۷۲۰۷۵۴
۱ نظر
۵۰۸۲
۱ نظر
۵۰۸۲
پ

لباس‌های زیبا، اما مضر برای سلامتی

شما هرگز به این موضوع فکر نمی‌کنید که آیا لباسی که می‌پوشید روی سلامت شما تاثیر مثبت خواهد داشت یا منفی! می‌تواند زمینه ساز ابتلا به عفونت‌های قارچی، ادراری و ... باشد یا در طول روز عامل بروز درد یا کوفتگی شود! در این مقاله ۱۲ پوششی را به شما معرفی می‌کنیم که گرچه زیبا هستند، اما برای سلامت تان مضرند.

ماهنامه دنیای زنان: وقتی صبح بیدار می شوید و می خواهید برای بیرون رفتن آماده شوید به طور حتم به آب و هوا یا برنامه روزتان نگاه می کنید تا لباس مناسبی انتخاب کنید. هرگز به این موضوع فکر نمی کنید که آیا لباسی که می پوشید روی سلامت شما تاثیر مثبت خواهد داشت یا منفی! می تواند زمینه ساز ابتلا به عفونت های قارچی، ادراری و ... باشد یا در طول روز عامل بروز درد یا کوفتگی شود! در این مقاله ۱۲ پوششی را به شما معرفی می کنیم که گرچه زیبا هستند، اما برای سلامت تان مضرند.

لباس های سر همی

عفونت ادراری

لباس های سرهمی مورد علاقه بسیاری از خانم ها و آقایان است، اما استفاده از سرویس بهداشتی با این لباس ها سخت است و افرادی که معمولا آنها را می پوشند، کمتر آب می نوشند تا نیازی به سرویس بهداشتی نداشته باشند و گاهی با نگه داشتن طولانی ادرار یا مدفوع دردهای شدیدی شکم و پهلو را به جان می خرند. این درد تنها نیست و در بیشتر موارد با عفونت های ادراری همراه می شود. توصیه ما به شما این است که هرگز لباسی نپوشید که مانع استفاده از سرویس بهداشتی شود. به اندازه آب بنوشید و هر ۳ ساعت یک بار ادرار کنید.

لباس‌های زیبا، اما مضر برای سلامتی

دمپایی لاانگشتی

عفونت باکتریایی

پوشیدن دمپایی لاانگشتی می تواند پا را در مواجهه مستقیم با باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها قرار دهد و با ایجاد جراحات میکروسکوپی لای انگشتان پا سیستم ایمنی را به تدریج تضعیف کند. در عین حال این نوع دمپایی ها یا حتی صندل ها سبب درد در پاشنه پا، بدشکلی شست پا و بروز درد در ساق پاها می شوند. دمپایی را باید در سرویس بهداشتی، حمام و لب استخر استفاده کنید و هرگز برای پیاده روی در تابستان آن را انتخاب نکنید.

کفش های پاشنه بلند

عدم تعادل عضلانی در ناحیه مچ پا

کفش های پاشنه بلند زمینه ساز بسیاری از مشکلات و آسیب ها هستند، اما کنار تمامی مسائل، بر اساس مقاله ای که در مجله Internationl Journal of Clinical Practice منتشر شده، پوشیدن کفش پاشنه بلند اگر به صورت عادتی در آید می تواند باعث بروز عدم تعادل عضلانی در ناحیه مچ پا و دردهای شدید شود.

لگ

عفونت مکرر

لگ شلواری چسبناک است و با تماس نزدیکی که با پوست دارد، مانع تنفس عادی پوست می شود. لگ ها معمولا بسیار آلوده تر از آنچه هستند که گمان می کنید. سعی کنید تنها در جلسات ورزش لگ بپوشید و بعد از هر 2 بار استفاده آن را بشویید.

مایو

عفونت مکرر

مایو می تواند محل مناسبی برای رشد باکتری ها باشد. الیاف صنعتی مایو برای مدت طولانی رطوبت را در خود نگه می دارد و گرم می شود. سعی کنید بعد از اتمام شنا فورا مایو را در آورید و ناحیه تناسلی را خشک کنید، در غیر این صورت احتمال ابتلا به عفونت های مکرر زنانه در شما بالا می رود. هنگام خرید مایو نیز به اندازه آن توجه داشته باشید و انواعی را انتخاب کنید که بیش از حد تنگ نباشد و به پوست تان نچسبد.

شلوارهای دکمه دار

حساسیت پوستی

اگر به نیکل حساسیت دارید، بهتر است شلواری با دکمه های فلزی نپوشید، در غیر این صورت دچار حساسیت در ناحیه شکم و اطراف ناف می شوید. برای پیشگیری بهتر است یا شلوارهایی با دکمه فلزی نخرید یا اگر امکانش وجود دارد، دکمه را عوض کنیدیا با لاک بیرنگ سطح دکمه را بپوشانید.

لباس خواب

عفونت

اگر عادت دارید شب ها مخصوصا بدون لباس زیر، لباس خواب بپوشید، حتما مرتب آن را بشویید. لباس خواب در مواجهه مستقیم با پوست و مخاط های بدن است و محیط مناسبی برای رشد باکتری ها محسوب می شود. توصیه می کنیم تنها با لباس زیر و بدون لباس خواب بخوابید.

لباس های زیر رنگی

آلرژی

اگر مستعد ابتلا به حساسیت هستید، پوشیدن لباس های رنگی می تواند زمینه ساز ابتلا به حساسیت در ناحیه اطراف واژن شود. در صورتی که سابقه عفونت واژینال دارید، این احتمال بیشتر خواهد شد. همیشه الیاف نخی و سفید را برای لباس زیر خود انتخاب کنید.

گن

درد شکم

گن ها و هر نوع لباسی که برای جمع کردن شکم و پهلو استفاده شود می تواند سبب دردهای شدید در ناحیه معده و بروز ریفلاکس شود. اگر مایل به استفاده از این نوع لباس ها هستید، آن را به ساعات کوتاهی در روز محدود کنید و تنها در شرایط خاص از آن استفاده کنید.

گیره های فلزی لباس زیر

حساسیت

گیره های فلزی لباس های زیر مثل دکمه های شلوار می تواند در افرادی که به نیکل حساسیت دارند حساسیت و خارش ایجاد کند که با دانه های ریزی همراه است. برای پیشگیری در این شرایط نیز می توانید از تکنیک لاک استفاده کنید یا زیر بندهای فلزی، پارچه ای قرار دهید تا در تماس مستقیم با پوست نباشد.

پدهای ضد تعریق

آکنه

گرچه این پدها عرق را به خود می گیرند و مانع خیسی لباس می شوند، محل خوبی برای تجمع باکتری ها هستند. در صورتی که به طور مرتب از پد استفاده کنید، احتمال بروز جوش های آکنه ای و التهاب پوست افزایش می یابد.

جین های اسلیم

عفونت های قارچی و جریان خون

جین های اسلیم و تنگ با کاهش جریان خون در ناحیه ران و ساق پا زمینه ساز حس گزگز و خارش در پا می شوند و در برخی موارد حتی می توانند به ماهیچه ها آسیب برسانند و سبب کوفتگی و خونمردگی شوند. البته مشکل جین های تنگ تنها در کاهش جریان خون و کوفتگی ماهیچه ها خلاصه نمی شود. سایش بافت تنگ پارچه با پوست سبب آسیب دیدگی پوست و زمینه ساز برخی عفونت هاست. در عین حال لباس های چسبان مانع را جریان خوب هوا روی پوست می شوند و می توانند مسبب بروز عفونت های باکتریایی شوندکه تنها راه درمان آن استفاده از کرم های کورتیزون، پمادهای ضد قارچ و آنتی بیوتیک هاست. اگر شلوار اسلیم دارید، جز در موارد خاص از آن استفاده نکنید و بعد از هر بار پوشیدن آن را بشویید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج