژ دهيد. بهترين حالت براي ماساژ، قرار دادن كف هر دو دست به روي كمر او و ماساژ دادن عضلات اين ناحيه به آرامي تا بالاي عضلات باسن است. در نهايت پس از اجراي اين كار كف هر دو دست را به يكديگر مالش داده و به آرامي از سمت شانه‌ها به سمت كمر بيمار چند بار بكشيد و اجازه دهيد او به‌مدت 15 تا 20 دقيقه در همان حال باقي بماند.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

این ماساژ را دست کم نگیرید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shirin khalili

      بیشتر ماساز میخوام بدانم

    • mohseni

      az etelaresanitan mamnoon.matalebetan khoob , amoozande ast

    • روشن

      لطفا ماسازی رو برای تسکین عضلات پا به ویژه در ساق پاها آموزش بدید.
      باتشکر

    • مریم

      عالی بود مرسی,حیف ک کسی نیس ماساژ بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج